Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

11dpo

Jeg er mye kvalm om dagen, og nå vet jeg det ikke er noen grunn for det, for jeg ikke har spist kvelds på noen dager. Krampene har heldigvis avtatt masse og nå er det bare koselige (i forhold) murringer igjen. 

Pleier kun å ha ømme nipler igjennom syklusen som det eneste jeg kjenner i brystene, men det kjenner jeg ikke nå. Føler vevet i brystene er tyngre og de er definitivt veldig ømme på sidene ut mot armen. 

Testen idag var negativ. Men syntes jeg greide å skimte en strek som ikke var der, når jeg snudde og vendte på den i alle lys, men føler også at jeg lurer meg selv. Men igjen, sånn kroppen føles akkurat nå, så tror jeg ikke på noe annet enn at den blir positiv om noen dager 🥰🤞

Bruker Normal sine teststriper så det er mulig de er litt lik som Rfsu, at de trenger endel HCG for å vise en god strek. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig at testen i dag var negativ! Men som du sier så er det fortsatt håp ❤️ 
Utrolig gøy at du kan føle at det er noe annerledes med kroppen nå, håper det tyder på at den blir positiv veldig snart! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er IKM? Hvis det enda er noen dager til, kan du kanskje prøve clearblue tidlig test. Jeg leste en undersøkelse der den var best i test og valgte derfor å gå for den. Den reagerer også på 10 ml fremfor de vanlige testene som typisk slår ut på 20-25 ml HCG. Klart individuelt, men jeg syntes den viste en overraskende fin strek til å være 9 dpo, så kanskje verdt et forsøk dersom det enda er noen dager til IKM. Kramper i mage og korsrygg er jo et vanlig tegn, så skjønner at du lurer veldig. Hadde det selv. Kanskje får du litt mer ro etter det ❤️Jeg har lest mye om at RFSU sine strimler trenger mye HCG. Kunne ønske jeg hadde en til overs fra forrige syklus for å sammenligne, men dessverre.

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM er søndag eller mandag.

Hadde tidligere syklus på 32 dager og begynte på 28 i sommer. Har økt med 1 dag per syklus siden. Så usikker på om det er 30 eller 31 dager denne gang. 

Testet positivt først 13dpo i Pp2, men ble negativ igjen og blødde som normalt. 

Får se om jeg kjøper noe annet og tester med imorgen eller fredag 😊

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Niny skrev:

IKM er søndag eller mandag.

Hadde tidligere syklus på 32 dager og begynte på 28 i sommer. Har økt med 1 dag per syklus siden. Så usikker på om det er 30 eller 31 dager denne gang. 

Testet positivt først 13dpo i Pp2, men ble negativ igjen og blødde som normalt. 

Får se om jeg kjøper noe annet og tester med imorgen eller fredag 😊

Ok det kan jo være litt tidlig enda, så jeg syntes optimismen kan leve en stund til ❤️ Blir spennende dager inn mot og over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Niny skrev:

Testen idag var negativ. Men syntes jeg greide å skimte en strek som ikke var der, når jeg snudde og vendte på den i alle lys, men føler også at jeg lurer meg selv.

Det er som oftest slik det starter når man tidligtester! 😄 At man tror man får streksyn, for det er sååå svakt. Så hvem vet, kanskje noe gjemte seg? Blir spennende å følge med i dagene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 dpo   - IKM om 3-4 dager. 

Idag er jeg litt snurt. Har som sagt sovet dårlig de siste nettene og ikke hatt så lenge sammenhengende søvn. Inatt sov jeg sinnsykt godt! Våknet av meg selv 5 min før vanlig temping, så tempoet bare da. 36.98 igår. 36.56 idag...... 

Når tempen falt så mye så mistet jeg alt som het håp om å enda være gravid. Tok den testen jeg hadde lagt fram, bare for å ta den. Helt blenda 😭

Dette gjør bare så vondt. Hadde nesten forberedt meg på positiv test denne måneden siden hele kroppen føles feil på alle måter, og på måter jeg ikke har kjent før. 

Har fortsatt mye murringer og vondt, så sendte ny melding til legen om at jeg har enda vondt. De sa forrige uke at jeg måtte ta kontakt på nytt om det ikke gav seg, eller ble verre, så de kunne henvise meg til gynekolog. Nå når tempen falt, jeg enda tester negativ, og enda har vondt, så må jeg få det sjekket ut. 

Igår var jeg skikkelig i babymodus. Min svigerinne er innlagt for tvillingene ville straks ut (uke29!), men håper de holder seg inne ei stund til. Gikk derfor på litt babyshopping om de plutselig snart skulle komme. Ååh det var så koselig, og kjente lysten på min egen ble ikke akkurat mindre da. Siden jeg følte jeg skimtet noe igår, og dette møter jeg idag, så kjenner jeg tårene presser på. Er så lei meg 💔 All denne smerten og kvalmen, hele syklusen, for ingen nytte.. 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit, men siden IKM først er om 3-4 dager vil jeg ikke si at håper er helt borte ❤️ Jeg hadde mange av de samme symptomene. Håper virkelig for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist :( Vet akkurat hvordan du har det, for jeg var også sååå sikker på at jeg skulle bli gravid nå sist. Følte det nesten på meg, og forventningene var høye. Så da blir jo skuffelsen stor når negativ test (og etterhvert mensen) kommer.

Blir veldig greit om du kan få en sjekk hos gynekolog ja. Ikke greit å slite med smerter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 1

Nå skjønner jeg ingenting. Dette endte med å bli den korteste syklusen jeg har hatt på over 10 år.. 

Dersom tempen stemmer iforhold til EL på CD17, så har jeg 10 dagers lutealfase (dersom jeg teller til og med igår). 

Hvis jeg går ut ifra første hele dag med negativ EL test, og ikke den dagen testlinjen ble svak igjen, så ble det 12 dagers lutealfase.. 

Har fortsatt sterkere kramper enn jeg pleier i en vanlig menstruasjon da jeg kun pleier ha svake murringer.. Fikk svar fra legen igårkveld med ny innkalling til legen idag, men jeg greide å rote vekk bankid brikken min en plass igår, så fikk ikke lest meldingen. 

Vi var på visning igår og ønsker å by på en enebolig på søndag, så den brikken MÅ JEG FINNE! 🙈😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeeedelig at det ble sånn! Sånn på grensen til defekt lutealfase :( det  vil vi ikke ha noe av! Håper du får noen svar fra gynekologen... kan personlig anbefale B6-vitamin. Det hjalp min syklus litt på styr og fikk lenger lutealfase.

Håper virkelig du finner bank-brikken din!! (så kan du for fremtiden også ordne deg bank id på mobil ;) ) Veldig spennende med budgiving på hus da!! Lykke til! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen var ikke videre bekymret siden det virket som om smertene går i sykluser. Tenkte det kanskje kunne være cyster på eggstokk som skaper smerte, men var enig at det ikke gav helt mening denne syklusen der jeg hadde vondt lenge før eggløsning. 

Pp2 hadde jeg samme type smerte fra det jeg antar var eggløsning og til mensen begynte. Var vekke i PP3 og i hele PP4 hadde jeg svake til sterke smerter. 

Fikk henvisningen til gynekolog! 🎉 Men hun regnet med det kunne gå litt tid. Måtte derimot ta kontakt med gynekologen hun henviser til, direkte, dersom jeg enda har vondt når jeg slutter å blø.. Fikk også anbefaling om å ringe inn på mandag og si jeg kan komme på dagen ved avbestillinger 😊

Mamma slet med å få eggløsning da hun skulle ha meg, og det ble jeg også anbefalt å nevne for gynekologen for å sjekke om jeg kanskje har samme problem. Mest fordi eggløsningstester var positiv én dag, og tempe hopp kom først mange dager etter test ble negativ. 

Så da var neste ventelek igang.. Håper jo bare at jeg blir gravid før timen til gynekolog, og kan avbestille hele greien, men hadde vært greit å fått til en sjekk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får gyn.time så raskt som mulig, og at ventetiden ikke blir lang. Uansett så er det helt klart en graviditet før timen vi ønsker her :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 6

Da var vi tilbake her. Sluttet å blø og alt av rester og brun spotting er vekke. 

Som ved magi er alt av smerter vekke. Ikke kjent den minste murring engang på 2 dager. Deilig. Hele forrige PP var det ikke én eneste dag uten vondt. Fikk melding fra gynekolog idag med innkalling. 14 uker fra idag, så 04.02.21 har jeg fått time. Håper jo virkelig jeg har blitt gravid innen den tid og bare melder avbud på hele timen, men dersom smertene mine kommer på annenhver eggstokk/PP, så er jeg inne i smertemåned når jeg har timen. 

Har brukt siste uken på å strikke babyluer. Det er så koselig, og timene og dagene flyr. Blir så fokusert og det er så kos. Faller helt inn i min egene verden da. Kommer jo straks 2 små nevøer til verden, så drømmer om alt mulig som jeg kan lage til de for å få tiden til å gå. Fant en bamse som ble modell for meg 😂🥰

Lurte igår på å evt finne noen nøytrale farger, type jordfarger og gråfarger og lage noe til mine framtidige barn også 💖

Dagene går. Neste uke begynner testing, og EL forventet midt/slutt av neste uke. 

Spent på om jeg får positiv graviditetstest selv, før jeg blir tante nå snart 🤔

IMG_20201025_004538.jpg

Endret av Niny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tapte forresten budkrig på eneboligen på mandag. Det var kjipt for den var perfekt. Hadde akkurat fått lån til så mye, den hadde dobbel garasje, 1 stort bad med plass til stellebord langs ene veggen, eget toalett utenom, og eget vaskerom. I teorien 4 somerom, pluss egen loftstue (lekerom når barna blir større) 🤩 Og kjempegode solforhold og med helt okei utsikt. 

Jaja, vi finner sikkert et annet hus som topper ønskene mine, i riktig område etterhvert. Får bare fortsette å spare så vi kan få det vi ønsket, eller pusse opp til det vi ønsker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så godt å høre at du ikke har smerter om dagene lenger! Og at du faktisk har fått en time, som du kan bruke om det skulle bli nødvendig. Men krysser fingrene for at innen februar har du helt andre ting å tenke på :klem:

Kjeeedelig med huset da! Vi tapte også noen budkriger da vi var på jakt for et par år siden. Men den gode nyheten er at drømmehuset venter! Da vi endelig fikk kjøpt var jeg såå glad for at vi hadde tapt de forrige ;) men klart, der og da føles det veldig kjipt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD7 

Idag kjenner jeg at jeg er veldig nedfor. Fikk vite igårkveld at naboen er gravid med termin april/mai. Vi snakket mye om prøvingen helt i begynnelsen. Hun tok ut spiral ca 2-3 uker etter jeg sluttet på p-piller. Begge med ønske om å bli gravid. 

Min ultimate drøm har vært i flere år å få en vårbaby, helst i april/mai. Selvfølgelig er jeg jo superglad på deres vegne. Der hadde jo mannen testikkelkreft for et par år siden og mangler ene testikkelen også. De var så spent på om det pluss cellegiften kan ha hatt noe innvirkning på mulighetene deres. 

Idag føler jeg meg bunnløst fortvilet. De har tydeligvis fått det til på første måneden, og er nå gravid igjen. Med tredjemann. Og her sitter jeg tilbake, ikke gravid, snart vært prøver i et halvt år, og ALLE er gravide rundt meg 😭💔

Jeg vet det er helt bak mål av meg å kjenne på disse følelsene. Vi er i PP5 nå. Det er jo ikke så lenge heller. Mange prøver mye lengre enn det før det klaffer. Men akkurat idag så greier jeg ikke å styre følelsene. Føler meg rett og slett ulykkelig og tårene presser på her jeg skriver. Satt å tørket tårer for meg selv her på jobben tidligere idag også... 

Jeg vet ikke lengre hva jeg kan gjøre. Ønsket mitt om en liten baby er så innmari sterkt at det gjør vondt i kroppen. (der begynte de å trille igjen....godt jeg jobber på verksted så ikke mange kan følge med på meg sitte her å snufse) 

Etter den nyheten igår om at de venter en liten, så plutselig virket ikke strikkingen lengre heller som en avkobling. Føler meg rett og slett fortvilet og ulykkelig idag.. 

Håper det bare er en midlertidig knekk, for jeg har vært igjennom depresjon tidligere og den samme ulykkelige følelsen over tilværelsen hadde jeg da.. 😩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er fullt lov å kjenne på slike følelser ❤️ Men selv om 5pp føles ut som mye, så er det ikke unormalt å bruke lengre tid og likevel få det til. Kjenner at jeg hver syklus må finne noe som kan motivere meg til at jeg får troen. Kanskje du må finne en slik motivasjon når du er klar igjen. Masse klemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg så veldig godt!! Er lov å kjenne på disse følelsene :klem: De betyr ikke at du ikke unner naboen din det, men at du så gjerne også skulle vært i samme situasjon. Tok meg litt tid å innse det selv nemlig. For hver gang gang jeg var vært prøver så har min bestevenninne blitt gravid! Så jeg forstår godt hvordan du føler det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...