Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

Cumberbitch skrev (15 minutter siden):

Hehe! Jeg har skjønt det er rimelig vanlig å få større mage med nr 2. Iallefall at magen kommer tidligere 😄 gleder meg til min blir mer rund, sånn som din. Jeg er 28+2, og den har jo poppet mye de siste 4 ukene, så kanskje det ikke er så langt unna ☺️

Ja det har jeg også hørt, samt at ofte når morkaken ligger foran kan magen bli litt større, men vet ikke om det stemmer 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magen vokser, men tror det har jevnet seg litt ut nå i forhold til størrelsen jeg hadde på samme tidspunkt sist 👍

Uke 25 på begge bildene (til venstre er fra i går, til høyre er fra desember 2015 med storesøster (9 dager mellom termindatoene mine)), litt rundere mage nå kanskje enn sist. Det sies jo at det er litt forskjell på magefasong med jente og gutt så det blir spennende å se framover. Om kvelden derimot er magen min gigantisk og jeg føler jeg ser høygravid ut 😂🤪

IMG_20201210_080300_921.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 2 i magen begynner å ta alt av energien min 😅 vanskelig å gjøre nesten alt! Bildet er fra 1 uke siden og jeg er nå 27+0.

Jeg har også fått beskjed at jeg hadde litt for stor forskjell på livmorhalslengde mellom forrige kontroll 4 uker siden (5cm) og kontrollen på onsdag (3cm). 

Har derfor kontroll igjen neste uke og har fått beskjed at det er mulig jeg må bli innlagt hvis det har forkortet seg mer. Holder på å pakke fødebaggen bare i tilfellet! 😳 

Håper jo at jeg slipper dette, spesielt siden jeg ikke har lyst til å feire jul på sykehuset. Men det viktigste er jo at de skal holde seg inne i magen frem til uke 34 🤞

Vet dere forresten når 3. trimester begynner? Har lest mye forskjellig (uke 27 på babyverden, 28 på nhi og 29 andre plasser?)

20201204_102442.jpg

Endret av Avianna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at magen min vokser litt for hver uke som går nå, ser det tydelig på bilder og merker at det begynner å bli utfordrende å ta på sko og plukke opp fra gulvet😅

Bilde fra i dag, er 22+4☺️ Føler samme som deg @MVN90at magen er helt gigantisk på kvelden og føler meg nesten høygravid😅
Nå føler jeg at tiden og ukene går på en måte fort men allikevel så sakte😅😖

24B73DC2-5982-4C1E-B72D-0D9C2B115735.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine mager her, koselig at man liksom har blitt skikkelig gravid så det ikke lenger er noen tvil 😂 

Jeg har syntes tiden har gått veldig sakte helt til jeg i går innså at det er 12 uker til permisjon 😱 hjelpes meg, vet ikke om jeg er klar for å bli tobarnsmor, en for sent å snu nå 🤪🤷‍♀️

Fått meg noen nye gravidklær, hjelper på hvordan jeg føler meg om dagen.. også fått inn en god treningsøkt både i går og i dag, og det får meg til å føle meg sterk og frisk 💪😊

IMG_20201212_135258_321.jpg

Endret av MVN90
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Avianna krysser fingre og bein for at de får være inne en stund til, og at du får ha jula hjemme 🤗 ang. 3. trimester, så mener jeg at det starter 28+0? 🤔 gir forsåvidt mening med at det er bare 12 uker igjen også da. 

Og ja shit, 12 uker igjen! Det er jo ingenting æææææ. Har ca ingen ting på stell 😂🙈

@Hopptimisten min mage varierer også veldig fra morgen til kveld. Noen gang kunne jeg sikkert ha overbevist folk med at jeg bare har lagt på meg, men når kvelden kommer så er det ingen tvil. 😂

 

Jeg syns tida går litt for fort, har et optimistisk mål om å gjøre mest mulig av masteren klar til mars. Men da må mageboeren være så snill og holde seg inne til termin 🙈

Har forresten begynt å få sykt vondt i halebeinet når jeg sitter, både i sofa og stol. Har lite bekkenplager fra før av, men er dette en form for bekkenplage? 😅 må sitte eller ligge på siden nå 😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cumberbitch skrev (2 timer siden):

@Avianna krysser fingre og bein for at de får være inne en stund til, og at du får ha jula hjemme 🤗 ang. 3. trimester, så mener jeg at det starter 28+0? 🤔 gir forsåvidt mening med at det er bare 12 uker igjen også da. 

Og ja shit, 12 uker igjen! Det er jo ingenting æææææ. Har ca ingen ting på stell 😂🙈

@Hopptimisten min mage varierer også veldig fra morgen til kveld. Noen gang kunne jeg sikkert ha overbevist folk med at jeg bare har lagt på meg, men når kvelden kommer så er det ingen tvil. 😂

 

Jeg syns tida går litt for fort, har et optimistisk mål om å gjøre mest mulig av masteren klar til mars. Men da må mageboeren være så snill og holde seg inne til termin 🙈

Har forresten begynt å få sykt vondt i halebeinet når jeg sitter, både i sofa og stol. Har lite bekkenplager fra før av, men er dette en form for bekkenplage? 😅 må sitte eller ligge på siden nå 😳

Jeg tenker også at det er 28+0, men det er forvirrende med mye motsiende informasjon 😅 har bestillt babypakker via babypakker.no fra apotek 1, kiwi og rema, og en av de skriver at man må være i 3. Trimester for å hente. Kanskje de bare ser på meg og gir den til meg 🤣 har 6 dager igjen til 28+0.

Jeg har nesten alt klar allerede, mangler kun noen få ting som stellematte, uro, vognlenke. Ville ha alt på stell tidlig gitt min situasjon.  Har tom skrevet fødebrev og vært på fødselsforberedende kurs.

Men nå på onsdag har jeg også fått beskjed at det kan være at det er 2 gutter istedenfor 1 jente og 1 gutt, så da må jeg kanskje bytte noen ting igjen... 🙈

Smerter i halebeinet kan definitivt være en del av bekkenplager. Jeg har hatt smerter i hoftene, halebein området, korsryggen og øvre ryggen, og min kiropraktor sa at alle de delene påvirker hverandre, så det er mest sannsynligvis alt relatert til bekkenlåsningen som jeg har.

Har fått beskjed fra fysioterapeuten å gjøre noen enkelte yoga øvelser ved halebein/rygg smerter, sånn som "childs pose" og den hvor man står på alle fire og strekker ryggen opp og deretter mage ned (husker ikke navnet 😊) synes de 2 hjelper en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avianna skrev (På 5.12.2020 den 0.25):

Det går helt bra her, takk 😄 Magen begynner å ta over, og det blir tungt å gjøre vanlige ting sånn som å bevege seg fra sofaen til kjøkkenet haha 🤣

Har hatt noen opp og nedturer, noen som var ganske stressende og betydde at jeg brukte litt mindre tid på forum.

Har blitt sagt opp på jobb og har fått 100% sykmelding pga bekkenlåsning, søvnproblemer og hodepiner. Hodepine har blitt myyyye bedre siden jeg ble sykemeldt! Er litt skuffende med jobben, og det at jeg ikke fikk særlig mye fremgang i saken min selv med hjelp av en advokat. Men har nå bare akseptert situasjonen og det at jeg må fokusere på de 2 små.

I tillegg har de innført den dumme karantenehotell-regelen, som betyr at moren min som allerede hadde bestilt fly til Norge kommer til å være 10 dager i hotellet istedenfor å hjelpe meg etter fødsel, og betale 5000kr i tillegg... prøver å søke om unntak og at hun kan være hjemme hos meg i karantenetiden, men det går visst ikke. Da kan det være at jeg må være helt alene med begge 2 uten noe erfaring pga denne regelen 😕 vi får se hvor lenge de holder seg inne og om vi fortsatt har samme reglene da.

Og oppturer er at vi har tatt ut julepynt og er allerede ferdig med julegavehandel og innkjøp til barna 🥰

Hvordan går det med deg? Alt bra med deg og den lille? ❤️

Hei! Er så treig med å svare her for tiden. Formen er ikke på topp 😕 har fått tilbake kvalmen og er helt utmattet. Men den lille vokser og har det veldig bra, så jeg er fornøyd 💕 

Det var mye utfordringer du skulle få på kort tid 😳 Håper ting ordner seg, og særlig at moren din får kommet for å hjelpe deg i begynnelsen. De endrer jo stadig karantenereglene, så det er jo håp! Håper også at tvillingene dine holder seg inne så lenge som mulig ❤️ Du må gjerne holde oss oppdatert 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oktava skrev (13 timer siden):

Er det normalt at kvalmen kommer tilbake etter uke 20? Jeg er i uke 22 nå og sliter med kvalme og matlyst igjen😭

Så slitsomt @Oktava🧡 Jeg har flere venninner som har blitt kvalme mot slutten av graviditeten. Selv merker jeg godt at jeg blir kvalm når jeg er veldig sliten, men det er helt sikkert veldig individuelt. God bedring! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fonni skrev (10 timer siden):

Så slitsomt @Oktava🧡 Jeg har flere venninner som har blitt kvalme mot slutten av graviditeten. Selv merker jeg godt at jeg blir kvalm når jeg er veldig sliten, men det er helt sikkert veldig individuelt. God bedring! 

Takk for svar❤ har også hørt at andre har fått det mot slutten av svangerskapet, så ble litt engstelig for at det kom nå. Skal høre litt med legen min i morgen om det kan komme av stress (jobber i barnehage med veldig få ansatte tilstedet nå pga sykdom) så stressnivået er høyt😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres lurt ut @Oktava😊 Jeg synes der er kjempe vanskelig at det aller meste kan regnes som helt normalt i en graviditet. Synses alt jeg Googler tyder på at jeg straks skal føde, noe jeg virkelig håper jeg ikke skal. Så det å bli kvalm igjen nå er sikkert helt normalt, men kanskje lurt å se om nedtrapping på jobb kan hjelpe 🧡

 

@Avianna ble så glad på dine vegner når de endret karanteneregelene! Krysser fingrene for at tvillingene blir i magen en god stund til❤❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som blir slitne og får vondter av alt mulig? (ingenting) 

Føler meg som et svakt kvinnemenneske... Må slappe av etter å ha stått å laget middag. Da er ryggen (ikke bekkenet) helt gåent. En liten tur ut med mini på 2 år så må jeg ha lang pause etterpå😒 Ta ut av oppvaskmaskinen er en halvdags jobb, da ryggen skriker idet jeg har åpnet døren.. Lei😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahir skrev (25 minutter siden):

Andre som blir slitne og får vondter av alt mulig? (ingenting) 

Føler meg som et svakt kvinnemenneske... Må slappe av etter å ha stått å laget middag. Da er ryggen (ikke bekkenet) helt gåent. En liten tur ut med mini på 2 år så må jeg ha lang pause etterpå😒 Ta ut av oppvaskmaskinen er en halvdags jobb, da ryggen skriker idet jeg har åpnet døren.. Lei😵

Jeg har også problemer med ryggen om dagen! Jeg sliter med å ta ut av oppvaskmaskinen, samt å henge opp klær (pga skråtak), støvsuge etc. Ryggen slår seg veldig vrang hvis jeg sitter for lenge også, særlig i bil!😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bahir skrev (1 time siden):

Andre som blir slitne og får vondter av alt mulig? (ingenting) 

Føler meg som et svakt kvinnemenneske... Må slappe av etter å ha stått å laget middag. Da er ryggen (ikke bekkenet) helt gåent. En liten tur ut med mini på 2 år så må jeg ha lang pause etterpå😒 Ta ut av oppvaskmaskinen er en halvdags jobb, da ryggen skriker idet jeg har åpnet døren.. Lei😵

Ja! Det å ta ut av oppvaskmaskinen eller lage middag er en prøvelse for rygg og enormt plagsomme kynnere. Føler meg/Er helt ubrukelig for tiden 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (2 timer siden):

Jeg har også problemer med ryggen om dagen! Jeg sliter med å ta ut av oppvaskmaskinen, samt å henge opp klær (pga skråtak), støvsuge etc. Ryggen slår seg veldig vrang hvis jeg sitter for lenge også, særlig i bil!😩

Samme her. Spise middag med middagsbordet krever en rygg hvil på sofaen etterpå.... Veldig ubehagelig. Føler jeg må prioritere hele tiden. Pakke inn 3 julegaver idag eller henge opp en klesvask å være totalt utslitt i ryggen resten av dagen 😅 

Endret av Bahir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fonni skrev (1 time siden):

Ja! Det å ta ut av oppvaskmaskinen eller lage middag er en prøvelse for rygg og enormt plagsomme kynnere. Føler meg/Er helt ubrukelig for tiden 😪

Helt grusomt, også varer det så lenge, 😒 Gleder meg så enormt til å få kropp og hverfall litt av energien tilbake.. På en måte litt trøst å vite en ikke er alene. Ser liksom alle disse som trener og jobbet 100% mens jeg selv ligger her og ikke fungerer til en dritt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...