Gå til innhold

Veien mot lillesøster/lillebror


Sai

Anbefalte innlegg

Uff ja, lange sykluser er helt fryktelig. Det er som du sier, at man ikke får muligheten til å prøve en gang! Og det er forbanna urettferdig! Vi får bare håpe at kroppen oppfører seg snart... Jeg ville nok kanskje kontaktet en privat gynekolog og forlanget provera (for å få mens) og letrozol (for å få EL). Men jeg skjønner hvis det er vanskelig med alle restriksjonen og hvis planen er å vente til påske før man gjør noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Sovia skrev (På 6.2.2021 den 18.17):

Hvordan går det med deg, @Sai? 💕

Så hyggelig at du spør ❤️ her er det greit, altså. Ble en liten pause herfra, vært syk og har hatt litt nok med å komme meg igjen med ny lockdown osv.

Jeg har dog fått vært hos legen, fått henvisning til gyn. Til og med fått time - men ikke før på den andre siden av påska. Håper det kommer avbestillinger. 
 

Enda ikke fått mensen, så er i samme syklus som sist. Snart dag 80 eller noe tror jeg. Kjennes ut som noe er på gang da, for jeg har hatt SKIKKELIG vondt de siste dagene. Håper den dukker opp. Trodde aldri jeg skulle si det, for jeg haaater mensen. Men, det må jo på plass dessverre 😂

Håper alt er bra med deg og alle andre på prøveboringer. Har fulgt med litt selv om jeg har hatt skrivepause :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre fra deg Sai :klemmer: Var litt lenge til å vente til over påske da, håper virkelig det blir avbestilling da ja! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... 

I går kveld kom jeg på at det var en stund siden forrige g-test. Har pleid å ta en i uka siden forventet mens 01.01, men de siste ukene har det gått alt fra en uke til to+ i mellom. Jeg venter jo bare på mensen og ny syklus, sant. Fått gyn.time og greier.

I alle fall, så tisset jeg i kopp i dag (glemte det på morgenurinen, så ble på dagens andre urin et par timer senere). For første gang hadde jeg INGEN forhåpninger, ikke et fnugg av en sommerfugl en gang. Jeg har ikke hatt mensen på 12 uker, og alle tester har vært blenda. Jeg tok kun testen i dag for å fortsette å ha oversikt, og bare «sånn i tilfelle» mtp medisiner. (jeg har ikke hatt graviditet i tankene nå, kun ventet på ny syklus. Derfor ble jeg også ganske på druen sammen med ei venninne på fredag 🥵) Uansett, tilbake til testen i dag: jeg så på stoppeklokka etter 3,5 min og kikker ned på dette:

A4EBC764-B09A-48A9-9882-59EEE0B8F527.thumb.jpeg.373df70203e999f59fa7c009205d0a53.jpeg

 🤯😱😭😍🥵😁🥳🥰❤️
Jeg tror nesten jeg svimte av et øyeblikk! Fikk funnet fram digital test også, klarte såvidt å åpne den da jeg var helt i sjokk... Den viste 2-3. 
Jeg er såååå glad, lykkelig, forvirra, engstelig. Alt på en gang. Har hundre spm, men klarer ikke sortere dem. Dette var så uventet. Bikka dag 80 for lengst denne syklusen, liksom 🤯

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Woooow gratulerer!!! Så fantastisk Sai! Et mirakel!! Så utrolig moro!! Og så bra at det sto 2-3 på testen, så vet du faktisk hvor langt på vei du er også. Huuuurra!! :klemmer:

Jeg har opplevd akkurat dette sjokket en gang selv (skulle teste for EL som gjorde at jeg måtte ta en g-test og fikk samme svaret som deg), så jeg vet hvordan du har det nå! Surrealistisk sjokk! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (3 minutter siden):

:strix: Woooow gratulerer!!! Så fantastisk Sai! Et mirakel!! Så utrolig moro!! Og så bra at det sto 2-3 på testen, så vet du faktisk hvor langt på vei du er også. Huuuurra!! :klemmer:

Jeg har opplevd akkurat dette sjokket en gang selv (skulle teste for EL som gjorde at jeg måtte ta en g-test og fikk samme svaret som deg), så jeg vet hvordan du har det nå! Surrealistisk sjokk! ❤️

Ja, jeg er helt satt ut! Det er vi begge. Så rørende å fortelle til mannen også klistre på oss maska fordi vi skulle rett til svigermor på boller 😂 Men ja, vet jeg det pga 2-3 på testen? Skulle gjerne hatt litt hjelp der, altså. Har fått sortert litt nå, og jeg må jo få kommet meg til lege etter hvert, bare for å bekrefte. Dog så var det en flott test syns jeg, og den er ikke tidlig-test en gang. Når tenker de kloke damene her inne at jeg kan bestille ultralyd? Jeg skulle gjerne visst hvor langt jeg er på vei nå, men skjønner jo at en ultralyd må til mtp min rare syklus. 
Er det noe å engste seg over at jeg ble litt god i gassen på fredag? Blir selvsagt ingenting fra nå, forskynte meg ikke en gang av brie-osten som stod på benken istad 🤪 
 

Og hvor vondt kan man ha uten at det er for vondt? Denne uken har jeg vært helt sikker på at mensen er rundt hjørnet. Hatt masse kramper. Men i går begynte jeg virkelig å få vondt i brystene + at jeg tisser oftere og har litt sånn «flammende» følelse øverst i brystet. Alt til tross så fikk jeg så sjokk i dag!

tusen takk for fin melding, @Amatariel ❤️ Stort av deg å heie opp andre - spesielt i dag syns jeg ❤️ du er god! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (4 minutter siden):

Men ja, vet jeg det pga 2-3 på testen? Skulle gjerne hatt litt hjelp der, altså. Har fått sortert litt nå, og jeg må jo få kommet meg til lege etter hvert, bare for å bekrefte. Dog så var det en flott test syns jeg, og den er ikke tidlig-test en gang. Når tenker de kloke damene her inne at jeg kan bestille ultralyd? Jeg skulle gjerne visst hvor langt jeg er på vei nå, men skjønner jo at en ultralyd må til mtp min rare syklus. 
Er det noe å engste seg over at jeg ble litt god i gassen på fredag? Blir selvsagt ingenting fra nå, forskynte meg ikke en gang av brie-osten som stod på benken istad 🤪 
 

Ja når det står 2-3 så er det mellom 2-3 uker siden eggløsning. Altså er du mellom 4-5 uker gravid. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg bestilt en tidlig ultralyd mellom 4. - 11. mars. Da burde du få se hjertelyd og få måling på nøyaktig hvor langt på vei du er.

Det er mye som skjer med kroppen nå, og en del er litt ubehagelig ja. Alle gangene jeg har vært gravid så har jeg virkelig kjent på "mensensmertene". River og sliter litt i livmoren som begynner å jobbe. Ingenting å være bekymret for :klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye ❤️ Ikke bekymre deg for den vinen, det er veldig tidlig i svangerskapet og burde gå helt fint. Kan være fint å bare snakke med lege eller jordmor om det sånn at de kan berolige deg. anbefaler btw å booke din første jordmorkontroll tidlig, fordi flere her inne har opplevd å ikke få første kontroll før ganske sent, fordi det har vært fullt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, nå fikk jeg frysninger på hele kroppen og tårer i øynene 😭😭 GRATULERER! ♥️😭 så fantastisk!! Velkommen i gjengen med unnfangelse på evig sen syklusdato 😂👏🏻 Jeg hadde jo EL på dag 47 selv. 
Så deilig å allerede være 4-5 uker på vei, og «slippe» litt av den eviglange ventetiden 🙈 og for en fantastisk morsdag ♥️ Nå må du bare nyte og kose deg 🥰 glem fredagen, tenk på alle som ikke vet at de er gravide før langt ut i svangerskapet som det likevel går helt fint med. Når du er 4-5 uker på vei har ikke embryoet begynt å dele blod med deg engang 💕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (14 minutter siden):

Gratulerer så mye ❤️ Ikke bekymre deg for den vinen, det er veldig tidlig i svangerskapet og burde gå helt fint. Kan være fint å bare snakke med lege eller jordmor om det sånn at de kan berolige deg. anbefaler btw å booke din første jordmorkontroll tidlig, fordi flere her inne har opplevd å ikke få første kontroll før ganske sent, fordi det har vært fullt. 

Tusen takk for svar og tips! ❤️ Mye å sette seg inn i kjenner jeg. Legen kan vel hjelpe med jordmor- altså hvor jeg skal henvende meg osv. Skal ikke drøye altfor lenge! Tror dog jeg vil ha enkelte kontroller hos lege, da jeg har medisiner som må følges tett opp ❤️ håper formen din er bra og at alt går som det skal ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg var på skikkelig spritfylla (husker ikke halve kvelden 🙊) da jeg var nygravid med min nr.1. Gikk helt fint :hug: Så ikke vær bekymret for den vinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovia skrev (11 minutter siden):

Wow, nå fikk jeg frysninger på hele kroppen og tårer i øynene 😭😭 GRATULERER! ♥️😭 så fantastisk!! Velkommen i gjengen med unnfangelse på evig sen syklusdato 😂👏🏻 Jeg hadde jo EL på dag 47 selv. 
Så deilig å allerede være 4-5 uker på vei, og «slippe» litt av den eviglange ventetiden 🙈 og for en fantastisk morsdag ♥️ Nå må du bare nyte og kose deg 🥰 glem fredagen, tenk på alle som ikke vet at de er gravide før langt ut i svangerskapet som det likevel går helt fint med. Når du er 4-5 uker på vei har ikke embryoet begynt å dele blod med deg engang 💕 

Ja, du kan jo tenke deg meg som stod og måpte i dag tidlig - helt i sjokk!! 😭❤️ begynte bare å le og har ikke kunnet stoppe smilet siden! Jeg tenker at jeg er 4 uker på vei akkurat nå, så kan jeg heller overraskes med å settes «fram» enn motsatt vei. Hvis det ga mening? I så fall var det EL rundt dag 67-69 😂

Tusen takk for gode svar, beroliger godt ❤️ skal prøve å nyte nå! Og holde det hemmelig en stund. Men bare en liten stund - gleder meg til å rope ut! Følte nesten jeg løy da jeg ikke sa noe i dag 🤪❤️ 
Gøy at det skjedde på morsdag, ja! Om dette går bra (det må det bare, for vi ble såå glade!), så kommer jeg til å huske dette neste morsdag ❤️
 

Neste på lista: sette meg inn i hva jeg ikke kan spise! Det har jeg ikke tenkt nevneverdig over - annet enn kutte snus, alkohol osv 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Ja jeg var på skikkelig spritfylla (husker ikke halve kvelden 🙊) da jeg var nygravid med min nr.1. Gikk helt fint :hug: Så ikke vær bekymret for den vinen.

Da forsøker jeg å glemme det ❤️❤️ takk for at du deler! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (24 minutter siden):

Tusen takk for svar og tips! ❤️ Mye å sette seg inn i kjenner jeg. Legen kan vel hjelpe med jordmor- altså hvor jeg skal henvende meg osv. Skal ikke drøye altfor lenge! Tror dog jeg vil ha enkelte kontroller hos lege, da jeg har medisiner som må følges tett opp ❤️ håper formen din er bra og at alt går som det skal ❤️

Du kan feks google "svangerskapskontroller" og navnet på din kommune. Da skal du kunne finne et treff på kommunen sin nettside med oversikt over de ulike familiesentrene i kommunen. Du tilhører det senteret som er nærmest din bostedsadresse, men hvis du er usikker på hvilken det er så spiller det ikke så mye rolle fordi de vil finne det i systemet sitt og henvende deg rett. Når du får bekreftet svangerskapet kan du feks ringe dit og bare si at du er gravid og booke svangerskapskontrollen frem i tid, hvis du har lyst til det. Jeg var også newbie når jeg ringte, men alt jeg sa var typ at jeg var gravid og ville bestille time så loset de meg gjennom det :) Syntes første kontroll var veldig fin. Fikk tatt de første blod- og urinprøvene de trenger, laget helsekortet for gravide, veldig fin oversikt over hva jeg skulle spise og ikke. Visste feks ikke at jeg ikke skal spise vanlig kjøttpålegg som har vært åpnet i kjøleskapet mer enn 2 dager. Veldig fint å bli kjent med jordmor, få hjelp med svangerskapskvalmen og snakke litt om corona, engstelser, bekreftet hjertebank osv. Hun ga meg privatnummeret og vi ringes endel. Virket ikke som det er så uvanlig i disse dager.

Jeg går forresten også mye til lege, men syntes det går fint å kombinere det. Nå passer jeg imidlertid på at legen er flink til å føre opp det de skal på helsekortet for gravide. Volvat gjorde ikke det før jeg ba de om det og jeg var litt newbie, men det går fint. 

Endret av babycodex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk @babycodex ❤️både for tips og at du deler egne erfaringer. Ante ikke det om kjøttpålegg 🥵 Jeg som er sååå sær på pålegg fra før av 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (21 minutter siden):

Tusen takk @babycodex ❤️både for tips og at du deler egne erfaringer. Ante ikke det om kjøttpålegg 🥵 Jeg som er sååå sær på pålegg fra før av 😂

Denne som jeg fikk på første kontroll er sikkert nyttig ❤️ Det offisielle rådet som står skrevet er "ikke spis vakumpakket kjøttpålegg mot slutten av holdbarhetstiden", så mulig hun tok litt i. Men jeg har nå fulgt rådet hennes og vi kjøper alltid to pakker slik at mannen spiser resten etter to dager og jeg åpner den nye haha.

Jeg har forresten lest at denne salamien som er kokt og egnet for gravide skal være tilbake i butikkene. Fikk opp en annonse på fb første gang. Den skal komme tilbake i uke 8 med navnet "fersk salami".

https://www.facebook.com/Grilstad/posts/2987243067982376/

149855145_423516542249201_6540451549282481940_n.thumb.jpg.d66b8ed8d1732f611b0f06d6fb454ecc.jpg

Endret av babycodex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk! Den er jo kjempefin å ha fram til jeg får vært på første time selv! ❤️ jeg er heldigvis ikke glad i noe særlig spekemat, så skal klare meg greit uten salami. Bare jeg får den røkte laksen min 🤪❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (1 time siden):

Du kan feks google "svangerskapskontroller" og navnet på din kommune. Da skal du kunne finne et treff på kommunen sin nettside med oversikt over de ulike familiesentrene i kommunen. Du tilhører det senteret som er nærmest din bostedsadresse, men hvis du er usikker på hvilken det er så spiller det ikke så mye rolle fordi de vil finne det i systemet sitt og henvende deg rett. Når du får bekreftet svangerskapet kan du feks ringe dit og bare si at du er gravid og booke svangerskapskontrollen frem i tid, hvis du har lyst til det. Jeg var også newbie når jeg ringte, men alt jeg sa var typ at jeg var gravid og ville bestille time så loset de meg gjennom det :) Syntes første kontroll var veldig fin. Fikk tatt de første blod- og urinprøvene de trenger, laget helsekortet for gravide, veldig fin oversikt over hva jeg skulle spise og ikke. Visste feks ikke at jeg ikke skal spise vanlig kjøttpålegg som har vært åpnet i kjøleskapet mer enn 2 dager. Veldig fint å bli kjent med jordmor, få hjelp med svangerskapskvalmen og snakke litt om corona, engstelser, bekreftet hjertebank osv. Hun ga meg privatnummeret og vi ringes endel. Virket ikke som det er så uvanlig i disse dager.

Jeg går forresten også mye til lege, men syntes det går fint å kombinere det. Nå passer jeg imidlertid på at legen er flink til å føre opp det de skal på helsekortet for gravide. Volvat gjorde ikke det før jeg ba de om det og jeg var litt newbie, men det går fint. 

Forresten; når hadde du første kontroll? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...