Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset


pondusa

Anbefalte innlegg

Heia!! Takk for koselige hilsener!

Så er det jo bare såå kos å lese her i boka di! Bra at alt står fint til og så fink Lillemor er!!! Stor klem til henne og mange godord ja!

Bra at du er mer på nett igjen så vi kan skravle mer!

Natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må være den beste helgen på lenge lenge!!!

For det første fikk jeg et veldig koselig brev fra sandvik forlag i går. Siden jeg er medlem på babyverden.no, hadde jeg vært med i trekningen av 3 flotte premier hver mnd. Gjett hvem som vant hovedpremien for juli?? :sjarmor:

Premien var et Stokke Baby Care stellebord til den nette verdi av 2685 kroner. :klappe: Får det i posten innen 3 uker.

Premien min!! kan sees her....

Da dette sjokket hadde lagt seg, ringer sambo. De kommer inn med båten i morgen ettermiddag, da de har et planlagt slipopphold her på mandag. Men oppholdet kan bli en dag eller to ekstra, siden de hadde fått feil med noe.

Trenger jeg å si at vi gleder oss til å se han igjen... :grine2:

I dag er det 14 dager siden han reiste, og får vi et par dager nå, så holder vi vel ut de siste 4 ukene til han kommer hjem igjen.

Lillebror er bare helt herlig! Nå smiler han til oss, og han er så smått begynt å lage lyder. Vil så gjerne snakke med oss, men ofte blir det bare at munnen er på vidt gap.

I går var vi på helsestasjonen, hvor jordmor/helsesøster hadde innvitert til første barselgruppe for oss som fikk i juni/juli. Vi var 4 fra juli som kom, og ei fra mai. Hun og ei annen fra mai var helt alene, så vi adopterte dem inn i vår gruppe. Så da ble vi 1 maijente og en maigutt, og 4 juligutter!

Møtet var kun for å få oss igang, så vi utveklset navn og nummer, og hadde et par timer med trivelig skravling. Ble enige om at jeg skulle ha første treffet, litt ut i september. Gleder meg veldig til å bli bedre kjent med dem, skjønt jeg kjenner et par litt fra før.

Lillemor har hatt et par dager med litt feber og ikke vært helt i form. I dag var hun heldigvis pigg igjen, og gleder seg nå voldsomt til pappan kommer. Er litt sårt, for hver gang hun slår seg og jeg sitter med lillebror på puppen, kryper hun så godt det lar seg gjøre opp på fanget og gråter etter pappa`n sin. tror nok hun savner han ja.

Hun har dessuten masse hun skal fortelle han fra disse 14 dagene. Hun har fått seg nye støvler, farmor har vært på besøk, hun har sluttet med bleie, lillebror har lært å smile, hun har vært på tur med bhg på landbruksutstilling etc. Tror nok han må sette av en god halvtime her ja. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Tipper dere har hatt ei koselig helg ja!! Å grattis med premien, så morsomt!!

Har vel vært litt styr der ute i helga, mye folk på messe regner jeg med! Artig for byen at det skjer noe!

Må vel utover en dag og besøke lillesøss som har flytta dit!

Håper dere har fått masse kos alle sammen i helga!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, sambo er hjemme fortsatt. Blir trolig værende her til fredag! Og da har jo nesten en hel uke gått, ergo bare 3 igjen til han kommer hjem!!

Og ja, Skytte, her var det folksomt i helga! Messe, dansegalla og nyåpning av en møbelbutikk som skiftet kjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pondusa.

Tusen takk for gratulasjoner i boka mi. Veldig kos at du tok turen innom.

Moro å lese om hvor fint du og familien din har det.

Jeg ønsker deg og dine en strålende helg!!

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sambo reist ut igjen, og jeg kan vel komme med en liten ukesoppdatering... ;)

Søndag: Vi ble invitert til mamma & pappa på deilig kjøttsuppe. Rakk ikke å få med oss ettermiddagskaffen, for vi måtte hente svigermor på båten 18.15. I 21-tiden kom også sambo hjem. Da var lillemor lagt seg, så han fikk bare hilse på lillebror.

Mandag: Sambo dro ned på båten i 7-tiden og like etter sto lillemor opp sammen med svigermor. Jeg og lillebror fikk sove helt til kl 9!! Snakk om luksus! :ler:

Vi dro på rema tidlig på formiddagen, så jeg fikk gjort unna ukehandlingen. Svippet innom hjemme med varene før vi dro til byen. Hadde planlagt å dra på cubus for å finne strømpebukser til barna + et par nattdrakter til lillebror.

Vi endte opp med:

-regnklær til lillemor

-tynn fleecedress for å ha under regnklær/dress

-3 fleecebukser for bruk i bhg

-2 strømpebukser til lillemor

-3pk med truser til lillemor

-mørkblå velourdress til pondus (dåpsklær)

-2 bodyer str 68

-1 nattdrakt str 68

-1 strømpebukse str 62/68

-hvit kosedress i velour til pondus

--og det beste av alt, min kjempesnille svigermor betalte alt sammen. :)

Vi hadde oss en liten tur på kafè før vi kjøpte med oss litt kake, og tok resten av formiddagskaffen hjemme. Kjørte svigermor på båten 16.30 og i 19-tiden kom sambo hjem.

Tirsdag: Sambo dro på båten i 7-tiden, og vi sto opp ikke så lenge etter. Koste oss inne på formiddagen hvor jeg og lillemor bakte sjokoladekake og muffins. Tok på oss regnklær og trillet til et senter i nærheten. Kjøpte 2 bursdagsgaver og litt småtterier.

Hadde oss en kjapp middag før vi dro i 3-årsdag til lillemors tremenning. Var veldig koselig. Plukket opp sambo på båten da vi dro hjem.

Onsdag: Sambo på jobb i 7-tiden og jeg kjørte lillemor i bhg til frokost kl 8.30. Dro hjem å bakte brød, før jeg tok lillebror i vogna å trillet til ei venninne og hennes sønn på 4 mnd. Satt der et par timer og drakk te og skravlet. Trillet hjem og kjørte etter lillemor og sambo. Hadde oss kjapp middag før vi dro på besøk til et vennepar. Deres sønn ble 6 år på tirsdag, men da var vi allerede invitert i annen bursdag. Leverte bursdagsgave, som ble veldig satt pris på, og vi spurte om dem ville være faddere på pondus. Det ville de gjerne, så nå har vi 2 vennepar som skal være faddere.

Torsdag: Sambo på jobb i 7-tiden og jeg kjørte lillemor i bhg til frokost kl 8.30. Siden det var et nydelig vær ute, tok jeg pondus i vogna og trillet til byen. Dvs jeg avleverte bilen til sambo og så kjørte vi til byen. Meningen var at han skulle hente lillemor, men det ble bare stress, så det måtte jeg gjøre. Var i byen med venninne S og hennes sønner på 4 mnd og en på 3 år.

Da lillemor var henta i bhg, sambo hadde vært til frisøren og vi hadde spist middag, dro vi til mamma & pappa på ettermiddagskaffe. Lenge siden de hadde sett sambo.

Fredag: Sambo dro ned på jobben i 7.30 tiden i morges. Vi sto opp like etter og bedrev alt og ingenting i stua i morges. I 11-tiden kjørte vi ned på båten til sambo med noen småting og satt der ombord i en trekvarters tid. Sa hadet bra med sambo og kjørte hjem. Tok vogna og trillet oss en tur. Ble overrasket av kolossalt med regn, så vi måtte skynde oss hjem. Hele ettermiddagen har vi bare vært hjemme. Lillemor og pondus sov begge litt på ettermiddagen, så jeg benyttet sjansen til å jobbe med dåpskjolen. Nå er selve kjolen ferdig, må bare få svigermor til å hekle litt langs splittene bak. Fikk begynt med luen i dag, og tror den skal være ferdig nokså raskt. Må også sy på noen hemper på kjolen, og bestemme meg for hvilke silkebånd jeg skal bruke. Vil ikke ha helt lyseblå farge heller...

Phuu, ble jo langt jo. Får takke LB og shy for koselig titt innom! Håper alle får en strålende helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,oi,oi så mye dere har gjort da!! Ikke ligget på latsiden nei!

Kjempekoselig at mannen ble hjemme lengre da! Hvordan går det med stingene forresten?! Borte forhåpentligvis!

Snille svigermødre er sååå bra å ha :sjarmor: Tipper nok det blir slik her igården også hvis vi får det til en gang.....!

Skulle likt å sett bilde av den dåpskjolen for den tipper jeg er veldig fin! Når skal dere ha dåp?

Bra dere har fått ordna med faddere! Venninne L og lillesøster har utnevnt seg selv til faddere her igården....Lenge før vi engang snakket om å få barn... :sjenert: Det er koselig med fadderbarn syns jeg! Har bare en da, som er ni år allerede :overrasket: Snart konfirmant :ler:

Vel,vel! Fint å lese at alt står bra til der ute!

Ha ei fortsatt fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Skytte. Koselig at du stakk innom!

Jo, stingene forsvant fort og greit. Så dersom båten nå ikke får fisk, er det ikke sambos "hall" det er noe i veien med... :sjarmor:

Forresten, er det vgs søsteren din skal gå, siden hun har flyttet ut hit??

Jo dåpskjolen ble nydelig. Skal ta bilde og legge inn i morgen. men det blir uten silkebånd da, for dem har jeg ikke kjøpt enda. Dåpen skal være 16.okt i kirken her i byen. Vi skal ha middag og kaffe på det nye menighetshuset her. Der leier saniteten ut et passelig lokal dersom man er mellom ca 20-30 stk. Vi blir nok 21 voksne og 5 barn dersom alle kommer. Til middag skal vi ha koldtbord. Vet ikke om du husker han inderen som hadde kantina da vi gikk på vgs, skytte?? Han har iallefall startet med catering, og alle skryter av koldtbordet hans. Må vel undersøke litt priser snart.

Noe usikkert om svigerfar er på fiske da, og om svogern min er på elgjakt. Jaja, jeg skal være veldig fornøyd dersom barnas 6 oldeforeldre kommer! Til lillemors dåp kunne ikke sambos bestemor komme, så da fikk vi bare bilde av lillemor og 5 oldeforeldre. Denne gangen vil jeg gjerne forevige barna sammen med alle sine gjenlevende oldeforeldre.

I dag ble det ikke noe særlig byvær, så vi stekte vafler hjemme. Inviterte venninne K og hennes datter på 16mnd til å spise sammen med oss. De var på besøk i nær 2 timer og jentene lekte så bra sammen. Lillebror sov hele tiden de var her på besøk.

Etter besøket kledde vi på oss og trillet tur på senteret. Da var solen såvidt kommet frem, og det var deilig å få litt frisk luft. Resten av ettermiddagen var vi bare hjemme.

I morgen får vi vel ta den obligatoriske trilleturen ned til hurtigruta dersom været tillater det.

Nå skal jeg snart hoppe til køys, måtte bare så snarest innom å oppdatere meg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, du får dagene til å gå ser jeg! Tror jeg ville ligget rett ut dersom jeg skulle vært like aktiv med to små barn :ler: Men det har vel med erfaring tenker jeg. Kjenner svetten siler når jeg tar med min nevø på seks år og niese på nesten to til byen.. Tante vil bare hjem til slutt ;)

Koldtbord er best, i alle anledinger nesten. Da finner alle noe dem liker, og stort sett blir alle fornøyde. Håper dere finner noen med ok pris da, siden enkelte cateringer har en lei tendens til å overprise alt.

Kos dere med trillingen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmtrollet mitt + dåpskjolen kan du se her!

Heisann LB! Takk for titten. Livet er ikke så hektisk som det kan høres ut som. Nå begynner vi å lære, og har fått litt rutiner på noen ting.

Det ble sikkelig uffe-vær her i dag. Blåste kraftig og regnet bortimot vannrett. Derfor var utendørsaktiviteter helt utelukket i dag. Har kost oss inne med ole brum-film, lest bøker og puslet puslespill. Lillebror fikk utrolig nok sove 2 dupper på 2.5 time hver, uten at lillemor måtte bort å vekke på han.

I morgen er det bhg-dag og jeg håper virkelig at været er bedre enn i dag. Satser på at jeg får meg en trilletur i løpet av formiddagen. Vi har jo både regnklær og regntrekk. Men det er mye enklere å begi seg ut i slikt vær alene, så lillemor får boltre seg i bhg.

Ellers er det veldig lite som skjer. Snakket med venninne M på tlf i sted. Evigheter siden vi har pratet sammen, så det var skikkelig koselig. Nå er det kun litt kjapp oppdatering før vi tar kvelden. Pondus sover allerede, så egentlig skulle jeg vært flink til å legge meg med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig nydelig kjole! Tipper han blir kjempe fint på dåpsdagen :hjerte: Husker da nevøen min skulle bli døpt for seks år siden, og like før vi skulle gå inn i kirken, hvisket pappaen hans i øret til sønnen sin "Slapp av sønn, dette er første og siste gang du skal ha på deg kjole.." Og tante skriver flittig ned i sitatboken sin, og skal bruke det i konfirmasjonen hans :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann LB og Skytte!

Joa, alt går fint her. Har hatt litt svigermorbesøk, så derfor har jeg ikke kommet meg inn på et par dager. Nå er det regninger som skulle vært betalt, så da måtte jeg....

Har akkurat satt på 1 maskin klær og hengt opp en. Har en dunge med klær som skulle vært brettet sammen. Utrolig hvor mye skitten tøy jeg og mine 2 barn kan lage!!

Lillebror sover i bagen sin, og lillemor er i bhg. Skal gjøre litt huslige syssler nå som han sover, og så skal vi ut å trille en skikkelig trimrunde etterpå. Må nok hyre på oss regnklær og pakke vogna inn i regntrekk ja. Men deilig å gå ute når man er skikkelig kledd, og ikke minst så godt det er å komme inn igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først:

Gratulererså masse med gutten.

Han er bare helt nydelig!

Så masse hår. Og gode bollekinn.

Ser ut som en frisk og god gutt! :hjerte:

Har vært usedvanlig lite på kg denne sommeren.

Så beklager sene gratulasjoner... :sjenert:

Lillegutt er født dagen før min mamma,så det blir lett å huske.:Nikke:

Veldig koselig å lese i dagboken din.

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann du!

Tenker jeg var litt veel rask sist jeg var innom deg........for nå så jeg det du hadde skrevet før jeg var her sist....... :sjenert:

Søster går på den andre skolen! Stortrives visst der, og det er jo bra!

Hehehe!! "hall" er bra vettu!!! Ikke sikkert andre her vet hva det er men.... :sjarmor:

Husker inderen ja!! Med yammimat i kantina! Han var flink!! Men hadde ikke han jobba på et fancy smancy kjøkken nedi Oslo før han kom nordover? Han har helt sikkert bra koldtbord! Får håpe han ikke er så dyr da...!

Så stilig med alle oldeforeldrene da! Det kan jeg godt skjønne at du vil forevige! Ikke mange som har så mange oldeforeldre igjen!

(jeg har oldemor så hvis jeg får barn snart blir hun tippoldemor!!)

Kjolen var forresten kjempefin!! Du er nå bare sååå flink ja!!

Så er du jo så flink til å være ute å trimme! Håper jeg også blir sånn hvis jeg får en bebis! Ingen ting er bedre enn frisk luft så!

Jeg kommer sikkert til å trille rundt bare for å vise alle at I did it!! :ler:

Men,men........Foreløpig er det bare å vente på EL.........!

Ha en fin onsdag! Nyt oppholdsværet! Så lenge det varer...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor dag i Pondusa-huset i dag:

Sambo fyller hele 30 år!!! Og så er han ikke hjemme og får feiret sammen med oss... :tristbla:

Lillegull er hele 2 mnd i dag, og makan til blidgutt skal du lete lenge etter. Han smiler nesten hele dagen. Eter som en storkar og sover som en engel. De siste kveldene har han tatt kvelden mellom 21-22 og sovet til ca kl 03. Fått pupp og sovnet igjen til kl 06. Fått pupp og sover til rundt 8-8.30 dersom han ikke blir vekket. :klappe:

Det har visst gått litt opp for lillemor at lillebror er vår til odel og eie... Etter et par mnd hvor alt har gått veldig fint, har hun nå begynt med slike småting som å klype han litt i kinnet eller dra han litt i armene. Jaja, hadde jo forventet meg en reaskjon. Så lenge hun ikke slår han med noe, så skal vi nok få bukt med det.

I morgen er det bhg-dag og jeg har endel planer:

-Kjøre lillemor i bhg

-Dra å stemme; vet hva det blir......

-Dra på helsestasjonen å 2-mnds veie lillebror

-Ringe en inder ang. koldtbord til barndåpen

-Sende invitasjoner til barndåp

-Se etter silkebånd til dåpskjole

-Høre på pris på større minnekort til digi-kamera

-Vaske og henge opp klær; som vanlig......

Dersom jeg klarer de 3 første, skal jeg igrunn være fornøyd. Ammetåka ligger fortsatt nokså tett... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...