Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

Oi, det høres ikke helt bra ut nei.. Det er jo ikke sikkert det er noe farlig, men slike smerter bør undersøkes tenker jeg. Håper du får time hos legen i morgen, evt gyn. om ikke legen kan si noe om dette. Selv hadde jeg sikkert ringt legevakta hvis det skulle bli fullstendig uutholdelig i løpet av natten- om ikke annet bare for å høre hva de mener. 

Tenker på deg og håper det ordner seg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5dpo

Smertene roet seg nok til at jeg fikk sovne igår. Har idag enda ikke meldt sin ankomst annet enn noen murringer. 

Mamma fortalte meg i går at da hun prøvde på meg så hadde hun ikke alltid eggløsninger ifølge gynekolog. Min bror kom egentlig uplanlagt, men i de tider da de hadde tenkt å begynne å prøve. 1 SA 2 år etter min bror, så kom jeg 2 år etter der igjen. De prøvde visst aktivt lenge, men slet. 

Tempen min tilsier ingen EL denne mnd. Den hadde ett hopp 2 dager etter estimert EL, men kun gått nedover igjen etterpå. Er det progesteron som blir målt for å se om man har hatt eggløsning? Burde jeg evt hørt om jeg kan ta en blodprøve idag eller imorgen for å sjekke, mtp jeg er 5 dpo regnet utifra EL test? 🤔

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det er 5 dager etter antatt EL at man skal ta blodprøve for å sjekke progresteron og om man har hatt EL ja. Jeg gjorde dette en gang, men er så mange år siden at jeg ikke helt husker hvilken syklusdag det var på.

De smertene du hadde høres virkelig ikke gode ut! :( Godt det har avtatt nå... håper ikke de kommer tilbake. Kanskje det var noen heftige festesmerter...? Selv om det muligens er for tidlig for det... ikke lett å ikke vite slike ting her nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tekstmelding om at nye termometeret mitt har kommet i posten idag! 🎉

Blir spennende å teste det ut, og se om jeg finner ut av minnefunksjon, og om grafen min ser bedre ut når jeg får 2 desimaler 😊

Krampene har begynt å ta seg opp igjen, så jeg har fått legetime i ettermiddag. 

Lurte på å skyte inn et spørsmål om de kan ta en blodprøve for å måle progresteronnivået mitt. Men mulig det må planlegges på forhånd og ikke ta det på sparket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetime overstått..

Legen fant ingenting gale. Blodtrykk, stigning, urinprøve, og blodprøve ble testet. Ble ikke sagt hva blodprøvene skulle sjekke. Alt annet var fine verdier og urinen sa (merkelig nok 😂) ikke gravid. 
Konkluderte med at det mest sannsynlig bare var sterke uregelmessige sammentrekninger i livmor.
Om det ble verre så måtte jeg ta kontakt på nytt og bli sendt videre på hastetime til gynekolog. 

En annen interessant ting er at forrige PP hadde jeg ømme nipler i 7 dager, fra ca den dagen jeg antar EL var. Denne PP fikk jeg det også fra den dagen EL test var negativ, men varte kun i 3 dager, før det gav seg 🤔 

Får håpe Amatariel har rett, at det har vært noe lignende feste smerter, og at det bare gjør vondt videre fordi det skal gro godt fast så det ikke slipper igjen 😂🙈  Må prøve å holde motivasjonen oppe ihvertfall! 

Knallfint vær her disse dagene. Skulle gjerne gått på fjellet for å få tankene over på noe annet, og å presse kondisen så jeg ikke kjenner smertene.. Men har selvfølgelig en betennelse i akillesen også, så greier ikke å gå med vanlige sko engang 😂😂😂🤷🏻‍♀️

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å høre at krampene kom tilbake, men såå godt at legen ikke fant noe galt! 

Håper du nyter været, selv om det ikke blir noe tur. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6dpo

Vondten er der i dag og, men på langt nær like sterkt som igår. Idag er det bare som veldig sterke menssmerter.. Liker ikke å gå på symptomjakt, men ha vært fryktelig kvalm idag. 

Det kan selvfølgelig ha mye å gjøre med at kveldsen jeg spiste igår er en sånn dessertgrøt, bare fordi jeg er så godtesyk og mye sulten om dagen 😂 Så kveldsen igår ble altså fløyelsgrøt med kakao i. 🙈😍💖

Vært sinnsykt trøtt og giddalaus hele uken, så kanskje idag jeg får til å rydde og vaske i leiligheten, som jeg hadde plan om for 4 dager siden, men bare utsatt det 😂😅 Min mann jobber mye overtid og ser han knapt denne uken, så blir liksom ikke gjort om ikke jeg gjør det nå 😂😂

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mitt nye termometer til tempingen igår. Måling med gamle termometeret igår var 36.5, og første måling idag med nye var 36.91

Tror jeg må kontrollmåle med begge termometerne når jeg kommer hjem fra jobb, for å se hvilket som måler hva, og hvor stor forskjell det er 😳

----

Kontrollmålte med begge da jeg kom hjem. Gamle målte 37.3, nye målte 37,38. 

Vil jo si det er nærmt nok 🤔 Ville trodd det gamle ville vist 36.4 for å runde opp ved 36.35. 

Mulig det var en reell temperatur målt idag da... 

Nei kjenner jeg må måle én gang til, nå bytte om på hvem jeg måler først med. 

----

Kontrollrunde nummer to, se bildet.. 

IMG_20201016_160226.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg nettopp lest meg gjennom dagboken din. Kjedelig å lese om krampene, håper smertene forsvinner ♥️ 
 

Gleder meg masse til å følge med på hvordan det går i dagene som kommer. Jeg er også 6dpo i dag 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen 😊 Blir spennende å følge deg. Jeg hadde håpet på vårbarn, men må innse at det ikke blir det ☹️ Får satse på sommerbarn istedenfor 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7dpo 

Har hatt kramper som har kommet og gått idag og.. Kvalmen har også vært på plass idag. 

Kroppen min er litt rar akkurat på det punktet. 😅 Har funnet ut det siste året at dersom jeg spiser middag eller kvelds eller hva det enn er, seint på kvelden, og er mett når jeg legger meg, så våkner jeg dagen etterpå kvalm. Slår aldri feil. Er da kvalm dagen etterpå til rundt lunsjtider før det pleier å gi seg. Forstod ikke hva det var da jeg jobbet i butikk. Hver seinvakt så hadde mannen min middagen klar idet jeg kom hjem. Utsultet etter en lang dag på jobb, så spiste jeg meg alltid god og mett før jeg la meg. Alltid veldig kvalm på tidligvaktene dagen etter. Koblet det aldri før jeg byttet jobb til fast tidligvakt. Kun kvalm de få gangene vi hadde en altfor sein middag.. 🙈😂

Men igår og idag har jeg bitt meg merke i det for jeg har vært kvalm på ettermiddagen også. Det er høyst uvanlig med mindre jeg har spist noe dårlig eller jeg har drukket mye kullsyreholdig drikke. Har hverken av delene igår eller idag. 

Tør ikke ha noen forhåpninger rundt kvalmen med mindre den vedvarer noen dager til, pluss at jeg må skimte noe på tester uti neste uke. 😂 Åå det hadde vært gøy 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så deg i tempe-tråden, og vil gjerne følge dagboken din! Vi er også nesten på samme sted i syklusen, jeg er 9dpo i dag. Spennende tider altså! 

Jeg har også slitt med litt kramper, men ikke i nærheten av hva du beskriver.. mine kommer som plutselige trykk som går over ila noen sekunder, og ikke så mye at jeg ikke kan fortsette hva jeg driver med. Håper at det er festesmerter, men tør ikke håpe for mye... dine smerter hørtes ille ut, og kjipt at de ikke fant ut hva det var hos legen! Håper de gir seg snart😊 har du planlagt når du skal teste? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8dpo

Krampene har blitt svakere, men kjenner de som murringer som stikker til innimellom. Veldig øm og sliten i korsryggen, siden det har strålt mye bak til den. Heldigvis er alt veldig overkommelig nå. Har blitt lovet en god massasje i korsryggen i kveld 🥰💖

Kvalmen har vært en del idag og. Nytt lite tempe hopp idag også, så gøy gøy. 

Jeg er jente som jakter. Nå for tiden går det i hjort. Hater alt grisearbeidet som må til etter dyret et skutt, men jeg deltar i det og tåler fint blod. Verre med lukten, men det går stort sett veldig bra. 

Min samboer felte en idag. Idag brakk jeg meg utallige ganger av lukten, og dette dyret er ikke av de som lukter verst. (Kåt hannhjort, i oktober, lukter jævlig.😂 Om dere hører brøling om kvelden, er det disse) Når jeg brakk meg så mye, fikk jeg noen rare blikk fra min samboer, som spurte om jeg ikke var helt i form om dagen. 

Hååååper jo bare at dette er enda et tegn på at denne perioden har gitt uttelling 🤞💖💖

Sitat

Håper at det er festesmerter, men tør ikke håpe for mye... dine smerter hørtes ille ut, og kjipt at de ikke fant ut hva det var hos legen! Håper de gir seg snart😊 har du planlagt når du skal teste? 

Planen var, om jeg er våken nok, å starte testing imorgen 9dpo før jobb. 🤩

Fortsatt 1 uke til IKM, så mye kan skje 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå spennende med forandringer i kroppen i prøveperioden🤩 Selv om det er kjedelig å bli kvalm da 😅 Vi får satse på at det er et tegn på noe godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9dpo 

Negativ test. Har testet endel med RFSU strimlene tidligere. Hadde et par igjen nå, så brukte denne.

Har kun i PP2 opplevd svake skygger av streker. Mener det var 11 og 12 dpo jeg skimtet noe om jeg stirret ihjel strimlene. Testet 12 dpo da også med Normal sine strimler. Skimtet det samme der også da. 13dpo så jeg en tydelig rosa strek nummer 2. Hadde ikke med meg telefonen på badet da. Tenkte på det en halvtime etter, men da var streken blitt litt svakere igjen, så telefonen fikk ikke oppfatte mer enn en skygge med kameraet. 14dpo var de begge testene blenda igjen. 

Har selv tatt utgangspunkt i at det var kjemisk, men blitt mer og mer usikker siden. Når jeg tenker meg om, så har jeg aldri utenom dette fått hverken skyggestrek eller rosa strek på noen av strimlene. Innbiller meg igrunm derfor fortsatt at det var en kjemisk siden den var veldig tydelig rosa den ene dagen. 

Alle jeg har tatt siden, har vært veldig hvite, så har ikke kunnet skimte noe om jeg så hadde hatt lyst på en liten falsk skyggestrek.. 🙄 

Med bakgrunn i dette, pluss at syklusen min har økt fra 28 da til 30 nå, så er jeg egentlig altfor tidlig for å teste idag 9dpo. Tror jeg venter med neste test til 12 eller 13dpo. Kanskje jeg da kan skimte noe igjen. 

For 9 år siden hadde jeg fast syklus på 31/32 dager. Husker godt at dersom jeg begynte å blø, si den 9. i måneden, så kom den alltid 9. eller 10. måneden etter, alt etter lengde på måneden. Hatt 28 fast med p-piller. Siden jeg sluttet med de i juni har syklusene vært: 28, 29, 30. Kan virke som den øker med én dag til den når rett sykluslengde. 

Har tenkt på det at dersom jeg skulle ha blitt gravid denne syklusen, så begynner jeg på uke 13 den uken julaften er. Hadde vært litt koselig å fortelle mamma og svigermor om graviditeten da 🥰 De har begge to mistet, så de vil også forstå det litt dersom det skulle gå til helvete etter det... 

Dette ble et langt innlegg 😅 Får håpe at flere symptomer viser seg, sammen med positiv test , eller at alle forsvinner så jeg slipper å ha problemer uten grunn . 🤷🏻‍♀️😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10dpo

Vil begynne med å fortelle om en operasjon jeg hadde ifjor i november. Opererte da ene brystet for jeg hadde siden 2011 hatt en klump i ene brystet. Den ble sjekket allerede da, med ultralyd og biopsi, at den var "godartet". 

Ifjor var den begynt å plage meg mer, siden jeg følte den hadde vokst enda mer. Ved ny ultralyd ble den målt til 5cm i diameter og operasjon ble satt opp. Under operasjon fant de flere klumper, og fjernet alle. De mente det var et fibroadenom. Forklumpning i brystvevet som fortsatt bare var helt friskt brystvev. 

Igår i dusjen merket jeg at det samme brystet hadde begynt å få en øm klump inni igjen, nå litt ut mot siden. Begynte såklart å bekymre meg lett for at det har kommet flere.. 

Idag derimot er den klumpen blitt mer øm, og vond når jeg legger lett press mot siden av brystet. Den andre puppen har også begynt å bli øm på samme stedet nå! 🙈🤞

Kvalmen er der svakt idag og, men igår spiste jeg ikke kvelds, for jeg orket ikke. Så kvalmen kommer ikke fra metthet på kvelden.. 

Tok ingen test idag, men tror jeg er nødt å teste imorgen allikavel 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser grafen din ut nå? Jeg har også fått lavere temp etter El og synes det er så rart 🙈 lykke til med testing i morra 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Hvordan ser grafen din ut nå? Jeg har også fått lavere temp etter El og synes det er så rart 🙈 lykke til med testing i morra 🤞

Grafen min er litt all over the place.. Litt opp og litt ned. Vet ikke helt om det er innafor normalen eller ikke, men tydelig at grafen holder et høyere nivå nå enn før EL. 

Gått litt ned i to dager nå, så håper den går litt opp igjen imorgen 😊

Brystene mine er skikkelig ømme nå. Nesten ubehagelig hvis jeg trykker på de. Pleier jo kun ha ømme nipler i dagene rundt EL, men nå er hele brystet ømt. 🤞🤞

Screenshot_20201020_133049_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...