Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset


pondusa

Anbefalte innlegg

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Snakker med ei venninne på msn, noe fryktelig trist har skjedd henne i dag.

Skulle skrive masse nå, men ble bare så trist. Har fått gjennomført trimmen min i dag, og det var deilig!

I morgen er det 18-års dag til lillebror, så da er vi innvitert i kaffeselskap. Må vel til byen for å kjøpe gave, vet ikke hva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Takk for hilsen i dagboka mi!

Når jeg tenker meg om, så fikk jeg vel aldri gratulert deg med gutten engang :rodme:

Høres ut som det begynner å bli full fart hor dere også ;)

Klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært i bursdag, var veldig koselig. Masse gode kaker, og en lillemor som lekte 2 timer med søskenbarn på 4.5 UTEN å krangle!!!! Jeg og storesøs satte kraftige, innbilte kryss i taket.... :)

Vi endte opp med en kortmappe i stål, hvor han kunne få gravert inn navnet sitt. Ble veldig glad for den.

Da vi var i byen fikk jeg tilogmed kjøpt bursdagsgave til lillemor. Var inne på ringo å kikket, da jeg så en bærbar cd-spiller med mikrofon og greier. Hadde jo tenkt at vi skulle kjøpe henne det. Den kostet 699,-, så jeg sto å vurderte det litt. Antok at den neppe kom til å hyre for evig... Da kom hun som jobber i butikken, bort til meg og fortalte at den skulle komme på salg over helga, og at jeg kunne få den for 199,- i dag. Gjett om jeg kjøpte den!!

Ellers gikk sambo med båten forbi her i 17-tiden i ettermiddag. Vi slo av lyset slik at lillemor kunne se båten på havet, og så blinket vi med vinduslysene. 1 min etter ringte sambo og sa han så det, og lillemor fikk snakket litt med pappa.

Nå skal jeg inn på NM og legge inn et innlegg med masse bilder fra huset. Link kommer hit om litt...

GO HÆLG TE ALLE SOM E INNOM!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp snakket med ei venninne på msn. Hun og mannen vil ha oss med til Tyrkia i sept. På familieferie. De har en gutt som blir 3 i april, og så venter de nr 2 i april.

Vi får ei på 3.5 år og en på litt over året.

Drømmeplass, med drømmehotell til drømmepris!

Sjekk ut selv:

Side, pegasos world, i Tyrkia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehhh...atte du.....Kan jeg og få være med???

Litt tidlig ferie for min førstefødte kanskje men??!! Så jo bare noe så sinnsykt herlig ut da...........*drømme*

Og i vårt herlige regnvær her er det jammen ikke rart man drømmer seg vekk...

Så koselig at mannen så lysene deres! Det var jo en kjempeidè!

Og så kjekt med salg!!! Det er bare så enormt bra saker det! Gitt for pengene å handle da ja!

Skulle bare en liiiiten tur innom kg jeg nå...Men har snart vært innom alle...! Går ikke an å bare titte innom i full fart,må jo se hva som har skjedd overalt!!

Kos dere i sjitværet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skytte: du får vel god plass i rævlomma du, og så tar vi skytteknøtte i brystlomma. :ler:

da e det ingen som merker dere.

Vi har så godt som bestemt at vi drar 8.sept, med retur 15.sept. Reiser fra tr.heim og heldigvis klaffer det slik at vi kan ta morraflyet herfra, og være fremme i tr.heim 1 time før avgang antalya. Nå driver jeg å kikker på reisetriller, tenkte jeg skulle få tak i en billig trille som pondus kan sove i. Så slipper vi å dra den digre sportsvogna med oss, den er jo beregnet for kalde nord.

Kjenner at jeg gleder meg noe voldsomt. Ingen av oss har vært i syden før, så det blir føste gang for begge parene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok kveld her i huset. Skal bare ta en dusj først.

I morgen er det bhg-dag for lillemor, og pondus skal til halvårs-fotografering. Spennende!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn morn. Lillemor spiser frokost, skal snart leveres i bhg. Deretter e det grøttid og forhåpentligvis 1-2 timers lur i vogna for pondus. Kl 11 skal jeg nemlig til fotografen med han. Spennende.

Ble vekket kl 1.30 natt av en pottetett pondus. Prøvde med saltvannsdråper og morsmelk i nesen, hjalp litt. Men han hadde bra med slim i halsen som han ikke fikk opp. Til slutt måtte jeg bare bruke innhalatoren med bricanyl som vi fikk sist han var tett.

Har jo egentlig fått beskjed av legen at vi skal komme ned så fort han blir tett eller det piper i brystet, før vi bruker medisin. De må nemlig registrere 2 "tilfeller" til, før de kan si at han har utviklet astma. Får se det litt an før vi drar til legen, han burde jo være litt tet i brystet før vi tar turen, så de får det registrert....

kom oss ikke så langt som i vogna. pondus sovna i grøtspisingen, så nå ligger han på brystet mitt med knærne godt under seg. det er lenge siden sist han sov slik.... *mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååå....hvor koselig hørtes ikke det der ut da....Nå ble jeg helt *dååån*Er så utrolig mye å glede seg til!!

Jeg får nok plass der jeg ja!! 74kg i rævlomma er vel ikkeno........... :sjenert:

:ler: Blir nok lenge til neste sydentur for min del ja!

Men gled dere! Det er ganske deilig! Hvis det ikke blir så steike varmt...Vet at når man er vant til max 15-20 pluss så blir 30-40 pluss temmelig hett!!

Men det er da man skal slumre i bassenget :sjarmor:

Får håpe lillemann blir bedre og at bildene blir vellykket! Det vet jeg jo at de blir for han er jo så skjønn!!

Kos dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotograferingen gikk fint, blir spennende å se.

Var dessuten til legen med pondus, og vi ble enige om at vi skulle bruke bricanyl ved behov fremover. Dersom virkningen avtok, eller vi ble nødt til å bruke den 3 eller fler ganger i uka, så skulle vi komme tilbake for å diskutere annen medisin. Kan nok se ut som han driver å utvikler astma, men er nok bare i startgropa enda. Heldigvis er han ikke ille plaget, blir bare dobbelt så tett som andre barn når han blir forkjølet.

I morgen er det frisør for lillemor kl 11, og deretter pleier vi å gå på kafe. Håper været blir noenlunde pent for byvandring da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Huff,stakkars pondus gutten...Får håpe han ikke blir ille plaget altså. Er så fælt når dem blir så tette.Kommer til å få fnatt jeg...*grue seg*

God tur til frisøren med lillemor! Er visst flere som skulle vært der....!

Ha en fin dag selv om været ikke viser seg fra sin gode side idag heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kom oss ikke så langt i dag vi. Vært oppe stort sett hele natten med febervarm pondus. Variert mellom 39.1-39.7 i dag. Gitt han 2 paracet siden kl 24 i natt, og nå tror jeg han er på bedringens vei. Vært mye sutring, snørr, lite soving, lillemor som kjeda seg etc. Og trett mamma.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe gøy med syke barn nei :tristbla:

Storepia fikk konstatert astma da hun var nesten året gammel. Det slo ut som astmabronkitt når hun var forkjølet (ganske ofte). Da brukte hun Flutide på babyhaler 1-2 uker i slengen. Ellers merket vi ingen ting til det. Etter ett par år vokste hun det heldigvis av seg. Nå begynner jeg å lure på om Brum holder på å utvikle det samme. Pr. tiden er han litt bedre, så jeg har ikke vært til legen ennå.

God bedring!

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pondus er heldigvis frisk i dag, kun snørret som renner i strie strømmer. Lillemor ville at vi skulle gå i bhg i dag, 200m å gå, så nå sover pondus første lur i vogna.

Ikke de store planene i dag, ska til byen å hente en h&m pakke på posten. Ellers kommer svigermor i 16-tiden i dag, har frisørtime her i morgen, så hun blir nok til i morgen ettermiddag. Skal bli godt med folk i huset selv om det kun er for kort tid.

*fortsetter å drikke kaffe og oppdaterer meg*

:klem: Murmel og skytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjolahopp!!

Koselig med litt besøk ja! Gjør seg med litt voksenprat kan jeg tro..!

Og bra at pondus er bedre! Da går det rette veien!

Jeg har nettopp sett en baby som ver 1 uke gammel så jeg er litt sånn forelsket/svimmel/skremt :ler:

Ha en fin dag! Det er opphold! Johoooo!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg nr 2100.... Juhu.

Sv.mor er på besøk, lillemor sover, pondus er oppe å sjarmerer.....

Snx i morra.

Forresten så ble turen til Tyrkia bestilt i dag. 1 uke i sept med mann, barn og et vennepar og deres 2 barn. Gleder oss!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You lucky B......!! Neida! Det er dere veeeel unnt!

Blir sikkert helt superfanastisk!! Da mååå du prøve frisøren der og få nappa øyebrynene med tråd! Det er sprøtt det!

Hun som bodde hos oss før jul,hun var derfra og gjorde det på meg! Ikke vondt og gikk kjempefort!

Ble det noe shopping idag da?

Og hvordan går det med lillemann? Bedre I hope!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...