Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset


pondusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia du!!

Auauau...Hørtes vondt ut med de magesmertene...Hvordan går det nå?

Måtte le godt av Skytteby :ler: Knøttene er bra ja! Litt dyrt noe av det de har, men ikke alt da! Får håpe at du får jobben ja!! Det hadde vært bra!

Men huffsann...er ikke lillemor helt fornøyd nei..Ikke enkelt å vite hva de tenker de små englene! Håper dere finner ut av det i alle fall!

Og flinke lille pondusgutten da :klappe: Godt for deg å få litt tid om kveldene!

Slik barselgruppe hørtes forresten kjempekoselig ut! Morsomt å treffes å utveksle erfaringer kan jeg tro!

Så endelig er mannen på tur hjemover?! Såå bra!! Nesten vært så lenge borte at jeg også begynner å savne han :ler:

Du er bare så innmari tøff som klarer deg så innmari bra alene! Jeg hadde sikkert dødd for lenge siden!!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene var bare fra jerntabl. En tur på do fiksa det. :rødme:

:grine2: Sambo kom hjem i går kveld!! Trenger jeg si mer..... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flau: Tenker vi har tatt igjen for 7 uker snart.....

Nå er hverdagen så smått begynt å komme igjen. Pussig at vi plutselig er 2 voksne i huset, og kan dele på ting. Tar gjerne et par dager før sambo kommer inn i døgnrytmen vår.

Lillemor sover nå. Ble kjempeglad da pappa`n endelig kom hjem. Satt i armkroken hans til hun sovna i går. :)

Lillebror har skreket en del i kveld, og samme i går kveld. Han som har vært så superflink om kveldene tidligere. Mulig han merker at ting er litt anerledes nå som pappa`n er her. Og så pappa`n som ikke tåler at han skriker da.... Går rundt og lurer på hva i all verden som feiler han.

Sambo dro nå ut til en av kompisene sine. Lenge siden han har sett dem nå. Tenkte jeg skulle lage til litt kaffe & kake her på lørdag, siden sambo hadde 30-årsdag da han var på jobb.

Jeg og pondus var i byen å trillet sammen med 4 andre damer i dag. Den ene er i min barselgruppe, de andre ungene er 8 mnd og to på 2 år. De driver å møtest om kveldene også, til syklubb, og der var jeg hjertelig velkommen. Skal bli godt å komme seg ut litt, hun ene skulle sende en mld med tid & sted.

Hører lillebror ikke er helt fornøyd enda, så jeg må nok gå å gi litt mer pupp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig å ha mannen hjemme da :hjerter_rundt: Tipper lillemor synes det er godt å ha både mamma og pappa i nærheten. Har hun sagt noe mer angående lillebror? Minsten merker nok når noe er anderledes, så han vil nok ha litt mer oppmerksomhet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag, og vi har ikke gjort så veldig mye utenom det vanlige. Som er å dra til byen og sitte på kafè.

Er så morro, for lillemor kaller stamkafeèn vår for "byen". Nå er riktignok sentrum her i byen begrenset til en kort gågate, men det er i hennes øyne bare butikker. Byen er kafè, rett og slett :ler:

Lillebror sovnet så godt da vi var i byen, så etter en kjapp tur på Dolly også, trillet jeg hjem. Sambo og lillemor kjørte en kompis og sønnen hjem først.

Vi lagde oss marinert kylling til middag, nam nam, og har bare slappet av hele ettermiddagen.

Nå sover ungene søtt og sambo dro til en kompis som nettopp er blitt singel. de skulle ta seg noen øl sammen. Er et vennepar av oss som er gått fra hverandre.

Jeg skulle bare inn å oppdatere litt, og endte opp med å bestille superbruker for 1 år. Lurer på hva jeg skal ha som tittel da? Noen som har noen gode forslag?

Takk for hilsen LB. Lillemor er litt varierende mot broren. For det meste veldig snill og god mot han, men kan komme øyeblikk hvor hun klyper han litt hardt i hånden eller litt i kinnet. Men heldigvis ingen flere uttalelser om at han ikke fikk bo hos oss mer.

Fikk brev fra sykehuset om at pondus skal på ul 13.10

Vi fikk jo tatt ul på hoftene hans andre levedag fordi det er litt hoftefeil i familien. Den var helt fin, men de ville ha han på sjekk ved 3mnd for å se at det fortsatt var helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut om du har hatt en kjempe fin helg! Det har jeg også hatt, forutenom massiv jobbing lørdagskveld og søndagsmorgen. Men noen ganger blir det sånn. Så bra at sykehuset tar hoftefeilen i familien seriøst, det er det jammen ikke alle sykehus som gjør. :forvirret: Betryggende for dere som foreldre også, å vite at alt står bra til med nurket deres :klem:

Ha en videre kjempe god søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Bare velstand i Pondusaland nå ja :sjarmor: Fine greier det!

Sju uker jo heeelt :overrasket: Lenge!!!

Godt å være på nett å få skravlet litt med dere igjen!

Ha en fin onsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Da var jeg supermedlem!!

Kan jo begynne med å avsløre den andre nyheten min. (omtalt på side 5).

Jeg skal bli tante igjen i april!! :grine2: Storesøs er ca 14 uker på vei nå.

Skytte: Godt å se deg igjen, tipper du var bra utålmodig da modemet kom... :ler:

Er bare sånn kjappest innom, barna sover og sambo dro til en kompis. Skal ta med meg min store scrappekasse og gå ned i stuen å sette meg. Kanskje klarer jeg å lage noe fint? Fikk jo litt over 200 bilder i posten for litt siden... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pondusa!

Takk for hilsen hos meg.

Og jeg blir alltid så imponert over folk som driver og lager ting... Er nok litt misunnelig fordi jeg ikke er så nevenyttig sjøl. :roll:

Ha en fin kveld!

Miiip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Scrapper du også! Me too :klem: Det er så utrolig morsomt! Og gratulerer med "snart" tante! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg skrevet døgnklokke på Pondus. Mest for morro skyld, for å se hvor mye han egentlig sover og er våken. Fant fort et mønster med at han er våken ca 1t 45min før han vil ha mat og sovner. Så har han hatt 4 dupper i dag, hver på mellom 45min og 1t 15min. Så egentlig spiser han jo rimelig ofte enda, og sover ikke spesielt mye. Dvs han deler det fryktelig opp. Er ikke av disse ungene som sover 4-5 timer i strekk på dagen.

Lillemor var på samme viset, men hun sov mindre på nettene. Nå sovnet pondus kl 20 i kveld, det begynner å bli vanlig nå. Da sover han til ca 3, får pupp og sover til ca 6.

I morgen skal vi kjøre avgårde til en naboby et par timers kjøring herfra. Helt dit må vi for å få badet i basseng, da det ikke er basseng her i byen. Skal dra sammen med et vennepar som har en gutt på 3 år og en gutt på 6 mnd, og et søskenbarn av meg som har ei jente på 3 år. Lillemor gleder seg kjempemasse til å få herje i bassenget med K og I. De er virkelig blitt et trekløver som leker godt i lag. De går også i samme bhg.

Det blir første tur i basseng for pondus, blir litt spennende. De har et oppvarmet basseng på ca 39 grader, så der blir vi.

Vi skal kjøre herfra ca 9.30 og er da fremme i 11 tiden. Bassenget åpner ikke før kl 15, så det blir litt shopping før bading.

Gleder meg, skal bli deilig å komme seg litt vekk.

Scrapping er kjempegøy!! Fikk laget 1 enkel LO og 1 dobbel LO i går. Skal bare ordne noe skrift på dem, så er de ferdige. Tenkte jeg skulle bruke albumet mitt her inne til å vise frem litt! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :klappe: Skal handle flere ting og tank til albumet mitt i helgen, så har jeg noe å syssle med på kveldene her oppe ;) Gleder meg til å se "kunstverkene" dine. Det er alltid morsomt å se hvordan andre gjør, og kanskje låne noen ideer og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har vi vært en lang dag på bytur. Kjørte hjemmefra kl 9.30 i morges, og var hjemme igjen kl 20 i kveld.

Vi har badet i basseng, og ungene storkoste seg. Lillemor var skikkelig tøff i bassenget sammen med pappa`n. Kjørte vannsklie og svømte alene med armringer. Dukket under og koste seg skikkelig.

Pondus første tur i bassenget var også vellykket. Han bare gliste og sa ikke et ord der vi badet sammen i varmbassenget.

Vi handlet litt klær til ungene, samt litt undertøy til meg. Var på gatekjøkken og spiste middag før vi kjørte hjem.

En fin avslutning på uken med andre ord!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Nytt, lite prosjekt..... Klarer jeg 2000 innlegg før årets slutt? Dvs jeg har 198 innlegg igjen.... Burde vel gå fint på 12 uker det?? ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å jobber litt med "prosjektet" mitt....

Ungene sover, sambo ser fotballkamp og jeg tror jeg skal sette meg ned å scrappe litt. Har hodet fullt av ideèr nå...

I'll be back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...