Gå til innhold

flowers filosofiske hjørne


flowerpower

Anbefalte innlegg

Skal også ringe sykehuset så jeg kanskje får tatt gastroskopien ganske snart.  Vil ikke men må vel...

Det går sikkert kjempefint. Det er jo hverken artig eller godt, men ingen har vandret av en slik undersøkelse ;)

Går det fint med deg eller? Skjønner at du har mye å henge fingrene i, men tenk på hvor du snart sitter i sola og leser gode bøker og koser deg med en glass et-eller-annet-med-isbiter i :sjarmor:

Ha en flotters mandag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem:

Jepp, jeg skal dit i slutten av november, og være der i 15 dager! :hoppe: Vi (pappa, en kammerat av pappa og min kusine) har leid et flott hus i Arguineguin, så jeg gleder meg enormt!

Jepp, vi kan møtes på Ancora-senteret og ta en kaffe eller Cola. ;) Er iallefall to kafeer der jeg liker. :)

Vet du hva det heter der leiligheten din ligger? Send eventuelt PM. ;)

Kjenner du noen der nede? Det bor mange koselige nordmenn der! Også har sjømannskirka fint bibliotek. Der du kan sitte UTE hele året og lese bøker og spise vafler! :-D Åååå, du får det FLOTT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Ballerina: Ingen drømmer om menn i grønne tangaer her i gården,nei :ler: Heldigvis at jeg har godt sovehjerte :sjarmor:

~Alwa~:Nei, gastroskopi er ingen drømmeundersøkelse, har gjort det 2 ganger. Etter 1. gangen lovet jeg meg selv at aldri mer, men jeg måtte ta ny i vinter og da fikk jeg både bedøvelse og beroligende, så jeg sovnet :overrasket: Husker hverken at slangen gikk inn eller ut!! Så da er det ikke så ille allikevel.

Men, siden det blir flytting til et land med billig rødvin, tenker jeg nok at jernlageret kommer til å øke,jeg :sjarmor: Du får komme en tur,da vel........

Lillesky: Den leiligheten jeg tenker på ligger i Patalavaca, i et anlegg som heter Panorama. Jeg har jo aldri vært der, men jeg kjenner et ektepar som har hatt leilighet der i 13-15 år og stortrives. Hun var først gymlærer for oss, så gikk jeg på trimmen hennes (nesten aerobic) og til slutt har jeg gått på både meditasjon og drømmetydingskurs hos henne. Hun tenker kanskje å sette igang med drømmetydingskurs når jeg kommer ned, for da kan jeg være vikar :sjenert:

Tenk at vi kommer til å møtes der nede,da :hoppe: Det blir koselig! Jeg kan sende deg mobilnr. mitt på pm ;)

**************************************************************'

I morgen skal jeg til venninnen min som driver alternativbehandling igjen,- gleder meg!!

Etterpå skal jeg spise middag hos en annen venninne.

I dag kom vennen min på besøk,- koselig, det er lenge siden nå :Hehe:

Traff utrolig mange kjente da jeg var i byen idag, og alle synes det er på tide jeg kommer meg nedover ;) Jeg har drømt om det leeenge. Alle som èn sier at jeg fortjener det,- det er vel ikke dårlig, vel :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patalavaca!

Vi bodde på hotell der i fjor! Er utrolig fint der.

Også er det en kjempefin gåtur til Arguineguin (ca. 10 min. kanskje?) langs strandpromenaden.

Men det ligger to fine matbutikker der. Spar er best.

Også er det en norsk bar der, som viser norske nyheter blant annet. Også viste de "Hotel Cæsar" og andre viktige ting! :ler:

Det ligger rett ved Anfi del mar, Lyng sitt luksusanlegg vet du (og der ligger Gran Canarias flotteste badestrand!).

Ligger ikke langt fra den norske skolen og den norske "helsefarmen".

Masse restauranter i nærheten.

Ja! Jeg kan kanskje komme på drømmetydning da? :hoppe:

Du må få deg spansk mobil når du kommer ned da. Det blir mye billigere! Pappa har kjøpt seg spansk-kontantkort.

Trenger du datahjelp der nede, så har jeg MEGET gode kontakter. ;)

Ja... :sjenert: oi...ble litt mye her, men jeg blir så engasjert! :ler:

Når skal du ned? Er det helt bestemt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at depositumet gikk i orden. Da er det bare å pakke, da - ja å få sjekket at som må sjekkes før du drar.

Det var en fin ekstrainntekt du fikk, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOW :overrasket: Nå skjer det mye på en gang :overrasket:

Alt med flytting ser ut til å bare gli ubesværet unna :ler:

I dag var jeg hos venninna mi til behandling, og hvilken behandling :overrasket:

(blir nok ingen dagbokrunde på meg idag, må bearbeide alt som kom fram!!!)

Fra tidligere vet jeg at jeg har 2 munker som guider, en "vanlig" munk som dukket opp i flere meditasjoner for endel år siden, og en buddhistmunk (som nok er den som påvirker meg ang Tibet)

Begge to dukket opp i behandlingen idag (dere som ikke tror dette går an og tror det har klikket for meg, får heller slutte å lese nå for dette kan bli litt heftig for dere :klem: ) Buddhistmunken kjeftet på meg hele timen (11/2 time!!), jeg hadde for mange ting på alteret mitt, jeg leser for mange bøker,- ikke nødvendig siden jeg vet alt fra før!-. Han og jeg levde sammen i kloster før Kristi fødsel og var veldig gode venner. Han underviste og jeg jobbet i hagen. Nå er han irritert fordi kompisen hans roter rundt og ikke tar fram den informasjonen han har inne i seg! Jeg skal ikke lese om ritualer eller bønner, de kommer innefra når jeg trenger dem. Jeg kommer antagelig til å drive endel med urter (kanskje Ayurvedisk,- den eldgamle typen ikke den moderne). Han ville ikke si hvor vi levde;- "Da går du bare til en bok og leser om det!"

Han er en helt utrolig fyr og sa veldig mye sant (som ikke venninnen min vet om heller!) Og selv om han var irritert, så var jeg glad for at han sa det han sa :klem:

Den andre munken (som jeg har hatt med meg lenge), var en ung mann i mørk munkedrakt med hyssing med knuter rundt livet. Han var utrolig trist, og det kom fram at han var gitt til klosteret av familien fordi de var fattige. Mange av de eldre munkene forgrep seg seksuelt på han, og han så at dette klosteret og denne ordenen ikke var rett for han. Han snakket om det rene som buddhistmunken representerte. Jeg hadde vært ei kokke som tok meg av han og trøstet, og han var glad i meg. Derfor hadde han hengt seg på meg, både for å hjelpe og trøste meg og for å få hjelp selv. Jeg hjalp han til å gå videre og han dro opp til lyset til sine kjære.

Flyttingen til Gran Canaria er helt riktig, og jeg kommer i første omgang til å få veldig nytte av maten der nede. Og til å få ro inne i meg selv.

Så som dere skjønner dette ble en veldig spesiell time.

***********************************************************'

¤Escada¤: Som du ser skjer det mye her nå :sjenert: Uka er foreløpig helt topp!!!! Håper du har det bra også??

Lillesky: Klart vi må møtes på den kafèen :Nikke: Og vet du hva? Lurven skal nedover i vinter også :sjarmor: Kanskje han er der samtidig??

Jeg kommer nok til å beholde abonnementet mitt som jeg har her,- kan sende deg nr på pm, siden jeg bare skal være der 6 mnd.

Nå har jo ikke jeg tv her hjemme, men det kan jo være artig å se norske program av og til kanskje ;)

Klart vi kan se på drømmene dine vel :klem:

Den datahjelpen er det en kjekk ung mann eller :sjarmor:

Bare moro at du ble så engasjert :ler: Jeg drar ned rundt 1. november, det er da jeg skal være ute av denne leiligheten.

Bettie: Ja, nå er jo jeg ganske heldig med pakkingen av leiligheten,- har nemlig ikke pakket ut så mye siden jeg ikke har likt meg her :sjenert:

Holder på å finne ut av det jeg må finne ut av. Spennende!!

Lille Ballerina: Du er jammen ekkel :ler: Nei, jeg har IKKE grønn bikini! Har "snakket" med Lurven nå, han skal visst nedover i vinter og han har verken hår på ryggen, grønn tanga eller hengemage,- det er mer min type mann,så :hjerter_rundt:

Dere får ha en fin kveld, det blir nok en tidlig kveld for meg. Mye å bearbeide.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen

Du hellige jul :overrasket: her skjer det saker og ting. Så spennende!!

En vakker dag skal jeg ta meg tid til å pusle med sånne ting, det er utrolig mye mer som foregår en vi er bevisst på tror jeg, uten at jeg vet i detalj hva.

Lykke til med pakking og flytting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var veldig liten, og kunne bo på skulderen din, og være med på alt det spennnede du opplever. Blir så inspirert og glad av å lese i dagboken din :klem: Håper virkelig varmere strøk blir alt du drømmer om + at du slipper unna ekle menn ( og slikt) :sjarmor:

Jeg skal til en alternativ terapaut om en måneds tid, og få skikk på noen av spørsmålene mine og dårlige tanker. Får håpe det hjelper meg :) Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesky: Klart vi må møtes på den kafèen :Nikke: Og vet du hva?  Lurven skal nedover i vinter også :sjarmor: Kanskje han er der samtidig??

Blir kanskje et KG-treff på GC da! :ler: Kom an, alle sammen! Nå vet dere hvor det gjelder å dra i nov./des.! ;)

Nå har jo ikke jeg tv her hjemme, men det kan jo være artig å se norske program av og til kanskje ;)

Ja, det kan jo hende at du får litt norsk-abstinenser, selv om det er veldig mange nordmenn der nede.

Den datahjelpen er det en kjekk ung mann eller :sjarmor: .

Kommer an på hvor gammel du er! :ler:

Han er pensjonert politimann. Men han er ikke så gammel da. 55 kanskje? Bare det dobbelt av min alder. Men han er gift da!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :klem:

Ja, det skjer visst mye på en gang nå. Men, er det ikke ofte sånn? Enten skjer det en haug med negative ting eller så er det en haug med positive? Tenk om de kunne spredd seg litt utover,- det kan bli litt heftig med alt på en gang :overrasket:

Rhoswen: Ja, da både jul og påske :sjarmor: Anbefaler å finne et slikt menneske, det er helt utrolig hva sånne behandlinger gjør med en. :klem:

Lille Ballerina: Du kan få sitte på skulderen min og hviske og tiske med munken min du vet du :klem: Takk for godord om dagboka mi :klem: Jeg føler det nok ikke sånn selv, så det er godt å høre.

Så spennende at du skal til terapeut. Hva slags? (Om du vil si det her da?) Jeg har jo gått både hos psykolog, psykomotorisk og nå alternativ behandler. Alle har hjulpet meg på hver sin måte. Akkurat nå er det denne typen som føles riktig for meg. Men, lykke til!

Lillesky: Nå vet du at han datafyren ikke er for gammel,da............. Men, siden han er gift så er han fy fy.

Håper du har en fin dag og at du finner deg en ny psykolog snart :klem:

Nå må jeg fly,- skal til fysioterapeut først og så ha lunsj med ei venninne :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et bilde jeg vil dele med deg!

Tok det i fjor, og da bodde vi på et hotell i P. der du skal bo. :)

Tok noen bilder av solnedgangen, bare sånn tidsforsriv. Men sola gikk kjempefort ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei flowerpower

Det må være interessant å oppleve set du gjør - og spennende.

Det er godt at du flyter på en positiv bølge. Når du har bestemt deg for endring, gjør det ikke så mye at alt virkes positivt og i riktig retning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest seroxata

ååå-hååå!!! Guri, det høres bare så sinnsykt spennende ut ved kontakt av guidene sine!! Jeg ble helt borte i beskrivingen din, det må være en fantastisk opplevelse!!

Jaja, nå skal jeg hoppe til sengs tror jeg :ler:

Så må du ha en god dag, snuppeluppa!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp :overrasket: I dag har jeg sagt ja til å leie den leiligheten jeg falt for :overrasket: Litt skummelt,ja, men klart jeg gleder meg,da :ler:

Begynner å putte i kofferten nå, skal jo pakke ned alt i leiligheten allikevl,- og da kan jeg like gjerne legge det jeg skal ha med meg ned i kofferten.

Bettie: Ja, det er godt når en flyter på en positiv bølge,- det vet jo både du og jeg :klem: Det skjer jo ofte mye når en gjør endringer, og endringene er stort sett til det positive. Skummelt, men en vokser på det også da :sjenert:

Lille Ballerina: Hehe, kanskje det er derfor jeg sliter så mye med hodepine?? Fordi glorien er for stram :sjarmor: Jeg er vel ikke snillere enn andre, men har tro på at alle må gjøre sitt beste, og kan en hjelpe andre så er det bare en bonus :klem:

seroxata: Du kan få kontakt med dine du også, vet du :klem: Alle har dem, jo,- og det er godt å vite (synes jeg ihvertfall) at de er der og passer på oss :sjenert: Håper du har det bra? Er forkjølelsen blitt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...