Gå til innhold

Veien mot lillesøster/lillebror


Sai

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Godis skrev:

Ser forøvrig at den siste testen din har en 90-grader i svart strek på seg. Jeg hadde også en slik test fra babyplan, og ble usikker om det var helt gyldig, så jeg tok en til test i samme urin, uten den streken, som fikk sterkere utslag. Kanskje verd å ta en test i kveld også? 😊

Ja, vurderte å teste før jeg legger meg i kveld. Men jeg må drikke litt til middagen da vi skal ha sterk middag, men skal prøve å holde det på et minimum 🤪 Så når testen er positiv, da kan jeg regne med EL innen 24-48 timer, sant? Og jeg skal fortsette å teste til den er negativ igjen. Negativ betyr da at EL er over? Takk for at du svarer meg altså, er ikke bare bare dette her 🥵 Forventer 38 dager ja, det er hvert fall det de siste to har vært på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Sai skrev:

Ja, vurderte å teste før jeg legger meg i kveld. Men jeg må drikke litt til middagen da vi skal ha sterk middag, men skal prøve å holde det på et minimum 🤪 Så når testen er positiv, da kan jeg regne med EL innen 24-48 timer, sant? Og jeg skal fortsette å teste til den er negativ igjen. Negativ betyr da at EL er over? Takk for at du svarer meg altså, er ikke bare bare dette her 🥵 Forventer 38 dager ja, det er hvert fall det de siste to har vært på. 

Slik jeg har forstått det, kan man gå ut fra at EL skjer ca 24 (opptil 48) timer etter siste positive test. Det vil si at om du, som meg, får positiv test over flere dager, skjer eggløsning et døgn eller to etter den siste positive testen. Derfor er det lurt å test til den blir negativ, så vet du når siste positive test var 😊 Mener jeg skriver rett nå i alle fall 😄 Absolutt ikke bare bare dette her 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sai skrev:

Hva skal jeg egentlig gjøre når/hvis den blir positiv?

Ha sex! :humpe:

Beklager, klare ikke la være - var et morsomt spørsmål 😅 (selv om jeg skjønner det var mer teste/premom-relatert)

Hurra for positiv test! Nå er det bare å kose seg, og teste videre. Min kropp har f.eks funnet ut at den ikke skal slippe egg før lenge etter den første positive testen, 3-4 dager etterpå faktisk! Så om man vil ha litt ekstra kontroll er det greit å teste til man ser den blir negativ igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Amatariel skrev:

Ha sex! :humpe:

Beklager, klare ikke la være - var et morsomt spørsmål 😅 (selv om jeg skjønner det var mer teste/premom-relatert)

Hurra for positiv test! Nå er det bare å kose seg, og teste videre. Min kropp har f.eks funnet ut at den ikke skal slippe egg før lenge etter den første positive testen, 3-4 dager etterpå faktisk! Så om man vil ha litt ekstra kontroll er det greit å teste til man ser den blir negativ igjen.

Haha, la opp til smash der, ja 😆 Vel, aksjene ble lagt inn i dag, forgårs og tidligere i uken, så la oss håpe den blir fort negativ igjen så EL skjer i morgen 🤞 Hadde passet perfekt med tanke på mannens turnusjobbing den kommende uken, ikke lett å få til så mye når vi omtrent møtes i døren. Så når den er negativ igjen da kan jeg regne med EL ca 24 timer etter siste positive test, hvis jeg forstår deg og @Godis rett? 😁😁 tenker å teste igjen i kveld også to ganger igjen i morgen. Brukt en hel pakke av EL-testene denne mnd, men nå ser det hvert fall ut som om noe skjer. Endelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sai skrev:

Så når den er negativ igjen da kan jeg regne med EL ca 24 timer etter siste positive test, hvis jeg forstår deg og @Godis rett? 😁😁

Ja, men jeg syns det er lettere å tenke at EL skjer ca. 12 timer etter at testen ble negativ igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ED416A96-73B7-4093-9F94-2D6A39CDBC7A.thumb.png.ca6026b66a6fe41d2ecbc1d41e2e8372.png

Økning igjen i dag, nå må den vel hvert fall kunne sies å være positiv. Nå fikk den faktisk «high» også 🤩🤪 Klar for negativ test kjenner jeg nå, så jeg vet når EL ca skjer. Kjent litt murringer i dag, så ting er på gang trooor jeg 😻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for positiv test! Da ser det jo ut til at syklusen skal bli 38 dager denne gangen også. Håper du får negativ test raskt 👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7C44F34B-25BD-472A-9E49-0900D4CBD5E7.thumb.png.27d3d72bbcbf9be8abff4c0ccee1fe67.png
Slik endte testingen denne runden - Premom + Flo har da krysset av for EL i dag. Vanskelig med aksjer i dag da, veldig typisk 😓 Men i går og forgårs 💪🏽 Så da får vi håpe at det holder. Vet ikke om det er noen sjanse i morgen også, men nærhet og kos er jo aldri feil uansett. Ser ut som det blir 38 dager denne gangen også, ja. På en måte greit, så denne fasen blir lang nok. Likevel, 38 dager er laaaang tid. Det er nå ca 6 mnd siden jeg tok ut spiralen, så jeg har fremdeles et lite håp om litt kortere syklus etter hvert. Gleder meg til å vite at jeg er i DPO-land i hvert fall 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sai skrev:

7C44F34B-25BD-472A-9E49-0900D4CBD5E7.thumb.png.27d3d72bbcbf9be8abff4c0ccee1fe67.png
Slik endte testingen denne runden - Premom + Flo har da krysset av for EL i dag. Vanskelig med aksjer i dag da, veldig typisk 😓 Men i går og forgårs 💪🏽 Så da får vi håpe at det holder. Vet ikke om det er noen sjanse i morgen også, men nærhet og kos er jo aldri feil uansett. Ser ut som det blir 38 dager denne gangen også, ja. På en måte greit, så denne fasen blir lang nok. Likevel, 38 dager er laaaang tid. Det er nå ca 6 mnd siden jeg tok ut spiralen, så jeg har fremdeles et lite håp om litt kortere syklus etter hvert. Gleder meg til å vite at jeg er i DPO-land i hvert fall 🤩

Hurra for positiv test! 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sai skrev:

Slik endte testingen denne runden - Premom + Flo har da krysset av for EL i dag. Vanskelig med aksjer i dag da, veldig typisk 😓 Men i går og forgårs 💪🏽 Så da får vi håpe at det holder. Vet ikke om det er noen sjanse i morgen også, men nærhet og kos er jo aldri feil uansett. Ser ut som det blir 38 dager denne gangen også, ja. På en måte greit, så denne fasen blir lang nok. Likevel, 38 dager er laaaang tid. Det er nå ca 6 mnd siden jeg tok ut spiralen, så jeg har fremdeles et lite håp om litt kortere syklus etter hvert. Gleder meg til å vite at jeg er i DPO-land i hvert fall 🤩

Hurra for EL! De aksjene dere har lagt inn er mer enn nok ja 😄 Jeg har blitt gravid flere ganger uten at vi la inn aksjer på EL-dagen. Soldatene liker å ligge klare :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det ble raskt negativ igjen, og at dere har lagt inn litt aksjer dagene i forveien 👍 Skjønner godt du ønsker kortere syklus, 38 dager føles veldig lenge.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO (forutsatt at EL var 24 timer etter peak-testen).

I natt drømte jeg at jeg var gravid! Eller, først hadde jeg et sykt mareritt som jeg våknet av i full panikk, skikkelig høy puls og alt var bare vondt. Da jeg sovnet igjen så drømte jeg at jeg var sammen med mine søsken og at jeg stolt viste fram positive graviditetstester 😅 Hvert fall hyggeligere enn den første drømmen! Deretter våknet jeg et par timer senere av syk mageknip og måtte løpe på do. Merkelig natt, tydelig at tankene jobber fælt om dagen. Kjenner at jeg prøver å forberede meg på negativ test. Jeg ser på tidligere sykluser og vi har hatt sex mange av de samme dagene denne syklusen, og det har jo ikke fungert før så. Samtidig så klarer jeg ikke å riste vekk følelsen av at «kaaanskje det er mulig». Skuffet blir jeg nok av negativ test likevel, ingen grunn til å prøve å lyve vekk det, men skuffelsen er ikke «knusende stor» - ikke enda i det minste.
 

Litt usikker på om jeg skal tørre å ta meg et glass vin i helgen eller ikke. Har egentlig bestemt meg for å leve vanlig fram til positiv test, og siden jeg tester hver mnd så vil jeg ikke gå lenge uten å finne ut om en eventuell graviditet. Men, det er tanker jeg veier fram og tilbake mellom. Jeg er nødt til å finne ut av en graviditet relativt tidlig mtp medisiner jeg går på, så både tidlig-tester og vanlige tester ligger klare. Tror jeg tester på IKM.. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitsomt med mange drømmer ja! Da sover man litt dårligere også, så håper du slipper mer av det fremover.

Blir fryktelig spennende fremover.... Jeg er veldig for å leve som normalt frem til graviditet er klart. Kanskje ikke flatfylla, men både ett og to glass vin hadde jeg tatt med goood samvittighet! Klarer du å vente til IKM med testing altså, når du har tidlig-tester liggende...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Amatariel skrev:

Slitsomt med mange drømmer ja! Da sover man litt dårligere også, så håper du slipper mer av det fremover.

Blir fryktelig spennende fremover.... Jeg er veldig for å leve som normalt frem til graviditet er klart. Kanskje ikke flatfylla, men både ett og to glass vin hadde jeg tatt med goood samvittighet! Klarer du å vente til IKM med testing altså, når du har tidlig-tester liggende...?

Jepp, veldig slitsomt. Jeg har vanligvis et «rikt natteliv», men mareritt er så slitsomt. Jeg vet ikke om jeg klarer, men jeg tror ikke jeg legger opp til testing fra 9 DPO og hver dag. Jeg er litt der at negativ test er negativ test (hvert fall etter IKM, men dukker ikke mensen opp så sjekker jeg jo naturligvis igjen) og jeg blir bare skuffa, så da prøver jeg å skjerme meg der. Men hey, plutselig endrer jeg det. Så ingen lovnader her 😅 Jeg har IKM 24.november, som er en tirsdag. Mulig jeg prøver meg på en test på søndagen før. Pleier å få fryktelig PMS, så kanskje jeg merker at testing er helt unødvendig. Håper ikke det! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende dette her! Jeg er en typisk snikleser av dagbøker, ikke så god å gi lyd å vise at jeg følger med! Vi har samme IKM dato, krysser fingrene for oss 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, Wera1 skrev:

Veldig spennende dette her! Jeg er en typisk snikleser av dagbøker, ikke så god å gi lyd å vise at jeg følger med! Vi har samme IKM dato, krysser fingrene for oss 🤞🏼

Krysser fingrene for oss begge, ja! Helt greit å sniklese 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig var det gått nesten en uke og jeg skriver 8 dpo og CD 33.

Ryggsmerter og kramper som jeg har hatt på ca samme tid som dette og noen dager tilbake i tidligere sykluser har ikke meldt seg ennå. Jeg har vært ganske uggen de siste dagene og så sykt trøtt. I dag var det ikke noen vei utenom: nesten to timer søvn etter jobb. Jeg er en trøtt sjel til vanlig på denne årstiden, men de siste dagene har vært spesielt tunge. Jeg har heller ikke fått «monsteret» opp i lyset (ennå). Kanskje PMS bare har vært helt krise de siste mnd pga resthormoner etter prevensjon. Og kvalmen kan komme av stress på jobb, trøttheten av det ulidelige været osv. Fått et par små kviser da, noe som kan bety at mensen er i anmarsj til uka. Prøver å tolke det den veien i hvert fall - unngå skuffelse og alt det der. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig trøttheten og uggenheten er symptomer på en spire, selv om jeg skjønner veldig godt at du leter etter «andre grunner», som en forsvarsmekanisme mot skuffelse. Gjør akkurat det samme selv denne ppen, har ømme pupper for første gang på veldig mange måneder, men overtaler meg selv til at årsaken må ligge i gårsdagens joggetur med dårlig sportsbh. Haha. 
 

Når tenker du å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...