Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset


pondusa

Anbefalte innlegg

Da får jeg vel erklære denne dagboken for åpnet. Et nytt kapittel som tobarnsmamma er startet, og jeg tror det skal bli riktig så fint! :)

Litt om meg;

Jeg er 25 år, bor sammen med Pondusa-mannen og sammen har vi verdens 2 nydeligste barn. Lillemor på 2,5 år og lille Pondus som ble født 11.juli 2005.

For dere nye, så bruker jeg fargekoder i dagboken min. Rød er for ting som omhandler den stolte storesøster, blå er for ting som omhandler lille Pondus og grønn er for hverdagslige ting.

Håper på mye besøk, og alle er hjertelig velkommen til å skrive noen ord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det Melli!!

Dagen i dag har vi ikke gjort så veldig mye. Vi sov til kl var 10, rart at ikke lillemor kommer inn til oss i 7-tiden og vil kose.

Sullet litt på formiddagen før vi tok bilen å kjørte til byen. Trillet litt frem og tilbake og traff på et vennepar og en kompis vi ikke hadde sett på lenge. Ble sittende på kafè å bare skravle.

Hadde ikke noen spesielle ærend, jeg var på cubus å byttet en bukse som pondus fikk 2 av i barselgave. Vi kjøpte også nye solskjermer for å ha på bilvinduene i baksetet.

Etter middag dro sambo på fisketur, og jeg og pondu ble alene hjemme. Etter litt pupp og ny bleie, trillet vi en tur ned til byen. Traff på ei dame som fikk baby 3 dager etter oss, og vi snakket om barselgruppe. Håper helsesøster tar initiativ til å starte det opp.

Var innom kiosken å kjøpte ei flaske vann før vi trillet hjemover. Deilig å gå en skikkelig tur, selv om jeg var nokså svett da jeg kom inn. Er jo rundt 20 grader her i dag, og overskyet(heldigvis....).

Nå ser det ut til at pondus skal våkne i bagen sin, så da er det ikke lenge til kveldstell og pupp, før vi går å legger oss. Sambo er ikke kommet hjem riktig enda, men skulle komme nå i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pondusa, gratulerer så mye med ny dagbok!! Blir kos å følge deg videre...er jo ikke lenge før jeg også er mamma, og kan identifisere meg med det du skriver om!! Høres ut som du har en suuper kos familie, og to herlige barn!!!

Ønsker deg en suuper helg!!

stor :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuddelidu!

Første besøk i den nye dagboka di!

Idag har jeg fått sett bildet av dere i avisa! Så søte alle sammen! Og lillemor har samme navn som jeg har på lista over potensielle babynavn........ :sjenert: Som faktisk ble påbegynt da vi gikk på gymnaset.... :sjenert: Sånn i tilfelle jeg skulle glemme dem liksom!

Ønsker dere ei riktig trivelig helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Shy, koselig at du stakk innom.

I dag sov vi til kl var nesten 10. Mamma`n følte seg virkelig uthvilt, til tross for at jeg har puppet annenhver time natten igjenom. Jeg sto opp og badet pondus, før vi gikk ned i stuen. Satte en brøddeig, for det var helt tomt for brød.

Litt utpå formiddagen fikk vi besøk av et vennepar og deres to små på 1.5 og 4.5 år. Pondus fikk en tøff, blå joggedress i gave, og så ligger det en gave til lillemor kommer hjem.

Da besøket dro, ble vi bare værende hjemme. Jeg kjørte å kjøpte noe varmmat til middag, og etter vi hadde spist dro sambo for å fiske. Jeg og pondus tok oss en trilletur med vogna, gikk ned til byen å leide meg et par filmer (B.Jones på randen og The Aviator). På tur hjem ble pondus akutt sulten, så jeg måtte stoppe på Dolly for å gi litt pupp. :ler:

Han sover i bagen sin enda, så jeg skulle bare oppdatere meg litt her før jeg setter meg ned for å se film. Regner med det blir senkveld før sambo er tilbake også.

I morgen reiser vi utover til svigers, hvor lillemor har vært på ferie i en uke. Hun har visst storkoset seg der. Da jeg pratet såvidt med henne på tlf i dag, hadde hun vært ute i hagen og klappet en måseunge. Regner med at vi får høre mye om den episoden ja. :ler:

Ellers skal vi bare vise frem pondus for sambos familie der ute. Bestemoren hans var visst veldig spent. Vi blir der ute til tirsdag, for på onsdag får vi hjemmebesøk av helsesøster. Ei skånsk ei sådan, spent på om jeg skjønner hva hun sier.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der hadde skytte vært innom mens jeg skrev.

Heisann til deg også!! Håper dere også får ei riktig trivelig helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok!! Gleder meg til å følge med videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok og takk for hilsen i dagboka mi.Når jeg leste at du badet pondus tenkte jeg på når jeg skal tørre å bade Nicolai alene hehe.Tør ikke det jeg,må nok være to en stund til i hvertfall.Pondus virker jo som en snill gutt da.

Ha en fin helg

Endret av nat26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Tusen takk for hilsen i dagboka. Kjekt å se nye fjes der inne.

Skal prøve å bli flink til å følge med i dagboka de.

Klem fra Trulselinemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdager er som lørdager flest, vi kjører til byen å sitter på cafè. Traff et vennepar med deres datter på 6 mnd, som vi gikk litt i butikker sammen med.

Da vi kom hjem tok vi det helt med ro, ble ingen middag i dag heller. Slumret litt i hver vår stol til klokka ble så mye at vi måtte pakke. Skulle jo reise utover til svigers i dag, hvor lillemor har vært på ferie siden mandag.

Kom oss på båten 16.30, og da vi kom til 2. stoppested og skulle bytte båt, var den ikke der. Vi måtte bli med bussen til neste plass, ca 45 min i buss. Der kom endelig båten etter ca 20 min, de hadde hatt feil med et gir. Vi gikk nokså direkte utove til svigers øy, og var bare 20 min forsinket totalt.

På kaiet sto lillemor sammen med bestefar for å hente oss. Lillemor sto å hoppet på kaiet og var ikke sen om å springe i armene våre da vi gikk i land. Var så deilig å se lillejenta mi igjen. :grine2: 5 dager er nå det meste jeg har vært borte fra henne.

Da hun skulle legge seg, fikk pappa ta kveldsstellet. Men hun kom til meg når hun skulle gå til senga.

Vi blir nok her ute til tirsdag, skal bl.a besøke sambos bestemor som bor her ute. Ellers bare slappe av og ha litt ferie.

I kveld er det fest på ung.huset her ute, og sambo er allerede dratt dit. Svigers drar nok snart tenker jeg. Jeg skal bare slappe av her, blir nok ikke så lenge før jeg finner køya. Tenker det er ei lita jente som kommer sprettende opp i senga vår igjen i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pondusa!

:vinke:

Nå har jeg funnet frem og tar turen innom din nye skravlekrok for å ønske deg en fin søndag!

Det er så koselig å lese om dagene dine med Lillemor og Pondus! ;)

Kommer sterkere tilbake...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, tenker det var deilig å få se vesle jenta igjen :) Håper det er deilig vær hos dere. Her har det vært delvis overskyet, men litt sol her og der. Nå skal jeg snart tilbake til hytta, og kose meg der med kjæresten og god mat :ler: Ha ei god uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige helgehilsner, Orkideèn, Skytte og LB! :klem:

I dag har vi ikke gjort så mye. Mest bare vært inne, selv om været har vært rimelig bra. Litt overskyet med små glipp av sol, og en ca 15 grader.

Jeg og ungene kjørte å besøkte sambo`s bestemor, også kallt "molla". Var da lillemor ikke klarte å si oldemor, og siden har hun bare hett det.

Sambo kom ikke hjem fra festen før i morges, så vi lot han sove godt utover dagen. Nesten alle her ute er på ferie, så det er ikke så mange ellers å besøke. Blir litt bedre i morgen når butikken er åpen. Har lovet lillemor at vi skal gå dit.

Nå sitter vi bare å sløver i stuen og ser fotballkamp mellom RBK og Ålesund....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille pondus!!!!

Gøy å høre at alt gikk bra.

Kos dere masse, både med lillemor og med pondus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest #Spidergirl#
:hoppe: Gratulerer med dagbok. No drar eg på ferie til sørlandet :) Men du må ha det kjempe fint!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere!

Så bra at dere koser dere! Deilig med litt forandring! Å koselig å besøke slekta da! Tror det er kjempeviktig for barna at de blir godt kjent med besteforeldre og oldeforeldre, slik at de føler sine røtter og er klar over sin opprinnelse!

Hærregud...den var dyp! Men jeg mener det altså! Hehe, filosofen Skytte....

Skal dere hjem idag? Hadde hjemmebesøk imorgen var det så? Må få høre! Er så spent på hvordan det foregår! Husker vi hadde det da brodern og søstersen ble født...! Det begynner jo å bli en stund siden...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just me again :klem: Sitter å venter på at søs skal ringe.. Snart beibi på vei, og jeg skal være med :babysmokk: :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...