Gå til innhold

Førstegangsprøver


Lily92

Anbefalte innlegg

Hei! 😀 

Etter å ha lest flere andre dagbøker her inne, tenkte jeg at jeg skulle lage min egen. Jeg er 28 år og samboer er 31 år. Jeg slutta på p-piller i Januar, men vi startet ikke å prøve før i Mai. Nå er vi inne i PP5 og jeg venter på mensen. Jeg har mistenkt at jeg muligens mangler progesteron og har tatt blodprøver hos legen. Fikk svar i går, om at progesteron nivået mitt lå på 5. Det skal egentlig ligge over 10. Men det gjenstår å se om jeg får mensen når jeg tror. Disse prøvene må jo tas 6-8 dager før mensen😅 Legen mener vi skal måle neste måned også for å se om det ikke bare var feilmåling denne måneden. Jeg begynner å bli såå lei av denne prøvinga! Heldigvis har jeg litt annet å fokusere på nå for tiden fordi vi bygger hus 😀 Så hvis noen vil følge med, hadde det vært veldig hyggelig 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen!! 
Gleder meg til å følge med deg videre! 😄 Det er veldig deilig å kunne dele tanker og få tips og råd fra alle de som har veldig mye erfaring her inne! Skjønner veldig godt at du begynner å bli lei prøvingen, har kjent på den selv om jeg sluttet på p pillene i slutten av juli haha. 

Så spennende at dere bygger hus!! Vi venter også på nybygg (får levert om ca. 5 uker) og jeg kjenner at det hjelper litt siden jeg gleder meg så utrolig mye til det!! Gjør at prøvetiden går litt fortere ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lillra skrev:

Hei og velkommen!! 
Gleder meg til å følge med deg videre! 😄 Det er veldig deilig å kunne dele tanker og få tips og råd fra alle de som har veldig mye erfaring her inne! Skjønner veldig godt at du begynner å bli lei prøvingen, har kjent på den selv om jeg sluttet på p pillene i slutten av juli haha. 

Så spennende at dere bygger hus!! Vi venter også på nybygg (får levert om ca. 5 uker) og jeg kjenner at det hjelper litt siden jeg gleder meg så utrolig mye til det!! Gjør at prøvetiden går litt fortere ❤️ 

Tusen takk 😀 ja, jeg kjenner at jeg trenger det nå. Godt å lese andres erfaringer og få større og råd selv. Haha, godt å høre det er flere som er lei 🙈 har du også dagbok? 
jaa, veldig spennende! Snekkerne begynner på huset neste uke. Og veggen blir levert i ferdige elementer, så det går nok veldig fort😊 oi, spennende da! Da har du også noe å glede deg til 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lily92 said:

Tusen takk 😀 ja, jeg kjenner at jeg trenger det nå. Godt å lese andres erfaringer og få større og råd selv. Haha, godt å høre det er flere som er lei 🙈 har du også dagbok? 
jaa, veldig spennende! Snekkerne begynner på huset neste uke. Og veggen blir levert i ferdige elementer, så det går nok veldig fort😊 oi, spennende da! Da har du også noe å glede deg til 🤩 

Ja helt enig!! 😄
Ja jeg har en dagbok - her er link til min: Dagbok

åå ja da kommer det til å gå veldig fort! Jeg syns den husprosessen er så gøy og spennende. Det å se det gå fra en tomt til et hus er veldig gøy 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lillra skrev:

Ja helt enig!! 😄
Ja jeg har en dagbok - her er link til min: Dagbok

åå ja da kommer det til å gå veldig fort! Jeg syns den husprosessen er så gøy og spennende. Det å se det gå fra en tomt til et hus er veldig gøy 😄

 

Der ja😊 har faktisk vært inne og lest dagboken din, men jeg visste ikke før for en uke siden av det var slike dagbøker, så  har lest mange på kort tid 🤣 spennende å følge med på deg også:) ja, det gjør det! Veldig spennende 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lily92 said:

Der ja😊 har faktisk vært inne og lest dagboken din, men jeg visste ikke før for en uke siden av det var slike dagbøker, så  har lest mange på kort tid 🤣 spennende å følge med på deg også:) ja, det gjør det! Veldig spennende 😀

Så gøy!! Samma var med meg for 2 mnd siden - ante ikke at dette eksisterte haha 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10/11 DPO (mest sannsynlig) 

Jeg har ingen symptomer egentlig på at jeg kan være gravid. Denne perioden målte jeg jo progesteron, og skulle ringe legen når jeg fikk positiv eggløsningstest. Men jeg fikk aldri en positivt test. Og progesteron nivået, viste jo egentlig at jeg ikke har hatt eggløsning hvis prøven ble tatt 6-8 dager før mensen som den skal. Så blir spennende å se neste måned om nivået mitt er like lavt da, eller om jeg bare denne måneden ikke hadde eggløsning. Jeg spotter alltid 2-3 dager før mens, så venter egentlig bare på at jeg begynner med det😅 men håper på at et lite mirakel skal skje, og at jeg er gravid istedenfor 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og velkommen til prøveforumet😁 Ikke mange dager igjen til du kan teste med graviditetstester da, eller venter du for å se om mensen kommer før du tester? Uansett masse lykke til, blir spennende å følge reisen din videre her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Noldi skrev:

Heisann og velkommen til prøveforumet😁 Ikke mange dager igjen til du kan teste med graviditetstester da, eller venter du for å se om mensen kommer før du tester? Uansett masse lykke til, blir spennende å følge reisen din videre her 😊

Tusen takk 😀 hvis jeg ikke har begynt å spotte på lørdag, tar jeg en test da tror jeg:) forventer mensen søndag/mandag i forhold til hvor lang syklus jeg har hatt før. Men siden jeg ikke fikk positiv eggløsningstest og progesteron viste at jeg ikke har hatt eggløsning, har jeg egentlig ikke så mye håp denne perioden 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen 😄 Veldig hyggelig med nye "fjes" her inne 😊 Gleder meg til å følge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sommerfugl154 skrev:

Hei og velkommen 😄 Veldig hyggelig med nye "fjes" her inne 😊 Gleder meg til å følge!

Tusen takk 😀 så hyggelig at du vil følge med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11/12 DPO (mest sannsynlig) 

Har faktisk ikke begynt å spotte enda😊 Får et lite håp om at blodprøven hvor det ble målt progesteron ble målt på feil tidspunkt😅 Hvis jeg ikke har begynt å spotte i løpet av dagen/natta, så tar jeg en test i morgen. Men har ikke tidlig test da.. men prøver en vanlig test i morra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil jeg gjerne følge med..! :klemmer: Vi startet også prøvingen i mai, og er nå veldig klar for å få denne epoken overstått... klar for gravidmage og babytid ♥ 

Kjedelig at testen din ble negativ idag :( Men krysser fingrene for at håpet ikke er helt ute. Uansett - lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Amatariel skrev:

Her vil jeg gjerne følge med..! :klemmer: Vi startet også prøvingen i mai, og er nå veldig klar for å få denne epoken overstått... klar for gravidmage og babytid ♥ 

Kjedelig at testen din ble negativ idag :( Men krysser fingrene for at håpet ikke er helt ute. Uansett - lykke til videre!!

Så koselig at du vil følge med 😊 Det skjønner jeg godt. Veldig klar for det selv 🤩 Vi var i dåp i dag (de hadde bare venner der i dag) og vi var 7 par tror jeg. Alle har barn utenom oss 😅 Kjente på det. 
Veldig kjedelig ☹️ Får ta en test til om et par dager om jeg ikke har fått mensen eller begynt å spotte:) lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dagbokverden 😊 Har du testet noe i dag? Eller kanskje du venter så det går to dager mellom hver test? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fortsatt ikke fått mensen eller begynt å spotte. Hvis der ikke skjer noe i løpet av kvelden/natten, tar jeg en test i morgen når jeg kommer hjem fra nattevakt 😊 har bare clearblue digital, men får fyre av en sånn i morgen. Har litt stikking i livmora, men det kan bare være fordi mensen kommer😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Godis skrev:

Velkommen til dagbokverden 😊 Har du testet noe i dag? Eller kanskje du venter så det går to dager mellom hver test? 

Tusen takk😊 venter til i morgen med test om jeg ikke spotter/får mens i løpet av natta 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...