Gå til innhold

Veien mot lillesøster/lillebror


Sai

Anbefalte innlegg

Sai skrev (Akkurat nå):

Forresten; når hadde du første kontroll? ❤️

Uke 12, men booket rundt uke 6 etter jeg fikk bekreftet svangerskapet 🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet jeg ikke skal drive og teste (hvert fall ikke med strimmel) når jeg allerede har fått positiv test, men jeg måtte bare. Fikk så sjokk i går så måtte se de to strekene igjen ❤️ Bildet er tatt etter maks 1 min, det ble to streker idet den fikk rosa bakgrunn. Herlighet så spennende 😭❤️1BA0E988-5256-4C76-BD3F-75C3097039FD.thumb.jpeg.3a4006538dcc8ca6a4c282ffd762fb86.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (19 minutter siden):

Skjønner det er gøy å se de testene 😄 Har du fått bestilt UL?

Nei, skal ta blodprøve i ettermiddag også snakke med lege igjen etter det, men legen mente det var lurt å drøye noen uker med ul slik at jeg fikk se noe. Tar vel bare hcg i dag. Siden jeg hadde negativ test i slutten av januar er jeg hvert fall ikke veldig langt på vei, som legen sa:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er virkelig så nydelig og koselig 🥰 Tenk, dette som var en eviglang syklus, og så traff dere eggløsning akkurat når det var nødvendig. Det er så fint ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godis skrev (På 15.2.2021 den 15.37):

Å, det er virkelig så nydelig og koselig 🥰 Tenk, dette som var en eviglang syklus, og så traff dere eggløsning akkurat når det var nødvendig. Det er så fint ❤️

Ja, tenk ❤️😭 Håper det gir håp til andre prøvere også! Snart må det være din tur!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (4 minutter siden):

Ja, tenk ❤️😭 Håper det gir håp til andre prøvere også! Snart må det være din tur!❤️

Ja, det gir virkelig håp kjenner jeg. Og særlig ettersom det klaffet i din lange og uoversiktlige syklus! Takk, jeg håper jeg er like bak deg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (1 minutt siden):

Ja, det gir virkelig håp kjenner jeg. Og særlig ettersom det klaffet i din lange og uoversiktlige syklus! Takk, jeg håper jeg er like bak deg ❤️

Det hadde vært skikkelig stas ❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 4+x eller 5+x

Fremdeles ikke sikker på hvor langt jeg er på vei, men etter det jeg la inn i helgen så viser den 4+5 nå. Kan være litt mindre, men jeg tipper litt mer. Noe som egentlig er rart når jeg ser på aksjene i den perioden 🤪 Alt er merkelig med dette, men samtidig føles det veldig «riktig». Jeg er ikke så stressa som jeg trodde jeg skulle være. Fullstendig og smertelig klar over at det er mange uker igjen hvor det kan gå galt, men jeg velger å leve i troa. Blir fryktelig lei meg OM det går galt i hvert fall.. Jeg ser liksom for meg en baby på fanget på julaften - visualisering hjelper meg mye 🥰

Ellers har jeg fått bestilt TUL for å få stadfestet hvor langt jeg er på vei. Blir andre uken i mars og da håper jeg å se noe❤️.  Jeg ble også tilbudt tidligere time hos gyn (som jeg ble henvist til før dette sjokket), som jeg da takket nei til nå. De lot meg beholde den originale timen, men bytter bare innholdet. Den blir da rett etter påske. Så da får jeg to ultralyder, hvis jeg forstod alle riktig. Skal få bestilt første svangerskapskontroll hos lege mellom de to ultralydene, jordmor tenker jeg blir neste deretter. 

Hadde forøvrig en haug med symptomer forrige uke, uten å ane hva det var symptomer for. Ikke så mye nytt denne uka. Mindre «mensensmerter-følelse», men helt vilt vondt i brystene og veldig trøtt. Ellers er formen upåklagelig 😁

Har veldig følelse på at 3+ vil dukke opp på digital test i morgen, men vet ikke om jeg skal tørre å «sløse» den vekk før helgen... 
Vi får se 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg visst at jeg er gravid i over en uke og jeg er full av følelser.

Gleder meg masse til ultralyd om et par uker, men er samtidig litt redd for at vi ikke får se det vi ønsker. Nå gleder vi oss såpass begge to at det ville vært utrolig tungt å takle om dette ikke går veien. Men, for hver dag som går så blir vi jo også litt sikrere. Prøver å være positiv og syns vi får det til ganske bra ❤️ 

Angående symptomer så føler jeg meg ganske heldig til nå. Jeg våkner og er litt uggen, men jeg er mer usikker på om det er sult enn kvalme 😅 Jeg er ganske sulten om dagen - uvant for ei om ikke spiser så ofte. Jeg er også ekstremt trøtt - sånn helt dustete. Kan sovne overalt! Ellers er puppene ømme. Bortsett fra det kan jeg stort sett trene som vanlig. Litt vanskelig å fokusere på studier og jobb kjenner jeg, da jeg mye heller vil kikke på søte babyrom på Pinterest. 🤭 Tror samboeren min også mener at jeg er en smule hormonell - noe han sikkert har rett i. Ikke sur, men veldig glad også gråter jeg lett. Spesielt av ting på TVen 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld begynte jeg å spotte. Det ga seg før jeg la meg, men var tilbake i dag tidlig. Spottet hele dagen i dag. Ikke friskt blod, men tendenser til rødt enkelte ganger, ellers bare rosa papir. Begynte etter sex i går, selvfølgelig når vi hadde reist på hytta for å kose oss sammen 😕 Jeg er så redd og lei meg :( Prøver å tenke at det kan gå bra, men det fungerer dårlig. Er ikke noen trøst at mange opplever å miste. Dette skal jo være babyen vår ❤️❤️ vær så snill å klamre deg fast!! 🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (13 minutter siden):

I går kveld begynte jeg å spotte. Det ga seg før jeg la meg, men var tilbake i dag tidlig. Spottet hele dagen i dag. Ikke friskt blod, men tendenser til rødt enkelte ganger, ellers bare rosa papir. Begynte etter sex i går, selvfølgelig når vi hadde reist på hytta for å kose oss sammen 😕 Jeg er så redd og lei meg :( Prøver å tenke at det kan gå bra, men det fungerer dårlig. Er ikke noen trøst at mange opplever å miste. Dette skal jo være babyen vår ❤️❤️ vær så snill å klamre deg fast!! 🌱

Det er veldig vanlig å spotte eller blø etter sex i svangerskapet altså. Noen er også mer skjøre enn andre og får små blødninger i svangerskapet, Mange her inne som har hatt samme bekymring som deg, men så har det gått bra ❤️  Jeg kan bare snakke om min egen SA, men jeg var liksom aldri i tvil. Våknet med så utrolig intens magesmerte kombinert med spotting som innen en time ble masse blod. Hadde jeg begynt å spotte eller blø i svangerskapet hadde jeg ikke vært redd med mindre jeg fikk dette kombinert med samme smerte igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, så kjipt med blødning.. Skjønner at det skaper litt bekymring 😔 Håper det er en vanlig svangerskapsblødning 🤞 Sender deg en digital klem ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde masse etter sex i uke 9. Måtte bruke bind hele dagen og dagen etter. Kjentes ut som, og virket som vanlig mensen i tjuefire timer. Så ga det seg og jeg har ikke merket noe etter det. Det tok flere uker før jeg turte å ha sex igjen, men neste gang jeg turte var alt helt fint igjen. Heldigvis hadde jeg også lest på forhånd at det er helt normalt med blødninger etter sex - men det var  fælt likevel. Jeg gråt masse 😭 Men, det er altså helt normalt - ikke la det ødelegge den fine hytteturen deres 💖 kos deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, @babycodex, @Atticmess og @Sovia ❤️ 
Jeg kikket etter med speil istad og så en bitteliten klump (på str med knapphullet til en nål ca), så da ble jeg enda mer stressa, men det kommer ikke noe blod i truseinnlegget. Kun når det er «bløtt nedi der» når jeg tisser. Noe jeg gjør fryktelig ofte og har gjort de siste to ukene. Hvis det er irriterte slimhinner så blir de ikke mindre irriterte av all tørkingen min, så må bare slutte med det. Får lov å komme inn til ultralyd i morgen ettermiddag da. Har time andre uka i mars, men ringte istad og var litt fortvila, så de sa vi kunne ta en kikk i morgen også. Mulig jeg ikke ser noe særlig pga jeg er for kort på vei (har bikket seks uker da), men det viktigste for meg er at jordmoren ser noe og kan berolige meg. Så får jeg se om jeg beholder timen i mars eller ikke. Håper det er et valg i det minste ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk komme inn til time såpass kjapt! Det er jo utrolig flott. Skjønner godt at du er fortvila. Forhåpentligvis er alt som det skal! Håper du får god oppfølging imorgen, og kommer hjem og blitt litt beroliget ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...