Gå til innhold

Et lite nurk på vei


Fioritura

Anbefalte innlegg

Idag går jeg inn i uke 25 av svangerskapet, og tenkte at det kanskje er på tide å gå ifra prøverdagbok til gravid dagbok 😅🙈

 

Desember virker plutselig ikke så langt unna lengre, tiden går fort men likevell utrolig seint 🙈

Nå jobber jeg 40 %, 3 timer hver dag pga bekken og rygg smerter. Så får  vi se hvordan det går. Det er viktig for meg å vere innom jobben litt og ikke vare sitte hjemme og tvinne tommeltotter! Så det er ekstremt frustrerende med en kropp som ikkje spiller helt på lag. 

I midten av september skal vi på kurs for førstegangsfødende, vet ikke helt hva jeg skal forvente, men kjenner at jeg ikke er ekstremt giret på å gå 😅 mannen hadde veldig lyst, så kurs blir det. 

 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1417690-et-lite-nurk-i-2021/page/14/?tab=comments#comment-28097509

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med ny dagbok 😊 Blir fint å følge deg siste biten også!

Det er sikkert greit å ikke ha noen forventninger til kurset :Knegg: Da kan man bare bli positivt overrasket! ;)  Tror det er veldig forskjellig hva folk får ut fra det. Jeg gikk også på et sånt før nr.1 (mener det var jordmor som sendte meg på det), men syns egentlig det var veldig kjedelig. Og viste seg å være totalt unyttig for min del. Om jeg lærte noe på kurset så fikk jeg absolutt ikke bruk for det. Men sånn kan det nok bli når hver fødsel er unik, og det er temmelig vanskelig å ha et kurs om det da. Men så fint at du drar når mannen din har så lyst :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt det samme @Amatariel😅  så her er det ingen forventninger 🙈 for mannen sin del så kan det godt hende at han får noe ut av det, han har tross alt ikke holdt en baby i sitt voksne liv 😅   tenker at vi kommer langt med sunn fornuft jeg da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

26+2

Herlighet, tiden begynner å gå litt for fort 😳 99 dager til termin 😅 det begynner sakte men sikkert å gå opp for meg at det faktisk kommer en baby i hus snart 🙈  

Nå jobber jeg annenhver dag, men kun 3 timer. Og håper at det skal gå greit, har fått beskjed av legen om å slutte å pushe meg selv. Så jeg må vell kanskje høre etter på hva han sier 😅

Har tatt glukosebelastning og blodsukkeret mitt var heldigvis helt perfekt 😊

Vi har det meste i orden, og av de store tingene så mangler vi kun Stellebord. Kanskje litt tidlig ute 😅 men syns det er så greitt å ha alt klart slik at vi slipper å stresse mot slutten 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du snart er over i tredje trimester! Og så koselig at du har kommet over til "gravidsiden" av forumet 😊

Så bra at legen din er bestemt med deg, det er virkelig viktig å ta vare på seg selv mens man går gravid! Så supert at blodsukkeret var fint, gruer meg litt til den glukosebelastningen selv! 😑

Høres fornuftig ut å ha ting i orden i god tid, jeg kommer nok til å insistere på det samme her. Klør virkelig i fingrene etter å begynne skikkelig med innkjøp! Håper vi får kjøpt oss hus i tide :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (1 time siden):

Tenk at du snart er over i tredje trimester!

Det er helt sykt å tenke på 🙈🙈 kjenner at jeg gleder meg veldig til bli ferdig med å vere gravid 🙈🙈😅

 

Ja jeg syns egentlig at det er veldig greit at han tok en bestemmelse og var litt streng, det gjør det litt lettere å slappe av 😅

 

Syns ikke selve glukosebelastningen var så galen, gikk helt fint å få ned drikken. Fikk en som smakte bringebær og etter faste og minimalt med drikke så var det nesten godt 😅 (nå er jeg ekstremt gla i søte ting da) ble heller ikke kvalm, men ble veldig svimmel. Som nok hang sammen med lite søvn og ingen mat. Så jeg fikk ett eget rom på legekontoret der jeg fikk ligge å slappe av ett par timer :)

 

Krysser fingrene for huskjøp i tide  🤞 @Fhuzzy

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

27+5

Idag er det akkuratt ett år siden det ble oppdaget MA på ultralyd. Utrolig rart å tenke på her jeg sitter med stor mage og egentlig skulle hatt en baby på 5 mnd 😳  En opplevelse jeg gjerne skulle vert foruten, men samtidig så har vi lært utrolig mye om både oss selv og oss som par. Det har uten tvil vert tøft, men vi har absolutt komt styrket ut av det. 

Denne uken har vi vert på kurs for førstegangsforeldre på helsestasjonen, hadde ingen forventninger i det hele tatt. Men det var faktisk helt greit 😊

Av innkjøpt har vi fått i orden mye, syns det er så greitt å ha ting i orden tidlig 😅 Så får kontrollfreaken i meg litt utløp  🙈

Til nå har vi kjøpt:

Vogn, en fint brukt Emmaljunga nxt90

Seng, madrass, dyne, sengklær og madrassbeskyttelse

Biltstol, kjøpt brukt av en venninne

Baby Brezza, kjøpt brukt på finn 

Stokke tripp trapp stol med babysete

Bilstolpose

Flasker 

Kjølebind, lindreskum og barseltruser

Endel ullklær og div bomullsklær

Har også strikket en god del 😊

 

Nå venter vi på at Stellebordet vi har sett oss ut skal komme tilbake på lager, så er det igrunn bare småplukk igjen å handle inn 😊

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+3

Ny kontroll hos jordmor idag, nå er jeg omsider tilbake til den vekten jeg hadde da jeg ble gravid. 400 gram over 🙈 babyen får heldigvis alt hun trenger og vokser som hun skal 😊

Idag tok jordmor opp amming, jeg har bestemt meg for å ikke amme og var sikker på at jeg måtte argumentere for valget mitt. Kan si jeg ble meget overrasket når hun da bare sa, ja okei. Skal vi skrive det i papirene dine da? Kjenner det er utrolig godt å bli møtt på denne måten og at det faktisk blir akseptert uten spørsmål. 

Idag var mannen med på kontroll også, det var igrunn veldig greit 😊 han fikk også hørt hjertelyden for første gang, det var litt fint syns jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+3

Idag er en skikkelig dårlig dag. Sliter mye med søvn da jeg våkner hver gang jeg snur meg (pga smerter i rygg og bekken) og idag har jeg mye smerter i underlivet. Regner med dette er pga bekkenløsningen. Det er vertfall ganske så utfordrende å komme seg både nedi og utav sofaen. Klarte halvannen time før jeg måtte reise hjem fra jobb og legge meg. 

Negativ sinnstilstand idag, krysser fingrene for en litt bedre dag imorgen 

Det positive er at lillemor i magen er aktiv som bare det, og har noen skikkelig sterke ninjaspark som nesten sender meg i knestående noen ganger 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

31+5

Idag er det akkuratt 2 mnd til termin datoen, helt sykt 🙈 regner jo med å måtte gå over tiden, men syns det er greitt å ha en dato å forholde seg til frem til da 😊

Nå har vi igrunn det meste på plass, stellebordet kom i hus sist uke så vi mangler igrunn kun småplukk. Smokker, bleier, apotekvarer, slike ting 😊 syns det er godt å ha ting i orden selv om det kanskje er litt tidlig 😊

 

Ellers sliter jeg mye med rygg og bekken, spesielt på natten. Så det blir veldig lite søvn om dagene. Merker også til at fingrene er ganske hovne på morgenen, men det kommer seg heldigvis litt utover dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

33+2

Tiden er begynt å gå utrolig fort syns jeg! Kun 7 uker igjen til termin. 

Kjenner det godt på kroppen at magen er begynt å bli stor. Klarer ikke helt å bli vant med den og dulter borti alt mulig 🙈

Nå har vi det meste i orden, har kun igjen å hente bilstolen og vuggen vi har i familien 😊 Syns det er veldig godt å ha alt på stell, det gir meg ro i sjelen 😅🙈 

Nå er jeg 100 % sykmeldt frem til permisjonsstart, så bruker dagene på å ordne klart ting og strikke babyklær og julegaver 😊

Ellers sover jeg utrolig dårlig, men rart nok så fungerer jeg bedre enn forventet med lite søvn. Så det lover jo bra 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du syns det går fort nå egentlig, spesielt når du har det meste i orden og har ro i sjelen ;) Da er det bare å ruge og nyte! Kan være ubehagelig med så stor mage de siste ukene ja (husker hvert steg i en trapp f.eks var som et maratonløp), men etterpå vil man faktisk savne magen litt!

Kos deg med babystrikk og annet koselig i ukene fremover :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33+6

Nå er klokken 06.00 og jeg har allerede vert oppe siden kl 03.30 🙈 Har fyrt i ovnen, spist god frokost (nattmat), sett julefilm og strikket 😅🙈 Sikkert greit å øve seg på lite søvn, men herlighet så jeg savner å sove skikkelig på natten 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

37+3

Idag starter permisjonen og det er kun tre uker til termin. 

Dagen starten med snø, vafler til frokost og en kopp te 😊

Jeg har begynt å pynte til jul og har igrunn fått på plass det meste 😅 greit med det som er gjort, kjenner at det blir tyngre å fungere for hver uke 🙈

Ellers er alt klart, bilstolen står klar i bilen, vuggen står i stuen og sengen ble montert i helgen 😊

Så da er det bare å vente 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så koselig med første permisjonsdag! ♥️ Håper du får en kjempefin start på adventstiden, og at det ikke drøyer aalt for lenge med at lille bebis melder sin ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig med permisjon og førjulskos, og at alt nå er klappet og klart for bebis 🥰 Nyt dagene med ruging og kos! Og masse lykke til med innspurten 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom lille nurket vårt til verden, 10 dager før termin 🥰 

Vannet gikk natt til torsdag med ett splæsj 😅 var hjemme ganske lenge før vi reiste til sykehuset, og etter å ha vert ser en liten time var det allerede 4/5 cm åpning, men jammen tok det sin tid 🙈 30 timer fra vannet gikk til hun var ute, epidural ble redningen for min del. Hadde veldig kraftige og tette rier en liten periode og var helt ferdig. Men for en befrielse med den epiduralen 🙌 da var det mulig og hvile litt, måtte også ha riestimulerende drypp. Riene ble gode, men veldig korte så da tok det sin tid 🥴 men fy søren så deilig det er å være ferdig. 

Nå er jeg helt utslitt, men utrolig takknemlig for en fin fødselsopplevelse 😊 fascinerende at det går an å være så trøtt men ikke klare å sove. Mini virker å ha ett godt sovehjerte 😍 men det er vanskelig å slutte å stirre og legge seg til å sove 😅

Verdens beste julegave 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med både en fin fødsel og en frisk liten bebis! :strix: Nyt tiden og kos deg masse med den lille 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå gratulerer så mye Fioritura! ❤️ Høres heftig ut med så mange timer, men jammen blir det verdt det. Blir tidenes mest spesielle advent og jul. Nyyt :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...