Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

Dette er jo fantastiske nyheter!! De beste man kan håpe på på dette tidspunktet! :yvonne: Kjenner meg igjen i det at streken ikke kan fanges på kamera... men det betyr ikke at den ikke er der. Gleder meg til vi kan seee!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11DPO / IKM 

Jeg har kort lutealfase. Har hørt at den pleier å være konstant, og forrige måned vet jeg sikkert at jeg hadde 10 dagers lutealfase. Mensen kom derimot også 3-4 dager før forventet, men det var også første måneden jeg visste helt sikkert når eggløsning var.. Idag skal derfor, i teorien, være IKM. 🤞

Ingen spotting igår. Pleier å kjenne på livmorhalstappen innimellom gjennom syklusen. Gjerne ikke hver dag, men nok til å få med meg hvordan den oppfører seg. Rett før mensen pleier den å bli myk og åpen igjen, og gjerne en dag eller to etter jeg kjenner dette, begynner spottingen. Vært veldig forsiktig med dette etter kvalmen og mensmurringer meldte seg for noen dager siden. MEN tappen føles hard. Ikke like hard som tiden utenom EL og mens, men hard. Tuppen føles også så lukket som jeg aldri har kjent den.. 😳Dette har gjort at jeg også har mistenkt graviditet. 

Tempen holder seg enda oppe. Har til nå i FF satt positive tester igår og iforgårs, i ønsketenkning om at skyggene var det, derfor grønne pluss og grønn strek på slutten 😉

Tok Clearblue early idag... Lot faktisk vær å se på den de første 3 minuttene, som man skulle vente, for å overraske meg selv positivt. Ble passe skuffet. Tilsynelatende blenda test. Dess mer jeg stirret, så så jeg helt garantert en svaaaaaaaak strek der, men tankene mine gikk til skyggestrek. 

Jeg er jo bare 11 dpo, tross alt. Men når jeg begynte å kjenne rare stikninger fra 4dpo og kvalme og murring slo ut fra 6 DPO og har vedvart, så ble jeg skuffet at det evt er så lite HCG enda at selv early testen så blenda ut 🙄🙈 

Nå vet jeg ikke lengre. Tuller bare kroppen med meg, eller er jeg faktisk gravid? Legger ved grafen, og et bildedryss av testen i forskjellige vinkler og forskjellige bakgrunner 😜

Screenshot_20201128_063855.jpg

IMG_20201128_064023.jpg

IMG_20201128_064100.jpg

IMG_20201128_064132.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørket er det ihvertfall definitivt en strek! 😊🙈 

Og den er blå..!

IMG_20201128_073835.jpg

IMG_20201128_073851.jpg

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen, Niny😍 Jeg kan ikke så mye om tapp og temperatur men dette er så spennende, hva prøver kroppen din å fortelle deg🤞🏼 Jeg ser en strek på tørket prøve, hva med å prøve en digital g-test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende Niny! Det er helt klart en strek på den som er tørket - jeg opplevde også at min ble betydelig klarere etter å ha tørket! Dette er så spennende❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TiiBii skrev (23 minutter siden):

God morgen, Niny😍 Jeg kan ikke så mye om tapp og temperatur men dette er så spennende, hva prøver kroppen din å fortelle deg🤞🏼 Jeg ser en strek på tørket prøve, hva med å prøve en digital g-test?

De er så "dyre" (gnier 😂😂🙈) at jeg bestilte bare 2. Når testen definitivt er positiv, så venter jeg 1 uke før jeg tar digital. Så planen var å bruke digitale kun for å måle stigningen. Så å først få 2-3 etter én uke, så 3+ en uke etter der igjen. Da ser jeg at det utvikler seg fint når jeg først er gravid 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillra skrev (4 minutter siden):

Så utrolig spennende Niny! Det er helt klart en strek på den som er tørket - jeg opplevde også at min ble betydelig klarere etter å ha tørket! Dette er så spennende❤️❤️

Det store spørsmålet nå.... HCG øker/dobles for hver andre dag. 

Greier jeg å vente til mandag med å prøve på nytt? 🙈😭😂🙄😅

Ulidelig å vente sånn som dette! Føler såååå med deg @Lillra som hadde det nesten på samme måten! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Niny said:

Det store spørsmålet nå.... HCG øker/dobles for hver andre dag. 

Greier jeg å vente til mandag med å prøve på nytt? 🙈😭😂🙄😅

Ulidelig å vente sånn som dette! Føler såååå med deg @Lillra som hadde det nesten på samme måten! 🙈

Haha ja denne ventetiden er helt grusom!! Føler så med deg akkurat nå😩 man tenker jo på dette konstant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri opplevd skyggestrek eller falsk svak positiv test med cb tidlig test. Jeg føler til forskjell fra andre tester at den alltid er så blenda som du får den om ikke noe er på gang. Det er vel en av grunnene til at den har vunnet tester av G-testene på markedet? Vet du, her tror jeg det er noe på gang og jeg er så glad på dine vegne. Symptomene du har hatt fra dpo 4-5 kjenner jeg meg også godt igjen i og har sett at mange gravide har hatt det likedan her inne.

Gøy at du kjenner din egen kropp så godt at du kan kjenne på livmortappen. Jeg tenker jo med en gang hvor er denne i kjeden, hva skal jeg kjenne etter? Hahaha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så forvirret 😣💔

Hadde så vondt i bekkenområdet før idag og sterk smerte i livmoren, at jeg måtte ta 2 paracet for å dempe. Spoiler inneholder jaktsnakk. 

Spoiler

Var på hjortejakt før idag, og en kalv ble felt. Den var passelig liten, så vi orket ikke vente på å hente traktor for å frakte dyret ned til gården for resten av jobben.. Knøt fast 2 tau, tok godt fast og begynte å slepe dyret. Ca 15 min etter dette begynte jeg å få så intenst vondt i bekkenet og sterke mens-smerte-stikk. Tok 2 paracet for å dempe dette for det presset tårer i øynene av bekken smertene. Kan selvfølgelig ha vært dragingen som gjorde det, men tenker også mitt siden mamma hadde store bekkenplager i mitt svangerskap..

Nå var det helt rosa på papiret når jeg var på do. Forstår liksom ikke helt hva det er...

Ja, IKM er idag, så er vel mensen som er på gang.. Men, jeg spotter ALLTID 1 dag før mensen, og det pleier være brunt, ikke rosa. Føles så surrealistisk å stå på badet og se på clearblue testen fortsatt ligge framme, med nå 2 tydelige fine streker, og ha rosa på papiret. Er fortsatt kvalm, og har vært så utslått siste dagene at i forgårs sov jeg 1-2 timer middag, igår sov jeg 11 timer på natten, og har nettopp sovet over 2 timer på sofaen.. 

Kan disse smertene før idag være at embryoet løsnet og jeg har hatt en kjemisk graviditet? 😭💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å si, men husk på at slimhinnen er ekstra skjør når man er gravid. Så lenge mensen ikke kommer eller du ikke har en kraftig blødning, så trenger det ikke bety noe:) noen spotter jo litt blod mens de er gravid også😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lily92 skrev (2 timer siden):

Det er vanskelig å si, men husk på at slimhinnen er ekstra skjør når man er gravid. Så lenge mensen ikke kommer eller du ikke har en kraftig blødning, så trenger det ikke bety noe:) noen spotter jo litt blod mens de er gravid også😊 

Håper du har rett. Papiret var hvitt igjen når jeg skulle legge meg 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke noe gøy å lese men jeg håper at som Lily92 skriver at det ikke trenger å bety noe❤️ Håper det går bra med deg!!❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo, IKM 1 dag siden

Idag gikk temperaturen enda mer ned, og er ca tilbake der jeg begynte å blø sist måned. Ingen flere spor av hverken brunt, rosa eller rødt enda...

Fikk med 2stk Babyplan tidligtest da jeg bestilte clearblue testene, så tok denne idag. Så blenda som du får den. Tror jeg trygt kan si da at dette var enda en kjemisk 😭💔 

Det var bedre sist, da jeg hadde null symptomer, men testet bare fordi jeg var spent. Fikk svak strek i 2 dager da, som var blenda på dag 3. Dag 4 kom spotting og dag 5 kom mensen da. Den gangen hadde jeg 15 dager mellom det jeg er rimelig sikker på var eggløsning og når mensen kom. Hverken tempet eller testet da, men kroppen mente at da var eggløsning. 

Kanskje det var derfor også at jeg hadde så "lang" lutealfase den måneden. Trodde jo det var normal, men hadde 10 dager sist måned. Denne måneden blir vel lengre også da, siden det er snakk om kjemisk nå og. 

Det som er drit nå er at den testen jeg så mest tydelig denne gang ble tatt på IKM, når jeg ikke hadde spottet dagen før som jeg pleier. Da kan man vel i teorien ikke si at jeg har testet FOR tidlig, heller? 🤔 Nå er jo mensen attpåtil forsinket, men testen er jo blenda idag. Hadde jo ikke forstått noe hvis jeg hadde ventet med å teste til mensen ikke kom, og så var testen blenda i tillegg.. 🤷🏻‍♀️

Nei idag var dagen passe drit. Venter bare på at mensen skal komme og jeg kan gå igang med ny runde. Dersom jeg blir gravid i neste runde, så får jeg termin ca på bursdagen min, 3. September 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...