Gå til innhold

Lærer viste Mohammed-karikaturer - ble halshugget


Example

Anbefalte innlegg

Jeg blir mørkeredd av perspektivene til brukere som @Catliner, et standpunkt som også går igjen i ulike kommentarfelt. Har skolen i Norge sviktet fullstendig i helt elementær samfunnslære? Synet mange har på denne saken er både antidemokratisk og totalitær, og minner mest om et gufs fra en mørk fortid hvor mennesker ble straffet for å ytre seg kritisk mot kirken eller kristendommen. Spør dere dette, hvor hadde vi vært i dag hadde det ikke vært for opplysningstidens modige sjeler som kritiserte, karikerte og hetset møkka ut av kristendommen? 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Jeg blir mørkeredd av perspektivene til brukere som @Catliner, et standpunkt som også går igjen i ulike kommentarfelt. Har skolen i Norge sviktet fullstendig i helt elementær samfunnslære? Synet mange har på denne saken er både antidemokratisk og totalitær, og minner mest om et gufs fra en mørk fortid hvor mennesker ble straffet for å ytre seg kritisk mot kirken eller kristendommen. Spør dere dette, hvor hadde vi vært i dag hadde det ikke vært for opplysningstidens modige sjeler som kritiserte, karikerte og hetset møkka ut av kristendommen? 

Så fordi jeg har andre meninger enn deg så skal du putte ord i munnen på meg og kalle meg antidemokratisk og totalitær. Herregud det går ikke an å diskutere her. Hadet så bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Catliner skrev:

Så fordi jeg har andre meninger enn deg så skal du putte ord i munnen på meg og kalle meg antidemokratisk og totalitær. Herregud det går ikke an å diskutere her. Hadet så bra. 

Jeg har ikke kalt deg antidemokratisk eller totalitær, jeg har kalt perspektivet ditt i denne saken for det. Nok en gang må du lære deg å skille snørr fra bart, det er en forutsetning for en konstruktiv dialog. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er slikt som skjer når hjernevaskede fundamentalister ikke kan akseptere ytringsfrihet dessverre. Det er både skremmende og fryktelig trist. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Catliner skrev:

Mohammad med en bombe i turban. Hva er vitsen? Profeten er noe av det helligste for muslimer. Det psykopat oppførsel å hetse. Venter til det kommer oppdaterte nyheter. 

En lærer som underviste og antakeligvis kom med EKSEMPLER som vekker reaksjoner ble halshogd. En ungdomsskolelærer. Og du mener det er psykopatoppførsel å hetse??

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Catliner skrev:

Les det du du skriver. Karikere jøder som griske og lang nese er uakseptabel, men å karikere muslimenes helligste person er greit? Hvordan er ikke det å heste muslimer? For den som ikke er ignorant vet at det ikke er koselig tegninger og fremstiller Muhammad som terrorist aka muslimer som terrorister. 

Poenget her er fortsatt REAKSJONEN, altså at muslimer dreper og tyr til vold. Det gjør ikke jødene eller kristne selv om de også blir hetset. Vi vil ikke ha sharia lovgivning i vesten, de som kommer hit må akseptere våre lover, demokratiet og ytringsfriheten.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 10 muslimske land er det dødsstraff for å krenke islam og drive med blasfemi og vi er faktisk i 2020 ikke i 1440. Hvor mange ganger har det ikke vært terrorangrep i verden hvor gjerningspersonene peker på islam gang på gang???Det er pokker meg ikke rart at mange er lei av den religionen. 

Endret av NorthernLight
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, NorthernLight skrev:

I 10 muslimske land er det dødsstraff for å krenke islam og drive med blasfemi og vi er faktisk i 2020 ikke i 1440. Hvor mange ganger har det ikke vært terrorangrep i verden hvor gjerningspersonene peker på islam gang på gang???Det er pokker meg ikke rart at mange er lei av den religionen. 

Ja utviklingen  er nå videoer og bilder som florerer på nettet, også nå det siste. Dette er altså mennesker som kom til Europa i lys av beskyttelse, som nå dreper oss på de mest grufulle viset. Vi har nok ike sett det siste hodet. Det er en tragisk utvikling 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lurer ikke msm på hvorfor mange er så imot islam? Kan det være en god grunn faktisk?  fake news avisene kan ikke skjønne det av en eller annen grunn. 

Endret av NorthernLight
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Nei, men jeg mener at man skal ha respekt for de etterlatte. Som om ikke de er i en vanskelig nok situasjon fra før av, så skal det altså sitte folk verden rundt og spre bilder. Jeg lurer jo litt på da, på hvilket grunnlag fant du ut at det var lurt å dele bildet her?

Det foregår allerede en stor debatt inne her om drapet . Mest derfor .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Og..? Poenget ditt er?

At drapet ikke er førstesidestoff . Husk at saken til kona til FRP Wara har vært førstesidestoff i VG 2 sammenhengende uker. VG er vinklet som faen . Ikke bra 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ufyselig at medier sprer dette bildet.

Blir kvalm, måtte alle terrorister som utfører slike handlinger brenne i helvete for evig tid!

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Catliner skrev:

Ikke spill dum. Du og dine likesinnede vet at det stadig jobbes med dialog og samarbeid med imamer og politiet. Raskt youtubesøk på imam about terror får du opp diverse muftier som fordømmer voldshandlinger, men det holder visst ikke for dere. Dere har personlige problemer med muslimer og det kan jeg virkelig ikke hjelpe deg med. 

Blant de aller mest fremtredende muslimske frontfigurene framstilt som motstandere av terror er Mohammad Tahir ul-Qadri, kjent for sin fatwa mot terrorisme og selvmordsbombing. Han var invitert som hovedtaler under en sommerleir mot ekstremisme i Sarpsborg arrangert av ungdomsavdelingen til den verdensomspennende sunni-muslimske organisasjonen han er grunnlegger og sektleder for, Minhaj ul-Quran. En organisasjon med flere tusen medlemmer i Norge. Ifølge norsk media skulle han visst være en slags muslimsk fredsdue og frontkjemper i kampen mot muslimsk terrorisme. Så viste det seg at han kanskje ikke akkurat var helt så fredelig likevel. Det viste seg at han var en sterk forkjemper for dødsstraff for blasfemi, var etter eget utsagn eneansvarlig for innføringen av Pakistans blasfemilov, støtter steining som en form for straff og mener islamsk lov skal settes over vestlig lov. Det går altså an for muslimske ledere å være uttalte motstandere av selvmordsbombing, og bli framstilt som fredsdue for det, men samtidig være en forkjemper for den type drap som den franske læreren nå ble offer for.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AlkoMann skrev:

At drapet ikke er førstesidestoff . Husk at saken til kona til FRP Wara har vært førstesidestoff i VG 2 sammenhengende uker. VG er vinklet som faen . Ikke bra 

Så du mener at denne saken skulle vært låst som topp story hos VG eller andre aviser? Det skjer jo ting i verden hele tiden, da er det naturlig at overskriftene endrer seg. Synes du virkelig at dette drapet får for lite oppmerksomhet? Det står jo om det overalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Feil. Dette er mennesker med en ekstrem religiøs overbevisning - og et syn på ting som man ikke finner hos majoriteten av muslimer. Dette er som ABB. Han drepte 77 mennesker, men nåde den som sier at alle FRP-ere deler hans syn på ting. Av en eller annen merkelig grunn er det fullstendig akseptabelt å plassere alle muslimer i samme bås som terroriser, men man skal overhodet ikke gjøre det samme om f.eks FRP. Hvor er logikken?

ABB og Manshaus var forvirrede og ensomme menn . Islam er en lovreligion og ideologi .Håper du forstår forskjellen selv om ABB selvfølgelig er verre enn denne halshuggeren . 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AlkoMann skrev:

ABB og Manshaus var forvirrede og ensomme menn . Islam er en lovreligion og ideologi .Håper du forstår forskjellen selv om ABB selvfølgelig er verre enn denne halshuggeren . 

Manshaus var inspirert av terroristen fra New Zealand. Det er en ideologi, bare i mindre skala. Ikke bagatelliser hva de driver med bare fordi de ikke er muslimer. Skal man være imot terrorisme bør man være det uavhengig av religionen og hudfargen til terroristen, synes du ikke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nightcrawler skrev:

Manshaus var inspirert av terroristen fra New Zealand. Det er en ideologi, bare i mindre skala. Ikke bagatelliser hva de driver med bare fordi de ikke er muslimer. Skal man være imot terrorisme bør man være det uavhengig av religionen og hudfargen til terroristen, synes du ikke?

Hudfarge ja. Religion nei. Svært få kristne sprenger seg selv i luften for Jesus .

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AlkoMann skrev:

Hudfarge ja. Religion nei. Svært få kristne sprenger seg selv i luften for Jesus .

Folk blir drept uansett om det er av en selvmordsbomber eller en, hva var det du kalte de? Å ja, "forvirret og ensom mann" som går rundt på en øy og skyter alt som beveger seg. Begge deler er terrorisme, begge deler bør fordømmes. Bare fordi noen av terroristene ikke passer inn i en antimuslim-agenda, bør det ikke bagatelliseres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...