Amatariel Skrevet 7. mars 2021 #181 Del Skrevet 7. mars 2021 Sai skrev (1 minutt siden): Amatariel skrev (På 3.3.2021 den 20.11): Ekspander Holdt spira løpet ut etter begge SA’ene? 🤞🥰 Den ene holdt løpet ut, den andre ble en senabort i uke 14. Alle gynekologer og eksperter jeg har snakket med etter mine aborter har vært klare på at man fint kan ha sex igjen når man er ferdig med å blø. Ikke noe i veien for det fysiske, men mest psykisk - at det kan ta litt tid for noen å bli klare. Man kan få EL med hcg i kroppen, men sant som du nevner, det er ikke særlig vits å bruke EL-test. Ved for mye hcg så vil den slå ut. Så jevnlig sex er lurt for å ikke misse eggløsningen om den skulle komme. Men vil anbefale deg å ta en EL-test for å sjekke. Om den blir negativ så kan du bruke dem fremover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. april 2021 #182 Del Skrevet 5. april 2021 Hvordan går det med deg Sai? Har tenkt på deg, og håper du har hatt en fin påske. Sånn etter forholdene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 6. april 2021 Forfatter #183 Del Skrevet 6. april 2021 Amatariel skrev (18 timer siden): Hvordan går det med deg Sai? Har tenkt på deg, og håper du har hatt en fin påske. Sånn etter forholdene Så snilt av deg å spørre og tenke på meg 🥰 Det går bedre nå altså. Var en tøff runde rett etter SA’en, har nok vært litt mer negativt påvirket enn jeg trodde. Heldigvis viste UL i etterkant ingen rester og kroppen har så smått så smått begynt å oppføre seg noenlunde normalt igjen. Faktisk så normalt at jeg endelig kan skrive ny SYKLUS! Forrige syklus endte på 130-133 dager, inkludert en graviditet inni der. Appen sluttet å telle, men er ikke viktig akkurat på antall dager, det viktigste er at jeg er på ny runde! 🤩 Oooog, det kunne jo nesten ikke passet bedre at jeg hadde time til gynekolog i dag - for jeg fikk letrozol som skal tas fra dag 3-8 for å stimulere EL 😁 For en gangs skyld kom mensen akkurat når jeg trengte den. Hun var veldig fornøyd med at jeg var blitt gravid på egenhånd, men det er ganske sykt at det faktisk klaffa siden jeg sjelden har mensen - og dermed sjelden EL. Ble litt irritert for at jeg ikke får komme inn for å bekrefte at EL er på gang, gyn mente at vi ikke «er helt DER» ennå, men jeg kunne jo ta EL-tester som hun sa. Først mente hun jeg skulle teste fra dag 20(?), men tror hun blande EL-testing og det å ta blodprøve i etterkant. Herregud, aldri hatt EL før CD 20, så mulig hun hadde rett mtp lange sykluser, men ville kanskje begynt litt før denne runden dersom letrozolen fungerer som håpet. Godt å skrive litt av seg igjen - men godt med en pause også! Har dog fulgt med i andres dagbøker! Spennende med DPO på deg, Amatariel 🤞🍀🥰❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. april 2021 #184 Del Skrevet 6. april 2021 Så fint å høre fra deg og det høres absolutt ut som du har det bedre Fantastisk at du har fått letrozol! Den har virkelig hjulpet meg dette året der jeg har fått EL aldri så stabilt og tidlig som nå. Krysser fingrene for at du også responderer bra på den 🤞 Er det enkel dose? Blir spennende å følge med på tester når EL kan tenkes å komme. Tror jeg ville begynt på CD12 for sikkerhets skyld, for tenk om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 6. april 2021 Forfatter #185 Del Skrevet 6. april 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Så fint å høre fra deg og det høres absolutt ut som du har det bedre Fantastisk at du har fått letrozol! Den har virkelig hjulpet meg dette året der jeg har fått EL aldri så stabilt og tidlig som nå. Krysser fingrene for at du også responderer bra på den 🤞 Er det enkel dose? Blir spennende å følge med på tester når EL kan tenkes å komme. Tror jeg ville begynt på CD12 for sikkerhets skyld, for tenk om? Ja, har jo lest om det i din dagbok. Må bare justere forventningene mine, så jeg ikke håper for mye. Enkel dose ja, men fikk ta dobbel fra neste syklus hvis jeg ikke blir gravid denne syklusen. Blir du «merkelig» av den? Jeg er så redd for å bli helt hormon-monster 🥴 Bestilt flere EL-tester nå, så jeg begynner nok fra dag 12. Som du sier: tenk om? Kan jeg gå ut fra at EL skjer ved positiv EL-test mtp letrozolen tenker du? Også tenker jeg omsider å komme i gang med tempingen etter mensen er ferdig. Kan kanskje ikke stole så mye på tempen denne syklusen, men dersom temp faller etter positiv EL-test, kan jeg da med stor sannsynlighet gå ut fra at EL har funnet sted? Hadde jeg fått EL før dag 20 så hadde jeg blitt OVERLYKKELIG 🤞🥳 Beklager så mange spm, men du er så flink og har så mye erfaring ❤️. Håper det er okei🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. april 2021 #186 Del Skrevet 7. april 2021 Ja det er lurt å holde forventningene nede. Jeg hadde skyhøye selv. Første syklusen min med letrozol fikk jeg EL på CD16, men det var med ovitrelle også da. Andre syklusen ble det ikke EL før CD23, så det var jeg ganske misfornøyd med. Det var først etter jeg startet på dobbel letrozol at EL har kommet fast på CD 14/15 (og det både med og uten ovitrelle). Så god plan å gå rett på dobbel dersom denne enkle ikke går Jeg har ikke kjent noen bivirkninger dette halvåret jeg har gått på medisinen nei. Blir veldig bra med teste- og tempekomboen. Om du får positiv EL-test så vil jo det være veldig lovende for at du har et modent egg som vil slippe. Og så vil tempen bekrefte om det har gjort det noen dager senere, dersom den øker tilstrekkelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 12. april 2021 Forfatter #187 Del Skrevet 12. april 2021 CD 8 I dag er det en aldri så liten milepæl i prøvebobla mi. Milepæl og milepæl, men noe nytt i hvert fall 😅 I dag tempet jeg for første gang! Hatt termometeret en stund, men så ble jeg gravid og var i lykkebobla (istedenfor prøvebobla), så mistet jeg og fikk dessverre litt knekken og etter det har det vært litt vanskelig å motivere seg helt igjen. MEN, nå er jeg i gang. Tror jeg. Glemte meg litt idet alarmen ringte, så jeg tok det vanlige «kaste seg rundt»-hoppet for å slå av ulinga før jeg kom på at jeg skulle teste. Tempen viste 36,18 og jeg plottet det inn før jeg stod opp. I dag var også siste dagen med enkel letrozol. Er sååå spent på om den gjør noen forskjell på denna dustete kroppen som ikke skjønner hva den er «bygd for» 😅 Tenker jeg begynner å teste etter EL på CD 12. Ikke noe jeg gleder meg veldig til, jeg blir skikkelig stressa av testinga, men tenker å gjøre det for å se om letrozolen har noen virkning. Håpet er EL før CD 20, men jeg skal ikke være kravstor. Innenfor CD 30 må anses som innafor for meg. Tanken på å teste over to uker bare... 😩 Krysser fingrene 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. april 2021 #188 Del Skrevet 12. april 2021 Blir kjempespennende med temping for deg. Gull verdt, spesielt hvis man har lange sykluser. Men nå satser vi absolutt på at letrozolen gjør noen endringer med det! Hva er det du syns er mest stressende med EL-testing? Kanskje se om du kan forandre litt på det... kanskje enklere sagt enn gjort. Men det trenger ikke være så oppslukende. Bare ta èn test hver ettermiddag. Jeg har mye erfaring med laaange sykluser (første gang jeg var prøver gikk det lett 60 dager mellom hver mensen). Men gjorde bare testingen til en rutine og forventet selvsagt alltid at den skulle være negativ. Gikk alltid på do etter jobb, og tok da den testen. Og ble den mot formodning positiv så var det en gledelig overraskelse, og jeg var glad jeg hadde testet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 12. april 2021 Forfatter #189 Del Skrevet 12. april 2021 Amatariel skrev (31 minutter siden): Blir kjempespennende med temping for deg. Gull verdt, spesielt hvis man har lange sykluser. Men nå satser vi absolutt på at letrozolen gjør noen endringer med det! Hva er det du syns er mest stressende med EL-testing? Kanskje se om du kan forandre litt på det... kanskje enklere sagt enn gjort. Men det trenger ikke være så oppslukende. Bare ta èn test hver ettermiddag. Jeg har mye erfaring med laaange sykluser (første gang jeg var prøver gikk det lett 60 dager mellom hver mensen). Men gjorde bare testingen til en rutine og forventet selvsagt alltid at den skulle være negativ. Gikk alltid på do etter jobb, og tok da den testen. Og ble den mot formodning positiv så var det en gledelig overraskelse, og jeg var glad jeg hadde testet. Blir stressa av å huske på at jeg ikke må drikke etter 12, ikke tisse før jeg kjører hjem osv. Det at testene er negative så mange dager på rad er vel mer fortvilende enn stressende, så er kanskje feil ord. Men ja, absolutt noe jeg bør prøve å snu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 13. april 2021 #190 Del Skrevet 13. april 2021 Måtte titte innom profilen din, og jammen hadde du ikke laget deg dagbok Så koselig! Husker jeg spurte deg for en tid tilbake, men da hadde du ikke laget deg enda. Så utrolig leit å lese at du har opplevd en SA for litt siden, det er så vondt og så urettferdig 😞 Jeg vil gjerne følge med på din reise fremover ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 13. april 2021 Forfatter #191 Del Skrevet 13. april 2021 SUPERMIRI skrev (5 timer siden): Måtte titte innom profilen din, og jammen hadde du ikke laget deg dagbok Så koselig! Husker jeg spurte deg for en tid tilbake, men da hadde du ikke laget deg enda. Så utrolig leit å lese at du har opplevd en SA for litt siden, det er så vondt og så urettferdig 😞 Jeg vil gjerne følge med på din reise fremover ❤️ Velkommen skal du være ❤️ ja, det var helt forferdelig faktisk, men heldigvis går det mye bedre nå! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 13. april 2021 Forfatter #192 Del Skrevet 13. april 2021 CD 9 og dag to med temping! Skal si at jeg var ivrig på tempingen i dag tidlig. Våknet, strakk meg etter termometeret og tempet som i går. Stusset over at tempen var en god del høyere enn i går, men det var først da jeg hørte tung pust ved siden av meg at jeg begynte å lure. Mannen lå fremdeles og sov - og han skulle opp før meg i dag. Det viste seg at klokken var 04.30 😂😂 Så den tempen lot jeg det bli med og sov videre. Jeg temper ca 07.35 hver morgen, og tempen var mye mer lik da! Skal ikke stå på innsatsen tydeligvis! 😂😂 36,18 i går og 36,11 i dag. Syns det ser lavt ut, helt i nederste «siktet» på FF - men mulig det er helt normalt (?) 🥴😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 13. april 2021 #193 Del Skrevet 13. april 2021 Må bare le av denne oppdateringen 😂😂 Har hatt noen sånne keg også. Tempet vanligvis mellom 05.45 og 06.00. Våknet en gang og tempet, overbevist om at klokken var 05.48 eller noe sånt. Innså etter temping at 05 var heller 02 😅 Digital klokke som lyser i taket, så lett å tenke feil mellom 5 og 2 da 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lakrisen Skrevet 13. april 2021 #194 Del Skrevet 13. april 2021 Hei! Har lest igjennom dagboken din nå, veldig trist å lese om SA’en du hadde nylig.. ❤️ Håper Letrozolen har effekt! Jeg har tempet selv noen måneder, og ligger ofte på maks 36.20 før EL, har et par ganger vært helt ned i 35.95. Så hos meg er dette helt vanlig. Det tar litt tid før man lærer seg hva som er vanlig hos seg selv, men for meg høres dette helt normalt ut ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 14. april 2021 Forfatter #195 Del Skrevet 14. april 2021 Niny skrev (15 timer siden): Må bare le av denne oppdateringen 😂😂 Har hatt noen sånne keg også. Tempet vanligvis mellom 05.45 og 06.00. Våknet en gang og tempet, overbevist om at klokken var 05.48 eller noe sånt. Innså etter temping at 05 var heller 02 😅 Digital klokke som lyser i taket, så lett å tenke feil mellom 5 og 2 da 😂 Haha, 2 faktisk! Det er sykt 😂😂 Måtte flire selv, helt håpløst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 14. april 2021 Forfatter #196 Del Skrevet 14. april 2021 Lakrisen skrev (15 timer siden): Hei! Har lest igjennom dagboken din nå, veldig trist å lese om SA’en du hadde nylig.. ❤️ Håper Letrozolen har effekt! Jeg har tempet selv noen måneder, og ligger ofte på maks 36.20 før EL, har et par ganger vært helt ned i 35.95. Så hos meg er dette helt vanlig. Det tar litt tid før man lærer seg hva som er vanlig hos seg selv, men for meg høres dette helt normalt ut ☺️ Velkommen skal du være ❤️ tusen takk for hyggelig melding og fin erfaring! Vil lese gjennom din dagbok også 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 16. april 2021 #197 Del Skrevet 16. april 2021 Der fant jeg dagboken din også 😊 Utrolig leit å høre om SA'en du hadde tidligere, men jeg blir samtidig veldig glad når jeg ser hvor positivt innstilt du er til både temping ny syklus ❤️ Skal begynne å tempe selv nå, så dette blir spennende! Krysser fingrene for et sprekt egg denne syklusen! 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 17. april 2021 Forfatter #198 Del Skrevet 17. april 2021 Fhuzzy skrev (På 16.4.2021 den 12.43): Der fant jeg dagboken din også 😊 Utrolig leit å høre om SA'en du hadde tidligere, men jeg blir samtidig veldig glad når jeg ser hvor positivt innstilt du er til både temping ny syklus ❤️ Skal begynne å tempe selv nå, så dette blir spennende! Krysser fingrene for et sprekt egg denne syklusen! 🤞 Velkommen skal du være ❤️ Ja, temping har faktisk vært veldig gøy denne uka! Har for første gang på lenge våknet av første ring på alarmen! Med unntak av i dag 🤯 Satser på spreke egg, ja! Jeg er mest opptatt av at letrozolen skal virke (håper jo selvsagt på graviditet også!), slik at jeg ser det har effekt. Krysser fingrene for oss 🤞🤞🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 17. april 2021 Forfatter #199 Del Skrevet 17. april 2021 CD 13 I dag fikk jeg den tydeligste teststreken på EL-test på lenge! Fremdeles negativ, men Premom har ikke rangert noe så «høyt» hos meg siden oktober. Tar alt jeg kan få av positive tegn - selv om jeg vet den kan bli svakere igjen. Fikk ikke tempet i dag 😢 Våknet av meg selv 06.30 fordi jeg måtte på do, og det er en time før vanlig tempetid. Klarte ikke å holde meg og glemte det også i forbifarten. Burde sikkert discarda den uansett, siden jeg drakk fire glass vin i går 🙈 Så da prøver vi igjen i morgen - håper ikke det «ødela» alt. Slik ser EL-testene ut denne syklusen, jeg begynte litt tidligere enn tenkt. Håper håper håper på positiv test innen en uke, men prøver å justere forventningene. For spesielt interesserte så ser tempcharten slik ut etter de første dagene med temping (minus i dag 🙄) Litt vel mye opp og ned syns jeg. Men jeg aner jo lite om hva som er normalt her, eller om det i det hele tatt er en «normal». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sai Skrevet 18. april 2021 Forfatter #200 Del Skrevet 18. april 2021 Godt jeg justerte forventningene i går 🤪 Tok ny test på kvelden siden jeg hadde litt murringer i høyre side i går, men den var svakere enn den Premom rangerte til 0.4. Var enda svakere i dag. Så her ventes det fremdeles 🤞🤞🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå