Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

Åå kjære Niny, dette var skikkelig berg-og-dalbane- følelser :( Var jo ikke sånn det skulle gå. Stooooor klem til deg :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD2 

Mensen kom snikende igår ja.. 1 dag for seint. 

Idag var rart å våkne opp. Første dagen på snart 1 uke der jeg ikke våknet intenst trykkendes kvalm. 

Lurer på om jeg skal tørre å ringe til gynekologsenteret og høre om jeg kan få noe progesteronstøtte til neste eggløsning. Kanskje det kan hjelpe på lutealfasen på 10 dager 🤷🏻‍♀️ Men litt usikker på hvordan det er, siden på nett står det et telefonnummer som kun skal ringes om man ønsker å bytte time...

Jeg får jo stort sett eggløsninger, virker det som.. Ble bare litt forsinket denne gang. Hadde jo EL slim rundt den CD15, og når jeg beregner vanlig EL til å være ca CD17 på en vanlig syklus. FF sier CD 18 denne gang.. Så tenker jeg at jeg ikke spør om letrozol enda, for da måtte jeg også evt begynt imorgen. PP som jeg akkurat avsluttet endte på 37 dager. Har hatt syklus på 27-30 nå siste halve året.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at neste syklus blir litt kortere :klem: Nå ble en lengre både fordi EL kanskje kom et par dager senere enn du beregnet, og den kjemiske som skjedde her nå... Men jeg krysser fingrene for at EL finner det for godt å komme et par dager tidligere! Om du ikke vil be om letrozol nå, så kanskje du bør prøve dong quai? Det gjorde jeg for noen år siden da jeg syns EL var så treig, og den hjalp med noen dager. Men progresteron hadde kanskje vært lurt for deg ja... Så jeg tror kanskje jeg hadde spurt gynekologen om det. Har de ikke en e-postadresse du kan sende henvendelse til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (1 time siden):

Satser på at neste syklus blir litt kortere :klem: Nå ble en lengre både fordi EL kanskje kom et par dager senere enn du beregnet, og den kjemiske som skjedde her nå... Men jeg krysser fingrene for at EL finner det for godt å komme et par dager tidligere! Om du ikke vil be om letrozol nå, så kanskje du bør prøve dong quai? Det gjorde jeg for noen år siden da jeg syns EL var så treig, og den hjalp med noen dager. Men progresteron hadde kanskje vært lurt for deg ja... Så jeg tror kanskje jeg hadde spurt gynekologen om det. Har de ikke en e-postadresse du kan sende henvendelse til?

Nei, der jeg ble henvist til finner jeg ingen epost adresse og heller ingenting annet. Kun et telefonnummer der det står at man skal ringe om man ønsker å endre eller avbestille timen. Sitter derfor å vurderer Volvat, men synes det var himla dyrt med tanke på at jeg kun har et spørsmål og evt trenger en resept eller 2. 

EL havnet jo på CD 26 i måneden som var. Hele 11 dager etter EL slim og 10 dager etter forventet EL. Så kan virke som at kroppen jobbet med et egg som ikke gikk 🤷🏻‍♀️

Lutealfasen ble 1 dag lengre pga den kjemiske tenker jeg. 

Hvor får man tak i dong quai, og hvordan/hvor lenge/fra når tok du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha ringt nummeret de har oppgitt, selv om det er for å endre timebestilling. Spurt om en e-postadresse der i det minste - det må de vel kunne oppgi.

Dong quai fås kjøpt på vanlig helsekost. Ikke sikkert alle har det, men jeg ser det innimellom. På nettet er det lett å kjøpe da, men kan jo ta litt tid i postgang. Anbefaler deg å søke litt og lese omkring denne urten i samsvar med det å bli gravid. Skal tas i syklusen mellom mens og EL (og ikke tas dersom du er allergisk mot honning eller bier!). Etter årevis på prøveforum har jeg sett at denne har hjulpet mange med å få stabilisert syklusen sin, meg selv inkludert (før jeg ble utredet og fikk metformin). I alle fall verdt et forsøk, tenker jeg :) EL på CD26 er fryktelig kjedelig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en melding til vanlige fastlegen for å spørre om mulighet for letrozol og noen form for progesteronstøtte. Har en kvinnelig fastlege som er rundt 30 år selv, og virket som hun hadde veldig åpent sinn sist jeg var inne for å sjekke krampene da jeg ble henvist. 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 5

Fikl svar fra legen at jeg måtte snakke med gynekologen om dette. Har også tidligere sagt, når jeg har spurt om noe rundt fertilitet, at sålenge jeg var henvist skulle jeg ta alt det der med gynekologen. Fikk da snakket med gynekologen, og hun sa jeg var henvist pga smerter, så det ville ikke hun ta med meg 🙄🤦🏻‍♀️ Er det mulig? 

Da er alternativet å vente til februar, eller å betale i dyre dommer på Volvat (som virker som det billigste alternativet nær meg).. 

Fikk tak i Dong quai på CD3, så dette har jeg tatt siden da. Håpet er kanskje litt tidligere eggløsning.. 

Mulig jeg løper innom der en annen dag og kjøper wild yam til å ta fra eggløsning. Kanskje det kan hjelpe på lutealfasen littegranne. Kanskje den blir en dag eller 2 lengre enn 10 🤔😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan, så kjedelig å bli en sånn kasteball... 😑 Kan hende det er verdt å kjøpe seg litt ut av mye venting og frustrasjon ja. Er det jeg har gjort i hele år via Medicus.

Hurra for dong quai - har troen på tidligere EL med det ja! Og mange har god erfaring med det i kombinasjon med Wild yam. Bare vær sikker på at EL har vært før du går over på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Makan, så kjedelig å bli en sånn kasteball... 😑 Kan hende det er verdt å kjøpe seg litt ut av mye venting og frustrasjon ja. Er det jeg har gjort i hele år via Medicus.

Hurra for dong quai - har troen på tidligere EL med det ja! Og mange har god erfaring med det i kombinasjon med Wild yam. Bare vær sikker på at EL har vært før du går over på det. 

Har bestilt en milliard EL tester på Babyplan, pluss tempingen gikk jeg igang igjen med idag. Deilig å blø så kort. Kun spotting/rester igjen idag. 

Da regner jeg med at wild yam, om jeg får tak i, blir først når jeg ser at kurven faktisk stiger, i forbindelse med ømme bryst og helst positiv EL test 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive på hovedinnlegget at de siste dagene har følelsene vært litt all over det place. Har vært langt langt nede etter den positive testen ble negativ, spesielt siden forventningene var i taket etter så mye symptomer før testingen. Kvalmen gav seg først utpå CD3, så gikk ca torsdag - tirsdag der jeg ca ikke spiste noe. Kvalmen var så sterk, matlysten var ikke tilstedeværende, og jeg etterhvert følte på en dyp sorg over den kjemiske.. 💔 

Så fløy følelsene i taket på mandag, da jeg ble tante til 2 heeeelt perfekte små gutter! Fått så mye bilder, og tårene presser på hver gang jeg ser på de, for de er så perfekte (stolteste tanten)! 💖💖 Riene varte bare 3,5 timer før begge to var ute! Jeg var med henne til sent kvelden før. Bakte julekaker, pyntet og dillet sammen. Skjønte ingenting når allerede morningen etter var de ute 🙈 Kvelden før hadde jeg med strikkede gaver til guttene, som jeg tenkte de kunne ha til de ble født. Det var helt tilfeldig. Igjen presser tårene på når jeg ser de har på seg det jeg har strikket 💖💖

 

Ååååh, gleder meg bare sånn til vi får til å få vår egen lille. Hadde vært ekstra gøy om et søskenbarn av tvillingene ble under et år yngre 😊 Plutselig bare 3 måneder på oss før det ikke går lengre 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅ gratulerer så mye som tante!! 💙💙 Og så tvillinger da. Tenk å få TO. Så godt at alt har gått bra, både svangerskap og fødsel. Dette er stoooort. Ingen av mine søsken har barn ennå (søsteren min er prøver nå samtidig som meg) så jeg gleder meg vilt til den dagen jeg også blir tante. Så får kose og dulle med nurkene og snuuuus inn babystøv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

ÅÅ gratulerer så mye som tante!! 💙💙 Og så tvillinger da. Tenk å få TO. Så godt at alt har gått bra, både svangerskap og fødsel. Dette er stoooort. Ingen av mine søsken har barn ennå (søsteren min er prøver nå samtidig som meg) så jeg gleder meg vilt til den dagen jeg også blir tante. Så får kose og dulle med nurkene og snuuuus inn babystøv.

Jaa! Allerede i uke 29 ble hun innlagt for de trodde fødselen var ca igang (livmorhalsen gikk fra 2,5 cm til 1 cm på under 1 uke, totalt avkortet/ikke målbart, uken etter der igjen) 

Likevel holdt de seg lenge inne. Uke 35 kom de. Skulle settes igang i 36. 

Jeg har bare én bror, og kjæresten hans er midt inne i et langt og krevende studie, så de er enda noen år unna. 

Har allerede 2 nevøer, men de var 2 og 6 når jeg ble sammen med min samboer, så blir ikke kalt for tante der. Blir ikke helt det samme da. Blir allerede kalt for tante nå, og å være der helt fra dag 1 blir noe heeeelt annet 💖💖🥰 

Nå er vi neste, av ønske og plan, av søsknene hans, oss og min bror. 

Skal dulle så mye at eggstokkene slipper alle eggene jeg nå 😂😂💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du kjenner på en sorg over den kjemiske graviditeten! Det hadde jeg vært også❤️ Er vel noe med når man ser de to strekene, og forventer at livet skal endre seg på en så stor måte, også gjør det ikke det likevel.. Håper det går bedre med deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan kjemisk graviditet (eller dong quai) påvirke blødningene etter mensen? 

Er på tredje dag med spotting etter mensen. Pleier å blø i 4 dager, der jeg regner dag 4 som så lite blod at det stort sett er svakt rosa/brunt det som kommer. Dag 5 pleier være helt blankt igjen 🤷🏻‍♀️

Spotter fortsatt, men helt svakt. Samme igår. Trodde det skulle være helt vekk da.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om at DQ kan påvirke mensen, men kjemisk/SA/MA er jo litt 'kjent' for å kunne innvirke på syklus og fremtidige menstruasjoner. Så vil egentlig tro at det er det...

Ps: jeg fikk omsider skiftet batteri på termometeret mitt og ikke hatt tull med det siden da! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Aldri hørt om at DQ kan påvirke mensen, men kjemisk/SA/MA er jo litt 'kjent' for å kunne innvirke på syklus og fremtidige menstruasjoner. Så vil egentlig tro at det er det...

Ps: jeg fikk omsider skiftet batteri på termometeret mitt og ikke hatt tull med det siden da! 😄

Så bra å høre termometeret ikke har feber lengre 😂😂

Greide å få tak i Wild Yam idag, så det står i skapet nå til eggløsningen er. Forventer den om 1,5 uke. 

Er CD7 idag. Fikk positiv EL test sist på CD 14 og 15, EL ble på CD17, så begynner vel å teste midt i/mot slutten av neste uke. Kanskje torsdag eller fredag.

Oooh, kanskje Dong Quai hjelper på tidligere EL, så da begynner jeg å teste på onsdag! 😬😅

Her hjemme har min samboer bursdag idag. Blir 36 år 😊 Lukter så godt med pinnekjøtt i stuen, siden han ville ha det til middag idag 🎄 Tenker å begynne å bake julekaker imorgen. Tar livet enn så lenge med ro. Er ikke noe mer jeg kan gjøre enn det jeg allerede gjør, så da slapper vi av og nyter førjulstiden 🎄🎄🎅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD9

Ååååhåhå, idag har lunten vært kort ifra det øyeblikket jeg stod opp 🙈🙈 Blitt hissigere og hissigere iløpet av dagen på jobb. 

På toppen av det hele holder jeg på å krangle med Babyplan om noe så teit at jeg skulle få med 50 stk gratis munnbind med den forrige ordren min. Noe feil har skjedd under bestillingen, og de lot vær å sende de til meg. De sier det nå er for seint å sende de til meg, da de har donert de til Redd barna. Jeg har ikke hatt et valgalternativ til å kunne velge sånn eller sånn, men det stod på siden deres at de oppfordret til å donere til Redd Barna eller andre man ønsket å donere til. Jeg krangler med de av prinsipp, at det blir falsk markedsføring om jeg ikke kan få muligheten til å få de, når de skriver nettopp at jeg skal det. 

 

Har ellers hatt irriterende mye kviser de siste dagene. Til og med en stor innerkvise på siden av puppen 😂 Myye mer enn vanlig, og pleier kun å få 2-3 stk rett før mens.. 

Jaja, ikke noe nytt at noe skulle være rart med meg, som min samboer sier 😂🙈

Endret av Niny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...