Gå til innhold

Farmen 2020. Ingen spoilere!


jukkapalme

Anbefalte innlegg

jukkapalme skrev (7 timer siden):

:hoho: da lo jeg godt! Han visste ikke en gang hvor mye en tomme er. Svarte riktignok bare feil på én desimal, men likevel. Han som skrøt sånn av å ha slått ut tre favoritter og greier. Det var vinnerskallen sin det :fnise: 

Jeg visste heller ikke hvor lang en tomme er, og hadde nok svart feil på en del selv. Kanskje jeg dog hadde lært meg litt mer av å lese i gårdsboka :). Men enig i at han er litt for skrytete. Han hadde vel bare ett treff i hver øksekastkonkurranse?

I tillegg ble det oppstyr da IC hadde skadet rygg, og måtte i tvekamp. Asle hadde jo jobbet hardt og var ikke helt god i kroppen akkurat da han heller. Men da var det ingen som lagde oppstyr. Til Kjetils forsvar er det mulig han ikke visste om dette/skjønte det helt. 

Anonymkode: 83da9...ff2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spoiler

Da var Karianne K, PG og Daniel videre. Skulle Ønske det var Thor istedet for Daniel. Håper bare at Daniel ikke går av med seieren. Heia KK og PG! 

 

Anonymkode: 21262...f14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Elsket at Kjetil åkte rett ut i kunnskapskonkurransen. Han gir seg jo ikke på maset om at han er en vinner da, siden han har slått ut tre sterke konkurrenter. At de seierene var basert på flaks og unfair play hopper han over.

Karianne Vilde ville ikke ha drama om gårsdboka, men hvem er det som kranglet høylytt? Jo, Karianne Vilde. Herregud, den dama er UTROLIG slitsom! 

Thor imponerte i hinderløypa. Tror mange vi undervurdert konkurranseinstinktet hans og hvor sterk han kan være i fysiske grener. Han hadde vunnet om han hadde vært bedre til å ro tror jeg.

Anonymkode: e1aa0...026

Det var roinga som gjorde at Thor prest ikke vant, han måtte ha suverent beste tid i hinderløypa men grøvla det til på roinga.

Anonymkode: e7204...163

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

«Hvor mange slangearter har vi i Norge?» Kjetil med straight face: «Jeg tror det er et lurespørsmål - så null.»

:sprettoy: Mulig å være så nepskrell?

Anonymkode: 64be8...d8a

Jeg trodde også svaret var null. Huggorm er jo f.eks en orm, for en som ikke har noen interesse for biologi er det ikke gitt at orm er et delvis synonym for slange. Men etter litt googling ser jeg at huggorm er en slange, men stålorm er en øgle. Ikke lett dette. 

Anonymkode: ade1a...c02

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdagens episode:

Spoiler

Jeg ble skikkelig trist for at Thor ikke fikk det til i dag og at han dermed måtte forlate gården. Skikkelig trist. Og enda bitrere for de sekundene han tapte på roingen i tirsdagens episode. 

 

Anonymkode: b5825...0d6

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg trodde også svaret var null. Huggorm er jo f.eks en orm, for en som ikke har noen interesse for biologi er det ikke gitt at orm er et delvis synonym for slange. Men etter litt googling ser jeg at huggorm er en slange, men stålorm er en øgle. Ikke lett dette. 

Anonymkode: ade1a...c02

Jeg ville tenkt at orm = slange og sagt de tre jeg vet om. Hoggorm, stålorm og buorm. Ville fått innbyrdes feil men riktig antall 😊

Anonymkode: c5efa...d04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det overrasker meg at flere av deltakerne går inn i finaleuken uten å ha prøvd seg i smia. Alle vet vel at en del av konkurransen er å smi en nøkkel? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (9 minutter siden):

Det overrasker meg at flere av deltakerne går inn i finaleuken uten å ha prøvd seg i smia. Alle vet vel at en del av konkurransen er å smi en nøkkel? 

 

Samme tenkte jeg. Man melder seg på Farmen og vet at i siste uke er det hinderløype, smiing, matlaging og noen ganger hest. Denne gangen var det bygging av vannrenne, den var jo ny. 

 

Anonymkode: 06781...fff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Samme tenkte jeg. Man melder seg på Farmen og vet at i siste uke er det hinderløype, smiing, matlaging og noen ganger hest. Denne gangen var det bygging av vannrenne, den var jo ny. 

 

Anonymkode: 06781...fff

Kommer an på hvor ivrig man er på å vinne da. Noen er der kanskje mest for opplevelsen, og forventer ikke finaleuka. I tillegg er det ikke sånn at alle bare har en smie hjemme de kan øve seg i. Men du mente kanskje inne på Farmen? :) Karianne Vilde sa jo noe sånt som at det var ingen som ønsket å lære henne å smi...

Anonymkode: 83da9...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes den hinderløypa var litt urettferdig med tanke på styrke hos kvinner og menn? En viktig del av hinderløypa var jo roing, og her har gutta normalt sett en klar fordel. Også i selve hinderløypa er det et moment som krever god armstyrke. Jentene klarer jo absolutt disse tingene, de også, men vil som oftest bruke lengre tid grunnet noe svakere muskelkraft. Ja, jeg vet det finnes unntak og at noen damer er veldig godt trent og dermed kan gjøre det bra, men fra naturens side vil en mann ha fordeler i konkurranser der styrke spiller inn. 

Anonymkode: e59b3...01a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det bare jeg som synes den hinderløypa var litt urettferdig med tanke på styrke hos kvinner og menn? En viktig del av hinderløypa var jo roing, og her har gutta normalt sett en klar fordel. Også i selve hinderløypa er det et moment som krever god armstyrke. Jentene klarer jo absolutt disse tingene, de også, men vil som oftest bruke lengre tid grunnet noe svakere muskelkraft. Ja, jeg vet det finnes unntak og at noen damer er veldig godt trent og dermed kan gjøre det bra, men fra naturens side vil en mann ha fordeler i konkurranser der styrke spiller inn. 

Anonymkode: e59b3...01a

Ja jeg er litt enig i det. Men samtidig var det jo en gøy greie. Kanskje eventuelt kvinnene kunne fått en eller annen fordel i form av lktt annerledes løype, men vet ikke helt. 

Anonymkode: 83da9...ff2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja jeg er litt enig i det. Men samtidig var det jo en gøy greie. Kanskje eventuelt kvinnene kunne fått en eller annen fordel i form av lktt annerledes løype, men vet ikke helt. 

Anonymkode: 83da9...ff2

Nei det syns jeg ikke. Både kvinner og menn er forskjellige, har forskjellige styrker og svakheter,grener de er bedre på enn andre. Er du tynn og rask som Thor,er hinderløype en fin gren for han, og både kvinner og menn klarer å ro, og de fleste har vel prøve å ro igjennom oppholdet. Roing handler mer om teknikk. Når det gjelder å løfte seg med armene i hinderløype, er det en fordel å være lett og sterk. Ikke alle er det, både kvinner og menn. 

Anonymkode: 07953...6c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer an på hvor ivrig man er på å vinne da. Noen er der kanskje mest for opplevelsen, og forventer ikke finaleuka. I tillegg er det ikke sånn at alle bare har en smie hjemme de kan øve seg i. Men du mente kanskje inne på Farmen? :) Karianne Vilde sa jo noe sånt som at det var ingen som ønsket å lære henne å smi...

Anonymkode: 83da9...ff2

 

Ja, når det gjelder smiing mente jeg inne på farmen. Men de kan jo øve seg på de fleste tvekamp-grenene hjemme i forkant. 

Du har sikkert rett, flere er nok med for opplevelsen og ikke nødvendigvis å vinne.

 

Anonymkode: 06781...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer an på hvor ivrig man er på å vinne da. Noen er der kanskje mest for opplevelsen, og forventer ikke finaleuka. I tillegg er det ikke sånn at alle bare har en smie hjemme de kan øve seg i. Men du mente kanskje inne på Farmen? :) Karianne Vilde sa jo noe sånt som at det var ingen som ønsket å lære henne å smi...

Anonymkode: 83da9...ff2

Ja, selvfølgelig var det noen andres feil at hun ikke har lært seg å smi i løpet av oppholdet 😂

Anonymkode: 43a1a...861

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, selvfølgelig var det noen andres feil at hun ikke har lært seg å smi i løpet av oppholdet 😂

Anonymkode: 43a1a...861

 

Hadde ikke hjulpet henne om hun hadde fått hjelp av noen! Hun har ingen konsentrasjon og bruker masse energi på lyd og irritasjon. Makan til intens dame.

Anonymkode: 06781...fff

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet sansen for Karianne i løpet av dagens episode. Synes hun visste seg som en nebbete og sur kjerring, særlig under den første konkurransen. I tillegg en enorm tro på egne ferdigheter, som ikke fremsto som særlig tiltalende i dag. Synd, for tidligere synes jeg hun stort sett har gitt et sympatisk inntrykk!

Anonymkode: 43a1a...861

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei det syns jeg ikke. Både kvinner og menn er forskjellige, har forskjellige styrker og svakheter,grener de er bedre på enn andre. Er du tynn og rask som Thor,er hinderløype en fin gren for han, og både kvinner og menn klarer å ro, og de fleste har vel prøve å ro igjennom oppholdet. Roing handler mer om teknikk. Når det gjelder å løfte seg med armene i hinderløype, er det en fordel å være lett og sterk. Ikke alle er det, både kvinner og menn. 

Anonymkode: 07953...6c8

Det man hadde fordel av i hinderløypa var å være høy. Ref. Thor som bare skrevet over tønnene mens KV slet skikkelig med å komme forbi de. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg savner mer kjønnsnøytrale konkurranser i konkurransene der vinnerne går rett til semifinalen. Hinderløypa med roing og smiing er lagt opp til at menn vinner, derfor kom det 2 menn direkte videre før disse delkonkurransene med poengutdeling. Smiing, hinderløype og sying kunne vært småkonkurranser hvor det deltes ut poeng heller. Nå var jo sying det, men det skulle smiing og/eller hinderløype med roing også vært for å utjevne kjønnsfordelene. 

Er ikke øksekast og melkespannholding gode nok konkurranser for direkte semifinaleplass? Eventuelt matlaging eller hestehåndtering, som er mer kjønnsnøytral konkurranser? Da har i alle fall alle like store sjanser uten store favoritter på forhånd.

Jeg ser på det som problematisk at produksjonen legger opp til at enkelte skal gå inn i konkurransene som store favoritter. I hvert fall basert på kjønn, men også enkeltpersoner. Daniel var tidenes største favoritt under smiingen. Greit nok det er en kunnskap han har tillagt seg, men det blir rett og slett "urettferdig" og dårlig underholdning av det, og premien for å vinne (direkte til semifinalen) blir i lys av dette for stor! Slike konkurranser bør enten utgå, eller være delkonkurranser med poengutdeling.

Det blir litt det samme som om at sying eller strikking hadde gitt direkte semifinaleplass. Hadde ikke vært rettferdig det heller. Men ironisk nok så tildeles aldri slike kvinnedominerte konkurranser direkte semifinaleplass som gevinst, men står som delkonkurranse med poengutdeling. 

Ingen - verken basert på kjønn eller person - bør få servert direkte semifinaleplass på sølvfat. 

Dagens episode var ikke engang litt spennende engang. Resultatene var altfor forutsigbare til det. 

 

Endret av Ctrl
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mistet sansen for Karianne i løpet av dagens episode. Synes hun visste seg som en nebbete og sur kjerring, særlig under den første konkurransen. I tillegg en enorm tro på egne ferdigheter, som ikke fremsto som særlig tiltalende i dag. Synd, for tidligere synes jeg hun stort sett har gitt et sympatisk inntrykk!

Anonymkode: 43a1a...861

Signerer den. Hadde trodd hun kom til å prestere bedre etter all den selvskrytingen over egne ferdigheter. 

Anonymkode: 21262...f14

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...