Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖


Niny

Anbefalte innlegg

Huff, kjenner meg sånn igjen i de sjalusifølelsene.. er ikke noe godt å merke at man blir  sjalu, når man aller helst bare vil unne andre det beste. Jeg er også superobservant på alle rundt meg og mistenker de er gravide: drakk hun ikke kaffe/alkohol? Fått litt større mage? Og så blir jeg så sjalu, til og med før noen annonserer at de er det. Er fælt! Men veldig naturlig også! Man får bare prøve å fake det til de det gjelder, og så lufte litt her inne eller til mannen sin. 

Jeg var gravid samtidig som 4 av mine beste venninner og vi hadde alle termin innen et halvt år. Det var tungt å miste i MA da, men jeg har et mantra om at det er viktigere at det skjer, og mindre viktig når. Det hjelper meg faktisk overraskende mye med å stresse ned. En stor klem til deg❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg så godt igjen i følelsene dine. Vi er i pp 6 og jeg også irriterer meg litt over å høre at andre jeg kjenner blir gravid før meg. Blir rett og slett lei meg. Vet at det er normalt å bruke litt tid, men likevel hører man om så mange som klarer det med en gang☹️  Så du er ikke alene med de følelsene du sitter med hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD11

Ble heldigvis bare med den dagen som føltes veldig tung. Et par stikk av dårlig følelse dagen etter, men så var det over. 

På lørdag sov jeg faktisk så godt at jeg har slått av tempe-alarmen i søvne og våknet i halv 9 tiden og skjønte ingenting 😂 Ble ingen temping på lørdagen altså 😅 Grafen min hittil ligger vedlagt. 

Kan kjent småmurringer som har komt og gått i noen dager. Lagt de inn som cramps light. 

Lurer på om jeg skal se om jeg husker på EL test i ettermiddag. Fikk positiv på CD 14 sist mnd. Begynte på CD12 da. EL ble vel konkludert til CD17 med tanke på temping. Usikker på om jeg skal vente til imorgen med testingen eller ikke. Har tidligere sykluser følt den har vært noen få dager seinere enn "midt på" , men én gang hatt spotting på CD 14. Da hadde jeg jo ny spotting 7 dager senere, det jeg antok var 6dpo, og svakt positiv g test 13dpo, som jeg teller som kjemisk. 

Tenker at jeg for hvertfall ikke EL tidligere enn CD14...men så var det det med at testene slår ut i forkant, ikke når det faktisk skjer. 🤷🏻‍♀️

Jaja. Ikke mye spennende ellers. Begynt smått på julegave handling. Har strikket ferdig 2 luer og 1 av 4 labber til de kommende nevøen nå 💖

Screenshot_20201102_104820_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ganske likt i løypa vi - jeg er bare to dager foran deg og har lurt litt på det samme som deg. Når starte testingen egentlig... er ikke sååå gøy å teste i en evighet. I følge FF skal jeg ikke ha EL før rundt CD27-29 denne gangen. Men så slår syklusen til innimellom og gir meg EL på CD17. Men denne pp'en har jeg fått letrozol for å forsøke å fremme tidligere EL, så da lurer jeg iallefall veldig.... men turte ikke vente. Så jeg begynte EL-testingen i går. Og i dag var den faktisk veldig sterk! Så kanskje du skal begynne testingen på samme dag som sist syklus, altså i morgen? Greit å komme i gang også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Amatariel skrev:

Så kanskje du skal begynne testingen på samme dag som sist syklus, altså i morgen? Greit å komme i gang også :)

Spennende at vi ligger så likt i løypen! Kan heie på hverandre og testene framover! 🎉

Jeg kjente på livmortappen idag at den var overraskende høyt oppe og myk, så jeg turde ikke vente til imorgen med test. Den var egentlig like negativ som forventet 😅 Om det blir helt likt som sist, så får jeg positiv test på torsdag og fredag, og EL først på søndag. Spent på om denne mnd blir lik, da forrige mnd ble historisk kort til meg å være. 27 dager. Pleier ha 31-32 dager naturlig syklus. Har økt med én dag per syklus siden jeg sluttet på pillen. Plutselig var den ned i 27 fra 30 mnd før. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15

Lite som skjer på denne fronten..

Tempen er helt jevn lav, charten har en fin bølgete strek, lite tagger mot sist måned 😅

Har testet etter EL, men rotet litt siden jeg har ikke kommet hjem rett etter jobb siste dagene. Og igår husket jeg ikke om jeg gikk på do når jeg kom hjem eller om første doturen var kl 18 når jeg tok testen 🤷🏻‍♀️ Helt i koma 😂

EL testene er fortsatt negative her. Forrige måned fikk jeg Positiv test igår og idag. Nå er ikke antydning til noe enda. Liker ikke helt dette. Vi skal reise vekk på jakt tidlig søndags morgen med et vennepar. Skal bo på en lytt firmahytte til onsdag. Sengene pleier være knirkete! Typisk at testene ikke er positive enda, så da faller vel de mest kritiske aksje-dagene midt i hytteturen, når jeg vet at min samboer ikke lar noe skje sålenge vi ikke er alene i hytten 🙈😭😭

Blir vanskelig å få til tempingen også da regner jeg med. Tidene for å stå opp endrer seg når man er på slike turer, og kan ende med å vekke hele hytten om jeg har på tempealarm som jeg ikke våkner av helt med en gang.. 😅

Jaja, får se hva det blir til. De evinnelige krampene mine har vært tilbake noen dager nå. Litt svakere enn de har vært på det verste, men ikke bare svake murringer. Det kjennes som et sterkt ubehagelig sug i livmoren. Håper det er tegn på at EL nærmer seg hvertfall 🤔

Screenshot_20201106_084921_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Screenshot_20201106_085710_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det venneparet vi skal avgårde med, der har hun jobbehelg og jobber seint søndag. Var først snakk om at han skulle sitte på med oss og hun skulle komme etter dagen etterpå. 

Hun hadde ikke gitt han lov til det, så vi er alene til mandagen, så blir de med oss på mandag ettermiddag mest sannsynlig 😄 

Siden hun jobber i sykepleien var det mulig de ordnet egen hytte, selv om hytten vi har leid er en svær hytte for 10 personer. Stor sofa stort spisebord, flere soverom og flere bad. Er mulig å holde avstand i hytten, men de får kjenne på det selv. 

Dette betyr hvertfall at det skal være mulig å fortsette med sengekos på hytten uten å være redd for sengeknirk 😂😂😬😬🎉

..... 

EL test var negativ idag også. Men jeg har ganske blank utflod, det lille jeg har oppdaget ila dagen. Pleier sjelden å ha synlig utflod, så har aldri egentlig tenkt over dette da jeg ikke har nok til å analysere det 😅 Men på ene tørket idag så jeg helt blank slim. Kanskje dette er EL slim? Så noe lignende de 2 siste dagene, men det var når jeg prøvde å kjenne på Tappen. 

Kanskje EL er ca en uke seinere enn CD 14, som jeg hadde veldig på følelsen for 2 mnd siden.. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD17

Begynner å tvile litt på både kroppen og EL testene fra Normal nå.. Kjenner det at jeg bestiller fra Babyplan nå hvis mensen kommer om ei stund. Siden flere av dere sverger til de så føler jeg de er mer trygge å stole på. 

Tempen går oppover. Ikke et superhopp enda, men oppover. Jeg har dog ikke kjent noe ømhet i brystene som jeg hadde sist mnd i 3 dager cd16-18, og 2 mnd siden i 7 dager fra cd17-23.. 🤷🏻‍♀️ Burde jo komme ca nå hvis de skulle vært der.. 

Mulighetene for EL testing nå på hytten blir dårlige, men kanskje jeg greier å få til noe. Jaja, får stole på tempen og prøve å holde oss på annenhver dag til tempen er sikker på at EL har vært. 

Screenshot_20201108_174036_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Endret av Niny
Glemte vedlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lurt meg til en test nå. Ikke tisset siden halv 12 tiden. Drukket litt men altfor lite. Gått på fjellet i kaldt vær. Ønsket ikke å kle meg bar på stumpen i snø og minus så da holdt det å drikke mindre idag 🙈

Den er faktisk kun én synlig strek på. Så antar EL har vært men at testene ikke har fanget det opp.. 

Screenshot_20201108_184652_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt gjort å holde seg i så mange timer, men det hjelper jo på at alternativet ville være en kald opplevelse 😄 Jeg kan lite om temping, er det noe ved temperaturen som tilsier at El skjer/har skjedd? Hvis ikke ville jeg uansett fortsatt med el-testene noen dager til, dersom du har nok mange. Det kan godt være den bare er senere enn forventet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Godis skrev:

Godt gjort å holde seg i så mange timer, men det hjelper jo på at alternativet ville være en kald opplevelse 😄 Jeg kan lite om temping, er det noe ved temperaturen som tilsier at El skjer/har skjedd? Hvis ikke ville jeg uansett fortsatt med el-testene noen dager til, dersom du har nok mange. Det kan godt være den bare er senere enn forventet 😊

Temperaturen stiger når EL har skjedd. Var oppe i 36.9 og bikket 37.0 sist etter EL 😉

Har bare 2 El tester til liggende 🙈

Pleier også ha fast syklus, så regner ikke med den er så mye seinere 🤷🏻‍♀️

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Niny skrev:

Temperaturen stiger når EL har skjedd. Var oppe i 36.9 og bikket 37.0 sist etter EL 😉

Har bare 2 El tester til liggende 🙈

Pleier også ha fast syklus, så regner ikke med den er så mye seinere 🤷🏻‍♀️

Skjønner 🤔 Ville nok uansett ha tatt de to testene du har igjen, i tilfelle du skulle få positiv 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ja, dette var dårlige greier fra Normal. Kan bare håpe at de rett og slett ikke har fanget opp EL. Hvis de f.eks ligner på onestep sine EL-tester, så er jo det fullt mulig! Jeg tok en test med den i høst, bare for å se forskjellen... Les dette innlegget mitt. Se så svake onestep-testene er! Mens babyplan ga positiv test og det helt klart ble EL.

Tempen din er iallefall spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Amatariel skrev:

Tempen din er iallefall spennende! 

Det syntes FF også! Den var så spennende at ca alle alternativer jeg igår la inn for idag, satt meg til 3 dpo idag. Om tempen var litt ned, helt lik, litt opp, mye opp. Alle tenkelige scenarioer satt den meg til 3 dpo idag. 🎉

Så kom målingen idag. Sover gørrdårlig og vridd og vridd meg inatt. Når alarmen ringte så virket ikke termometeret heller. Laget en rar lyd og hadde en liten prikk i nedre høyre hjørnet av skjermen. Begynte å våkne og irritere meg. Lyste på termometeret for å sjekke. Til slutt pep den vanlig og slo seg på som normalt. Da målte den 36.31! 😩😩 Alle scenarioer utenom DET, satt den meg til 3 dpo.... Nå back to start.

Jaja, får prøve å fortsette med aksjer annenhver dag. Har tester til idag og imorgen igjen, om jeg greier å holde meg nok til å teste i ettermiddag etter dagen i fjellet. 

Hvor fort går det å få Babyplan bestilling levert om jeg bestiller nå? Får jeg de onsdag eller torsdag? 🙈

Screenshot_20201109_065459_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Niny skrev:

Hvor fort går det å få Babyplan bestilling levert om jeg bestiller nå? Får jeg de onsdag eller torsdag? 🙈

Sist jeg bestilte fra babyplan (og la inn bestillingen før kl.14) så fikk jeg det etter to dager. Så hvis du legger inn bestilling før kl.14 i dag kan det hende du har det innen onsdag ja😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på at du har hatt EL altså..!! 3 dpo i dag syns jeg høres herlig ut 😄

Altså - de termometerne som ble solgt kan ikke være helt gode..?? Jeg har ofte problemer med mitt. Ca. hver tredje dag skjer enten det du beskriver (rar lyd og prikk i skjermen når jeg trykker på det) eller at den ikke piper når den måler.

Jeg får jo tempet, men det er mer pes. Ved første scenario der så må jeg bare trykke av-på-av-på flere ganger til jeg ser at det står LO og er klar til temping. Ved det andre scenarioet må jeg bare tilslutt ta termometeret ut, gjemme meg under dyna (så mannen ikke våkner) og lyse på med mobilen min for å se resultatet. Så ja - veldig irriterende, for jeg HATER å måtte bråvåkne sånn. Temper egentlig i halvsøvne og i mørket (bare registrerer lydene) og sover/slumrer videre. Men med alt dette styret så må jeg faktisk våkne ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Amatariel skrev:

 😄Altså - de termometerne som ble solgt kan ikke være helt gode..?? Jeg har ofte problemer med mitt. Ca. hver tredje dag skjer enten det du beskriver (rar lyd og prikk i skjermen når jeg trykker på det) eller at den ikke piper når den måler.

Jeg får jo tempet, men det er mer pes. Ved første scenario der så må jeg bare trykke av-på-av-på flere ganger til jeg ser at det står LO og er klar til temping. Ved det andre scenarioet må jeg bare tilslutt ta termometeret ut, gjemme meg under dyna (så mannen ikke våkner) og lyse på med mobilen min for å se resultatet. Så ja - veldig irriterende, for jeg HATER å måtte bråvåkne sånn. Temper egentlig i halvsøvne og i mørket (bare registrerer lydene) og sover/slumrer videre. Men med alt dette styret så må jeg faktisk våkne ordentlig.

Akkurat sånn det er her og. Sålenge jeg hører pipet at det slår seg på så putter jeg det inn. Ofte jeg ikke hører det piper, men har vært så lenge at den måååå jo være ferdig å måle. Må lyse med tlf at den har målt og er ferdig. 

Idag er første gang med ulyder og feil i skjermen med en blinkende prikk i hjørnet.. 🤔 

Får bare følge med 😳 Får besøk på hytten ikveld av venneparet, så mulig det ikke blir flere aksjer før onsdag 🙈😅

Krysser fingrene for at EL har vært da 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD19

Hva tenker dere her, damer? 

Eggløsningstestene er så negative som de kan bli. Tempen falt igjen. Foruten noe EL slim hin dagen, så har jeg ingen andre kroppslige tegn på kommende EL iforhold til tidligere måneder. Pleier få umåtelig ømme nipler i dagene rundt EL med mer.. 🤷🏻‍♀️

Termometeret døde helt idag. Endte med å ligge under dynen, lyse med lommelykt på telefonen, demontere termometeret. Prøvde å nappe ut batteriet for å sette det inn igjen, men batteriet satt jo selvfølgelig fast 😂 Endre med å dra ut hele innmaten så trykkeknappen spratt rundt i sengen. Måtte reise meg i sengen og lyse for å finne den igjen 😂😂😂 Den virket bittelitt når jeg fikk dyttet inn igjen innmaten. Fikk ta en måling før den døde igjen. Er dog litt usikker på målingen da det ble så mye romstering før jeg fikk målt. 

Fått kjøpt nye batterier da jeg mener jeg leste at den prikken i displayet skulle bety lite batteri. Den gikk fint på nå ihvertfall 😅

Men hvordan ville dere tolket denne syklusen? Jeg har aldri noensinne hatt en syklus på mer enn 31 dager, og aldri under 28 (utenom sist mnd på 27). Syklusen virket helt fin første månedene av prøvingen. Kan det være hormoner etter ppilleslutt som slår til med rot først 5 måneder inn i prøvingen? 

Når ville dere forventet mens med dataene dere ser nedenfor? 🙈 Er så rådvill akkurat nå.. 

Screenshot_20201110_201618_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Screenshot_20201110_201605_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...