Gå til innhold

Farmen 2020. Ingen spoilere!


jukkapalme

Anbefalte innlegg

Digg at Skrika endelig røk ut! :hoppendeglad: Men så trist at Thor røk 😢 Håpet sånn på at han skulle få en semifinaleplass, det hadde vært sååå fortjent ❤️ 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så skuffet Tbor ble. Var vondt å se! Det hadde vært inderlig fortjent at han kom videre!

Karianne dalte noen hakk i dag! Nå håper jeg på henne og Per i finalen, og at Per vinner.

Anonymkode: ee810...de6

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (38 minutter siden):

Digg at Skrika endelig røk ut! :hoppendeglad: Men så trist at Thor røk 😢 Håpet sånn på at han skulle få en semifinaleplass, det hadde vært sååå fortjent ❤️ 

Skulle gjerne ha byttet ut KV med Karianne. Syns sistnevnte viste seg fra en mindre tiltalende side idag i tillegg til at jeg syns KV faktisk har gjort mye bra inne på farmen. Skjønner jeg er alene om den tanken her inne, men syns hun har stått på å jobbet, hun var ikke av dem som forlot gården slik at Nils måtte forlate og hun viste frem muskler i kunnskap når hun kjempet seg tilbake fra torpet. 

Jada, høylytt er hun, men hun har vokst på meg gjennom oppholdet. Når det er sagt: Thor skulle absolutt ha kommet videre. Irriterer meg at PG vant over han med 3(!!) sekunder! Syns ikke han fortjener finaleplass:(

Anonymkode: 99018...176

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper Daniel og PG står i finalen, og at Daniel taper med ett poeng. Ref. uttalelser fra Daniel i media for tiden ang. storbondekniven PG fikk i uke 10😅

Anonymkode: bbd19...532

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med Karianne? Kan det være pga. hun var stressa? Hun var jo ellers en god person.

Anonymkode: 06a42...354

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det bare jeg som synes den hinderløypa var litt urettferdig med tanke på styrke hos kvinner og menn? En viktig del av hinderløypa var jo roing, og her har gutta normalt sett en klar fordel. Også i selve hinderløypa er det et moment som krever god armstyrke. Jentene klarer jo absolutt disse tingene, de også, men vil som oftest bruke lengre tid grunnet noe svakere muskelkraft. Ja, jeg vet det finnes unntak og at noen damer er veldig godt trent og dermed kan gjøre det bra, men fra naturens side vil en mann ha fordeler i konkurranser der styrke spiller inn. 

Anonymkode: e59b3...01a

Enig! De kunne gjort øvelsene mer kjønnsnøytrale 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skulle gjerne ha byttet ut KV med Karianne. Syns sistnevnte viste seg fra en mindre tiltalende side idag i tillegg til at jeg syns KV faktisk har gjort mye bra inne på farmen. Skjønner jeg er alene om den tanken her inne, men syns hun har stått på å jobbet, hun var ikke av dem som forlot gården slik at Nils måtte forlate og hun viste frem muskler i kunnskap når hun kjempet seg tilbake fra torpet. 

Jada, høylytt er hun, men hun har vokst på meg gjennom oppholdet. Når det er sagt: Thor skulle absolutt ha kommet videre. Irriterer meg at PG vant over han med 3(!!) sekunder! Syns ikke han fortjener finaleplass:(

Anonymkode: 99018...176

Har sett dagens episode, men har ikke fått med meg hva Karianne har sagt/gjort som har irritert folk?

Anonymkode: 7a028...3ff

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig synd med Thor, men han har jo vunnet halve kongeriket allerede.  Det var som man tenkte, hinderløypa var hans sjanse.  Favorittseiere til Daniel i smia og Karianne i gårdskonkurranse.

Men hva er denne greia til Karianne: "Hvis jeg bare vinner kunnskapskonkurransen, vinner jeg hele dritten".  "Hvis jeg bare vinner hinderløypa, vinner jeg hele dritten".  "Hvis jeg bare vinner sykonkurransen, vinner jeg hele dritten". Osv, osv.  Hun var dårligst i hinderløya og langt fra suveren i de konkurransene hun faktisk vant.

Anonymkode: 7e4e4...f12

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skulle gjerne ha byttet ut KV med Karianne. Syns sistnevnte viste seg fra en mindre tiltalende side idag i tillegg til at jeg syns KV faktisk har gjort mye bra inne på farmen. Skjønner jeg er alene om den tanken her inne, men syns hun har stått på å jobbet, hun var ikke av dem som forlot gården slik at Nils måtte forlate og hun viste frem muskler i kunnskap når hun kjempet seg tilbake fra torpet. 

Jada, høylytt er hun, men hun har vokst på meg gjennom oppholdet. Når det er sagt: Thor skulle absolutt ha kommet videre. Irriterer meg at PG vant over han med 3(!!) sekunder! Syns ikke han fortjener finaleplass:(

Anonymkode: 99018...176

Jeg heller skjønner ikke all kritikken KV får, hun er sikkert litt mye styrt av følelser og er litt mye

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tipper Daniel og PG står i finalen, og at Daniel taper med ett poeng. Ref. uttalelser fra Daniel i media for tiden ang. storbondekniven PG fikk i uke 10😅

Anonymkode: bbd19...532

Det er nok matlaging i semifinalen tipper jeg. Der stiller kanskje ikke Daniel så sterkt, så jeg tipper Karianne og PG i finalen. Sannsynligvis får Karianne deltagerkniven og begynner da med to kniver mot PGs ene. Dermed tror jeg hun vinner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (2 minutter siden):

Det er nok matlaging i semifinalen tipper jeg. Der stiller kanskje ikke Daniel så sterkt, så jeg tipper Karianne og PG i finalen. Sannsynligvis får Karianne deltagerkniven og begynner da med to kniver mot PGs ene. Dermed tror jeg hun vinner.

Hvis det stemmer som du sier har jeg null forståelse for reaksjonene til Daniel i media😆 Tipper det hadde vært surt for Daniel å tape med ett poeng mot en han forsøkte å sabotere. Blir spennende å se!

Anonymkode: bbd19...532

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel grøvlet fælt  som smed.Skal være glad det ikke var med noen andre med gode smedkunnskaper. Brukte jo et par timer på oppgaven.

Anonymkode: e7204...163

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at Thor røyk, så har jeg bare en favoritt igjen, så da sier jeg bare heia Karianne :nordvesta:

Skjønner ikke kritikken hun får, jeg synes hun virker som en ydmyk og jordnær person :) Hun har alltid kommet med fornuft og roet ned diskusjoner krangler og har til tider virket langt mer voksen og fornyftig enn de fleste der inne. Selv om hun ler mye, og er sprudlene, så virker hun veldig voksen for alderen, egentlig. 

PG synes jeg er litt for bedre viter, og i kveld syntes jeg nesten han ble litt for mye, med at han hele tiden skulle vise hvor fornøyd han var med å være videre. Jeg mener ikke at det er noe galt i å være fornøyd eller tilfreds med semifinale plass, for all del, han har all grunn til å være stolt. Men er noe med det at man trenger ikke gni det så veldig i trynet på de som er igjen og konkurrerer. 

Sier bare heia Karianne, hun har behandlet alle fint, vært en fredmekler, og jammen meg santen ser du ut som hun kan mye forskjellig, både kunnskapsmessig og ferdigheter, ikke var hun ute av gården med juks og fanteri heller.

Absolutt! En verdig vinner av Farmen, håper så inderlig at hun vinner nå, selv om jeg gjerne skulle sett Thor og Karianne i finalen :) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde nesten hatt to heat i smi-konkurransen..For et masete kaos :klaske:

I finalen er jeg ikke så opptatt av hvem som vinner, bare Daniel taper.. Jeg synes han er SÅ uspiselig. Hèlt fair å være høy på seg selv og selvsikker om man faktisk har noe å bidra med. Daniel vant smiinga kun fordi de andre dreit seg ut...

Elsker Mads og alle kommentarene hans underveis :Knegg:. Heier på Mads, jeg! :heiajente:  

Anonymkode: 60719...411

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fine Thor!

Er det noen som fortjener litt mer mediedekning etter årets Farmen er det han. Jeg kunne godt tenke meg å se han i et eller annet program, kanskje programleder for Barne-TV bare fordi han er så god og kan bidra med masse godt blant alt det tullet unger ser på i dag! Ikke mer drama og vås, men en kjekk fyr med mye bra!

Anonymkode: 74f53...1d5

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Daniel ryker ut i neste konkurranse og at finalen blir mellom Karianne og PG. Litt hipp som happ hvem jeg ønsker skal vinne av de to. Karianne er på den ene siden en fullverdig vinner (vært der fra starten, vært storbonde, har kniv og dro aldri på de ulovlige utfluktene), men på den andre siden hadde det vært utrolig kult dersom PG vinner siden han er utfordrer! Han er for all del en verdig vinner han også, selvom han kom inn noen uker etter de andre. 
Nei, jeg blir egentlig fornøyd bare Daniel ikke vinner 😂

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De burde nesten hatt to heat i smi-konkurransen..For et masete kaos :klaske:

I finalen er jeg ikke så opptatt av hvem som vinner, bare Daniel taper.. Jeg synes han er SÅ uspiselig. Hèlt fair å være høy på seg selv og selvsikker om man faktisk har noe å bidra med. Daniel vant smiinga kun fordi de andre dreit seg ut...

Elsker Mads og alle kommentarene hans underveis :Knegg:. Heier på Mads, jeg! :heiajente:  

Anonymkode: 60719...411

Enig angående Mads!  Kjenner han er et friskt pust i farmen 😄 Og digger at han nesten går litt ut av programlederrollen noen ganger, når han kommer med sånne kommentarer innimellom😂 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min oppsummering:-) Det er første sesong jeg ser

Jeg forstår hvorfor noen vil kalle Karianne litt usympatisk i løpet av denne episoden. Men herlighet. Jeg hadde også fyrt meg opp og prøv å psyke ut andre i løpet av en konkurranse. Det er en del av gamet. Og når Daniel sier, mindt under smiinga "det der ser ikke noe bra ut Karianne" - da skjønner jeg godt at hun blir hissig og fyrer tilbake. Men samtidig så er hun kanskje litt naiv i troen på egne ferdigheter. Eller, hun har kanskje gode ferdigheter, men hun har ikke demonstrert at hun har evnen til å prestere når det gjelder. Hun kunne med fordel vært mer ydmyk, og dermed lettet litt på presset hun legger på egne skuldre.

Jeg forstår lite av at ikke Per skulle være en verdig vinner. Når man kommer inn på gården som utfordrer er det allerede satt et hieraki i gruppen, og det er mye vanskeligere å få hevdet seg. Her er det nesten komisk hvor satt vi blir i rollene våre i en gruppe. Merkelig nok ser folk seg overlegen en ny person som kommer. Men det betyr ikke at det er en sannhet. Og det betyr ikke at man er bedre enn den nye personen på noe som helst måte.

På grunn av dette gruppedynamikk-fenomenet er det desto vanskeligere å vinne som utfordrer, og det burde kommet bedre frem. Per har vært smart i at han stort sett ikke har hevdet seg men bare jobbet hardt og vært ærlig. Han har gått under radaren, og plutselig er alle overrasket over at han kan noe. Dette er noe av det mest interessante jeg har sett ved farmen så langt.

Anonymkode: 7c434...1e2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...