Gå til innhold

flowers filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Idag fikk jeg sms med rapport om hvordan det går med katten som jeg prøvde å hjelpe,- og det funka :hoppe:

Så nå har jeg bestilt ei bok fra Energica om hvordan en kan snakke med dyr. Det var en utrolig følelse, men kan jo være godt å lese litt om det også,da.

Bettie: ja, systemet var tydeligvis tappet nå. Da jeg var til behandling i går sa hun at kroppen var helt tom. Jeg er en sånn som har problemer med å stoppe, flink til å minne andre på det, men meg selv..... Før var jeg flink til å meditere, men nå fixer jeg ikke det engang :sjenert:

Vet ikke mer om flyttingen, men siden jeg har 2 leiligheter på hand i Arguineguin så ser det absolutt lovende ut :sjarmor:

Rhoswen: Tydelig at vi er ganske like (på interesseområder ihvertfall), det er jo så utrolig mye spennende at det er umulig å rekke over alt ;)

Om jeg vil prøve meg på en nutcase? Send meg en PM da vel, så får vi se.....

Takk for kloke ord også!

¤Escada¤: Heisann til deg også :smile: Velkommen inn hit!

Var ganske sliten etter timen igår, men er vel i gammel (dårlig) gjenge igjen nå. Har begynt å ha litt kontakt med vennen igjen også, klarer dessverre ikke holde meg unna så lenge :roll: Lørdag er det enda et 50-års lag og på søndag må jeg vel ut og plukke mer blåbær,- har gitt bort nesten alt..... Ferdig med kattepassingen også, så til helgen forsvinner bilen :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

så gøy at det funket med katten!! :hoppe:

Forresten, du vet helt sikekrt dette her... hørte at andre enn den som eier tarotkortene, ALDRI må ta på de, for da blir det galt... stemmer dette? for bestemora mi var nær mine.. må jeg få tak i nye da?

:=)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan ta det med ro, Seroxata :) Jeg har hørt det samme, men det betyr nok bare at en ikke skal la andre "leke" med kortene. Tenk på alle som tar på kortene til de som legger kort for andre :sjenert: Men, noen mener det er lurt å legge kortene i et burgunder silkeklede for å bevare energien. Det er også bra å bruke dem mye, vet du. Tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Skjønner jeg må skaffe meg burgunder silke .. har bare brukt vanlig bord jeg...

- og ikke sover jeg med ett og ett kort i sengen heller (noen anbefaler jo det også). Foreløpig er jeg ikke så dreven - men jeg synes det er spennende - og prøver hvertfall å fuske litt i faget - om ikke annet så for min egen fornøyelses skyld.

Regner med at det blir mer til vinteren .. når det blir mørtk og kaldt og fyr på peisen og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LilleBille og Seroxata

Finnes sikkert mange rare regler om en ser etter :sjenert:

For lathets skyld bruker jeg den gratis tjenesten de har på Stjerneportalen,jeg. Der kan jeg velge om jeg vil trekke et kort eller 2 andre opplegg. Ikke dårlige de svarene jeg har fått ihvertfall, og så sjekker jeg i bøkene mine etter mer om kortene så lærer jeg mer også :)

Jeg kjenner ei som jeg er hos av og til og hun er utrolig god på tarot :overrasket: Hun har fortalt meg om begge nevøene mine, og mye annet spennende.

Hei Fighter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også innom stjerneportalen - og fikk et horoskop derfra - litt artig lesning var det - selv om vel ikke alt stemte - så var det en del ting som ga en aha-opplevelse.

Nå burde jeg egentlig gå og legge meg -- men de er så rart at det skal være så utrolig vanskelig å få lagt seg om kvelden - lakenskrekken slår liksom til for fullt når det nærmer seg "sengetid". Nå trenger jeg heldigvis ikke mye søvn - men jeg kjenner at kroppen trenger å hvile selv om jeg ikke sover .. men det var det å følge opp da.. :ler: .. så jeg blir nok sittende her en liten stund til jeg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flower! :klem:

Hvordan går det med deg for tida?

Her går det "så der".

Siden jeg ikke får sove, så gir jeg blaffen og tar de dumme sovepillene hver kveld... :roll: Hvis jeg prøver uten, så tar det lang tid før jeg får sove, og får jeg sove, så får jeg mareritt... Drømmer ikke noe fint lenger.

Skal til både psykolog, lege og aetat-psykolog (hun skal hjelpe meg med å finne yrke, tror jeg). Så det blir en hektisk uke! :ler:

Ha en kjempefin uke, og en fortsatt god søndag!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått tatt det litt med ro i helgen?

Spennende med tilbud fra sydligere strøk. Det blir spennende å se hva du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Jeg får vel komme med et lite referat fra helgen, før jeg legger meg :sjenert: Blir nok en tidlig kveld idag,kjenner jeg.

Lørdag skulle en venninne av meg feire sin 50-års dag med hagefest. Fram til kl. 14 regnet det :tristbla: , men da vi gjestene kom var det strålende solskinn, varmt og godt :klappe: Det var en koselig fest, men vi merket det utover kvelden at det er høst,- det ble både mørkt, rått og kaldt. Jeg drakk bare mineralvann fordi jeg var "backup" for barnevakten til min yngste nevø. MEN, jeg var vel den eneste som kom skadet hjem allikevel :overrasket: Jeg hadde pensko med litt glatte såler, og etter å ha gått på det duggvåte gresset til sykkelen min gikk det som det måtte gå: skoen glei på pedalen akkurat da jeg skulle gå på sykkelen, og der lå jeg i mørket :forvirret: Så nå har jeg blått og oppskrubbet kne, oppskrubbet ankel, og blå merker både på leggene og overarmene :lol: Hadde jeg enda drukket så kunne jeg skyldt på det, men nei da.....

I dag var det nydelig vær, så jeg fant ut at jeg bare måtte en tur i skogen før jeg skulle levere tilbake bilen jeg har lånt pga kattepassing. Det ble en herlig tur OG 3 liter store,søte blåbær :ler: Egentlig høres det vilt ut at jeg plukker bær med den dårlige ryggen jeg har, men der jeg er vokst opp er det ganske bratt, så jeg slipper å gå dobbelt å plukke. Helt ideelt i grunnen :sjarmor:

På vei ned til byen igjen stakk jeg innom ei venninne og fikk litt skryt, hehe, godt det da :sjenert:

Så nå sitter jeg her og er ganske gåen, både trøtt (sovner snart) og mør i ryggen.

Og bilen er levert tilbake, så nå er det tilbake til sykkelen igjen.

Sms fra vennen, han sliter fortsatt, prøver å hjelpe men det er ikke lett. Vondt når gode venner ikke har det bra :tristbla:

I morgen skal jeg til psykologen min, det er en av de siste timene. Det skal bli deilig (og litt trist) å slutte. Skal fortelle han at jeg har flytteplaner igjen,- håper jo at jeg får det til denne gangen.

Håper dere har en fin kveld?

LilleBille: Jeg fikk også et horoskop derfra, synes det var helt ok. Mye sant og mye spennende ;)

Lillesky: Jeg er så lei meg, men jeg glemmer bloggene :sjenert: Ser jo at du er innom andre dagbøker også tenker jeg at jeg må innom bloggen din,- men svusj så er det borte. Teflonhjerne er ganske plagsomt :frustrert: Så synd at du ikke får sove uten tablettene :klem: og at drømmene blir borte :forvirret:

Bettie: Som du ser holder jeg på som vanlig, men det har jo vært koselige aktiviteter så da er det greit. Jeg har problemer med å få svar på ting ang den første og billigste leiligheten, så akkurat nå er det nr 2. med terrasse og utrolig flott utsikt over havet som frister. Den koster 5.500,- pr mnd inkl. strøm og vann. Nå er jo mat ca 50 % billigere der nede, og jeg slutter hos psykologen (dvs 700,- pr mnd nå/ 1.400,- pr mnd før frikort), så jeg bør vel klare det. Litt skummelt økonomisk, men det er bare noen rare tanker jeg har.

:klem: til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Heia :)

Jeg er ute på fjellet og fisker og plukker bær og sopp hele tiden nå jeg :ler:

Føles i alle fall sånn. Kan det bli bedre??? Jeg er frelst :hoppe:

I dag plukket vi tyttebær, selv om de enda ikke er modne, de var bare så fine, kanskje det blir godt alikevel, la de ligge to tre dager så modnes de kanskje.

Høres ut som du har det bra, til tross for den sykkel episoden :)

Mange varme klemmer og hilsen :klem:

Låner bare data her, har enda ikke fått meg nett. Blit litt stresset de gangene jeg har mulighet å stikke innom KG, fordi jeg får bare dårlig samvittighet og vil jo ikke bare skrive til noen og glemme andre :sjenert:

Men, men slik er det :ler:

Ha det topp da Dronninga :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nå har jeg bestilt ei bok fra Energica om hvordan en kan snakke med dyr.  Det var en utrolig følelse, men kan jo være godt å lese litt om det også,da.

Jeg tror faktisk pappsen har den boka, av alle mennesker :ler:

Så fint at det gikk bra med pus :smilbla:

Kan jeg få bli med i kofferten når du flytter? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen

Heisan!

Stemmer at vi var i samme trådene på religionssidene - det ble mye oppgulp der... :ler:

Jeg er bare såvidt innom nå, har ambisjoner om å skrive en PM men har kommet inn i en så god rutine med regelmessige dager og fokus på jobb og nettverk at jeg har klart å ikke bli sittende på nettet. Litt lett for å bli hekta :overrasket: men jeg skal ta det igjen en rolig kveld, det blir flere av dem fremover når sommerens siste krampetak gir seg.

Jo... det er spennende alt sammen. Alt som har med kroppen, følelseslivet, underbevisstheten - jeg tror vi er opplært til å trene opp og optimalisere det filteret vi erverver oss, for å skli mest mulig friksjonsfritt gjennom det vestlige, standardiserte samfunnet. For friksjoner og ulikheter er jo livsfarlig må vite :roll: Jeg mener at vi ville kommet langt i å unngå konflikter med en smule mer åpenhet og toleranse jeg da.

Det gjennomsnittlige vestlige mennesket er så anspent og stivsinnet at du kan ikke få en synål ut av ræva om du hadde traktor til å dra den ut (beklager uttrykket), hvis vi hadde senket skuldrene en liten smule og tittet litt utover i stedet lenger og lenger inn i navlen, ville vi sikkert fått både en og to aha-opplevelser, spør du meg...

Spennende flytteprosjekt du har. Håper vi får et varsel i god tid før du stikker av :)

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er velig fint å plukke bær i et skrånende terreng. Jeg liker det, og ryggen min liker det.

Den leiligheten hørtes deilig ut. Og som du skriver - matprisene er lavere. Det blir spennende å følge med hvordan det går med planene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...