Gå til innhold

Veien mot lillesøster/lillebror


Sai

Anbefalte innlegg

Sai skrev (14 minutter siden):

Kan vi være enige om at denne er negativ igjen nå? Eller ville dere testet i ettermiddag også? 
Tempen var veldig lik som i går, men er vel først i morgen jeg bør se stigning. 

Jeg tror denne ville slått ut positiv på en digital om du hadde tatt det... Tenker uansett at det er en test i ettermiddag som kan fastslå om dagen i dag blir en negativ eller positiv EL-test-dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FC71008B-1D3F-4182-B2A8-9A52AE46BB84.thumb.png.7476301f9c7a3d574f331d86c1b86b10.png

DER var den negativ igjen 😃 Premom sier EL var i går, mens FLO sier i dag. FF har gått tilbake til vanlig medlemskap, så der så alt rart ut i dag 🤪 Fikk ikke tempet i dag, så håper jeg fortsatt får kryss om tempen holder seg oppe de neste dagene. Ikke noe spesielt tro på at dette ender i bebis, men man vet jo aldri 😅

E50E19D8-66DB-4CA9-9E14-2055B3BCDB1D.jpeg.50cd1144b1bcaa98b347a4665f55a940.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at tempen øker finfint fremover her nå ja! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter jeg bare på temperaturstigning for å bekrefte EL. Jeg har ikke det største håpet for at det skal gå denne mnd. Vet ikke helt hvorfor, men en sammenheng av seeeen EL, letrozol som ikke fungerte som jeg håpet og bare en generell «det går sikkert ikke»-følelse. En følelse jeg sikkert deler med mange. Etter spontanaborten i slutten av februar fikk jeg igjen mensen i begynnelsen av april. Usikker på om jeg hadde EL mellom der, altså om det var mens eller bortfallsblødning(?), men det kjentes ut som førstnevnte i hvert fall. Jeg fikk resept på primulut for en uke siden, men gyn ville jeg skulle gi det en uke til. Flaks siden jeg fikk positive EL-tester torsdag og fredag. Uavhengig av hva tempen viser, så venter jeg til IKM med å begynne på primuluten, sånn just in case. Forhåpentligvis kommer mensen av seg selv, om jeg da ikke er gravid. Selvfølgelig håper jeg på graviditet, men prøver å jenke forventningene atten hakk. IKM er 21.mai. Da har jeg tatt utgangspunkt i 12 dager lutealfase, for det er lengden den har ligget på den ENE andre gangen jeg visste om EL. Ikke så mye fakta å basere på med andre ord, men det er da noe 🤪

En annen ting jeg tenker mye på er timingen. Selvfølgelig har «livet» åpnet mer igjen nå mtp korona og jeg har planer om middag med noen venninner neste fredag og 17.mai-feiring med bror og samboer. Den håpefulle delen av meg vil holde meg edru, mens pessimisten/realisten er sånn «lev normalt til graviditet er konstatert». Hvis jeg er 1dpo i dag vil jeg være 9dpo på 17.mai, akkurat litt for tidlig for testing (har ingen tidligtester, og gidder ikke bestille - syns ikke de har vært særlig bedre enn vanlige). Jeg får bare føle på det når helgen nærmer seg. Hadde vært såååå stas om det gikk. Februar er årets kjipeste mnd (i hard kamp med november) og det hadde vært superkos med februarbaby😍 Stas blir det uansett, men greit å ha noe å gripe mot. 
Følte for å skrive av meg litt i dag - men novellen er nå avsluttet 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre og tær for at du får bekreftet EL med en god temp nå! 🤞😍 Vet du, jeg hadde samme følelse som deg. Jeg hadde gitt opp denne PP før IKM og stålsatte meg bare på at mensen skulle komme! Jeg tenkte inni meg at dette kan jo aldri i verden ha gått, men jammen tok jeg feil der! 

Skjønner godt at du ønsker å styre forventningene, og det er nok veldig fornuftig, men jeg skal holde på et håp for deg!🤞

De fleste venter jo til positiv test med å slutte helt med alkohol, jeg drakk selv et lite glass vin på tirsdag etter at vi hadde tapt en budrunde. Men 9DPO kan jo kanskje være nok? Du kan jo evt. spørre på apoteket om de har en tidligtest som du bare kan kjøpe over disk? Etter min egen erfaring med RFSU tidligtest vil jeg nok ikke anbefale den. Fikk sterkere strek på den vanlige testen fra BP....

Februarbaby hadde vært superkos! Min eldste lillebror er februarbarn og han er selvfølgelig helt nydelig 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at det blir en liten februarbebis. Det er i hvert fall en veldig fin måned å ha bursdag 👌😊

Jeg har samme tankene som deg angående alkohol. Leve som normalt til positiv test, men 9 DPO er liksom litt sånn i vippeland. Om det er Babyplan sine tester du har, har jeg hørt om flere som sier at de vanlige er like gode som tidligtestene deres, uten at jeg har noe personlig erfaring med det 😅

Endret av Lianne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fhuzzy skrev (21 timer siden):

Krysser fingre og tær for at du får bekreftet EL med en god temp nå! 🤞😍 Vet du, jeg hadde samme følelse som deg. Jeg hadde gitt opp denne PP før IKM og stålsatte meg bare på at mensen skulle komme! Jeg tenkte inni meg at dette kan jo aldri i verden ha gått, men jammen tok jeg feil der! 

Skjønner godt at du ønsker å styre forventningene, og det er nok veldig fornuftig, men jeg skal holde på et håp for deg!🤞

De fleste venter jo til positiv test med å slutte helt med alkohol, jeg drakk selv et lite glass vin på tirsdag etter at vi hadde tapt en budrunde. Men 9DPO kan jo kanskje være nok? Du kan jo evt. spørre på apoteket om de har en tidligtest som du bare kan kjøpe over disk? Etter min egen erfaring med RFSU tidligtest vil jeg nok ikke anbefale den. Fikk sterkere strek på den vanlige testen fra BP....

Februarbaby hadde vært superkos! Min eldste lillebror er februarbarn og han er selvfølgelig helt nydelig 🥰

Håper veldig - men prøver å ikke håpe for mye. Blir megaglad ved positiv test i hvert fall! Hørt at RFSU ikke er noe særlig nei. Er babyplan jeg bruker, har et lass av vanlige graviditetstester, men har sett at tidligstestene deres omtrent viser samme styrke på streken. Tester morgenen på 17.mai, så får vi se. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (4 timer siden):

Jeg krysser fingrene for at det blir en liten februarbebis. Det er i hvert fall en veldig fin måned å ha bursdag 👌😊

Jeg har samme tankene som deg angående alkohol. Leve som normalt til positiv test, men 9 DPO er liksom litt sånn i vippeland. Om det er Babyplan sine tester du har, har jeg hørt om flere som sier at de vanlige er like gode som tidligtestene deres, uten at jeg har noe personlig erfaring med det 😅

Tusen takk for kryssede fingre - satser på at det hjelper 🥰 

Helt enig i at 9 dpo er i grenseland, ja. Enkleste er jo bare å la være. Men da kommer jo spørsmålene og undringene, da 😂 Ikke at det plager meg nevneverdig, men enkelte har dessverre ikke vett nok til ikke å spørre høyt. «Ja, selvsagt vil jeg fortelle deg - venninne til kusina til halvbroren til bestemor - at jeg akkurat fant ut at jeg er gravid/prøver for harde livet. Sier det til deg før mamma, jeg». Altså, helt satt på spissen naturligvis, men ... ja 🤪 

Men herregud, dette er jo bare «fjaseproblemer» i det store og det hele. Tanken slo meg bare i går 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (31 minutter siden):

Tusen takk for kryssede fingre - satser på at det hjelper 🥰 

Helt enig i at 9 dpo er i grenseland, ja. Enkleste er jo bare å la være. Men da kommer jo spørsmålene og undringene, da 😂 Ikke at det plager meg nevneverdig, men enkelte har dessverre ikke vett nok til ikke å spørre høyt. «Ja, selvsagt vil jeg fortelle deg - venninne til kusina til halvbroren til bestemor - at jeg akkurat fant ut at jeg er gravid/prøver for harde livet. Sier det til deg før mamma, jeg». Altså, helt satt på spissen naturligvis, men ... ja 🤪 

Men herregud, dette er jo bare «fjaseproblemer» i det store og det hele. Tanken slo meg bare i går 😅

Skjønner så godt hva du mener! For et par år siden var jeg ute med ca. ti stk kollegaer for å spise på en burgerrestaurant. Jeg bestilte burgeren min godt stekt og det fikk den ene kollegaen min som satt på andre siden av bordet med seg. Da kauker hun ut «er du graviiid?!?». Altså, det var jeg ikke, men om jeg hadde vært det hadde det vært meget ubehagelig kan jeg tenke meg. Enkelte har så ekstremt dårlige antenner når det gjelder slike ting! 
 

Hva med å bytte om etikettene på alkoholfri vin og vanlige vin? Evt. helle over i en tom flaske? Hvis du drikker vin da 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (11 minutter siden):

Skjønner så godt hva du mener! For et par år siden var jeg ute med ca. ti stk kollegaer for å spise på en burgerrestaurant. Jeg bestilte burgeren min godt stekt og det fikk den ene kollegaen min som satt på andre siden av bordet med seg. Da kauker hun ut «er du graviiid?!?». Altså, det var jeg ikke, men om jeg hadde vært det hadde det vært meget ubehagelig kan jeg tenke meg. Enkelte har så ekstremt dårlige antenner når det gjelder slike ting! 
 

Hva med å bytte om etikettene på alkoholfri vin og vanlige vin? Evt. helle over i en tom flaske? Hvis du drikker vin da 😅

Helt utrolig hva noen føler for å buse ut med. Blir nesten ikke overraska, samtidig som man der og da blir lettere sjokkert 🤯

Ja, det blir å gjøre noe sånt tenker jeg! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen spennende dager i vente 🤩 Håper sånn på dine vegne 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (5 minutter siden):

Nå er det noen spennende dager i vente 🤩 Håper sånn på dine vegne 🥰

Tusen takk, Supermiri ❤️❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg lest meg igjennom dagboken din, skal bli gøy å følge deg videre :) krysser fingrene for at det klaffer for deg denne mnd 🤞  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sai skrev (3 timer siden):

Håper veldig - men prøver å ikke håpe for mye. Blir megaglad ved positiv test i hvert fall! Hørt at RFSU ikke er noe særlig nei. Er babyplan jeg bruker, har et lass av vanlige graviditetstester, men har sett at tidligstestene deres omtrent viser samme styrke på streken. Tester morgenen på 17.mai, så får vi se. 🥰

Høres ut som en god plan 😍 Signerer forresten innlegget til Lianne over om bytting av etiketter - flere av de alkoholfrie vinene er også veldig gode 👍🏻 God spruddel har de også! 
 

Blir spennende med 17. mai 🇳🇴🇳🇴 Jeg gleder meg til å titte innom her før vi får gjester 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Veldig spent på tempen din i dag!

Dét var jeg og 😃 
194D8D8C-4C60-401B-A11B-12248FEBF1AC.jpeg.24ea20383345a4054fa396bb939e8c3e.jpeg

Fra 36,51 i går til 36,47 i dag. Jeg følte dog ikke at jeg fikk målt helt som vanlig, så andre gang var den 36,55 - men jeg skrev ned førstnevnte. Hender jeg temper to ganger fordi jeg iblant sliter med å høre pipingen, og da er den alltid lavere gang nummer to - men jeg holder meg til førstnevnte da også. Jeg fikk fremdeles kryss, da. Coverlinen ligger på 36,29. Så, innafor? 🤞😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja dette syns jeg absolutt er innafor!
Sååå deilig at EL endelig kom når du har ventet så lenge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 (eller 5) dpo

Utrolig interessant med temping. Jeg har alltid slitt enormt med pms - uten å forstå at det der og da er pms, før mensen har dukket opp. Jeg er over snittet interessert i kroppens hormoner og hvordan ting fungerer og har skjønt at progesteronet er det som gjør meg helt tullete en ukes tid før mensen. Det er vel også det samme hormonet som gjør at tempen øker. Seee på denne fine chatten da 😍0D9BB675-ECAF-4B4D-A8B4-DBB1E5C191F7.jpeg.f60ed69fff4062b0fc2a517b7117f4df.jpeg

Haha, vet egentlig ikke om den er så fin, men jeg er altså så glad for å få kryss. EL kom sent men godt. Er ikke rart jeg irriterer meg over alt og alle hvis jeg skal tolke tempøkningen til at jeg har mye progesteron i kroppen 🤪
Har siste tolv timene hatt litt murringer i ene siden og ganske kraftige stikk et par ganger. Logger alt i en app som heter Ovia (men charten der er ikke like fin), og den ga forhåpninger om implantasjonssmerte. Krysser alt jeg har for det så klart, selv om jeg er veldig forberedt på mensen og en ny runde med letrozol - dobbel denne gangen. 
Lurer på å ta test på morgenen på 17.mai, men usikker på om det bare er waste (bruker vanlige tester). Om ikke det blir 17.mai så blir det testing onsdag 19. tenker jeg. 
Noen som har erfaring med positive g-tester (vanlige) før 12 dpo? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker chart altså! 😍 Ingen tvil om EL der i gården akkurat. Temping er kjempegøy! Er godt mulig du kan finne ut på 17.mai om du er gravid, men jeg advarer - det er tidlig og du er i stor fare for å bli utrolig skrullete :icon_lol: Jeg var jo 10 dpo forrige fredag og brukte hele dagen til testetolking og bli helt koko! De er så utrooolig svake da. Men samtidig så kan det jo være verdt å prøve. Bare husk at urinkonsentrasjonen må være høy. Så kan anbefale å tisse i en kopp og se på urinen først. Om den er temmelig lys gul så er det tvilsomt noe vits. Større sjanse for å få et svar på 12 dpo. Men blir utrolig spennende da!! Jeg krysser alt jeg har 🤞

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag discarda jeg tempen. Vi hadde besøk et annet par i går og det ble sent. Våknet og måtte på do halv syv i dag også, så da jeg tok tempen til vanlig tid en time senere viste den 37,14. 😅
I går hadde jeg nedgang i tempen, så en liiiiten del av meg tror på festedip i går og deretter deilig tempøkning i dag, men størstedelen av meg tror at dagens temp ikke kan telle med. Vi får se på morgendagens - om den er i nærheten så er det kanskje håp denne runden 🤞

8B87EF6A-C3D2-43AD-BA8F-BC56B34A525F.jpeg.152acdcfb45a9e4810cb1c9aecb823bf.jpeg
Fikk ikke prikken med som jeg ser andre får ved discarda temp - mulig det er en VIP-greie 🤪

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...