Gå til innhold

flowers filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Ja, da er jeg i gang med nytt navn og ny dagbok :) Håper jeg får like mange spennende og koselige besøk her inne som i den gamle ;)

Må bare av gårde å mate alle dyrene jeg passer, så skriver jeg senere. Henvisning under signatur kommer nok også da tenker jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg akkurat vært og matet dyrene jeg passer for andre gang :) Det er sååå koselig,- særlig kattene siden jeg savner pels etter at jeg måtte ta mine egne for noen år siden :sjenert: Jeg kan styre min begeistring for fiskene og skilpadda, men de 2 voksne perserne og ikke minst de 3 små kattungene (7 uker!!) :lol:

Jeg så i den gamle boka at du er fascinert av skilpadder Seroxata ;) Jeg har alltid trodd at de er veldig treige :roll: , men første gang jeg passet dem tok jeg skilpadda ut på plenen (de pleier å gjøre det, den liker å gå der). Den var utrolig rask :overrasket: Jeg måtte virkelig gjete den hele tiden, ellers hadde den "løpt" under verandaen :ler: Den er jo ikke så stor, men er skikkelig sterk i beina/klørne, så jeg måtte lære å holde den riktig slik at den ikke "sliter" seg ut av handa mi :Hehe:

De 3 kattungene med champagnefarget pels er bare så nydelige !!! Og i kjempeform, oppdaget i dag at selvom de er innestengt på kjøkkenet, så kommer de nå over stengselet :overrasket:

Fikk akkurat sms fra vennen min, han står på med oppussinga i leiligheten sin, skal bli gøy å se når han blir ferdig! Ellers er kontakten litt mer laber enn før festivalen, pga noe som skjedde der. Vi er fortsatt gode venner, men...... :sjenert:

Var i dyrebutikken i dag og kjøpte børste til katten til broren min, den røyter noe aldeles forferdelig. Jeg har anbefalt at han bytter fòr, men uansett så er en børste god å ha. Ihvertfall så ble butikkeieren og jeg stående å prate lenge (kjenner han pga kattene og de 2 astrilene jeg har hatt). Først om hunden hans (han har Shetland sheepdog) mens vi koste med hunden på disken, og så om andre hunder. Snakket om hvilken rase jeg bør velge når den tid kommer. Til slutt snakket vi om Grå Jacko :) De er jo sååå flotte og jeg ønsker meg nok en sånn ja. Noen jeg kjenner har en sånn ,men den har det ikke noe bra. De tør ikke holde han og han er underernært av kontakt :grine: Når jeg flytter til et sted hvor jeg får lov til å ha dyr, spørs det om jeg ikke spør om jeg kan låne den for å se om jeg fixer den type dyr. Butikkeieren håper jeg kan det, og at jeg kan overta den etterpå for han har helt vondt av den!

Så det skjer stadig noe. Besøkte broren min på jobben i dag,- og fikk en nydelig stein som de hadde kommet over under sprenging :) Jeg er jo litt "steingal"! Har nesten alltid en stein/krystall på meg, enten rundt halsen, armbånd eller i lomma. Ble sånn da jeg hadde butikk hvor jeg bl.a. solgte steiner/krystaller.

Håper dere alle har det bra, klemmer fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Gratulere med ny dagbok og nytt navn.

Det var godt jeg fant deg igjen. Greit at du sa ifra slik at jeg kunne se på rett sted.

Kattunger er bare nydelige de, og de du beskriver høres helt skjønne ut.

Man skal være sikker på at man vet hva man går til når man skaffer seg et dyr. Synes synd på pip-en som ønsker kontakt uten å få det. Dyr trenger kontakt, og jo mer intelligente de er, jo mer kontakt trenger de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

fikk først panikk, da jeg så dagboka di var stengt, men heldigvis, så var det en ny en her :P

Høres så koselig ut med alle dyrene!! Elsker alle de skjønne skapningene som finnes, går ikke ann å være i dårlig humør rundt søte hjerteknusere! :blunke:

Håper du kan overta jackoen! ble trist av å lese om den! Er sikker på at den ville fått det storartet hos deg jeg! ;)

Håper det går bra med deg og vennen din! Og såklart med deg generelt :)

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Bettie og seroxata :hoppe: Koselig å se dere her også!!

Bettie: Klart jeg måtte si ifra så jeg ikke mister kontakten med dere alle, vettu :ler:

Jeg blir helt tussete når det gjelder de hårete krekene, og særlig kattunger,da :sjarmor:

Helt enig ang. den Jacko'en, det er trist. Litt vanskelig også for det er ei barndomsvenninne av meg som har den.

Seroxata: Klart jeg ikke bare forsvinner :overrasket: Hvis noe sånt skulle skje, så sier jeg selvfølgelig i fra!!

Du skulle se kattungene når de tuller rundt på gulvet og sloss med"nebb og klør", klatrer overalt og river ned det de får tak i :ler:

Har akkurat hatt en prat med vennen min på mob'en, så det går nok bra :roll: Problemet er bare mitt, og det er selvsagt fordi jeg er så hekta i han :sjenert: Ikke lett å legge vekk følelser som jeg har hatt i 2 år (eller i flere liv egentlig!!). Men, han vet hvordan jeg har det og jeg vet hvordan han har det, så da må jeg bare prøve å leve med det......

I morgen skal jeg på min årlige mammografi :forvirret: Ikke det morsomste jeg vet, men siden kroppen min danner kuler, er det greit å sjekke puppene en gang pr. år.

Så da skal jeg en tur til Drammen, og det passer bra for der får jeg tak i det vennen min skal få i 'bursdagsgave også :sjarmor:

WOW, nå skinner sola :klappe: Vi har hatt et forferdelig regnvær noen dager nå. Kikket på nettet istad og brannvakta her var det våteste stedet i Norge nå

:grine:

Håper dere har en fin dag alle sammen (og ikke altfor mye regn,da ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattunger er morsomme, særlig når de øver seg på å bli farlige jegere.

Mamografi er ikke morsomt, men det er jo greit da, og bra at du blir fulgt opp.

Håper du får en helg med mye fint vær. Det har regnet nok for en stund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata

Kan tenke meg det er et søtt syn! små puser er noe av det nusseligste! :hjerter_rundt:

Bra du ikke har planer om å forsvinne! for da hadde jeg etterlyst deg altså! :P

Nå er jeg så stuptrøtt her jeg sitter at jeg ikke klarer tenke klart, men ville iallefall ønske deg god helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Gratulerer med nytt nick og ny dagbok. Jeg kommer nok innom her innimellom.

Hvordan gikk mammografien?

Ha en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Ja, er ikke kattunger nydelige? Dere skal se når de sniker etter hverandre og hiver seg over de andre. Og så er de jo bare sååå bløte :rosasmil:

Mammografien gikk bra,- godt å være ferdig med det for denne gang. Det er forresten første gang jeg har fått blåmerker etter maskinen :overrasket:

Ellers har jeg satt igang med hetetokter igjen, så det skjer da ting og tang i kroppen nå :sjenert:

I dag har vi hatt mer sol enn på mange dager,- deilig!!

I går var jeg i huset i skogen og skrubba malingflekker. Følte meg helt renset da jeg var ferdig med å krabbe på det ene rommet og skrubbe med salmiakk :overrasket:

I kveld er det bursdagsfest der oppe. Er egentlig buden jeg og, men har takket nei :sjenert: Mange grunner til det: særlig med damene til kompisene hans føler jeg meg utgammel (og tenker at jeg håper virkelig ikke jeg var sånn ...), siden han skal feste skikkelig skal han ihvertfall slippe å ta hensyn til meg om han har lyst til å snakke mye om forelskelsen, det kommer noen av Oslos dj'er og rap-artister og da blir jeg nok feig :tristbla: , og dessuten har jeg vondt i hodet pga all tankevirksomheten om dette (og annet) :forvirret:

Ok, så er jeg feig, men det får heller være......

Bettie: helt enig ang. kattunger. Og de ser virkelig ut som små miniløver som er på jakt :hoho:

Seroxata: skal si ifra om jeg forsvinner, jeg vettu :) Har ingen planer om det enda ihvertfall. Må jo få med meg alt du driver med :sjarmor: Du hadde nok ikke feiga ut som meg i dag :Hehe:

Hannen: Hei og takk! Fint å se at folk finner meg selvom jeg både har nytt nick og ny dagbok :hoppe:

Nå må jeg ha meg litt middag. Dere får ha en fin lørdagskveld!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bok. Jeg skriver ikke så mye - men jeg er innom og leser jevnlig.. ;)

Skilpadder er mye raskere enn man tror. Vi har en sumpskilpadde .. og hun beveger seg mye mer smidig enn det man skulle tro. Og i vann er hun utrolig kjapp. Har ingen problemer med å fange fisk. Vi pleier å ha henne i badekaret jevnlig - så hun får trim - og kjører da full fart på kranen så den maten vi putter oppi beveger seg i strømmen .. og da er hun skikkelig på jakt :ler:

Mammografi er aldri noe hyggelig - selv om det er greit å få sjekket det. Har hatt noen diskusjoner med venninner om hva som er "verst" - små eller store pupper som skal klemmes flate. :sjokkert: - men vondt er det okke som - selv om det må gjøres.. :frustrert:

... og inspirert av deg .. får jeg begynne med middagen .. tror det blir kyllingsalat med masse sukkererter - det er nam det... :sikle:

Ha en koselig lørdagskveld - jeg skal bare slappe av hjemme - deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å takke nei, synes jeg. Skal man være med på en fest, synes jeg det er greit å føle at det er ok. Mulig det er å feige ut - men - voksne damer gjøre som de selv vil (nesten)

Det hørtes ikke noe godt ut med blåmerke etter mamografien. Har sluppet det til nå, men jeg føler meg rimelig flat mens det pågår. Behagelig er det ikke. Men det er godt å konstantere at alt er som det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

:klem: Heia Dronninga :klem:

Jeg beklager så masse masse at det ikke ble skrevet til deg, jeg leita etter deg skjønner du. Så var jeg inne på pm der du hadde skrevet at du hadde skiftet brukernavn, tenkte jeg skulle skrive noe til deg der. Så skjedde det så mye her hos "Beate" og vi måte bare gå. Nå må jeg gå igjen...

Super klæm og håper du koser deg masse :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Høres ut som du har fått skrubba nok iallefall ;)

Skjønner godt at det kan bli for mye på fest og, jeg har mine dager jeg og, som jeg hadde takket nei til ;)

synes ikke du er feig jeg! Er du ikke så lysten på en fest, så er det da bedre å holde seg hjemme :)

Håper du får en fin dag vennen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! :)

Leste litt i boken din, og måtte skrive en liten hilsen synes jeg =)

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at du takket nei, jeg. Man kan jo ikke være med på alt heller. Noen ganger må man bare si nei.. ;)

Håper du ellers har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Denne dagen har det blitt litt farting (ikke dit jeg aller helst vil farte,men....). Først måtte jeg mate alle dyrene jeg passer,- blir aldri lei av å studere de små kattekrekene. De er bare til å spise opp!!!

Seinere på dagen var jeg en tur på gården og snakka med broren min og katten hans, og tilslutt en tur for å mate de små igjen. Godt å ha bil,ja.

Har hatt besøk av ei venninne og hunden hennes også. Vi ble sittende å se på album,- det kan jeg love ble en lattermild stund :overrasket: Særlig over bildene fra fester på 80-tallet, med DE skulderputene, DE store panneluggene, DE brillene og DE store kragene. Utrolig morsomt å se på nå, men vi følte oss jo kjempefine,da :wow: Jeg hadde mye moro både på 70-80 og 90-tallet jeg, så det er mange gode minner :plystre: Bl.a. :raudruss: i -75!!! Det var jo i et annet liv! Men, det som er sprøtt, er at vi alle ser yngre ut nå. Sikkert pga frisyrer og klær. Mange ser jo ut som sin egen mor :sjokkert:

Hei LilleBille: koselig at du er innom,da vet du ;) Ja, det er helt utrolig med de skilpaddene. Jeg har ikke hatt den på plenen iår, det har vel vært litt kaldt for den også kanskje (unskyldning...). Og i morgen kommer eierne hjem så da kan de ta han ut selv. Om en har små eller store som skal klemmes flate i maskinen, tror jeg blir ett fett! Jeg har prøvd begge deler og det var like ubehagelig uansett :tristbla: Men, det er jo greit å sjekke da! Sms fra vår felles kjente idag. De driver med øyhopping i Hellas, og han begynte visst å få fin farge nå. De storkoser seg !

Hei Bettie: Klart at vi voksne damer bestemmer selv :klappe: Men, jeg har en litt ekkel klump i magen allikevel. Han ba meg jo og hadde lyst til å ha meg der, - jeg kunne jo tatt bilen og vært en liten stund uten å drikke noe :sjenert: Han kom jo i 50-årslaget mitt selvom han faktisk ble yngst. Men, vi har hatt kontakt i dag og den er ihvertfall ikke endret. Første gang jeg har fått blåmerke også faktisk. Egentlig litt rart når en tenker på hvordan de legges i klem.

Hei chrizzy: Går bra det,da :sjenert: Trodde nok det var grunnen skjønner du. Jeg følte for forandringer nå, skjer mye i livet mitt på andre områder og da ble det nytt nick og ny dagbok. Skjønner at du og den lille mannen koser dere? Bra!!!

Hei seroxata: At jeg har skrubba nok, mener du??? Fikk ihvertfall renset opp i systemet, blir vel ikke forkjøla med det første tenker jeg.......... Har tilbudt meg å hjelpe til med skrubbing av resten og, så vi får jo se. Ang. festen: typisk sånn litt kinkig "valg"situasjon som jeg har altfor lett for å sette meg selv i :sur: Hadde jo lyst også da vet du, men det er akkurat som om jeg får sosial-angst noen ganger. Og så angrer jeg dagen etterpå :klaske::grine:

Hei cosmo:Takk for at du stakk innom :klem: Du får ta en titt i den gamle dagboka mi også da vet du, så du ikke får inntrykk av at jeg bare feiger ut for fester jeg gjerne vil gå på. Jeg har vært borte i endel spennende temaer der,- drømmetyding, sjelevenner osv. Kommer nok noen sånne temaer her inne også, bare jeg får kommet i gang etter jazzfestivalen jeg var funksjonær på :roll:

Har vært bortpå tarot-kortene endel ganger i det siste,- æsj så ekkelt og ærlig ;) Neida, jeg mener jo ikke det. Spennende som alltid! Nei, nå må jeg visst legge meg snart, klarer nesten ikke holde øynene oppe lenger :smile:

Så dere får ha god natt :gape: Tror forresten jeg har igjen å skrive i et par dagbøker, måååå vel klare det.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Hahaha, høres ufattelig artig ut med den mimringa! skulderputer og store briller, jaa, høres unektelig morro ut ;)

Jeg skjønner akkurat hvordan det er med den dilemmatingen! Har noen ganger veldig lyst til å gå et sted, men så får jeg liksom en klump i magen, og tør ikke helt.. men samtidig vil.. og så sitter jeg hjemme og har uro for jeg ville jo egentlig vært der.. skal ikke være lett nei!

Godt å høre at ingenting er endret fordi du ikke gikk iallefall :)

nå tenker jeg meg at du sover godt ;)

:klem: til supre snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dyr er en super flott ting! Grattis med nye flott db til deg. Her har det vært endringer forstår jeg :) Supert, enring er en fin ting som alltid fører med deg masser av spennende saker og ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er moro å mimre. Jeg hadde alt som 80-tallet krevde, ja - både puter, hår og briller. Syntes jo jeg var fin, da.

Du får jo dagene til å gå som ambulerende dyrepasser. Kanskje du skulle lage deg din egen arbeidsplass som det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Dyr er morsomme. Fint at du kan være litt "barnevakt".

80-tallet var en morsom tid, ja. Alltid gøy å se gamle bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yak! Dette har vært et rart døgn :overrasket:

I går fløyt det kloakk opp i dusjen når jeg dro ned på wc :kvalm:

For andre gang på 1 1/2 mnd var rørene tette!!!!! :sinna: Og husverten oppfører seg som om det er min skyld!! Jeg er 50 år og har aldri hatt tette rør før, jeg vet hva som skal i wc og hva som ikke skal det!

Husvertene var bortreist i går, så jeg satte lapp på døra og overnattet hos kusina mi som er i Sverige på spa..... Koste meg med kattene og tv'n (jeg har jo ikke det lenger).

Idag dro jeg tilbake, og der kunne husverten fortelle at septikbilen kom snart.

Fyren kom, spylte og dusjen ble fylt av........... Han måtte suge isteden. ÆSJ!

Ja, han gjorde det jo med en slange til sånt bruk, men det så ikke ut!

Det beste var at han sa til husverten at "disse rørene er ikke gode"!!!!!!!!! Så da er vel jeg frikjent,da??? Ser sånn ut for husverten foreslo at de skulle vaske på badet for meg :klappe:

Så da får vi se hvor lenge det holder? Om det skjer noe om kort tid igjen, regner jeg med at 3 mnd oppsigelsestid ikke gjelder lenger!!

Guffent?? JA! Glad jeg skal flytte? JA!

Traff søstera til ei som leier ut mye og til ok pris her i byen på butikken også :ler:

Men, jeg har hatt besøk av vennen min + av 2 venninner, så dagen har vært fin den. Den ene venninna var her til middag,- koselig :) Og nå koser jeg meg med rødvin og nøtter :sjarmor:

Jeg har fått mange forslag til flytting nå ;) Bornholm er visst nydelig. Men, Sverige er enda billigere :roll: Så vi får se hva det blir til.

Håper dere har det bra? Ha en fin kveld videre ihvertfall :klem:

Seroxata: "Jeg skjønner akkurat hvordan det er med den dilemmatingen! Har noen ganger veldig lyst til å gå et sted, men så får jeg liksom en klump i magen, og tør ikke helt.. men samtidig vil.. og så sitter jeg hjemme og har uro for jeg ville jo egentlig vært der.. skal ikke være lett nei!"

Regna med at du ville kjenne igjen dette :sjenert: Dumt,men sånn er det noen ganger!

Kafka: "Dyr er en super flott ting! Grattis med nye flott db til deg. Her har det vært endringer forstår jeg Supert, enring er en fin ting som alltid fører med deg masser av spennende saker og ting"

Enig i alt du sier der,ja!! Dyr burde vært på blåresept til alle som trenger/ønsker det! Jeg merker at det skjer ting med meg når jeg er sammen med dem,ja!

Og endringer! Hvor ville vi vært uten dem?? Ikke et sted jeg ville vært ihvertfall!

Bettie: Har tenkt på det å lage et yrke utav det,ja! Mange som trenger å passe både dyr, hus og blomster. Jeg både mater dyr, tar inn posten, vanner planter og flytter litt på stoler o.l så det ser ut som om noen har vært der. Verdifullt for de som bor der.

Og 80- tallet...... (vel, jeg synes både 70 og 90-tallet også var morsomme, jeg altså...)

Fighter: Jeg er heldig som har så mange venner som har dyr og reiser på ferie!! Bilder er alltid morsomme! Heldigvis har jeg vært flink til å ta mange bilder i mange år, så det er mange timers moro i albumene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...