Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

Vannløselige vitaminer gjør ingenting, da tisser du ut det overflødige :) fettløselige derimot, som omega 3 og e vitamin, de lagres i kroppen og du må passe på dagsdose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 DPO 

Ble akutt dårlig av noe mat igår. Så har flydd på do og vært mye kvalm igår og idag, og gulpet/småspydd på lunsjen idag. Gav seg etter en stund idag heldigvis 😅

Har i løpet av dagen idag kjent små stikk i livmor som kommer og går. Føles annerledes ut enn de små krampene jeg har brukt å ha som kommer og går.. Er litt småspent på hvordan dette går. 

Hvis lutealfasen er 10 dager, så forventer jeg mensen på lørdag neste uke. Pleier å spotte dagen i forveien. Tenker at hvis det ikke kommer noe spotting på fredagen så tester jeg på lørdag om en uke fra idag 🤞💖 Når kroppen virker så ustabil, så orker jeg ikke å teste noe før den tid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO 

Er det for tidlig for å kunne få en trifasisk kurve? Idag hoppet tempen enda mer enn ved eggløsning! 😳😳🤞💖🎉

Der hoppet forventningene minst like mye 🙈😂

Screenshot_20201122_061114_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen aning på tempkurver, men jeg er god på å krysse fingrene for andre så det kan jeg gjøre for deg😁🥳 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig spennende!! Og godt tegn at tempen er høy. Bare vær obs på at EL kanskje skjedde senere enn du tror her. Med tanke på at FF er usikker (striplet kryss) og ut fra tempen kan det også se ut som EL skjedde CD20. Håper jo ikke det, men greit å ha det i bakhodet når man skal begynne å teste. Negativ test kan bety at det er for tidlig dersom EL skjedde senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Utrolig spennende!! Og godt tegn at tempen er høy. Bare vær obs på at EL kanskje skjedde senere enn du tror her. Med tanke på at FF er usikker (striplet kryss) og ut fra tempen kan det også se ut som EL skjedde CD20. Håper jo ikke det, men greit å ha det i bakhodet når man skal begynne å teste. Negativ test kan bety at det er for tidlig dersom EL skjedde senere.

Mener du kanskje igår, CD30? CD 20 var jo midt i den laveste tempe kurven 🤷🏻‍♀️

Den dagen tempen hoppet så fikk jeg noen sterke stikkende smerter i bilen på vei hjem fra jobb. Tenkte kanskje EL smerter, men tenkte også det var for seint siden tempen alt har hoppet 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Niny skrev:

Mener du kanskje igår, CD30? CD 20 var jo midt i den laveste tempe kurven 🤷🏻‍♀️

Herlighet, jeg er helt fjern nå. Jeg så i farta feil på dato og syklusdag :roll: Det var 20.nov jeg mente, altså din CD29. Sånn tempemessig er er det ikke utenkelig med EL da. Det er noe tempen din i morgen vil kunne fastsette... blir spennende å se om FF flytter seg! Men man skal jo ikke alltid tolke temp alene... om du kjente noe som kunne være EL-smerter, så er det jo vesentlig det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt 5 DPO 

Hatt mye stikkinger og ubehag i livmor området idag også. De små (og store) murringene jeg har pleid å ha, som kommer og går litt, de er ikke så veldig ofte inn mot midten. De har pleid å være litt ut mot sidene og veksle litt på hvor intense de er. Idag har det vært en jevn pressfølelse med litt stikking, men alt inn mot midten ca 10-11 cm under navlen (jeg har kort overkropp og navlen er langt nede). 

Kjenner forhåpningene mine har smått økt iløpet av dagen 🤞🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte idag med å discarde hele temperaturen fra igår rett og slett. Tror den var unaturlig høy pga jeg overnattet hos mamma denne natten. For smal seng, uvant dyne, og vred og vred meg hele natten. Mulig jeg har vært for urolig og for mye våken, til at den temperaturen ble bra. Det tenker jeg hvertfall er en god forklaring på hvorfor den var så høy, mens idag igjen var ca samme som i forgårs. 🤷🏻‍♀️

Jaja, spennende dager fremover likavel 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så FF flyttet ikke EL i dag nei. Egentlig veldig bra! Kjedelig å gå bakover så. Tror du kan ha rett i at temperaturen ble påvirket natt til i går.

Maaasse lykke til i dpo-land utover her :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Så FF flyttet ikke EL i dag nei. Egentlig veldig bra! Kjedelig å gå bakover så. Tror du kan ha rett i at temperaturen ble påvirket natt til i går.

Maaasse lykke til i dpo-land utover her :heiajente:

Nei den er fortsatt stiplet i FF, og står fortsatt på samme plass 😉

Kjenner nå har jeg begynt å føle tydelige mensmurringer. For meg er det enda et positivt tegn, da jeg har svake menssmerter, og disse kommer først CD2. CD1 pleier jeg kun å føle et svakt ubehag. At jeg kjenner dette nå, 6dpo tror jeg er et godt tegn 💖🥰🤞

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO 

Kjenner nå har jeg begynt å føle tydelige mensmurringer. Som jeg skrev i svaret til @Amatariel så ser jeg det som et veldig positivt tegn, og ikke at mensen nærmer seg da jeg ikke pleier å kjenne noe før etter jeg har begynt å blø. Det har blitt mer og mer tydelig iløpet av dagen. Er nå et sterkt press blandet med jevn murring midt på, ca der jeg antar livmoren ligger. 

Siste timene på jobb ble jeg svakt kvalm også. Begynner faktisk å tenke på nå å teste før helgen evt 🙈 Er så spent på hva denne følelsen er, og om det er det jeg ønsker mest 😳🤞💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mye involverer dere mennene deres i alle detaljene rundt selve prøvingen? 

Min mann føler det blir mas om jeg forteller om ditt eller datt. Har gjerne tidligere sykluser prøvd å nevne noe her eller der rundt prøvingen, men merker det er ca null respons eller interesse. 

Han er jo med på prøvingen selvfølgelig. Nevnte hin dagen at jeg var spent på når mensen kommer denne gangen. Da spurte han om den skulle kommet dagen før, som stemte, og han sa litt spøkefullt at tenk om du ikke får den. 

Jeg har hittil ikke fortalt han at grunnen til at jeg overfalt han(🤭😂) forrige uke. At det var fordi jeg først kjente på kroppen at EL kommer, så at tempen hoppet. Nå er jeg så spent for jeg tror sånn at jeg er gravid. Det føles oppriktig som jeg er midt i det verste på mensen nå, og er så rart at papiret er helt hvitt når jeg er på do. Føler også et så rart press og lett småkvalme. 

Men vil også ikke fortelle at jeg tror nå, fordi han da vil si at du pleier jo så ofte å ha vondt i det området osv, og gleder seg ikke med meg på samme måten, da jeg tror det òg er mas i hans øyne frem til jeg faktisk er gravid 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (35 minutter siden):

Hvor mye involverer dere mennene deres i alle detaljene rundt selve prøvingen? 

Det har variert veldig her. Første gang vi var prøvere var han superivrig og ville se på EL-tester hver dag, tolke tempechart osv. De første pp'ene snudde vi g-testen samtidig rundt osv. Men det ble raskt kjedelig, med negativt svar. Da den først ble positiv kunne jeg overraske ham, og det ble stor glede.

Da vi prøvde neste gang var han veldig interessert i starten igjen, men denne gangen mistet vi tre ganger så han kom jo også til et punkt der han ikke var positiv. Han var ikke interessert i å se på tester og slikt lenger, men jeg husker at jeg i alle fall fortalte når jeg hadde EL o.l.

Men denne prøvingen her på sistemann er han "totalt uinteressert" i. Det var en felles avgjørelse til slutt at vi faktisk skulle prøve, selv om jeg trygt kan si at det var jeg som var klar først og som måtte argumentere mest for. Så når han endelig ga klarsignal så var det ikke vanskelig å forstå at han ikke ville vite detaljer. Spesielt siden jeg lovte å "ta det med ro" og bare se hva som skjedde. Men jeg kjenner jo kroppen min best, så fant raskt ut at det ikke var mulig. Ble nødvendig både med gynekologtime, medisin, EL-tester osv. Men ingenting av dette vet mannen min om. Jeg bare vet at han ikke har behov for det. En gang i sommer da jeg var gravid så "forsnakket" jeg meg og sa noe om EL-test, og han bare hæ, har du tatt det? :icon_lol: Så jeg regner egentlig med at han forstår at jeg gjør det nå også igjen. Men senest bare for et par uker siden tok jeg jo ovitrelle-sprøyte for å hjelpe EL, og det vet ikke mannen min noe om. Hadde kanskje sagt noe om det dersom det ga resultater, men nå gjorde det jo ikke det... Jeg tror også han mistenker når jeg har EL fordi det er umulig å ikke være litt ekstra på ;) Vi er jo generelt aktive med sex annenhver dag, men rundt EL blir det raskt noen dager på rad også.

Jeg kjenner at det er greit å ha det sånn her. Jeg er fullt klar over at å være prøver er en spesiell tilstand som kan være på grensen til koko :Knegg: Jeg må faktisk skjerme mannen min... Så en av oss kan "fungere som normalt". Men nettopp på grunn av alt dette så er jeg ekstra avhengig og glad for å ha så fine damer som deg her inne! Helt nødvendig å ha likesinnede rundt seg :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatarielble for mye å sitere, for alt ble relevant 😂

Så godt å høre det ikke bare er meg som føler jeg trenger å mase med noen om dette, men ikke kan gjøre det med hvem som helst. Min mann er litt oppgitt for i starten var dette det eneste jeg plapret om, for jeg ville jo såååååå bli gravid, og tok graviditetstester hver måned. Nevnte jo også til han da jeg fikk positiv den ene dagen i Pp2. Han så ikke streken da, men jeg skimtet den. Dagen etter var den sterkere, men vekk når den tørket og han våknet. Dagen etter var streken helt vekk igjen 🤷🏻‍♀️

Etter dette har jeg jo hatt så mye kramper og ditt og datt, så han synes det er så mye fram og tilbake, som han sier 😂🙈

Vi har et vennepar som prøver samtidig som oss nå. Var ikke meningen at fler skulle vite om prøvingen akkurat da. Men i sommer bodde vi på hytte sammen med han kompisen. Han hadde drukket litt og plumpet ut med spørsmål om vi var begynt å prøve. Jeg snakket det vekk uten å si ja eller nei, men gav inntrykk av nei 😜 Dagen etterpå, så fikk han plutselig over seg at han trengte noen å snakke med, for der hadde de akkurat bestemt seg for å prøve og han var så spent og måtte bare si det til NOEN. Da plumpet jeg ut tilbake at vi også allerede prøvde. 

Det var disse vi var på hytte med nå nylig. Da fikk gutta høre på oss jentene tyte om baby, og gutta oppgitt over at vi helst skulle vært gravide igår 😂

Får vel heller gjøre som du sier. Vente til positiv strimmel, så ta en digital med uker, for så å vise denne som faktisk sier Gravid 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...