Gå til innhold

Veien mot lillesøster/lillebror


Sai

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sai skrev (9 timer siden):

Herregud disse tolv ukene kommer til å drøye. Og jeg er sååå ambivalent til akkurat det: på én side trenger jeg at tiden går sakte fra 20.juni for da er det sommerferie. Den trenger jeg så sårt nå. Jeg vil være 12 uker i midten av juli, og jeg ville helst vært det i går, men samtidig trenger jeg sommerferie som går sakte i år 😂 

Jaaa enig!! Jeg har OUL i slutten av august, og jeg kan nesten ikke vente. Svangerskap før og etter OUL kan nesten ikke sammenlignes. Det er så godt når skuldrene kan senke seg... men er liksom litt rart og gå rundt og lengte etter slutten på august liksom :Knegg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så koselig i den fine prøvedagboka mi om dagen - takker for alle gratulasjoner siste uka, tolkning av tester og generelt svar og god stemning ❤️
 

BF109039-9FD5-4D6F-99E4-F1C5D45FD33F.thumb.jpeg.fd941062177adb7d5d925cb70064892e.jpeg

Herlig med 2-3 på digital test i dag 🥰 Er litt i stuss om jeg skal ta den siste for å se 3+ eller ikke. Må i såfall kjøpe ny test, men jeg er skeptisk etter å ha lest om erfaringer med at 3+ aldri kom pluss stress om 3+ ikke kommer som ønsket i @Amatariel sin prøvedagbok. I tillegg har jeg booket TUL når jeg er 7+0. Får kjenne på det fram mot helgen 🤪

Kjenner meg gravid i hvert fall - svært ømme pupper, en hodepine som kommer og går, fremdeles hormonella og trøtt (men ikke like forbanna som tidligere i uka - mer grining og latter nå 😂). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med 2-3, fint å få bekreftet økningen 🥰 Unner deg dette! Du kan jo kjenne litt etter angående en til test. Jeg tok helt til jeg fikk 3+, men hadde nok tester liggende uansett, så da var det vanskelig å la være 😅 Om det genererer mer stress enn det vil berolige deg kan du jo bare droppe det. Den viktigste bekreftelsen har du uansett fått, du er gravid 💓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sai skrev (14 timer siden):

Herlig med 2-3 på digital test i dag 🥰 Er litt i stuss om jeg skal ta den siste for å se 3+ eller ikke. Må i såfall kjøpe ny test, men jeg er skeptisk etter å ha lest om erfaringer med at 3+ aldri kom pluss stress om 3+ ikke kommer som ønsket i @Amatariel sin prøvedagbok. I tillegg har jeg booket TUL når jeg er 7+0. Får kjenne på det fram mot helgen 🤪

Ja det skjønner jeg. Men jeg var jo så dum og tok testen èn dag for tidlig. Og det med å aldri få 3+ har jeg aldri hørt om før bortsett fra det ene tilfellet. Så jeg ville tatt ny digital test neste mandag om jeg var deg. Sannsynligvis vil du bli veldig glad over økningen, men om den ikke øker så er det jo veldig fint å vite at du har en TUL snart ♥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3

I dag tok jeg siste Clearblue-test. Den viste 3+, så da ser det ut som alt er i rute! 🥳

Jeg gleder meg stort over å være gravid - virkelig. Og jeg er egentlig litt redd for å skrive noe annet enn utelukkende positivt her på prøveforumet. Samtidig så er jeg så stressa for om dette går veien, så graviddagbok er helt uaktuelt for meg. Sist gikk det galt en uke etter jeg fikk 3+ på testen, og siden jeg er usikker på akkurat hvor langt jeg var på vei, så blir det første «milepæl» nå: en uke fram i tid. 
Selv om jeg er litt redd for å skrive noe «negativt» på prøveforumet, så tenkte jeg å skrive litt av meg uansett. Jeg er kjempeglad for å være gravid, men jeg har det skikkelig kjipt. Skikkelig merkelig og dårlig følelse. Jeg er ikke spesielt kvalm (ennå), men jeg har kraftig hodepine nesten daglig og jeg er så.sykt.hormonell. Man kan liksom fjase bort sistnevnte, men det er skikkelig, skikkelig vanskelig. Jeg kjenner ikke meg selv igjen, er stort sett nedstemt, lite lyst til noe og føler bare at alt er ... vanskelig. Klarer ikke å beskrive det godt nok, og det er kanskje ikke nødvendig heller. Gleder meg til å slutte å gråte hver dag jeg kommer fra jobb i hvert fall 😅

Samtidig som jeg har det kjipt, så er jeg jo glad for symptomer. Det SKJER mye i denne kroppen om dagen. Jeg prøver alltid å være positiv, så får avslutte nå - før jeg blir negativ igjen 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for siste digitale test!! Såå fint :klemmer: Har forståelse for at du ikke vil starte graviddagbok så tidlig. Men du må bare komme å skravle inne i termintråden vår. Der er vi mange i akkurat samme situasjon, og vi er vel egentlig alle ganske redde på hver sine måter. I samme båt i det minste. Tar virkelig èn dag om gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3+! 🥰🥳 Jeg skjønner veldig godt at det er mye følelser involvert, særlig med tanke på hva du har opplevd tidligere. Skjønner godt at du vil vente med graviditetsdagbok, det kommer når det føles naturlig. Så fint at du uansett har noen milepæler, det hjelper virkelig å ha noe å strekke seg etter synes jeg i alle fall. 

Her inne trenger du nok ikke legge lokk på det du føler, skriv alt det du måtte ønske! Det er noe av det som er så fint med en slik dagbok - et sted å dele både gleder og bekymringer 💕 Vi heier i alle fall på deg her inne! Gjennom sinne og glede 💕 Håper dagene dine letter litt veldig snart og at du virkelig kan glede deg over å være gravid:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaa for 3+ på digital :strix: 

Jeg har full forståelse for at du ikke ønsker å opprette graviddagbok enda. Det er mye følelser i bildet, og det skal føles naturlig og riktig å opprette/flytte dagboken sin. Jeg opprettet ikke en ny, men flyttet min prøverdagbok - og jeg gjorde vel ikke det før jeg var typ 16 uker på vei 🙊  Det føltes ikke riktig før da, og det må være lov å seile sin egen sjø når det gjelder akkurat sånne ting ❤️ 

Klem til deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2

Dette har vært en vanskelig og vond helg.. :( 

På fredag våknet jeg opp til rosa på papiret. Ikke mye, men helt likt som sist jeg var gravid. Fikk helt panikk og tørket og tørket for å se om det stoppet. Det gjorde det ikke. Det var akkurat slik min forrige SA startet også; rosa spotting/blod i to og en halv dag før det virkelig tok seg opp både når det gjelder blod og smerte. Jeg kjente hjertet mitt knuse og bare visste at nå var det over igjen. Bestemte meg for at dette orker jeg ikke flere ganger, hodet mitt tåler det ikke og alt var bare helt svart. 

Utover dagen på fredagen så stoppet det helt å blø. Tro meg, jeg sjekket grundig ved hvert toalettbesøk.. På kvelden var det plutselig litt igjen (veldig lite), før det stoppet igjen. I går tidlig var det litt igjen (mindre enn fredagsmorgen), men stoppet raskt. Var igjen bittelitt på kvelden, men ingenting foreløpig i dag. For en jævla berg-og-dalbane!! Hvis jeg skal prøve å være litt positiv, så trekker jeg fram alt som er ulikt sist gang:

Sist: spottingen økte, kom ikke til og fra, smertene økte utover dagen to dager etter spottestart. Hadde mistet symptomene mine et par dager før jeg begynte å spotte, men tenkte ikke over det før spottingen var i gang.

Nå: spottingen øker ikke, kommer i bølgedaler til og fra (stort sett etter toalettbesøk hvor jeg har trykket litt - tmi...), jeg er fremdeles full i graviditetssymptomer. Har mer mensmurringer enn jeg har hatt tidligere, noe som virkelig stresser meg. Vet det kan være ligamentsmerter, men syns det er mer og oftere nå enn f.eks. en uke siden. 

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Jeg er fullstendig klar over at noen opplever litt lette blødninger uten at det betyr noe farlig. Jeg vet at slimhinnene er såre nå osv osv osv. Det er utelukkende pga én dårlig erfaring at jeg går rett i worst-case-tenking. 

Uansett, det blir legebesøk for hcg-prøve i morgen. Også igjen på onsdag. Også har jeg eeegentlig TUL både førstkommende fredag og neste uke der igjen (skal ikke ta begge, den ene er privat som jeg bestilte for litt siden og den andre er offentlig som jeg ble henvist til). Jeg hadde egentlig tenkt til å drøye TUL til den offentlige, men nå vet jeg ikke om jeg klarer. Samtidig som en positiv hcg vil berolige meg, så er jeg livredd for ektopisk svangerskap. Må slutte å lese så mye, blir jo helt tussete av all informasjonen jeg suger til meg 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå kjære Sai, så fælt! 😔 Det er så grusomt å oppleve dette! Hvorfor kan ikke blødning holde seg helt unna..??? Hadde vært så enkelt om bare alle friske svangerskap kunne slippe dette. Men neida, mange av oss blir skremte flere ganger. Og det er som du beskriver - nesten umulig å tro at det skal gå bra når man har opplevd det motsatte selv. 

Men positivt at spottingen ikke øker nå! Og bra du får tatt blodprøver, forhåpentligvis blir du beroliget noe. Og snart TUL! Tusen kilo vil løftes av skuldrene om du bare får sett hjertebank. Krysser alt jeg har for at dette går veien :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei, så ekkelt! 😢 Skjønner at det ikke føles helt greit nå og du mister motet. Håper du får oppløftende svar på blodprøvene 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så ekkelt. Skjønner at du er redd siden du har tidligere opplevelser. Samtidig sier de jo at litt blødning kan anses å være normalt. Håper du får positive svar på blodprøvene 🥰 Tenker på deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, dette er så vondt å oppleve. Hvorfor kan man ikke bare få et bekymringsløst svangerskap? :( Får håpe på et positivt svar på blodprøvene, det er jo positivt i seg selv at spottingen har minsket iallefall ❤️  Sender deg en stor klem 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Dette var ikke den helgen jeg håpet du hadde :klem: Skjønner at tankene raskt mørkner og at du blir redd! Men det er jo veldig positivt at det ikke ble noe mer ut av spottingen :klem: Alle appene jeg bruker snakker om at smøblødninger er normalt på dette stadiet 💕 Krysser fingrene for at det bare ble med den lille spottingen og at den lille klamrer seg fast 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel, @Lianne, @Prøver2021, @SUPERMIRI og @Fhuzzy: Tusen takk for fine ord her de siste dagene ❤️ Det ble aldri noe mer blødning enn litt rosa på papiret, men det har til gjengjeld vært det hver dag, men ikke ved hvert toalettbesøk da.

MEN, jeg ble henvist til TUL for litt siden og fikk flyttet timen til denne uken. Vet jeg hadde fått se mye mer om en uke, men jeg hadde mer behov for timen nå. Så nå har vi sett et blinkende hjerte 😭❤️ Det var veldig fint og jeg føler meg tusen kg lettere. Dette er gynekologen som satt meg på letrozol (som det faktisk ble graviditet av - til tross for seeeen EL❤️), og hun tok seg god tid, forklarte og viste. Spennende for oss førstegangsforeldre i  - hvert med nervene i høyspenn i forkant ❤️

Endret av Sai
Fjernet noen emojis, ble litt mye
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...