Gå til innhold

Førstegangsprøver

Lily92

Anbefalte innlegg

Noldi skrev (5 minutter siden):

Ånei😭☹️ Ville så innmari se en positiv test fra deg i dag! Kan jeg spørre (jeg husker ikke helt), hvordan har det gått med målingene av progesteron? Du hadde vel en mistanke om at det kanskje var noe rart med progesteron-produksjonen eller progesteron-nivået?

Det stemmer at jeg hadde en mistanke om det. Men det viste seg at nivåene mine var veldig bra:) over 10 indikerer eggløsning og jeg hadde 41 tror jeg det var:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lily92 skrev (6 minutter siden):

Det stemmer at jeg hadde en mistanke om det. Men det viste seg at nivåene mine var veldig bra:) over 10 indikerer eggløsning og jeg hadde 41 tror jeg det var:)

Jeg skjønner, det er jo bra det da😁 Da vet man iallfall at det er i orden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler sånn med deg :klem: Er så utroooolig kjipt å være der at man har fått blenda test og spottingen er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

CD 10.

Nå har jeg vært borte herfra noen dager, og det har vært godt egentlig. Gikk litt ned i kjelleren etter jeg skjønte at mensen kom til å komme. 

Det spottingen jeg hadde gikk over til lette blødninger. Lyst og friskt blod, men det var såpass at det rant i do flere ganger. Trengte ikke noe trusseinnlegg, så var bare når jeg satt på do og når jeg tørket meg. Hadde også lette menssmerter 3-4 dager før mensen kom. Veldig rart. Kanskje det var babyklisteret som gjorde det. 

Ellers har jeg kjent ekstremt mye på at vi ikke har barn nå i jula. Veldig mange jeg kjenner er gravid og har lagt ut bilder av gravidmagen på julaften. Og mange har lagt ut av barna sine og sine nyfødte babyer. I tillegg nevner familien det hele tiden. Spør om vi skal ja barn snart og «når dere får barn så...». Både mamma og søstra mi blir gravide ekstremt lett. Søstra mi har to tette hvor ingen av de er planlagt en gang. Og mamma har blitt gravid på første forsøk både meg og søstra mi.

Men nå er jeg snart klar til å begynne med eggløsningstester. Vi er hos svigers i dagene før eggløsning og kanskje på eggløsningsdagen, så blir litt vanskelig med aksjer. Men det kan jo være litt spennende og 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Lily92! Jeg har lest litt i dagboken din, men ser jeg aldri har kommentert før nå. 

Jeg kjenner meg også igjen i det du skriver om at «alle» er gravide eller har babyer nå i julen. Mye er vel fordi vi blir mer obs på det også nå når vi er prøvere, men også naturligvis fordi vi er i reproduktiv alder. Jeg håper veldig på at vi begge to sitter der med enten en stor mage eller en baby neste jul 💖 krysser fingrene for det! 🤞🏻

Lykke til med sengekos hos svigers! Det kan jo bli ekstra spennende som du sier 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (2 timer siden):

Hei @Lily92! Jeg har lest litt i dagboken din, men ser jeg aldri har kommentert før nå. 

Jeg kjenner meg også igjen i det du skriver om at «alle» er gravide eller har babyer nå i julen. Mye er vel fordi vi blir mer obs på det også nå når vi er prøvere, men også naturligvis fordi vi er i reproduktiv alder. Jeg håper veldig på at vi begge to sitter der med enten en stor mage eller en baby neste jul 💖 krysser fingrene for det! 🤞🏻

Lykke til med sengekos hos svigers! Det kan jo bli ekstra spennende som du sier 😎

Det håper jeg også! Krysser fingrene for at vi begge er en av dem neste år 🥰 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 15, PP 8. 

Hurra 😊👏🏻 positiv EL- test i dag:) vi er hos svigers, så det er ikke så lett med aksjer, men ble aksjer i går og forhåpentligvis blir det i dag og😊

C74A3AF7-B1D7-4B3F-A4EC-6725276D1575.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO, PP 8. 

Godt nyttår alle sammen!😊 Det kjennes godt ut å være i DPO-land 😀 vi hadde bare sex 2 dager før eggløsning og dagen før eggløsning, så håper det holder. Ikke så lett når vi er hos svigers. Søstrene til mannen har i tillegg vært der med barn og kjæreste. Men håper det er vår tur denne gangen😊 hadde aldri trodd at jeg skulle sitte her 8 mnd etter vi startet å prøve uten å ha fått en positiv test. Blir veldig redd for at det er noe galt med en av oss, men vet jo at det er normalt å prøve en stund:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen før eggløsning er jo en super dag å legge inn aksjer på! Da er «soldatene» klare med en gang egget slipper😁🤞🏼 Masse lykke til! Håper det er deres tur snart og at 2021 viser seg å være året for vellykket graviditet😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO, PP 8.

Nå i kveld kjente jeg plutselig en voldsom stikking i eggstokk/livmor som varte i 15 minutter ca. Det føltes ut som om noen stakk meg med nål nedi der 😅 jeg har som regel stikkinger mellom EL og mens, men har aldri hatt det sånn. Kjenner ingenting nå, bortsett fra hvis jeg strekker meg. Da er det ømt. Kroppen min har lurt meg før, så det betyr nok ingenting😊

Endret av Lily92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO, PP 8.

Nå har den perioden begynt hvor jeg er livredd for å spotte hver gang jeg går på do. For de som ikke har lest igjennom alt, så begynner jeg å spotte 2-4 dager før mens. 

Ellers har jeg ingen symptomer. Jeg har egentlig sykt lyst til å ta en test i morgen, men  skal holde meg til mandag hvis jeg ikke har begynt å spotte. Mandag er jeg jo 11 DPO, så om jeg tar en tidlig test da, så bør det kunne vise noe om det er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååh, spennende med dpo-land og at du snart kan ta en test! (tålmodighetsprøve ass, dette med å vente til 11 dpo) Krysser fingrene for deg. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 10. PP 8.

I natt har jeg drømt 2 forskjellige drømmer om babyer 🤣 drømte at jeg og mannen hadde barn sammen med søstra hans og mannen hennes🙈 at man måtte være 4 for å få barn 🤣 Og at jeg hadde en nyfødt også var jeg borte i en time fra ungen og da var den plutselig 4-5 år🙊

Helt fra vi startet å prøve har jeg alltid følt av PP 8 er da det går. Ble irritert på meg selv i starten fordi det var så sykt lenge til. Tror ikke jeg har rett men 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (18 timer siden):

Nå har den perioden begynt hvor jeg er livredd for å spotte hver gang jeg går på do

Den følelsen kjenner jeg! Håper viiiirkelig spottingen holder seg unna hos deg 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, drømmer kan være så intenst rare! 😂 

Selv våknet jeg da jeg var midt i en drøm hvor jeg ble holdt fanget og ble forsøkt neddopet på en eller annen institusjon, på grunn av pengene mine (jeg har da ingen penger!!) 🙈 Jeg tror jeg har sett for mye krimdrama... 

Håper pp8 er når det skjer! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...