Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

Hopptimisten skrev (19 minutter siden):

Jeg har ikke så mange svar, men føler veldig med deg på det! Jeg er selv 20+1 og har hittil gått opp rett under 10kg. Var i utgangspunktet slank med en startvekt på 61kg, så har jo litt "å gå på" da så er ikke så bekymret for selve vekta enda. Men som deg så har sult og matinntak blitt et stort problem føler jeg, og føler at selv om jeg spiser en god porsjon middag så er jeg sulten igjen etter 1,5-2 t uansett! Blir selvfølgelig raskere sulten om jeg spiser mindre!🙈 Og jo mer aktivitet i hverdagen, jo fortere sulten igjen!! Jeg har egentlig gått ganske jevnt opp i vekt fra uke til uke siden starten, men føler også på hvilken ende dette skal ta🙈😅 Og ikke minst at det er ufattelig kjipt og irriterende å være konstant sulten😳🤯

Haha, det er nesten litt godt å høre at jeg ikke er alene! Akkurat det med aktivitet som fører til enda mer sult er nesten litt urettferdig 😂 Spesielt styrketrening, da er jeg så sulten at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg resten av dagen. 🙈 Jeg var 76 kg i utgangspunktet og dermed klassifisert som overvektig (170 høy), tenkte derfor at jeg skulle holde meg mellom 7-11 kg som var anbefalt. Trodde det skulle gå bra siden jeg gikk opp 2 kilo de første tre månedene. Men så kom det 10 kilo på veeeldig kort tid, altså 😅 Håper at mye er vann, men syns det er litt vanskelig å vite hva som er hva? 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cumberbitch skrev (1 minutt siden):

Haha, det er nesten litt godt å høre at jeg ikke er alene! Akkurat det med aktivitet som fører til enda mer sult er nesten litt urettferdig 😂 Spesielt styrketrening, da er jeg så sulten at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg resten av dagen. 🙈 Jeg var 76 kg i utgangspunktet og dermed klassifisert som overvektig (170 høy), tenkte derfor at jeg skulle holde meg mellom 7-11 kg som var anbefalt. Trodde det skulle gå bra siden jeg gikk opp 2 kilo de første tre månedene. Men så kom det 10 kilo på veeeldig kort tid, altså 😅 Håper at mye er vann, men syns det er litt vanskelig å vite hva som er hva? 😬

Det er veldig urettferdig, føler jeg blir straffet for å være flink og trener!🤣 Jeg håper også at det er mye vann, men har virkelig ikke peiling!😅 Har lagt på meg ganske jevnt over føler jeg, med en god del på rumpe og lår! Men magen har jo også blitt ganske så stor, og har fått betydelig mer "lovehandles" så er nok mer enn vann også😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (13 minutter siden):

Det er veldig urettferdig, føler jeg blir straffet for å være flink og trener!🤣 Jeg håper også at det er mye vann, men har virkelig ikke peiling!😅 Har lagt på meg ganske jevnt over føler jeg, med en god del på rumpe og lår! Men magen har jo også blitt ganske så stor, og har fått betydelig mer "lovehandles" så er nok mer enn vann også😅🙈

Jaaa, merker jo at tilogmed de buksene som har vært for stor før i tiden, er veldig trang over hofter og rumpe nå! Veldig glad jeg ikke kastet de da jeg hadde opprydning i klesskapet i vår før jeg ble gravid. 😅 Jeg har ikke alltid så mye mage (en del på kvelden da, hehe..), men lovehandles ja! De går fra korsryggen og fremover nå. 😂 Jeg har flere venninner som har sagt "jeg følte meg SÅ kvinnelig og nydelig som gravid, savner den kroppen as". Kan ikke forstå hva de mener 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg mest på magen, og føler meg egentlig ganske fin. Helt til jeg fikk spørsmål om jeg snart skulle føde 😣 Har gått opp totalt ca 6 kg. Formen er elendig, så jeg har mistet all matlyst og gått ned litt de siste to ukene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ollibolli skrev (På 24.11.2020 den 17.55):

Gratulerer med vellykket OUL og en gutt i magen ❤️ Endrer termin og setter inn gutt på forsiden 😊

OUL her i dag også, gutt og ny termin 24.april^^ Kunne du endret min også? ❤️ tusen takk^^

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juss-jenta skrev (3 timer siden):

Da har jeg vært på OUL. Vi venter en liten jente, ny termin er satt til 28.04 😍

Gratulerer 🥳!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cumberbitch skrev (På 25.11.2020 den 8.45):

Okei jeg vet at vekt er ømfintlig, men jeg må få det ut noe sted. Syns det er så frustrerende hvordan det har bare eskalert siden uke 15. I dag er jeg 26+0, og har siden da gått opp 10,5 kilo (12 kilo totalt). Bare siden sist uke har jeg gått opp 1,5 kilo. Jeg vet jo at jeg har et problem med mat for tiden... Jeg er så sulten at jeg er på tur å forgå til tider, og har null selvkontroll så lenge maten ikke er spist opp. Det er drittungt psykisk å ikke ha kontroll på matinntak samtidig som vekta skyter i været. Det er jo nesten ett kilo i uka, så om dette skal fortsette så når jeg nesten 30 kilo oppgang før fødsel. Det er allerede mye frukt og grønt i kostholdet mitt, så det er kanskje mest middagsmengden som er verst per nå.. Også er jeg jo i mer enn nok aktivitet i følge anbefalingene.

Jeg vet ikke om jeg kan få så mye fornuftige svar ut av dette, men jeg trengte bare å få ut litt frustrasjon 🙈

Jeg føler med deg.. 

Her er jeg i uke 23 i dag, vekta har gått opp 7 kg og jeg har dratt på meg 3,5 cm over hoften🙈 Jeg føler meg stor og jeg er kun komfortabel med å gå i posete klær ute blant folk..  synes det er vrient at magen er såpass stor så tidlig (så sånn ut i uke 30 sist).. Kan ikke fatte at det skal være så stor forskjell på nummer 1 og nummer 2 😅

Ulvehungeren har heldigvis gitt seg her, håper den gjør det for deg/dere også! 🤞

Snapchat-1601736169.jpg

Endret av MVN90
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVN90 skrev (På 26.11.2020 den 21.24):

Jeg føler med deg.. 

Her er jeg i uke 23 i dag, vekta har gått opp 7 kg og jeg har dratt på meg 3,5 cm over hoften🙈 Jeg føler meg stor og jeg er kun komfortabel med å gå i posete klær ute blant folk..  synes det er vrient at magen er såpass stor så tidlig (så sånn ut i uke 30 sist).. Kan ikke fatte at det skal være så stor forskjell på nummer 1 og nummer 2 😅

Ulvehungeren har heldigvis gitt seg her, håper den gjør det for deg/dere også! 🤞

Snapchat-1601736169.jpg

Synes du har fått en fin mage jeg!☺️ 
Jeg synes jeg har hatt ganske stor mage en god stund nå og jeg er bare 20+2 nå!🙈 Og dette er første barnet mitt til og med!

 

0BA64543-BFB1-40EB-B643-774101CF1005.jpeg

Endret av Hopptimisten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVN90 skrev (2 timer siden):

Jeg føler med deg.. 

Her er jeg i uke 23 i dag, vekta har gått opp 7 kg og jeg har dratt på meg 3,5 cm over hoften🙈 Jeg føler meg stor og jeg er kun komfortabel med å gå i posete klær ute blant folk..  synes det er vrient at magen er såpass stor så tidlig (så sånn ut i uke 30 sist).. Kan ikke fatte at det skal være så stor forskjell på nummer 1 og nummer 2 😅

Ulvehungeren har heldigvis gitt seg her, håper den gjør det for deg/dere også! 🤞

Snapchat-1601736169.jpg

Hæhæ! Skal love deg at jeg ikke kommer til å måle meg over hoften før langt uti august neste år 😆 jeg kjenner det nok mye på buksene mine at det har utvidet seg noen gode cm der 😂 ulvehungeren var sinnsyk i dag. Spiste mer enn mannen til middag, og var fremdeles sulten etterpå 🙈

Syns både du og @Hopptimisten har kjempefine mager, da! 🤩

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (7 timer siden):

Synes du har fått en fin mage jeg!☺️ 
Jeg synes jeg har hatt ganske stor mage en god stund nå og jeg er bare 20+2 nå!🙈 Og dette er første barnet mitt til og med!

Har ikke målt magen enda, men her er før- og etterbilde 4 uker vs 20 uker😅

E1700705-9001-4CC6-B801-68DF3D2CBE4A.jpeg

0BA64543-BFB1-40EB-B643-774101CF1005.jpeg

Veldig fin og rund babymage ❤

Og det er viktig og poengtere at det er ikke sikkert magen min er stor sammenlignet med andre, men i forhold til min normale fasong og forrige svangerskap føler jeg meg gigantisk 😂 Håper bare jeg har vokst fort nå første tiden og at det roer seg etterhvert 🤪

 

@Cumberbitchulvehunger er helt forferdelig.. slet med det i MANGE uker, spiste etter klokka rett og slett for å kontrollere det litt (hver 3 time), lagde kun sunn middag, hadde ikke godteri tilgjengelig annet enn helger og spiste frukt og knekkebrød. Nå spiser jeg nesten for lite grunnet veldig travel jobb som sjelden gjør det mulig med pauser og mat. Blir ofte en brødskive kl 06.30 også ingenting før middag kl 16.30 🙈 men for all del jeg tar det igjen på kvelden og når jeg var fri 😅

Endret av MVN90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (På 26.11.2020 den 22.46):

Synes du har fått en fin mage jeg!☺️ 
Jeg synes jeg har hatt ganske stor mage en god stund nå og jeg er bare 20+2 nå!🙈 Og dette er første barnet mitt til og med!

 

0BA64543-BFB1-40EB-B643-774101CF1005.jpeg

Slik ser min mage ut også! Er 20+0 i dag, og trodde ikke det kom til å synes så fort. Er også førstegangs😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes også dere har skikkelig fine mager! Jeg nekter å se på/ta bilder av min, rett og slett fordi utgangspunktet var så labert- med 60 kg vektnedgang har jeg spart meg opp masse løs hud nederst på magen, så gravidmagen blir rar uansett hva- men det er greit altså, det eneste jeg klager litt på er at ultralyd blir så uklart/dårlig siden magen er såpass i veien. Holdt unna det jeg kunne på OUL hahaha 😅

Merker jeg misunte dere litt når jeg så disse fine bildene! Men så lenge man er relativt frisk og rask så er det fint ❤️ Kanskje min blir jevnere/rundere ettersom ukene kommer på og ikke så "klumpete" som den er nå, hihi^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba med vektnedgangen @Måndagsbarn, det står det virkelig stor respekt av 💪

 

Flere er som er plaget med at magen er mye større på kvelden? Føler nesten jeg ser fødeklar ut, magen er steinhard og jeg kjenner godt hvor babyen ligger fra utsiden av magen. Kjenner en liten rumpe som stikker ut, kan følge ryggen bortover osv. Kan ikke huske at jeg fortsatt ble stinn og oppblåst så sent i svangerskapet sist, er i uke 24 på torsdag 🤪 Jeg forstår ikke hvordan han skal kunne vokse 16 uker til inni der, er fryktelig ubehagelig når han legger seg på bestemte måter allerede 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt jobba @Måndagsbarn, det er en nedgang en bør være skikkelig stolt av👏👏

JA @MVN90 magen vokser utover dagen og er oftest sprekkferdig etter middag🙈 Jeg er i uke 26 nå og kan ikke fatte at han skal ha plass til å vertfall tredoble sin vekt inni der! Dette er min første graviditet, så jeg har veldig lite å sammenligne med. Prøver bare å være strålende fornøyd hver dag han sparker, selv om noen av stillingene han inntar er overraskende rare å kjenne på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fonni skrev (48 minutter siden):

Godt jobba @Måndagsbarn, det er en nedgang en bør være skikkelig stolt av👏👏

JA @MVN90 magen vokser utover dagen og er oftest sprekkferdig etter middag🙈 Jeg er i uke 26 nå og kan ikke fatte at han skal ha plass til å vertfall tredoble sin vekt inni der! Dette er min første graviditet, så jeg har veldig lite å sammenligne med. Prøver bare å være strålende fornøyd hver dag han sparker, selv om noen av stillingene han inntar er overraskende rare å kjenne på. 

Jeg har ei fra før, var kanskje sånn da også men husker liksom ikke 😂 Føler meg iallefall mye mer gravid denne gangen, og magen er UTVILSOMT mye større.. satser på at babyen ikke blir det 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene brystet mitt har begynt å lekke på natta, våkner noen ganger opp med en våt flekk på genseren som stivner! Synes kanskje det var litt tidlig siden jeg bare er 21 uker og det er lenge igjen til baby kommer🙈 Mange andre som har det sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (3 timer siden):

Det ene brystet mitt har begynt å lekke på natta, våkner noen ganger opp med en våt flekk på genseren som stivner! Synes kanskje det var litt tidlig siden jeg bare er 21 uker og det er lenge igjen til baby kommer🙈 Mange andre som har det sånn? 

Jeg hadde noen små lekkasjer fra brystene helt fra 18 uker 😊 tror det er ganske normalt. Nå er jeg 25+1 og klemmer jeg så kommer det litt ut 😆 Husker ikke hvor tidlig det kom med min første, men det var i 2.trimester en gang det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...