Gå til innhold

flowers filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :klem: Nå har jeg visst satt igang ting og tang :overrasket: For 4-5 år siden prøvde jeg også å flytte sydover, men det var hele tiden noe som skar seg,- fikk ikke tak i de jeg kunne leie hos (var flere) og mange andre ting som skjedde.

Nå leverte jeg annonse i Canariposten på mandag + sendte en mail til et utleiefirma,- nå har jeg allerede 2 leiligheter å velge i ;) Den ene er ny og de skal ha 4.000,- INKL vann og strøm :hoppe: (vet ikke ang balkong og utsikt, venter på svar om det).

Den andre har terrasse på bakkeplan med plen foran og kjempeutsikt, 5.500,- også inkl. vann og strøm!

Og de sier at det kommer til å strømme på så det er bare å velge :sjarmor:

Så det ser ut til at det eneste som kan stoppe meg nå er meg selv :sjenert:

Har sendt sms til vennen om planene,- og får ingen respons i det hele tatt :overrasket: Veldig rart, for han selv har jo planer om å flytte til Sør-Amerika til vinteren + at han har jo fått seg ei venninne,da :forvirret:

Lille Ballerina og Bettie: Ja, nå vil jeg prøve om jeg kan trives der nede, liker godt varmen pga helsa :)

Seroxata: Hei snuppa! Fint å se at det går bedre med deg, og det blir spennende med horoskopet,ja :klem: Du får gi referat om du liker det da? (Prøvde forresten å sende mail til deg på msn-adr din, men det gikk ikke igjennom :tristbla: ) Tenk om du hadde magiske krefter,da Seroxata :hoppe: Da kunne vi fixa verden, vettu, og fått tak i en mann som ville være bare hos oss, ikke sant,eller :ler:

~Alwa~: Hei sann, det er så godt at du endelig er tilbake :klem: Det står nok et eller annet sted ( i den gamle dagboka, kanskje?) Jeg har fortsatt nesten samme gode kontakten med vennen ( :hjerter_rundt: ,du vet) men han fant ei søt, ung, slank ei fra favorittlandet sitt i festivalen :tristbla: og ble hodestups forelsket (hun også). De fikk bare 2 dager sammen, men det er visst nok....

Om jeg får internett? Vet ikke, men det finnes vel internett-cafèer der? Håper det! Må jo ha kontakt med dere på KG, selvfølgelig!!!!

Takk skal du ha for kommentaren om nicket mitt, liker det selv også,jeg da :sjenert:

Lille Ballerina: hjelp, mordersneglene høre fæle ut!! Æsj! De har heldigvis ikke kommet hit enda!!

Alt er bra, savner kommentarer fra vennen, men alle rundt meg unner meg om jeg endelig får flyttet. Selvom det i første omgang blir 6 måneder,da. Fint å høre at humøret ditt er på topp også, Lille Ballerina!

Ha en fin kveld alle sammen,da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest seroxata

nå er jeg faktisk litt sliten, nå skal jeg snart ta det med ro ;) haha,,....

trøtt! :D

Høres deilig ut med varmere strøk! skal se jeg flytter etter om noen år, så kan vi sitte og koke sammen smarte triks for å få tak i menn :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg vært på Bluesfestival. Måtte se om stemningen er noenlunde som på jazzfestivalen her hjemme. Men, nope, er nok ikke det nei :sjarmor: Det beste var et hjørne hvor musikere byttet på å spille, ellers er det de vanlige bodene med møl :sjenert:

Hadde nok vært fint å være på konsert, men vi hadde nå ikke billett så da så.....

Da jeg kom hjem stod det en isboks fulle av flotte, store , gule kantareller ved døra mi. Naboen har tydeligvis vært i skogen igjen :)

Vet ikke mer om flytting enda, men på søndag skal jeg og vennen min til Oslo og da får jeg vite litt mer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle sikkert ha svart noen av dere, men akkurat i dag går nok ikke det :sjenert:

Jeg har vært i Oslo med vennen og besøkt drømmelæreren vår, og nå sitter jeg her og gråter og drikker (slåpetornslikør!!!!!).

Det ble en rar,spesiell og slitsom dag som jeg nok må fortelle dere om en annen dag. Men, med ganske mange "oppklaringer" eller hva jeg skal kalle det.

Alltid koselig å treffe læreren(guruen?), men det ble rart med vennen.........

Uff, jeg har vel egentlig innsett hvordan livet er akkurat nå :sjenert:

Håper dere har det bedre enn jeg har det akkurat nå,ja

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tanker :klem:

Det går bedre nå, det ble litt for mye av både heftige opplevelser, "endelig" erkjennelse av at jeg og vennen aldri blir annet enn gode venner og mye god prat med drømmetydelæreren vår.

Jeg har aldri merket at jeg har blitt presset (av mine guider? Ånder? Skytsengel?) til å heale noen som i går :overrasket: Jeg hadde rett og slett ikke noe valg, om jeg skulle latt være tror jeg at jeg måtte tatt meg en tur ut. Første gang jeg har healet vennen, og han sa ihvertfall at det funka.

Så resultatet ble en helsvart kveld og natt :tristbla:

Etter div. prater med gode venner og med beskjed om at mange er glade i meg, er jeg nå på vei opp igjen :briller2:

Har fått time hos fysioterapeuten i morgen, alternativ-venninnen min på onsdag (hun med "hjelpere" rundt benken) og jeg passer katter/fisker og skilpadde igjen. Eldste nevøen min er tilbake fra ferie, og uten at han visste at jeg hadde det trasig fikk jeg de koselige meldingene.

Egentlig fikk jeg en advarsel i flere drømmer natt til søndag :sjenert: Blant annet 2 ! fødsler, og god kontakt med ledelsen der jeg jobbet (ikke på ordentlig altså) og noen andre ting. Helt tydelig at jeg står foran noe nytt igjen, og det er jo spennende!

:klem: til Fighter, Seroxata, Lille Ballerina og LilleBille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

ååh, vesle, skjønne vennen :klem:

Så trist å måtte se klart at dere ikke går lenger enn venner :(

Tro meg, jeg synes oppriktig synd på deg!

Det er forferdelig med kjærlighet som ikke blir gjengjeldt på den måten du ønsker, og spesielt fra en så nær venn..

Godt at du har folk rundt deg, som er glade i deg og bryr seg! Det hjelper jo veldig :)

Og så er jeg og glad i deg, må vite! det er ganske artig, jeg er blitt glad i deg, selv om jeg ikke aner hvordan du ser ut! Men personligheten din er utrolig, og den skinner gjennom her inne ;)

håper det går bedre med deg nå!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. :klem: Håper du har det litt bedre nå.. Er deilig å vite at en har gode venner og en god familie. Slikt er best i verden :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du flytte til syden  :roll:

Skal du!?

Jeg ble faktisk fortalt at en gammel kjenning av meg har flyttet til Thailand for litt siden. Han pratet alltid om dette, så det var gøy å høre at han fikk realisert drømmene :)

Har du lyst får du det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rhoswen

Hei, her er du! Tenkt på det flere ganger å stikke innnom.

Alternative saker er kjempespennende, jeg håper å få tid og overskudd til å fråtse i det en vakker dag. Til nå blir det bare når jeg er sammen med folk som er interessert, eller når jeg er innnom for mitt daglige horoskop. En tjeneste som er god, er astro.com. Plotter inn tid og sted og får masse ulike tjenester. Mye er gratis også, noe er med betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :klem: Dere er gode å ha, gjett om jeg MÅ finne en internettcafè når jeg flytter :ler: (Hør på henne da,- når jeg flytter ikke hvis!!!) Må jo ha tilgang til KG, å jeg kan fortelle om sorger og gleder, høre hvordan det går med dere,- og kanskje få noen trøstens ord om hjemlengselen blir stor :sjenert:

Jeg er "oppe" igjen nå,ja, men det skjedde ganske mye i helgen,- av selvutvikling tenker jeg ;) Har ikke oversikt over alt enda, men det kommer etterhvert. Har ihvertfall vært noen prøver som har gjort at jeg har "våknet" på enkelte områder,- og da mener jeg ikke bare i forhold til vennen. Jeg vet av erfaring nå at etter sånne nedturer, går det gjerne med sjumilsstøvler videre i livet (enig seroxata??)

I dag har jeg vært hos ei venninne og healet og "snakket" med katten hennes :rosasmil: Han er en utekatt og de har nettopp flyttet. Aner ikke hvor mange ganger hun har vært på det gamle stedet og hentet han. Nå blir han holdt inne for å bli kjent med nye lukter og lyder, og så ga jeg han litt og snakket med han. Har dere prøvd å snakke med dyrene? Da jeg kom hadde hun satt på en cd, som han ble helt klart urolig av,- "fortalte" at den likte han ikke. Før jeg skulle dra, satt jeg og ga han litt mer healing og fortalte at det er dette som er det nye hjemmet hans og eierens. Blir spennende å se hva som skjer.

Tydelig at det i helga skjedde saker og ting med meg :overrasket: Jeg kjente energien i healingen mye bedre, og kontakten vi hadde med "prating" var spesiell.

Seroxata: Du er nå skjønn,da vennen :klem: Hører du hva du sier eller? Det er vel ord som er gode for deg selv også tenker jeg.

Ikke så verst den personligheten din heller da, rødtopp (eller er det noe annet nå???) :pippi:

Lille Ballerina: Ja ikke sant at gode venner og familie er godt å ha ;) Takk skal du ha :klem:

Kafka: Ja, jeg håper jeg får det til denne gangen :overrasket: Jeg prøvde nemlig for 4-5 år siden, men da var det så mange ting som stengte,- jeg fikk aldri tak i (på tlf) de jeg visst hadde ledige leiligheter. Mens denne gangen hadde jeg tilbud om 2 stykker dagen etter at jeg bestemte meg :overrasket: Tør liksom ikke helt tro på at det kan bli sant, men innimellom spreller hjertet av forventning :hoppe:

Rhoswen:Hei! Velkommen hit :) Har ikke vi vært inne i de samme kristen-trådene flere ganger? Vel, her kan du snakke om alt du vil innen alternativt ihvertfall! Det skjønner du nok når du ser at jeg healer og snakker med katter :sjenert: Hvilke emner er du mest interessert i da? Skal ta meg en tur på den astro-siden og se. Du kan jo sjekke ut Stjerneportalen, det er en dansk side med mye spennende info ;)

Som dere skjønner,- I'm back :sjarmor: .......vel :sjenert: Jeg skulle kanskje ikke være så bråkjekk, skal jo til behandling i morgen. Da får vi se om jeg får noen svar av hjelperne våre, eller om jeg stuper ned igjen..... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Ja, kjenner til de sjumilsstøvlene gitt :)

Isj...

Så spennende med den healingen! skal blir artig og høre hvordan det går med katten fremover!

Venninna mi og jeg kom i snakk om å oppsøke en synsk eller noe, som kan fortelle litt om fremtida vår... Bare så synd det ikke er noen her i Kr.sand... hun visste om en oppe i Harstad, som visstnok skulle være veldig flink, og som ikek tok betaling eller noe..

Et par venninner av meg hadde vært nede i syden nå, og blitt spådd i hendene av en gammel mann. Hun ene hadde begynt å grine, og nekter å snakke om enkelte ting, de ble for personlige... men hun hadde fått helt gåsehud, for han kunne fortelle om ting han umulig kunne vite på forhånd! Om samboeren hennes som var mye eldre, og at foreldrene ikke kunne fordra det o.l

Han er en mann jeg kunne tenkt meg å møte...

Nå for tida er jeg rødlilla i hodet! men nå skal det bli rødt igjen, for det ble altfor mørkt nå synes jeg ;)

rødhette er visst det beste, hehe...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke det er så spennende å vite mye om framtida, egentlig :roll: Jeg har vært til håndavlesing og da fikk jeg vite noen store trekk: når jeg blir 54-55 år skal det skje store ting (ikke lenge til det,da...) og når jeg blir 75 kan jeg velge om jeg vil fortsette i samme tempo som nå eller trappe ned (det vil jo si at jeg ihvertfall blir 75 :sjenert: )

Var hos venninnen min idag,da,- lå på benken i 1 1/2 time :overrasket: Ganske tøft, så nå skal jeg sette opp min egen "regjering". Ikke lett siden Flower-land blir styrt av en despot (dvs meg selv). Justisministeren straffer "innbyggerne" for det meste som blir gjort, kulturministeren stiller stooore krav til kreativitet og kulturelle aktiviteter, handelsministeren tar kun imot varer som bytte mot noe annet osv. Så jeg er ikke særlig snill mot meg selv som dere skjønner :forvirret:

Hadde endel fine bilder også,- så meg selv på det ytterste skjær med bølgesprut og mye energi. Fikk noen svar ang. hvorfor jeg ikke klarer å roe følelsene for vennen min.

Så i dag har det vært mye tankevirksomhet + at min ex-svigerinne har laget kvalm igjen :sinna: Ikke mange mennesker jeg har problemer med (er vel ganske naiv, egentlig), men henne skulle jeg gjerne ha bestilt en psykologtest på :sur:

Men, ellers har jeg det ikke så verst. Har hatt litt kontakt med vennen, men skal visst ta litt vare på meg selv først nå.

Dere skulle virkelig se kattungene jeg passer nå :ler: De er ca 10 uker og rene rakettene når jeg slipper dem ut i stua!!! Utrolig spretne, lekne, myke, kosete, vakre og bare til å spise opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Synd at du har hatt en nedtur. Noen ganger blir systemet overbelastet og da går det som regel slik. Godt at mange har fortalt deg at du må ta vare på deg selv. Det er jo ikke enkelt, men du forsøker, leser jeg., og det er bra.

Forandringer er i emning forstår jeg. Har du fått avklart mer om flytting, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen

Hva er jeg IKKE interessert i?

Er fascinert av all sammenheng, alt jeg mener er naturlig som mennesket av i dag bare overser enda det er så åpenbart. Ville synes det var helt topp å få noen til å se på meg, hadde jeg nær sagt, healing, chakraer, håndspåing, hva som helst, jeg vil bare finne roen jeg vet er inni meg. Intuisjonen min er så sterk avt jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kanalisere den, det prikker ihodebunnen når jeg oppdager noe jeg ikke skulle gjort, jeg bare vil lære om alt mellom himmel og jord. En vakker dag når døgnet får 65 timer skal jeg gjøre det også :ler:

Hvis du vil prøve deg på en nutcase, kan vi ta det på PM :sjarmor:

Det er klart det ordner seg for deg - de tunge stundene er fordi sjelen din bærer så mye. Sånn er det, du har så mye å gi ut. Svarene kommer hvis du ikke leter så hektisk etter dem.

Jeg er spent på katten du healet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...