Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset


pondusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsner Skytte og LB! :klem:

Ps: LB; jeg har skrevet et morsomt sammentreff i boka di... ;)

Endelig, begynte å få litt abstinenser her. Nettet har vært så tregt, og med modem har det vært umulig å logge seg på de siste dagene. :frustrert:

Vi har hatt en fin uke, svigermor kom ikke på besøk. Hun kommer nå til helgen, for det var nå mandag hun hadde frisør her. Litt feilbooking. Egentlig veldig greit, fordi lillemor har frisør på tirsdag, og da har jeg noen til å trille pondus imens.

Uka har gått fort, og nå er det jammen snart helg. Og når helgen er over, starter vi på siste aleneuken!! For uka deretter kommer sambo hjem!! :grine2:

I morges var jeg på foreldresamtale i bhg. De hadde bare positivt å si om vår lille engel. Blid og fornøyd jente i bhg, som syntes å trives veldig bra. Lekte godt med alle, og var både omsorgsfull og hjelpsom.

Jeg var litt spent pga siste 14 dagene har "3-årstrassen" kommet her hjemme. Men i bhg sa de at hun var blitt litt tøffere, og var begynt å teste noen grenser. Det er jo et godt tegn, for det viser jo bare at ungene er trygge. Men hun satte seg ikke på bakbena dersom hun ble tilsnakket, litt sur ansikt kanskje, men gikk veldig fort over. ;)

Lillebror har nå begynt å få litt mer fast grøt hver kveld. Han liker det tydeligvis, men det har ikke noen innvirkning på sovingen hans. Sovner i 19.30-tiden om kvelden, og skal fortsatt ha pupp rundt 22.30-23.00. Men så sover han til ca 3 neste gang, så egentlig er jeg veldig fornøyd! :sjarmor:

Et lite eksperiment som jeg holder på med. Har kjøpt meg skritteller, som jeg driver å tester ut.

Ei venninne sa at man burde gå ca 10 000 skritt hver dag, for da forbrenner man mer enn man spiser. Nå ammer jo jeg nesten fullt enda, så dette er ikke noen slanking. Det tar ammingen og vel så det. Men er litt morro å bare teste ut.

I dag har jeg gått 7.5 km totalt, forbrennt ca 350 cal og gått 9800 skritt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LB: :ler::klem:

I dag var vi våkne kl 6. :overrasket: Dvs, pondus sov godt i armkroken min da lillemor kom tassene over i vår seng. Da hun lirket noen ISKALDE føtter under dyna mi, våknet han i et vræl, og da var det morgen.... :forvirret:

I 10.30 tiden kledde vi på oss regnklær og gikk hjem til mamma. Måtte ut å få luft, for da begynte ungene å bli nokså grinete og jeg hadde store problemer med å holde meg våken... Fant ut at vi skulle trille hjem til mamma, slik at lillemor kunne få være ute der og leke i sandkassen. (Noe vi definitivt skal ha oss når vi flytter!)

Lillebror sov 3 timer i vogna, jeg var inne og skravlet med mamma og lillemor lekte en god stund ute. Var inne og fikk litt kaffe/saft og is/kjeks.

Vi trillet hjemover og var inne for å bytte bleier, ta av oss noe klær, hvile litt. Så kjørte vi på butikken å handlet. Er jo fredag i dag, og da vet lillemor at det pleier å være "fredagspizza" til middag. Er normalt pappa`n som lager den, men nå må vi lage alene. Dette var forhåpentligvis nest siste vi lager alene.

Blei ikke middag før etter kl 17, så det fungerte som kveldsmat også. Lillebror spiste bittelitt grøt mens lillemor så barne-tv.

Kl 19 gikk vi på badet, for da var begge rimelig trette. En drøy halvtime senere sov begge godt.

Jeg har shinet litt i stuen, ryddet litt på kjøkkenet og sittet i godstolen med en strikking. Nå skal jeg bare surfe litt her og oppdatere meg litt, før det blir kveld. Klarer vel aldri å legge meg tidlig heller.... Skulle strengt tatt dusjet, men siden badet ligger "inne" på vårt rom, og lillemors likeså, er det alltid en risiko for at jeg vekker dem. Her må man nemlig inn på vårt soverom først, så er det en dør til badet og en dør til barnerommet. Badet er nemlig bare bolket av soverommet, slik at man slapp å bruke et uferdig bad nede i murkjelleren.

Hvorfor i all verden leide vi egentlig dette huset????

I morgen sakl vi besøke sambo`s bestemor på sykehuset, hun kom inn i ettermiddag. Var ikke noe alvorlig, bare noen prøver.

Så skal vi i bhg på julemesse kl 15-17. Der selges ting som ungene har laget, og selvsagt kaffe og kaker. Er veldig spent på hva jeg kan kjøpe som min lille kunstner har laget! :hjerte:

Hvor deilig det skal bli å få separate soverom og ikke minst bad i nyhuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trillet vi ut i 9.30 tiden. Besøkte sambo`s bestemor som var på sykehuset. Lillebror sov i vogna fra vi gikk ut, hele tiden mens vi var der oppe, og en stund etter vi kom hjem. Totalt 3timer og 15min. :klappe:

Resten av formiddagen var vi bare hjemme. Lillemor og jeg tinte oss boller til formiddagsmat, og noe middag ble det ikke. Kl 15 dro vi i bhg på julemesse, og dit kom også mamma. Bhg har gjort det slik at hver unge har laget 3 ting, og disse selges til foreldrene for 100,- Dessuten er det salg av kaffe, gløgg og kaker. Og litt loddsalg.

På lillemors avdeling hadde de laget følgende 3 ting:

-Trolldeigbilde pyntet med skjell og steiner

-Bilde med papir de selv har laget, og tegnet på med kullstifter laget av bjørkepinner

-Telysestake, glass pyntet med sort fiskenett og skjell/steiner

Hun var riktig så kry da vi gikk og kjøpte det. Var veldig trivelig der. Kl 17 dro vi hjem, og da ble det bare litt lek og herjing før barne-tv og kveldsmat.

19.30 sov ungene som vanlig.

I morgen kommer svigermor på besøk, kommer i 18.30 tiden. Det skal være julegrantenning her kl 17.30, men jeg tviler på at jeg gidder å stå der nede i byen å fryse med 2 små unger alene.

Må dessuten shine litt hus. Må vel prøve å lete opp adventstjerna og lysestaken i kveld.....

Hadde ikke tenkt å pynte så mye her, for vi håper jo å flytte om en uke eller to... Satser på at vi får være kommet inn til jul, slik at vi kan feire jul for oss selv i eget hus. Det blir spennende det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld! :klem:

Herlig å høre om Tulla og barnheagen! Tenker hun var stolt da mamma kjøpte tingene hun hadde laget. Jeg har aldri gått i barnhage, og husker hvor sjalu jeg var på diverse venninner som fikk holde på meg leire og slike ting. Da bestemor så dette, så dro vi og handlet inn slike ting vi også, og hadde eget versksted hjemme ;) Bestemødre er best :hjerte: Skulle ønske jeg hadde mine enda.

Tenker det blir deilig å flytte for godt, og begynne på nytt i det nye huset, og lage tradisjoner der. Jeg skal også henge opp adventsstjernen når jeg kommer hjem :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos fysio med lillebror. Frivillig tilbud til alle når babyen er 4 mnd. Det gikk kjempebra, dama sa at lille knerten vår lå langt fremfor hva de "forlangte" av en baby på hans alder. Syntes han var veldig kvikk og sprek, og behersket masse allerede. Sånt gleder et morshjerte. :hjerte:

Var dessuten på besøk hos oldemoren på sykehuset. Hun fikk forresten reise hjem i dag.

Svigermor har også vært her i dag, frisørtime.

Iallefall, på sykehuset støtte vi på mange damer som lå innlagt på medisin, der oldemora lå. Alle ble så betatte av pondus, de klarte ikke å se seg mett på han. Ville bare at vi skulle være der hele dagen.

Ei dame syntes han hadde så utrolig skjønne sydlandske øyne!! Gutten er jo så nordnorsk som han kan bli!! :ler: Hun sa dessuten at han var en sjelden pen liten gutt. :sjarmor::sjarmor:

Tror han har vært det store samtaleemne på med.avd i dag.

Jeg fikk også handlet 4 julegaver i dag, nå tror jeg at jeg bare har 2-3 igjen. Men må pakke inn alle som jeg har kjøpt til nå. Fant sånn foret etui til fiskestang, til sambo. Fikk det til 125,- på sportsbutikken. Det hadde vært et sett med stang & etui til 299,- , men noen hadde bare villet ha stangen...

Tror nok jeg må gjemme den pakken hos mamma & pappa, for makan til nysgjerrig samboer skal man lete lenge etter. Denne pakken blir fra ungene, da jeg skal foreslå at vi kjøper oss tørketrommel til huset.

Jeg har også skrevet på 25 julekort i kveld. Har bestillt ferdige fra eurofoto, med tekst. Så det var bare navn og adresse som jeg trengte skrive. Vel halvparten må sendes, så det skal jeg gjøre om ikke så alt for lenge. Har noen julegaver som også skal sendes snart.

I morgen skal lillemor til frisøren, skal bli deilig å få henne klippet. Langt over ørene nå, og luggen nesten ned i øynene.

Jeg skal til frisøren på torsdag, det skal nesten bli enda deiligere... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes tulla det er skummelt å klippe seg? Jeg var overbevis at frisøren kom til å ta hele håret mitt hver eneste gang :overrasket: Tårene rant, og jeg var skikkelig ulykkelig.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tulla synes det er veldig gøy hos frisøren. Men så har hun vært kunde hos dem siden hun var 1 år...

Det snør, det snør, tiddelibom. Det snør noe fryktelig her i dag!! Sikkert 60cm iløpet av natta/formiddagen. Måtte få pappa hit i ettermiddag for å måkke innkjørsel og bil. Kunne jo ikke forlate ungene inne alene, og skal jeg komme meg ut i morgen tidlig til bhg, må der være måkt.

Stakkars pappan min, strevde med snøen i godt og vel 1 time. Superglad i han, jeg.

I morgen skal jeg på barselgruppe hos E. Det blir nok trivelig.

Skal også hente julegaven til lillemor på butikken. Det blir lekekjøkken i år! Tipper det er ei tulle som kommer til å gå rundt seg selv på julaften!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*skriver oppsigelse på huset vi leier*

Har 2mnd oppsigelse fra den 1.i påfølgende mnd. Må få levert i morgen da.....

Satser på at vi får overta nyhuset før jul, og belager oss på å flytte snart! JIPPI!!!!

ps: 59 mld igjen, det burde jeg klare.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuddelidu damen :klem:

Gratulerer så mye med oppsigelsen! Da er det bare å pakke sammen, og dra avgårde til nyheimen :sjarmor: Tenk så bra det blir da! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LB: Det kommer til å bli kjempedeilig!!

Nå er det straks kveld her. Lillemor i bhg i morra. Jeg skal til frisøren kl 11. Mamma skal passe på pondus i byen, han skal forhåpentligvis sove i vogna hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei!

Jeg har kjøpt lekekjøkken til tanteungen min også!

Tror det blir klaffen bra!

Har dere bygd nytt hus eller kjøpt?

Hvor er mannen din?

Ha en fin torsdag!

:klem: fra nysgjerrig *MissS*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MissS! Koselig å se "nye" fjes her inne!

LB: :klem: tilbake!

Ble ikke akkurat den frisørtimen jeg hadde håpet på. Hadde time kl 11 og mamma var med til byen. Fikk pondus til å sove i vognen, og overlot han så til mamma da jeg hadde time. Satset jo på at han skulle sove minst 2 timer, for det pleier han å gjøre.

Frisøren hadde akkurat satt fargen kl 12, da kommer mamma inn med en illsint, liten gutt. Da hadde han skreket i bortimot 20 minutter. Klarte å roe han såpass ned at jeg fikk gitt han litt mat, skulle jo sitte med fargen i 30 min, så det klaffet bra. Men han skrek masse og var fryktelig sint før jeg omsider fikk i han mat. Tror nok de på salongen ble litt slitne i ørene ja.

Da halvtimen var gått, og fargen skulle skylles ut, var han blid igjen. Men mamma ville ikke legge han i vogna igjen, så hun gikk rundt på salongen den siste halvtimen mens frisøren skyllet ut fargen og klippet meg.

Fikk gitt han pupp da jeg var ferdig, og han sluknet i vogna. Selvfølgelig!

Sov da jeg bar han over i bilen for å kjøre mamma hjem. Måtte kjøre litt rundt da det bare var 40 min til jeg skulle hente lillemor i bhg. Pondus sov til vi stoppet bilen utenfor hjemme, etter å ha henta lillemor...

Var hos mamma & pappa på ettermiddagskaffe. Lillemor ville så gjerne besøke dem.

I morgen er det fridag fra bhg. Får se hva vi finner på.

:klappe: Sambo fikk forresten oppgjøret fra båten i dag. Nå casher vi ut billånet!!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...