Gå til innhold

Farmen 2020. Ingen spoilere!


jukkapalme

Anbefalte innlegg

jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Var ikke øks første og kunnskap siste? Og melkespann i semifinalen? 

Det var to kunnskapskonkurranser.  I den første deltok alle som var igjen på gården (denne kom før gårdskonkurranse+++).  Selvfølgelig var det også kunnskap til slutt, med kun de to finalistene.

Men kanskje man så på den første kunnskapskonkurransen som en slags kvalifisering til finaleuka?  

Anonymkode: 7e4e4...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det var to kunnskapskonkurranser.  I den første deltok alle som var igjen på gården (denne kom før gårdskonkurranse+++).  Selvfølgelig var det også kunnskap til slutt, med kun de to finalistene.

Men kanskje man så på den første kunnskapskonkurransen som en slags kvalifisering til finaleuka?  

Anonymkode: 7e4e4...f12

Åååå, hadde glemt at det var to kunnskapskonkurranser. Trodde det var øks først, så gårdskonkurransen, hinderløypa, melkespann og kunnskap. Takk for info, ihvertfall :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (57 minutter siden):

Åååå, hadde glemt at det var to kunnskapskonkurranser. Trodde det var øks først, så gårdskonkurransen, hinderløypa, melkespann og kunnskap. Takk for info, ihvertfall :) 

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var to kunnskapskonkurranser.  I den første deltok alle som var igjen på gården (denne kom før gårdskonkurranse+++).  Selvfølgelig var det også kunnskap til slutt, med kun de to finalistene.

Men kanskje man så på den første kunnskapskonkurransen som en slags kvalifisering til finaleuka?  

Anonymkode: 7e4e4...f12

Er ikke smiing en semifinaleoppgave også? Pleier jo å være tre stk som er med på den, også får vinneren første finalebilletten? Også er det melkespann mellom de to siste?

Anonymkode: 7ae6b...c3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å være hinderløype - matlaging - smiing - melkespann. I denne rekkefølgen om jeg husker riktig, har det vært tidligere. Men jeg syns det er kult at de gjør det litt annerledes, at det ikke blir likt hvert år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Blueberrymuffin skrev (4 timer siden):

Det kalles vel ikke en drøm, det er vel mer det man kaller å ha et mareritt :fnise:

🤣 Sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fra Se og Hør artikkelen 
Det er helt feil av produksjonen å godkjenne ukesoppdraget. Det var ikke ferdig. De sjekket ikke alt på ukesoppdraget. Jeg ble fly forbanna på produksjonen og spurte hvordan det var mulig å få godkjent når sovesalen ikke var i nærheten av å være vasket, sier han, og legger til:

Er jeg dum som trodde at mentor faktisk godkjente ukesoppdraget? At TV2 valgte noen med gårdserfaring som mentor, og godkjente ukesoppdraget slik vi ser det på TV.
Et kjapt google søk sier at mentor i denne sesongen er til vanlig markedssjef...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvikksand9 skrev (26 minutter siden):

Er jeg dum som trodde at mentor faktisk godkjente ukesoppdraget? At TV2 valgte noen med gårdserfaring som mentor, og godkjente ukesoppdraget slik vi ser det på TV.
Et kjapt google søk sier at mentor i denne sesongen er til vanlig markedssjef...

 

What? Før har de jo vært gamle gårdsarbeidere, eller historikere... 

Anonymkode: 97d55...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvikksand9 skrev (1 time siden):

fra Se og Hør artikkelen 
Det er helt feil av produksjonen å godkjenne ukesoppdraget. Det var ikke ferdig. De sjekket ikke alt på ukesoppdraget. Jeg ble fly forbanna på produksjonen og spurte hvordan det var mulig å få godkjent når sovesalen ikke var i nærheten av å være vasket, sier han, og legger til:

Er jeg dum som trodde at mentor faktisk godkjente ukesoppdraget? At TV2 valgte noen med gårdserfaring som mentor, og godkjente ukesoppdraget slik vi ser det på TV.
Et kjapt google søk sier at mentor i denne sesongen er til vanlig markedssjef...

 

Eh.. dette er TV, og rigget for å underholde. Synes du ikke det er rart at de besteforeldrene til Frida Marie har vært savnet så lenge uten at VG og NRK har omtalt saken?:) 

Anonymkode: 44c5b...63e

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i allefall èn som har klart seg mer enn godkjent i år :Nikke: Mads i programmet har vært et friskt pust. 

Håper egentlig de kan endre litt regler i fremtiden. Mulig det blir for kjedelig uten enkelte sine sabotasjer, men èn eller annen straff som fratatt evt kniv eller at det skal koste litt ekstra å bevisst ødelegge.

Kanskje er det snart på tide med mer kjønnsnøytrale tvekamper også, så ikke nødvendigvis førstekjempe må velge samme kjønn. 

Daniel fremsto i går som en snørrunge som kunne tendert til å være slem med dyr og tisse på ballen sin :klaske:

Anonymkode: 60719...411

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Eh.. dette er TV, og rigget for å underholde. Synes du ikke det er rart at de besteforeldrene til Frida Marie har vært savnet så lenge uten at VG og NRK har omtalt saken?:) 

Anonymkode: 44c5b...63e

ååå, jeg som trodde at marked var ekte med ekte penger :( Blir så lei meg når de ikke kan gå ned i pris pga dårlig tider :(
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (8 timer siden):

Ja, og så? Sabotasje eller ikke sabotasje. Dem har jo på et par ukesoppdrag som har blitt underkjent stått på til siste slutt. Det hjelper jo lite når dem ikke fullfører oppdraget. Det er jo oppdraget som helhet som teller, ikke alt annet. At mentor ikke tok turen inn i den bomba sovesalen når det var en stor del av oppdraget er jo bare spøtt. Trappa ble såder, renholdet ellers også såder. Det handler faktisk om forskjellsbehandling av deltagerne. Daniel har faktisk et godt poeng, selv om jeg godter meg over at det gikk som det gikk. 

Mulig det er et helt bevisst stikk fra produksjonen til Daniel.

Anonymkode: 7a028...3ff

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ukesoppdraget ble godkjent fordi det var mannen som godkjente..? 🤣 Det pleier jo å være ei frue med som sjekker bakst, renhold og slikt.. Kanskje mentor synes det så bra nok ut for ham, men at fruen ikke ville ha godkjent det 😆

Anonymkode: 74f53...1d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

 

Er ikke smiing en semifinaleoppgave også? Pleier jo å være tre stk som er med på den, også får vinneren første finalebilletten? Også er det melkespann mellom de to siste?

Anonymkode: 7ae6b...c3e

Det er det, men smiingen er en del av gårdskonkurransen såvidt jeg har skjønt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje ukesoppdraget ble godkjent fordi det var mannen som godkjente..? 🤣 Det pleier jo å være ei frue med som sjekker bakst, renhold og slikt.. Kanskje mentor synes det så bra nok ut for ham, men at fruen ikke ville ha godkjent det 😆

Anonymkode: 74f53...1d5

Akkurat dette reagerte jeg også på :Nikke:. Pleier å følge med ei bondekjerring, som drar fingre og klut høyt og lavt i takt med strengestemmen sin, så støvet flyr  :kjefte: 

Så litt flaks hadde de nok denne gang :Nikke:

Anonymkode: 60719...411

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny episode ligger klar på Sumo. Jeg har sett den, men vil ikke røpe noe som kan ødelegge spenningen. Én deltaker måtte reise etter kunnskapskonkurransen, og hinderløypa fikk et overraskende utfall.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 30.11.2020 den 2.01):

Men tror du at Thor klarer å gjøre det så bra i hinderløype og matlaging? Jeg har veldig sansen for han altså, men tror han vil slite litt. 

Anonymkode: c2ba3...b45

Nå høres jeg litt stalker ut, men jeg følger Thor på insta og la merke til at han løper en del. Er vel med på maraton eller sprint eller bare jogger, det vet jeg ikke, men jeg tror nok han er ganske så rask altså. Han drev jo tross alt med fotball, så han er nok sprek selv om han ser litt spinkel ut, det er nok rene muskler på ham også, på tross av at de ikke er store. 

Anonymkode: 035dd...92d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvikksand9 skrev (16 timer siden):

fra Se og Hør artikkelen 
Det er helt feil av produksjonen å godkjenne ukesoppdraget. Det var ikke ferdig. De sjekket ikke alt på ukesoppdraget. Jeg ble fly forbanna på produksjonen og spurte hvordan det var mulig å få godkjent når sovesalen ikke var i nærheten av å være vasket, sier han, og legger til:

Er jeg dum som trodde at mentor faktisk godkjente ukesoppdraget? At TV2 valgte noen med gårdserfaring som mentor, og godkjente ukesoppdraget slik vi ser det på TV.
Et kjapt google søk sier at mentor i denne sesongen er til vanlig markedssjef...

 

Behøver nå vel ikke en bonde til å godkjenne de stakkars ukesoppdragene. Hilsen en forhenværende bonde.😄

Anonymkode: e7204...163

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Se der ja! JADDA! Kjetil røk ut i første konkurranse. Når han ikke lenger kunne lene seg på unfair play, flaks og tilfeldigheter i en konkurranse, så ble det første tog hjem. Jeg tenker han lander på jorda igjen nå. 

Thor seiler videre også. Man kan jo påstå at han spiller en smart taktikk slik han når fram, men fakta er jo at Thor er 100% ekte og ærlig, og det må være første gang noen har gjort det så bra som seg selv i Farmensammenheng. Så jeg trekker nå tilbake ordet "seile" i første delsetning. Når man ser hva som bor i han av kunnskap, oppmerksomhet og rasjonell tankegang, så tenker jeg at han lett kunne klart å vunnet noen kunnskapskonkurranser som andrekjempe hvis hadde hadde blitt utfordret. Også i hinderløypa visste han virkelig at det bor mye i han! 

Litt kjedelig at Per vinner semifinaleplass med snaue 3 sekunder. Hadde bare Thor fått litt mer skikk på den båten i begynnelsen, eller fylt en bøtte med epler mindre, så hadde Thor vunnet. Trøsten er dog at Daniel ikke vant, og ble stående nok engang med surleppa ute som en dårlig taper. 

Joda. Da var det bare en episode igjen. Med semifinale og finale. Blir jo litt spennende dette! 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kanskje ukesoppdraget ble godkjent fordi det var mannen som godkjente..? 🤣 Det pleier jo å være ei frue med som sjekker bakst, renhold og slikt.. Kanskje mentor synes det så bra nok ut for ham, men at fruen ikke ville ha godkjent det 😆

Anonymkode: 74f53...1d5

Sånne ukesoppdrag blir vel godkjent uansett hvor ufattelig RÆVVA deltakerne har gjort da. 

Overhodet ikke "overraskende" at alt mulig pølsevev blir akseptert....           

Anonymkode: d9f15...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...