Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset


pondusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I`m back :sjarmor:

Skal på Kafka i morgen.. Kommer til å tenke på deg hver gang jeg er der nå ;) Elsker den plassen, og til vanlig når jeg ikke er i praksis, er vi på Quiz der hver mandag. Kanskje vi en gang får være med på det :hoppe:

:kyss:

Nyyydelige barn du har! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LB: Stor :klem:

Etter råd fra ei venninne, hadde jeg litt malt i grøten til pondus i går kveld. Litt sånn forebyggende tenkte jeg. Gjett hva jeg har gjort i dag da??

Jo, i motsetning til sine daglige 2 utblåsninger, har vi i dag hatt intet mindre enn 7 stk!!!!! :ler:

Så i kveld lot jeg være å blande malt i grøten....

Over til en søt historie om søskenkjærlighet og sjalusi. Tror nok det første stikker dypere enn det vises utad akkurat nå.

*Vi var i byen i dag, og satt på kafè, jeg og lillemor. Pondus lå utenfor vinduet å sov i vognen. Vi koste oss godt, og skravla til lillemor gikk nesten uavbrutt. Så plutselig, midt mellom to munnfuller med horn, utbryter hun: "Du mamma, når han lillebror bi større, så må vi få mange flere beibier." At hun kan si noe slikt, lille jenta mi som snart blir 3 år. Selvfølgelig skal hun få bli storesøster igjen, om et par år.... Især når hun sier slike søte ting. :grine2: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Iowa!!! :klem:

Tenkt e sku prøv å kom me oppover en tur etter nyttår. Sambo skal være heime ut januar, så e får hør ka han sei. Føl veldig førr å kom me ut av husan ein tur no ja.

Takk for hilsen LB!! Du får ta en hjemmelagd kakao for meg på kafka en gang da. Beste sjokoladen jeg noensinne har smakt!

I dag har vi ikke gjort så mye. Pondus fikk litt feber i formiddag da vi tenkte å trille tur, så det ble innesitting resten av dagen. Nokså kjedelig for lillemor, men desverre ikke så mye jeg kunne gjøre med det. Han har fortsatt litt feber, men la seg greit ned i kveld. Fikk i han en paracet til barne-tv tid, så da kviknet han til.

I morgen håper jeg den er borte, slik at vi kan ut å trille. Må jo ut i 8-tiden for å kjøre lillemor i bhg. Der skal de begynne med juleverksted i morgen. Blir vår første jul med bhg dette, gleder oss veldig til julefrokoster, luciafeiring, nissefest og ikke minst til lillemor får med hjem alt hun har laget. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pondus har hatt jevnt over 39.8 i dag. Toppet seg med 40.1 i natt, men gikk heldigvis greit ned med paracet. Fikk kjørt lillemor i bhg, og har stort sett sittet med han på fanget, vekselvis sovet/puppet.

I 16-tiden var storesøs innom etter lillemor, vi ble innvitert på pepperkakebaking, men jeg turde ikke ta lillebror ut. Så lillemor fikk dra alene, og var kjempeglad!!

Nå har jeg nettopp tatt en dusj med lillebror liggende på gulvet, skulle bare kjappest innom å betale en regning. Han sutrer på gulvet her nå, så får vel gå ned å gi pupp.

Kommer tilbake i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: :grine2: :grine2: :grine2: :grine2:

Skytte er gravid!!!!!

Ellers har pondus feber enda, sovnet omsider i vognbagen rundt 21.30. Da hadde han fått en paracet kl 21, for feberen var 39,9. Håper vi får en rolig natt.

Lillemor kom strålende fornøyd hjem fra tante med en kakeboks pepperkaker. Dessuten oste hun parfyme, da hun og kusine (4.5) hadde lekt fine damer... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Kom til bodø i januar!

Også må du bli noen dager!

Du må jo komme å se den nye fine leiligheta vår

Og god bedring til Pondusliten:klem:

Endret av Iowa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LB

Over til en søt historie om søskenkjærlighet og sjalusi. Tror nok det første stikker dypere enn det vises utad akkurat nå.

*Vi var i byen i dag, og satt på kafè, jeg og lillemor. Pondus lå utenfor vinduet å sov i vognen. Vi koste oss godt, og skravla til lillemor gikk nesten uavbrutt. Så plutselig, midt mellom to munnfuller med horn, utbryter hun: "Du mamma, når han lillebror bi større, så må vi få mange flere beibier." At hun kan si noe slikt, lille jenta mi som snart blir 3 år. Selvfølgelig skal hun få bli storesøster igjen, om et par år.... Især når hun sier slike søte ting. :grine2: *

Så fin og god liten datter du har Pondusa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEEEIIIIAAA!!!!!!!!!!

Så mye koselig å lese her da!! Drømmer meg helt borte vekk når jeg sitter å leser om alt som skjer i livene deres!

Lillemor er jo bare helt skjønn da*smelt* Enn å komme på å si noe så fint da? Når man bare er tre år...De tenker nok mye mer enn vi aner!

Og bildene var jo bare såå fine! Syns Lillemor ligner litt på deg!

Så bra at billånet er en saga blott da!!! Ingen ting er bedre enn å bli kvitt lån!

Og så herlig at mannen kommer hjem snart da! Det blir saker tenker jeg!!

Hørt noe mer om huset? Håper dere får flyttet inn i full fart og får alt klart til jul!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Mathea og skytte! Koselig å se dere her. :klem:

I dag var pondus feberfri, men hadde et lett rød/rosa utslett over mage, rygg og hodet. Aha, tenkte jeg, nå har vi hatt 4.barnesykdom. Også kalt "3-dagersfeber". Lillemor hadde det også før hun var året, er nok rimelig vanlig.

Def. er i følge boka: "Plutselig feber på 39-40 i 3 dager. 4 dagen feberfri, men da et rosa/rødt utslett først på mage, rygg, armer, senere på føtter. Går over etter 48 timer."

Godt å ha det avklaret iallefall. Og deilig med en opplagt pondus!!

Vi får nok flytte rundt den 17.-18.des ser det ut til. Så det blir close race dersom vi tenker å feire jul i eget hus. Får ta oss en diskussjonsrunde når sambo kommer hjem på søndag.

Nå sitter jeg å ser på bredbåndstilbud. Ender nok på et til 299,- mnd. Pappa er montør i et telefirma her, og det er de som kjører rundt å installerer. Så jeg skulle bare bestille gjør-det-selv pakke, så kommer han å monterer. Supert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasket snart 5 maskiner klær, 3 er hengt opp og et tonn klær ligger på sofaen å venter på hushjelpa..... :lol:

Var på treff med barselgruppa til lillemor i dag. Pleier å møtes før jul til adventsgrøt, pepperkaker og gløgg. Trivelig.

Var i byen å fikk sendt avgårde 2 julegaver + en secret santa pakke til min hemmelige venn på NM.

Helt utkjørt nå, så total avslapping resten av kvelden. Skulle bare innom nettbanken å innfri billånet vårt!!!!!!!

:klem: til MissS og LB!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Pondusa, så plutselig at du hadde vært inne hos meg!!!

Håper Pondus er helt frisk og at det går bra med flyttepakkingsinnspurt. Lykke til... Det er mye styr!!! (Men blir sikkert bra når dere kommer i orden på nytt sted!)

Ha en riktig god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flinkis!!

Bra at Pondus er i bedre form! Og kjekt at du fant ut hva det var!

Var det noen som sa klesvask?! Har vasket 1-2 maskiner hver dag denne uka...Og vi er bare to voksne!! Hvordan skal det bli!!?

Oioi..blir stressflytting på dere ja! Men hvis mange hjelper til så kan det gå bare godt!

Håper familien får ei fortreffelig helg! Tipper søndagen blir temmelig :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...