Gå til innhold

Veien mot lillesøster/lillebror


Sai

Anbefalte innlegg

På 27.10.2020 den 12.30, Amatariel skrev:

Så spennende at du er i gang med EL-testing! :heiajente:

Jeg vil sterkt anbefale deg å teste på ettermiddagen. Det er fordi LH går i en slags dagsyklus, der den ikke er så høy på morgenen, og så blir den sterkere og sterkest på ettermiddagen, før den går ned igjen. Så om du skal teste èn gang om dagen (noe man ofte gjør på dette tidspunktet) så er mellom kl. 15-17 best. Bare ikke gå på do de siste tre timene før. Så kan man heller forsøke seg på flere ganger i døgnet når streken nærmer seg nesten positiv.

Takker for tips! Jeg tror jeg foreløpig tester om morgenen nå. Jeg spiser ikke noe særlig ila arbeidsdagen og er dermed avhengig av å drikke litt vann. Har hørt at urinen skal være mest mulig konsentrert (derfor morgenurin?), så foreløpig er det litt vanskelig. Også litt vanskelig mot helgen da jeg alltid trener i 14-tiden på fredager, hvor jeg også er avhengig av noe å drikke. Ser jeg at jeg ikke får noen positiv test denne runden, så får jeg heller bite i det sure eplet og teste ettermiddag neste gang. :) 

 

Her er dagens. Syns jeg ser en bittelitt sterkere strek enn i går, uten at jeg er sikker på eget syn her 😂 Negativ fremdeles i hvert fall. 

D4914C5C-769E-4E43-B386-CCB88C2EE06C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig enig med Amatariel ang. testing på ettermiddagen. Jeg fikk negativ test på morgenen i går, og knall positiv på ettermiddagen. Om du har en kort LH- topp risikerer du å gå glipp av å fange den om du ønsker å vite, men skjønner dilemmaet med å ikke drikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en innskytelse fra meg her; fertilitetsklinikkene godtar bare pos eltest på morgenurin 👍😊 jeg får alltid positiv på morgenurin, men jeg hadde også fått positiv på ettermiddag, uten at det har noe å si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser er det tydeligvis forskjellige erfaringer her, så er nok lurt at du bare følger din egen magefølelse. Det er nok neppe noe bra å teste på ettermiddagsurin om den er veldig utvannet, så du får ta på morgenen da. Jeg pleier også å slite litt da jeg nesten alltid må på do før jeg drar fra jobb, og blir ekstra tørst når jeg tenker at jeg ikke skal drikke så mye :lol: Men jeg går glipp av positiv EL-test om jeg ikke tester på ettermiddagen, derfor må jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for alle erfaringer, jeg! Hvordan er det ev å gå over til å teste på ettermiddag, midt i testingen? I dag testet jeg også på morgenen, men kan jo alltids forsøke meg på ettermiddagen. Forhåpentligvis slipper jeg jo å teste i ukeavis hver gang 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første perioden jeg prøvde meg på EL tester, så testet jeg litt over alt. Litt på morningen, litt på ettermiddagen når jeg husket, og hadde gjerne gått litt kort uten å tisse også... 🤷🏻‍♀️ Fant hvertfall ikke EL den mnd. 

Mnd etter var jeg strikt med meg selv. Etter lunsj så gikk jeg på do og presset ut de dråpene jeg greide. Og såvidt sippet noe vann frem til jeg dro hjem. Pleier alltid måtte på do før jeg går i bilen på vei hjem. Disse dagene knep jeg igjen til jeg følte meg gul 😂😂 Gikk fra såvidt synlig teststrek ene dagen til at jeg peaket dagen etter. 

Har kun prøvd i 2 mnd med tester, så for meg hjalp det med å være strikt på ettermiddagen. 

IMG_20201009_181843.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Sai skrev:

Jeg takker for alle erfaringer, jeg! Hvordan er det ev å gå over til å teste på ettermiddag, midt i testingen? I dag testet jeg også på morgenen, men kan jo alltids forsøke meg på ettermiddagen. Forhåpentligvis slipper jeg jo å teste i ukeavis hver gang 🤞

Det har ikke noe å si å bytte testetidspunkt. Noen av oss tester jo flere ganger i døgnet også når det begynner å nærme seg 😄 Det som er viktig er at man drikker så lite som mulig i timene før testing og ikke går på do på minst 3 timer før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle erfaringer dere har delt med meg, setter stor pris på det ❤️ Herregud, tenk all den tid jeg og venninnene brukte på å «bekymre» oss for om vi var gravide før i tiden, vi trodde jo omtrent det bare var å knipse også skjedde det. Ikke at jeg har prøvd så lenge altså, men etter å ha lest på prøveforumet en stund, så skjønner man jo at det faktisk skal litt til 🙈

Jeg lastet ned Premom-appen for å ha et sted å lagre alle testene. Den ser slik ut til nå:

E7261FF3-69C2-48E8-A1B8-E377800EA971.thumb.png.15e90eb5c2e44b7a874df00ed4c06563.png

Gikk over til å teste på ettermiddagen i dag. Ikke drukket noe siden lunsj i 12-tiden og ikke tisset siden 12.45 da jeg tok testen klokken 16.00. Får nok ikke til akkurat 16.00 hver dag, da jeg ikke alltid er hjemme så tidlig. Gjør det noe om det blir 15.00 en dag også 17.00 dagen etter, @Amatariel?
Vi koser oss mye her hjemme, så tenker det godt skal la seg gjøre å ikke treffe - med mindre EL er akkurat den uken hvor mannen jobber døgnet rundt da. Turnuslivet kan vi liksom ikke styre, så vi får bare krysse fingrene 🤞 Jevnt over har vi sex annenhver dag fra mensslutt til ny syklus igjen, med enkelte perioder hvor det blir hver tredje dag og hver fjerde/femte dag de få ukene mannen må bort for jobb.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk så mye unødvendig bekymringer man har hatt igjennom livet når det gjelder prevensjon og graviditet! Men jammen er man forskjellig også. Noen er jo infertile, og da må det kjennes ekstra irriterende at man har brukt prevensjon alle de årene før man ville ha barn. Men noen blir jo gravid veldig lett. Og noen blir begge deler! 😶 Jeg skal innrømme at jeg er en av dem som har opplevd litt av begge deler. Høres rart ut, men kropp og hormomner kan jammen forandre seg over tid. Som 18-åring ble jeg gravid mens jeg gikk på p-piller. Da jeg som 25-åring skulle prøve på neste barn var det lettere sagt enn gjort. Brukte litt tid, og da vi skulle ha nr. 3 opplevde jeg tre aborter. Og nå i sommer abort igjen. Så ikke "like lett" som den gangen da jeg var 18 år gitt.

Veldig fint at du har lastet ned app og sammenligner tester - gøy med bilder! Man må ikke teste til samme tidspunkt hver dag, ettermiddag holder, og da tenker jeg at alt mellom kl. 15-18 er ettermiddag. Jeg er også hjemme fra jobb på forskjellige tidspunkter, og i helgene farter jeg osv.

Viktigste er helt klart å ha sex! 😄 Jeg er også klar over at det ikke er EL-testene som gjør meg gravid, men jeg syns det er veldig godt å ha den kontrollen på når EL var. Fint i dpo-land bl..a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en del tester, kunne du jo testa to ganger om dagen😊 til du vet hvordan LH toppen din er og når den er. Bare slik at du ikke går glipp av den. Jeg har før gått fra negativ test på kvelden til knall positiv på formiddag. Mens andre ganger positiv på kvelden bare. Så om du har kort LH topp, kan det kanskje være verdt det å teste to ganger om dagen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2020 den 18.53, Amatariel skrev:

Ja tenk så mye unødvendig bekymringer man har hatt igjennom livet når det gjelder prevensjon og graviditet! Men jammen er man forskjellig også. Noen er jo infertile, og da må det kjennes ekstra irriterende at man har brukt prevensjon alle de årene før man ville ha barn. Men noen blir jo gravid veldig lett. Og noen blir begge deler! 😶 Jeg skal innrømme at jeg er en av dem som har opplevd litt av begge deler. Høres rart ut, men kropp og hormomner kan jammen forandre seg over tid. Som 18-åring ble jeg gravid mens jeg gikk på p-piller. Da jeg som 25-åring skulle prøve på neste barn var det lettere sagt enn gjort. Brukte litt tid, og da vi skulle ha nr. 3 opplevde jeg tre aborter. Og nå i sommer abort igjen. Så ikke "like lett" som den gangen da jeg var 18 år gitt.

Veldig fint at du har lastet ned app og sammenligner tester - gøy med bilder! Man må ikke teste til samme tidspunkt hver dag, ettermiddag holder, og da tenker jeg at alt mellom kl. 15-18 er ettermiddag. Jeg er også hjemme fra jobb på forskjellige tidspunkter, og i helgene farter jeg osv.

Viktigste er helt klart å ha sex! 😄 Jeg er også klar over at det ikke er EL-testene som gjør meg gravid, men jeg syns det er veldig godt å ha den kontrollen på når EL var. Fint i dpo-land bl..a

Sant at noen blir det lett, ja! Hadde håpet det samme selv! Er i pp3 nå, første mnd med EL-testing, så skal ikke syte så fælt ennå altså. Håper bare disse syklusene mine korter ned litt. 38 dager liksom, blæh 🥵

 

Håper veldig på positiv EL-test snart, så jeg kan føle på DPO-land jeg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lily92 skrev:

Hvis du har en del tester, kunne du jo testa to ganger om dagen😊 til du vet hvordan LH toppen din er og når den er. Bare slik at du ikke går glipp av den. Jeg har før gått fra negativ test på kvelden til knall positiv på formiddag. Mens andre ganger positiv på kvelden bare. Så om du har kort LH topp, kan det kanskje være verdt det å teste to ganger om dagen 😊

Tenkte å gjøre det etter hvert, men siden de to siste syklusene har vært på 38 dager, så ville jeg vente litt. Blir dyrt i lengden, selv med billigstrimler 😕 Men jeg har nok til dobbelt framover nå! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering på EL-, rettere sagt manglende EL-fronten.. Frustrende greier dette her. Har etter tips gått over til ettermiddagstesting. Blir fryktelig tørst om kvelden når jeg ikke drikker noe særlig om dagen, men pytt sann 😅

 

98229349-03C4-452A-9191-15976832E00C.thumb.png.512725ed039abf0ecb3950519ec128e0.png

Skjer ikke så mye spennende her, såvidt jeg kan se i hvert fall. Nå er jeg jo helt gresk i dette her. Ser ut som kontrollstreken blir svakere, men det er kanskje vanlig? Håper veldig på EL snart. Hvis den havner rundt dag 24 og syklus på 38 dager denne gangen også kan jeg jo nesten begynne å si at syklusen min er regelmessig - om enn forferdelig lang 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er iallefall helt vanlig at den svinger litt sånn. Men bare hold ut - plutselig blir den positiv! Den testen jeg la ut for to dager siden i min dagbok har strek som er nesten usynlig. Mens i dag har jeg positiv test. Så det kan gå veldig fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at du også prøver el-testing! Det gjør ingenting at kontrollstreken varierer i styrke, det er vanlig 😊 Det viktige er uansett forholdet mellom kontrollstrek og teststrek 👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så testen din, Amatariel! Veldig spennende 🤩 Tusen takk for svar, Godis. Får håpe de blir likere etter hvert. 
 

Må si at jeg ikke akkurat digger denne testingen... Enten lar den vente på seg, eller så har den allerede vært. Har i såfall ikke merket noen ting, så kan ikke stole på signaler fra kroppen heller. 
Godt det snart er helg 🌟

3F39FAE3-7214-49F7-A943-99F8E18CEE86.thumb.png.f1802cdba26214d4199ae0cb17e59fad.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD 23 og jeg er litt mer håpefull enn i går. Hva skal jeg egentlig gjøre når/hvis den blir positiv? Premom tok utgangspunkt i EL for to dager siden, selv med disse testene. Må jeg gå inn og endre selv, kanskje... 🤔

I hvert fall er testene i dag litt mer morsomme enn gårsdagens! 
8938CEDF-D46D-4023-88B4-26737EE64D60.thumb.png.35b759d2d0d17f34e9ae0c8ef942daf8.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin stigning her ja! Kan vel regne med positiv i morgen, det vil stemme godt med en syklus på 38 dager også 😊 For det er 38 dager du forventer? Når du får positiv test registreres dette automatisk i Premom, men det er ikke sikkert syklusen og forventet IKM oppdateres før testen så har blitt negativ igjen, etter den har vært positiv. Her står det fremdeles EL 4. November, selv om jeg har hatt positiv test i går og i dag. Så når jeg registrerer en negativ test har appen pleid å endre syklusen 😊 Så bra at du tester morgen og ettermiddag nå, da får du nok fanget opp toppen i løpet av morgendagen 🤩🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forøvrig at den siste testen din har en 90-grader i svart strek på seg. Aner ikke om det faktisk har betydning, men jeg hadde også en slik test fra babyplan, og ble usikker om det var helt gyldig, så jeg tok en til test i samme urin, uten den streken, som fikk sterkere utslag. Kanskje verd å ta en test i kveld også? 😊

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...