Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

10+2 og begynner å øyne muligheten for at denne graviditet kommer til å gå bra. Tidlig ultralyd er nå under 2 uker unna og jeg hadde første timen hos jordmor igår. 

Vi fikk snakket om mye forskjellig og jeg fikk svar på spørsmål jeg hadde. Ble meldt på fødselsforberedende kurs, fylte ut helsekortet, ble enige om at jeg skulle ta glukosebelastningstest siden jeg fyller 25 før termin, ble henvist til OUL osv. Fikk også grei beskjed at jeg egentlig skulle ha med urinprøve på alle konsultasjonene så det måtte jeg neste gang hvertfall, men også hos legen om 2 uker når jeg skal ta blodprøver i uke 12. 

Allerede idag kom innkalling til KK her med time 31. Mai! 😍 Allerede i mai! Visste jeg nok skulle ha OUL i juni, men føles så mye før når datoen sier mai istedenfor juni 🤩😁 Det er jo bare litt etter 17 mai, og det er ikke lenge til, for 4. Mai skal vi overlevere leiligheten og må være flyttet inn i huset, og det er hvertfall ikke lenge til! 🙈😅

Ellers er formen på bedringens vei. Kvalmen er generelt sett svakere, men kommer mer i bølger nå enn å være konstant. Bølgene er derimot intense 😫 Brystene er fortsatt mye ømme og stikker endel, men nå har brystvortene blitt så ømme at å holde et håndkle inntil er ubehagelig. Merket spesielt godt nå jeg er tilbake på jobb at alt lukter spesielt sterkt. Pinnekjøttet vi hadde hin dagen trodde jeg var ødelagt. (litt forhistorie der er at vi ifjor hadde fått en pakke bedrevet kjøtt, som vi ikke luktet var dårlig før det kom varme på) Jeg var sikker på at pinnekjøttet nå var ødelagt for det stinket jo død nå også... Smakte nydelig, bare min nese som var ødelagt istedet 😂 Bekkenet har begynt å trøble seg og har begynt å få låsningstendenser. Håper dette gir seg for det er ikke noe godt. Fortsatt perioder der jeg er bra svimmel og må sette meg, men på langt nær sånn det var for noen uker siden magen er stor etter litt drikke så har kun brukt gravid bukser og tights siste uken er det vel nå. Kondisjonen er på bunn om dagen og blir andpusten av å gå opp en trapp.. 🙄

Kommer ikke på noe mer i farten, men kommer hvertfall med oppdatering og evt ny dagbok når TUL er overstått 😄 Ha en fin dag videre alle dere flotte folk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig at du syns tiden går raskt 😍 Blir fint å få titte på den lille om bare to uker, og ikke minst OUL. Godt med datoer og forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (18 timer siden):

10+2 og begynner å øyne muligheten for at denne graviditet kommer til å gå bra. Tidlig ultralyd er nå under 2 uker unna og jeg hadde første timen hos jordmor igår. 

Vi fikk snakket om mye forskjellig og jeg fikk svar på spørsmål jeg hadde. Ble meldt på fødselsforberedende kurs, fylte ut helsekortet, ble enige om at jeg skulle ta glukosebelastningstest siden jeg fyller 25 før termin, ble henvist til OUL osv. Fikk også grei beskjed at jeg egentlig skulle ha med urinprøve på alle konsultasjonene så det måtte jeg neste gang hvertfall, men også hos legen om 2 uker når jeg skal ta blodprøver i uke 12. 

Allerede idag kom innkalling til KK her med time 31. Mai! 😍 Allerede i mai! Visste jeg nok skulle ha OUL i juni, men føles så mye før når datoen sier mai istedenfor juni 🤩😁 Det er jo bare litt etter 17 mai, og det er ikke lenge til, for 4. Mai skal vi overlevere leiligheten og må være flyttet inn i huset, og det er hvertfall ikke lenge til! 🙈😅

Ellers er formen på bedringens vei. Kvalmen er generelt sett svakere, men kommer mer i bølger nå enn å være konstant. Bølgene er derimot intense 😫 Brystene er fortsatt mye ømme og stikker endel, men nå har brystvortene blitt så ømme at å holde et håndkle inntil er ubehagelig. Merket spesielt godt nå jeg er tilbake på jobb at alt lukter spesielt sterkt. Pinnekjøttet vi hadde hin dagen trodde jeg var ødelagt. (litt forhistorie der er at vi ifjor hadde fått en pakke bedrevet kjøtt, som vi ikke luktet var dårlig før det kom varme på) Jeg var sikker på at pinnekjøttet nå var ødelagt for det stinket jo død nå også... Smakte nydelig, bare min nese som var ødelagt istedet 😂 Bekkenet har begynt å trøble seg og har begynt å få låsningstendenser. Håper dette gir seg for det er ikke noe godt. Fortsatt perioder der jeg er bra svimmel og må sette meg, men på langt nær sånn det var for noen uker siden magen er stor etter litt drikke så har kun brukt gravid bukser og tights siste uken er det vel nå. Kondisjonen er på bunn om dagen og blir andpusten av å gå opp en trapp.. 🙄

Kommer ikke på noe mer i farten, men kommer hvertfall med oppdatering og evt ny dagbok når TUL er overstått 😄 Ha en fin dag videre alle dere flotte folk ❤️

Så gøy å lese oppdatering fra en som er nesten like langt på vei som meg 🥰 Jeg er 11+0 idag, så er vell bare noen dager før deg. Skal også føde på KK, men har ikke legetime før 22. april, så har ikke fått tildelt OUL time enda. Håper jeg også for time i mai, selv om det blir sendt inn henvisning litt senere enn deg 😅 

Var på TUL på KK i uke 9 for oppfølging av høyt HCG nivå men alt var bra 😃 Har bestilt TUL privat fredag neste uke. Så veldig spent 🥰  Beste følelsen å se den lille bamsemumsen sprelle på skjermen, og høre hjertelyden ❤️ Hvor har du bestilt TUL time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhea87 skrev (7 minutter siden):

Så gøy å lese oppdatering fra en som er nesten like langt på vei som meg 🥰 Jeg er 11+0 idag, så er vell bare noen dager før deg. Skal også føde på KK, men har ikke legetime før 22. april, så har ikke fått tildelt OUL time enda. Håper jeg også for time i mai, selv om det blir sendt inn henvisning litt senere enn deg 😅 

Var på TUL på KK i uke 9 for oppfølging av høyt HCG nivå men alt var bra 😃 Har bestilt TUL privat fredag neste uke. Så veldig spent 🥰  Beste følelsen å se den lille bamsemumsen sprelle på skjermen, og høre hjertelyden ❤️ Hvor har du bestilt TUL time?

Ultralydklinikken på Paradis har jeg bestilt hos. Der fikk samboer lov til å være med på tross av Korona 🥰 Ser jeg skal 4 dager etter deg, men dette blir første gangen jeg får se spira 🤩 Begynt smått å bekymre meg for at noe er galt, og at jeg f.eks. får beskjed om blighted ovum eller lignende 😫 Men leste på det og forstod at i aller fleste tilfeller skjer en abort innen uke 10. Nå er jeg jo i teorien i uke 11 selv om jeg er bare 10 fullgåtte uker og jeg selv sier jeg er i uke 10. 

Tror det blir veldig spennende siden dette er vårt første barn ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (1 time siden):

Ultralydklinikken på Paradis har jeg bestilt hos. Der fikk samboer lov til å være med på tross av Korona 🥰 Ser jeg skal 4 dager etter deg, men dette blir første gangen jeg får se spira 🤩 Begynt smått å bekymre meg for at noe er galt, og at jeg f.eks. får beskjed om blighted ovum eller lignende 😫 Men leste på det og forstod at i aller fleste tilfeller skjer en abort innen uke 10. Nå er jeg jo i teorien i uke 11 selv om jeg er bare 10 fullgåtte uker og jeg selv sier jeg er i uke 10. 

Tror det blir veldig spennende siden dette er vårt første barn ❤️

 

Så bra at samboeren din får være med på TUL! 😀 Synest det er så trist at far ikke får delta på feks OUL pga korona. Forstår hvorfor de føler de må være så strenge, men jeg føler på mange måter at far blir frarøvet denne perioden. De gleder seg jo like mye som oss - og trenger kanskje enda mer å bli inkludert da de ikke går igjennom de fysiske endringene og kjenner tegnene 😊 

Jeg kjenner også til den bekymra følelsen, jeg tror den er uunngåelig. Men med alle de sterke symptomene du har, så tenker jeg det er et veeeldig godt tegn ❤️ Jeg hadde en SA i uke 8, og da var det som om symptomene forsvant over natten og jeg følte på hele kroppen at noe ikke var som det skulle - jeg følte meg rett og slett ikke gravid lengre. Begynte å blø samme uken ❤️ Så gled dere til TUL, det blir nok en fantastisk opplevelse - husker fortsatt følelsen da jeg var førstegangs. Føltes helt uvirkelig!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhea87 skrev (1 time siden):

Så bra at samboeren din får være med på TUL! 😀 Synest det er så trist at far ikke får delta på feks OUL pga korona. Forstår hvorfor de føler de må være så strenge, men jeg føler på mange måter at far blir frarøvet denne perioden. De gleder seg jo like mye som oss - og trenger kanskje enda mer å bli inkludert da de ikke går igjennom de fysiske endringene og kjenner tegnene 😊 

Ja helt enig her! Far trenger inkludering, da det er mer surrealistisk for han som ikke kjenner noe eller kan kjenne noe på mange måneder enda.. 🙈

Skjønner begge sider av saken forsåvidt, men det jeg ikke forstår er hvorfor ikke barnefar f.eks kan ta en vanlig koronatest dagen før eller 2 dager før oppmøte og vise til negativ test, eller f.eks når fødselen er et faktum, at når han må hjem etter det, at han drar rett og tester seg. Om han er negativ så kan har være med mor og barn i resten av barseltiden som oppholdes på sykehuset. Da slipper fødeavdelingene å bruke ekstra ressurser på tester osv, kun bekrefte den negative testen tatt 1 dag i forveien 🤷🏻‍♀️

Men nå er det desverre ikke sånn at det er alt vi skal skjønne oss på her i verden. 

Får bare krysse fingrene og håpe på at til oktober/november så har de åpnet mer opp igjen så vi kan få ha med våre kjære på hele biten og ikke bare kvartdelen av opplevelsene i begynnelsen av livet ❤️🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niny skrev (3 timer siden):

Ultralydklinikken på Paradis har jeg bestilt hos. Der fikk samboer lov til å være med på tross av Korona 🥰 

Ville bare si at vi har vært på Paradis på TUL to ganger, og hun er så flink og hyggelig! Tar seg god tid og forteller og forklarer. Og ikke minst veldig god kvalitet på bilder og video. Veldig kjekt at mannen også får være med, og blir veldig inkludert. Kos dere og lykke til 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er i uke 10 😱 Nå sniker OUL seg nærme altså 😁 En TUL, overlevering/flytting og 17. Mai også er du plutselig der. Wow, det er jo fantastisk.

Så bra kvalmen begynner å gi seg, vet du hvordan det blir på jobb framover? Var kjemikaliene dere jobber med innafor, eller må det tilrettelegges på jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med alt nytt som dukker opp i ukene fremover. Fint å lese at det står bra til med deg og lille, og at du føler deg litt bedre. :hug: Må være helt magisk å se lille bønna si på skjermen, skjønner så godt at du gleder deg til det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (5 timer siden):

Ville bare si at vi har vært på Paradis på TUL to ganger, og hun er så flink og hyggelig! Tar seg god tid og forteller og forklarer. Og ikke minst veldig god kvalitet på bilder og video. Veldig kjekt at mannen også får være med, og blir veldig inkludert. Kos dere og lykke til 🥰

Åååh så godt og betryggende å høre. Plutselig så ble jeg enda mer spent på timen som kommer! 🤩 Ekstra glad da for at jeg orket å vente så lenge som til uke 12 TUL, for da regner jeg med at det er så mye man kan se. Så at kvaliteten er god gleder meg 😄

Atticmess skrev (4 timer siden):

Tenk at du er i uke 10 😱 Nå sniker OUL seg nærme altså 😁 En TUL, overlevering/flytting og 17. Mai også er du plutselig der. Wow, det er jo fantastisk.

Så bra kvalmen begynner å gi seg, vet du hvordan det blir på jobb framover? Var kjemikaliene dere jobber med innafor, eller må det tilrettelegges på jobben?

Ja oppussingen i seg selv gjør jo at dagene flyr. En maler begynte på sparklejobben idag. Nettopp vært på ikea og bestilt kjøkkenet, som kommer allerede om 1 uke! 😳🎉 Det nærmer seg fryktelig med alt mulig og de neste ukene kommer til å fly av gårde for oss! Eneste problemet er bekkenet begynner å verke og omtrent låse seg etter mye belastning. 

Jobbmessig har jeg hatt andre dagen tilbake på jobb nå etter sykemelding og ppskeferie. Fikk snakket grundig med bedriftshelsetjenesten om potensielle faremomenter, kjemikalier etc. Konklusjonen er at etter gjennomgang av alle datablad og tilsetningsstoffer så er det kun én type som jeg ikke skal utsettes for. Den lar jeg fint vær å bruke. Mine kolleger kommer til å få klar beskjed om jeg ser flasken kommer frem, at det kan de drite i. Enten så tar de med seg til et annet rom og bruker det der, ellers så er ikke jeg på jobb mer, så får de bestemme selv om de vil ha meg på avdelingen eller ikke. Sjefen til min samboer (vi jobber samme sted, men forskjellige avd) fikk vite det i uke 6. Han er litt som vaktmester på bygget vårt og kan ta tak rundt tilrettelegging av det meste. Han ble suuuperhappy på våre vegne og satt nesten bare å flirte for seg selv av glede over nyheten vår 🥰 Så per nå er konklusjonen at frem til verneutstyr ikke lengre passer pga magen, eller bekkenet streiker, så kan jeg være videre i full jobb 😊🤞

bittelillebolla skrev (2 timer siden):

Spennende med alt nytt som dukker opp i ukene fremover. Fint å lese at det står bra til med deg og lille, og at du føler deg litt bedre. :hug: Må være helt magisk å se lille bønna si på skjermen, skjønner så godt at du gleder deg til det! :)

Ja kjenner for hver dag at kvalmen blir lettere, men kommer fortsatt bølger av en slående kvalme. Heldigvis varer de ikke hele dagen lengre. Formen blir bedre og bedre kjennes det ut som, utenom bekkenet 😊🤷🏻‍♀️ Jaa, gleeeder meg sånn til TUL og å endelig få se lille 🤩🤩🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt kjøkken også da, det blir jo veldig deilig 😁 Kan se for meg at tiden går kjapt når det er så mye som står på 😊

Så bra det ikke er noen farlige kjemikalier (unntatt den ene) og at du forhåpentligvis kan være på jobb en stund 😁 Hyggelig at sjefen og bedriftshjelpetjenesten er på plass og bistår. Det hjelper jo veldig! Synd å høre at bekkenet ikke er noe snilt om dagen da, håper du ikke blir veldig plaget ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og går igjennom skjermbilder på telefonen. Mye som skal slettes og endel som skal flyttes over i andre mapper. Kom over dette svaret som @Amatariel gav meg rundt tankene mine om når jeg skulle bestille TUL.

Screenshot_20210225_111234_com.android.chrome.thumb.jpg.74b6bf4960225f5d604632b114d5ca03.jpg

Leste igjennom svaret en gang til og måtte flire litt for meg selv at du skriver at i uke 7 kunne jeg fått vite om det var én eller to inni der. Min svigerinne som fikk tvillinger før jul, fant jo først ut at hun var gravid i uke 8. TUL uken etter talte til 9+3 og en fin liten spire. TUL i uke 12-14 viste også en fin liten spire. OUL i uke 19 viste to perfekte spirer 🙈😳😂 Derfor flirte jeg litt av at du skrev jeg kunne først inn for å bekrefte antall for siden å bekrefte god utvikling 😜 Uff nei nå er jeg spent på TUL. 

Her er magebilde tatt på kvelden for 2 dager siden 🙈 Hadde vel og merke drukket endel litt før, men slapper av på bildet 😅 IMG_20210409_215108.jpg.15a7082b87f9b85b62d7d35e60ff4031.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (27 minutter siden):

Leste igjennom svaret en gang til og måtte flire litt for meg selv at du skriver at i uke 7 kunne jeg fått vite om det var én eller to inni der. Min svigerinne som fikk tvillinger før jul, fant jo først ut at hun var gravid i uke 8. TUL uken etter talte til 9+3 og en fin liten spire. TUL i uke 12-14 viste også en fin liten spire. OUL i uke 19 viste to perfekte spirer 🙈😳😂 Derfor flirte jeg litt av at du skrev jeg kunne først inn for å bekrefte antall for siden å bekrefte god utvikling 😜 Uff nei nå er jeg spent på TUL. 

Oi er det sant! :ohmy: Kan man ha UL i uke 14 uten å se at det er to stk inni der!? Høres jo helt syykt ut. Klarer nesten ikke tro det, at det er en profesjonell aktør som foretar en ultralyd og ikke ser det? Og så på flere ultralyder da gitt. Dette var helt nytt for meg altså. 

Skjønner du er spent på TUL nå ja! Min søster skal for første gang i neste uke. Jeg er et nervevrak på hennes vegne... sååå spent og håper for alt i verden at alt er bra. Men også spent på om det er to der! (tvillinger på farens familieside)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er jeg faktisk allerede 11+0 og dagene går unna! Tirsdag neste uke er TUL! Mannen tør ikke fortelle det skikkelig til familie før vi har vært der og sett at alt er bra 😅 Får litt dårlig samvittighet da det er jeg som har fortalt om ting som kan være gale på UL på tross av ingen SA 🙈

Kvalmen har vært nesten ikke tilstedeværende siste dagene. Men likevel presterte jeg i dag tidlig å føle meg flott. Hentet et glass vann og alle tablettene mine. Satt å rolig drakk litt og litt og fikk tatt alle tablettene. Kjente magen vrengte seg idet jeg var ferdig, så løp og spydde opp igjen alt vannet + litt galle. Imponerende nok kom ikke en eneste tablett opp igjen 😂

Men selv om formen på generell basis har begynt å bli bedre så har jeg fått bekkenløsning litt før helgen. Helgen har vært jævlig, så ble idag 50% sykemeldt. Ønsket ikke 100% da jeg kjenner jeg greier å jobbe sålenge jeg får slappet tilstrekkelig av. Men går og vagger rundt pga det gjør vondt å gå. Føler meg samtidig som den bestemoren på tur, da jeg kun kan gå i 0,04 km i timen ca før det begynner å gjøre vondt 🙈😂

Har slitt litt med søvnløse netter noen dager og idag har jeg hatt null matlyst. Er på mitt andre måltid nå, men dette som det forrige greide jeg bare å spise litt under halvparten før det sa stopp. Ikke kvalme som stopper så vet ikke egentlig hvorfor 🤷🏻‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Niny, er du 11 uker allerede! Tiden har jammen gått fort 😍 Dette er stas! 🥰

Så bra at formen din er på vei opp, men så vondt at du har fått bekkenløsning så tidlig 😩 Har du vurdert å begynne hos noe fysio eller? 🤗  

Blir så moro å høre om ultralyden deres. Bare en uke igjen nå! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (På 12.4.2021 den 21.26):

Herregud, Niny, er du 11 uker allerede! Tiden har jammen gått fort 😍 Dette er stas! 🥰

Så bra at formen din er på vei opp, men så vondt at du har fått bekkenløsning så tidlig 😩 Har du vurdert å begynne hos noe fysio eller? 🤗  

Blir så moro å høre om ultralyden deres. Bare en uke igjen nå! 🤩

Herregud, har helt glemt å svare deg her 🙈

Ja har fått time til fysio imorgen 🤩 Bekkenløsningen har blitt enda litt verre, hvertfall de dagene jeg prøver å forsiktig gjøre noe lett i huset 😅 Våkner hver gang jeg skal vri meg om natten nå av smerter 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg faktisk kommet så langt i svangerskapet, at med mindre de sier noe er feil på TUL, så tror jeg at dette skal gå bra 🙈 

Har derfor opprettet meg en Gravidotetsdagbok som jeg vil gå over på fra nå av, så slipper jeg å spamme prøverne lengre 😅

Her er linken til nye dagboken min 🤩🎉

Endret av Niny
Skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...