Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset

pondusa

Anbefalte innlegg

I morgen er det farsdag, og pappa`n i huset er desverre ikke hjemme. Lillemor snakket med han på tlf i morges, og forklarte følgende i tlf: Du pappa, e har laga et sånt tell deg,*peker inn på kjøkkenet*, og dæ heng her tell du kjæm heim. *peker på et kort på korktavlen*.

Tror ikke han forsto mye av samtalen, men det hun ville frem til var at hun hadde lagd farsdagskort i bhg, og at vi har hengt det opp på kjøkkenet til han kommer hjem.

Ble invitert til mams & paps på middag i morgen, i anledning farsdagen. Og der blir det også kake til kaffen. Storesøs m/ fam kommer også. Blir trivelig.

Nå sitter jeg å melder meg inn i en bokklubb, tenkte at de gratis velkomstbøkene kunne være flotte julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God søndagskveld!

Hos dere er det full rulle ja! Huff,kan nok ikke forestille meg hvor sliten du må bli til tider...Det må være utrolig hardt. Er bare å bøye seg i støvet for deg :dagens-rose:

Håper dere har koset dere hos familien og ellers hatt ei god helg!

Vanskelig med søskensjalusi ja..Hva skal man gjøre liksom? Er som du sier at du ikke har mer enn to armer...Håper det går seg til snart!

Ha ei fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla::tristbla::tristbla::tristbla:

Huff, noe grusomt har skjedd her i byen i kveld. Leste akkurat om det.

Ble helt satt ut nå jeg. :tristbla:

Vi hadde det forresten veldig kos til mamma og pappa. Fikk deilig får-i-kål og karamellpudding til dessert. Gulrotkake og "melispyntet sukkerbrød m/vaniljekrem inni" kake til kaffen!

Takk Skytte og LB! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du...

Leste om det i avisen idag...Grøss altså...Får virkelig ikke håpe det er noen du kjenner...

Så leser jeg om mat her inne også! Ikke rart jeg spiser og spiser så mye godt jeg leser om på kg ;)

Håper dere har det bra og at ungene er snille og sover søtt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skytte: Desverre gjorde vi det, mest sambo... :tristbla:

LB: En mann ble funnet omkommet i havnebassenget her. Tragisk ulykke.

I dag var det bhg-dag for lillemor. Der hadde de visstnok laget lysestaker for salg på julemessa, og de hadde tegnet med selvlagde kullstifter på selvlagd papir.

Den barnehagen er bare super til å finne på ting sammen med ungene!

I morgen skal jeg på syklubb hos noen venninner!! Pappa skulle komme å være barnevakt et par-tre timer. Egentlig en liten ting, men du verden så godt det skal bli å komme ut døra på huset uten ungene på slep. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. utrolig trist når slikt skjer :tristbla: Håper det går bra med deg og sambo :klem:

Syklubb er herlig! Vi har en slik vi venninner også, og det blir lite sying og mest snakking og spising av god mat :ler: Men det er vel slik det skal være ;)

Søster kommer enda ikke over hvor fint smykket er, så jeg er veldig glad for at du tipset meg om det! KG kan brukes til så mangt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster kommer enda ikke over hvor fint smykket er, så jeg er veldig glad for at du tipset meg om det! KG kan brukes til så mangt  :klem:

Godt å høre. Håper lillejenta sliter det godt ut da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet meg en ny am. nettbutikk for scrappere. Så nå har jeg gått amok å lager en ønskeliste. Ble så ivrig da ei venninne lurte på om vi skulle scrappe sammen. Visste ikke at hun også drev på med det.

Tenkte vi skulle lage en felles bestillingsliste, og bestille oss noe stæsh. Så blir det billigere for begge!!

Lillebror har fått litt grøt i kveld, spent på hvordan natten da blir. Jeg prøvde å gi han 2 ts i går ettermiddag, med det resultat at han sov fra 17.30 til 23.15!

Så i dag har jeg gitt han 3 ts til kvelds, etter puppen. For melk skal han ha først, så kan han få en liten smaksprøve grøt etterpå. Virket som han likte det, mulig han sånn smått begynner å trenge det?? Er 4 mnd og 1 uke i dag, veslegutten min.

Spennende med filmstjerne i dag! Andreas, den ene finalisten, er fra byen min! Faktisk oppvokst i samme gate noen år vi.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner de små å begynne å gå grøt? Og når vet man det liksom :klø:

Det er så utrolig morsomt å scrappe, og jeg kan nesten ikke vente til jeg kommer hjem, for da venter det en pakke med masse morsomt til meg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Fint å høre at dere har det bra! Morsomt når barnehagen finner på litt ting som ikke bare er dukker-lego-lese ei bok liksom! Men det er kanskje mer av sånne spennende ting nå for tiden!

Så bra at pap din er barnevakt! Kan levende forestille meg at det må være utrolig deilig å få fri noen timer! Og så er det jo så koselig med forening!

Morsomt at dere kan scrappe sammen! Og praktisk mtp bestillinger! Kanskje har dere sånn flaks som meg og ei venninne hadde. Da vi tok eng.grunnfag bestilte vi alle bøkene fra usa, de kom i flere forsendelser da, men vi fikk kun regning med EN gang!!! Så det var en billig affære! Skjønner fortsatt ikke hvordan i all verden det gikk an men...! Helt greit for meg!

Håper dere har ei finfin helg! Er vel stor stas med all snøen som er kommet tenker jeg!

Og Andreas vant hørte jeg!! Bra!! Litt sånn småsøt han...... :sjenert:

:ler: Skytte er på barnerov :ler: Unskylder meg med nedsatt iq etter ei lang natt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når begynner de små å begynne å gå grøt? Og når vet man det liksom :klø:

Det er så utrolig morsomt å scrappe, og jeg kan nesten ikke vente til jeg kommer hjem, for da venter det en pakke med masse morsomt til meg  :sjarmor:

Ang grøt, så er jo den første grøten laget fra 4 mnd og oppover. Veldig forskjellig fra baby til baby. Lillemor fullammet jeg til hun var 6 mnd før vi begynte med grøt. Men hun var en rolig baby som lå istill på gulvet.

Pondus er mer aktiv, ruller rundt fra rygg til mage hele dagen. Du merker at det nærmer seg grøttid når de etter pupp ikke er helt fornøyde. Våkner om kveldene og sutrer litt.

Jeg føler meg dum i dag. Lillebror skrek endel i ettermiddag/kveld og jeg trodde han hadde fått vondt i magen av grøten i går kveld. Da han nektet å legge seg, prøvde jeg liksågodt å gi han litt grøt. Og han spiste mye! :overrasket: Ungen hadde ikke vondt, han var rett og slett mer sulten.... :forvirret:

Så nå blir det grøt til kvelds heretter!

Scrapping ja. Ble lagt mye til den ønskelisten.

Hvor er det du bestiller da, LB? Jeg bruker også noen norske nettbutikker.

Skytte: Jippi, han vant. Og ja, han er jo litt småsnusk da. Jeg ser han fortsatt som den lille guten borti gata, for han er jo 4-5 år yngre enn meg.... :ler:

I morgen er det mulig svigermor kommer. Hun har fri på mandager og tirsdager, og lurte på om hun skulle gjøre litt juleshopping her på mandag. Vi sier ikke nei takk til besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :hjerte:

Hvis du bruker scrapping.no, finner du mange ulike steder å bestille fra. Jeg bruker den siden masse, og får mange gode ideer!

Nå ble jeg mye klokere angående barn og grøt, fordi jeg trodde at man ikke kunne spise slikt før mye mye senere. ;)

Nå sitter jeg og fryser som en gal! Må hoppe under et ullteppe før jeg får rim i neseborene :ler:

God søndag til deg og familien din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker scrapping.no, finner du mange ulike steder å bestille fra. Jeg bruker den siden masse, og får mange gode ideer!

Ja der er jeg medlem. Finner utrolig mye ja.

Har du vært på noen av de scrappekveldene i Bodø da? Jeg håper vi skal få til å starte screppetreff her i byen 1 gang i mnd.

For en dag det har vært i dag!! Oppholdsvær, -0.5 grader og deilig ute. Mamma ringte kl 10 og lurte på om lillemor ville være med dem på tur. De har passet kusine på 4 år i helgen, så da ville de ha med lillemor også. De kom å hentet henne litt før 12, og da var jeg og lillebror klar til å dra til ei i barselgruppa mi. Vi tok ungene i vognene, og gikk oss en deilig tur på ca 1.5 time. Da vi kom hjem til henne ca 13.30, sov lillebror enda. Jeg ringte hjem og lurte på hvordan det gikk, lillemor storkoste seg og var nettopp kommet fra tur i skogen. Jeg sa at jeg skulle komme så snart lillebror våknet. Ble sittende til kl 15 hos venninne H, drakk te og skravlet. Da vekket jeg lillebror, som hadde sovet i 2.5 time, gav han litt mat og så kjørte vi til mamma og pappa for å spise middag. Fikk kyllig m/bretagnesaus, ris og salat. Yammi!!

Noe senere var det kaffe med is og kjeks.

Lillemor var sliten etter en hel dag ute, så kl 18 kjørte vi hjem. Laget grøt til lillebror, han spiste en diger porsjon i kveld!! :overrasket: Turde til slutt ikke gi han mer! Lillemor spiste en skive og snakket litt med pappan på tlf. :klem:

Så var det kveld og på med nattøy kl 19 og en halvtime senere sov begge. Jeg har sittet og strikket på en genser til lillemor, ferdig med bolen og en arm. Så ekstrem oppussing på tv3, og har nå satt meg litt foran dataen.

Deilig dag i grunn!!! :klappe::klappe:

I morgen er det bhg for lillemor. Jeg og lillebror skal ut å trille, skal hente en pakke fra H & M på posten... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia!

Så masse dere har fått gjort idag da!! Flinkinger!

Men hvor urettferdig er det ikke at vi har -10 og dere har bare sommervær da?!?!

Det er visst forskjell på folk ja :)

Fint med besøk fra svigermor da! Koselig det! Greit å ha noen å slentre i byen sammen med og trivelig med selskap om kveldene kan jeg tenke meg!

Skal prøve å få unna flere av julegavene imorgen jeg også! Godt med alt som er unnagjort! Så skal jeg hente gardinene til nyrommet! Skulle hatt meg en symaskin så jeg kunne lært meg litt...Men er jo greit at svigerinna mi gjør det også da......... :sjenert:

Ha en fin kveld og ei super uke!! Når kommer mannen hjem forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin kveld og ei super uke!! Når kommer mannen hjem forresten?

Takk for det!

Han kommer hjem i løpet av uke 49 en gang.... I morra er det 5 uker siden han reiste, så nå begynner jeg å ane slutten på gressenketilværelsen for denne gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :hjerte:

Takk for godt innlegg i boken min. Det varmet veldig. :klem: Herlig å lese om deg og familien din. Kjennes ut som jeg kjenner dere, uten å ha møtt dere. Koselig følelse.

Ha en flott uke! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufser innom for å se at dere har det bra! Kanskje ikke så mye å finne på ute i dette mainnsjitværet........Men fint innevær er det!

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...