Gå til innhold

Førstegangsprøver


Lily92

Anbefalte innlegg

Takk @Godis og @Amatariel 🥰 har spottet i dag også, så bare å vente på mensen som skal komme i morgen.. håper jeg får svar på blodprøven angående progesteron i morgen:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der kom mensen gitt ☹️ Da gikk det ikke i PP6 heller. Jeg er så lei meg☹️ Har bare lyst til å ligge i senga i mange dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 1.

Fikk svar på blodprøven jeg tok på mandag. Progesteron nivået mitt var på 46, så det var jo veldig bra 😀 hurra!👏🏻 Over 10 tilsier at jeg har hatt eggløsning. Så det er bra 😊 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med mensen, men positivt at du har fått bekreftet eggløsning i det minste!! Klem 💓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo suuupert at du har fått bekreftet at du har eggløsning😍 Kjedelig at det endte i mensen selvfølgelig, men da vet man at kroppen slipper egg iallfall👏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stooor klem til deg! Mensen på vei her også, så skjønner hvordan du har det nå. Vil bare legge meg og sove ca. to uker frem i tid :(  Veldig godt prøvesvar hos deg da! Det hjelper på å vite at nivået er bra iallefall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du fikk bekreftet EL! Men kjedelig med mensen... Håper tida til EL går fort ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 4.

Jeg syns tiden går syyykt sakte! Det har nok noe å gjøre med at jeg begynte å spotte på kvelden 5 dager før mensen, og da visste jeg at det var kjørt. Den ventetiden mellom mens og EL er såå lang syns jeg😩 Ellers føler jeg veldig på at jeg ikke har fått en eneste positive test, ikke en kjemisk eller noe på 6 mnd. Vi går jo inn i PP7 snart. Veldig mange her inne har hvertfall opplevd at de kan bli gravide. Misforstå meg rett, vil ikke oppleve å miste altså, men hadde vært fint å vite at jeg kan bli gravid hvertfall. 
Nå går jeg inn i en periode i turnusen med mye jobb i 4 uker. Har ikke motivasjon for det. Hadde vært lettere om jeg hadde visst at jeg hadde en spire i magen ☹️ Dette var bare negativt🙈 men er sånn jeg kjenner på alt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så utrolig igjen. Den ventetiden frem til EL er så ekstrem lang og ikke minst kjedelig. Så når EL endelig kommer må man vente 10 nye dager før man får bekreftet noe som helst.. 

Jeg vil også bare få en bekreftelse på at jeg i det minste kan bli gravid. Det er en frykt jeg går med konstant. Er så vanskelig å forstå hvorfor det bare ikke funker. Satser på at det skjer med oss begge veldig snart ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å føle seg nedfor, det er også tross alt en litt trasig tid nå i november, men brått så er neste EL der og plutselig er du er ferdig med jobb-perioden! Sender deg en førjulsklem og litt stjernestøv ❤️ Håper du sitter der med to streker om noen uker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner så godt at man vil ha den bekreftelsen på at man kan bli gravid. Håper ventetiden til neste EL går fort, og at du plutselig får en positiv gtest i hånden i desember! ❤️ Fordelen med mye jobb er kanskje at tida går bittelitt fortere? (synes selv at helgene er spesielt vanskelige når det er lite å finne på som får tida til å gå). Krysser fingrene for deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 8, PP7.

Tiden snegler seg fortsatt avgårde. Går sykt sakte. Men jeg tenker å begynne og teste etter EL på fredag. Da er det CD 12. Pleier ikke å ha eggløsning før CD 17,18 eller 19, men greit å sikre seg dersom den plutselig kommer tidlig😊 Den har jo kommet veldig tidlig en gang og ganske sent forrige pp så. 
Vurderte egentlig og bare drite i eggløsningstester denne måneden og ikke stresse, men tror jeg syns det er best å vite om det:) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Jeg er bare èn dag bak deg. Syns dette er en kjeeedelig tid. Men snart kan vi teste for EL! Da gjør man noe i alle fall. Jeg forsøkte en gang før i aktiv prøveperiode å ikke teste etter EL (men ha mye sex da), men jeg ble mer stresset av det. Hater å ikke ha kontroll... uvitenhet er det verste. Jeg tror jeg skal starte å EL-teste på søndag. Veldig spent på når den kommer denne gangen... akkurat som deg. Ikke helt enkelt når den ikke går som en klokke akkurat. Håper vi er heldige og kan få litt tidlig EL 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (44 minutter siden):

Enig! Jeg er bare èn dag bak deg. Syns dette er en kjeeedelig tid. Men snart kan vi teste for EL! Da gjør man noe i alle fall. Jeg forsøkte en gang før i aktiv prøveperiode å ikke teste etter EL (men ha mye sex da), men jeg ble mer stresset av det. Hater å ikke ha kontroll... uvitenhet er det verste. Jeg tror jeg skal starte å EL-teste på søndag. Veldig spent på når den kommer denne gangen... akkurat som deg. Ikke helt enkelt når den ikke går som en klokke akkurat. Håper vi er heldige og kan få litt tidlig EL 🤞

Ja, er en veldig kjedelig tid. Gøy at vi ligger ganske likt syns jeg 😊 ikke sant.. jeg har også gjort den en gang. Men syns det var stressende og ikke vite når jeg kunne forvente mensen og om vi hadde truffet med sex. Jeg kjøpte 100 EL tester fra eBay noen måneder før vi begynte og prøve og nå er det snart tomt 🙈 så må få bestilt nye. Usikker på om jeg skal bestille fra eBay eller babyplan tester 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil ikke anbefale Ebay i disse dager... Det tar såååå lang tid å få noe derifra nå. Stor pågang i posten, koronarestriksjoner osv. Ebay-pakker jeg har bestilt i høst har tatt mange uker å få. Og blir vel bare verre nærmere jul. Så om du snart er tom ville jeg bestilt på Babyplan. Jeg har fast rutine å handle på CD1... så jeg fikk ny ladning for noen dager siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at jeg kanskje kunne prøve noen kjerringråd denne gangen. Er det noen som vet om noen kjerringråd? Har hørt om juice og hostesaft?🤔 og babyklister. Men det syns jeg var litt dyrt. Et privat spørsmål, men passer dere på å avslutte i misjonær når dere har sex? Vi har gjort det til nå, men tenkte kanskje vi kunne prøve andre stillinger. Har liksom fått for meg at alt renner ut igjen hvis jeg feks sitter øverst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøres alle stillinger 😁 Har hørt at det som renner ut uansett er overflødig. De faktiske soldatene fyker raskt den veien de skal ;)

Babyklister er det eneste av kjerringrådene jeg tror litt på. Har brukt det i tre sykluser og blitt gravid i to av dem. Tilfeldig kanskje, men syns det var verdt å prøve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (17 minutter siden):

Her kjøres alle stillinger 😁 Har hørt at det som renner ut uansett er overflødig. De faktiske soldatene fyker raskt den veien de skal ;)

Babyklister er det eneste av kjerringrådene jeg tror litt på. Har brukt det i tre sykluser og blitt gravid i to av dem. Tilfeldig kanskje, men syns det var verdt å prøve det. 

Ja, har lest det jeg også, så kanskje vi skal prøve litt forskjellig 😊 såpass ja! Jeg skal prøve hostesaft og C vitamin denne gangen og funker ikke det, blir det babyklister neste gang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...