Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

MVN90 skrev (55 minutter siden):

Huff det her høres utrolig slitsom ut... hvor langt er dere kommet i svangerskapet?😫

Jeg er 21 uker, over halvveis heldigvis... Men fremdeles lenge igjen😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bahir skrev (5 minutter siden):

Jeg er 21 uker, over halvveis heldigvis... Men fremdeles lenge igjen😴

Uff, godt du er over halvveis da ❤ Forstår at det må være utrolig frustrerende og slitsomt... Håper at det stabiliserer seg og blir bedre for deg framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVN90 skrev (4 minutter siden):

Uff, godt du er over halvveis da ❤ Forstår at det må være utrolig frustrerende og slitsomt... Håper at det stabiliserer seg og blir bedre for deg framover!

Ja, kjenner jeg er pessimistisk og tenker at alle plager er kommet for å bli og helst bli værre. Men husker jo fra sist graviditet at ting kom og gikk hele tiden, så håper ting blir bedre før alt bare blir veldig tungt😅 Er lei av å føle at jeg aldri strekker til, verken som mor eller husmor 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahir skrev (Akkurat nå):

Ja, kjenner jeg er pessimistisk og tenker at alle plager er kommet for å bli og helst bli værre. Men husker jo fra sist graviditet at ting kom og gikk hele tiden, så håper ting blir bedre før alt bare blir veldig tungt😅 Er lei av å føle at jeg aldri strekker til, verken som mor eller husmor 🥴

Isj ja det forstår jeg.. godt svangerskap er midlertidig 😓 Men går ofte mye opp og ned så kan jo håpe på litt bedring snart 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahir skrev (22 timer siden):

Helt grusomt, også varer det så lenge, 😒 Gleder meg så enormt til å få kropp og hverfall litt av energien tilbake.. På en måte litt trøst å vite en ikke er alene. Ser liksom alle disse som trener og jobbet 100% mens jeg selv ligger her og ikke fungerer til en dritt. 

Ja, gleder meg til å hilse på babyen, sove på magen, ha kontroll over kroppen min og få tilbake energien! 🥰

@MVN90 Jeg er i uke 29, så krysser fingrene for at det er lenge til fødsel, men jeg teller ned dagene 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 23+3, og jeg synes tiden går veldig sakte nå og jeg begynner å bli mer og mer utålmodig jo lenger tid som går! 
I begynnelsen av januar er det 2 år siden vi startet prøvingen, og med 3 aborter underveis så tenker jeg det kanskje ikke er så rart at jeg føler meg utålmodig heller!🙈🙈Føler faktisk at det går litt utover gleden av å være gravid nå, fordi jeg kjenner på at jeg skulle vært ferdig med dette for lenge siden, og det er veldig snart 1 år siden jeg skulle hatt termin for første gang!😣

Endret av Hopptimisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren
Hopptimisten skrev (1 time siden):

Jeg er 23+3, og jeg synes tiden går veldig sakte nå og jeg begynner å bli mer og mer utålmodig jo lenger tid som går! 
I begynnelsen av januar er det 2 år siden vi startet prøvingen, og med 3 aborter underveis så tenker jeg det kanskje ikke er så rart at jeg føler meg utålmodig heller!🙈🙈Føler faktisk at det går litt utover gleden av å være gravid nå, fordi jeg kjenner på at jeg skulle vært ferdig med dette for lenge siden, og det er veldig snart 1 år siden jeg skulle hatt termin for første gang!😣

Skjønner, det føles nok lenge for deg som har vært gravis tre ganger allerede. Den tiden blir på en måte lagt til tiden på denne graviditeten, kan tenke meg at det føles slik. 
 

Hos oss var det ikke en planlagt graviditet, og hadde ordinær ultralyd sent i uke 20. kanskje det hadde føltes lenger dersom ultralyden var i uke 18. 

Uansett så er vi i mål om ikke så lenge😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katteelskeren skrev (3 timer siden):

Er 25+2 i dag😊 Er det kun meg som syns tiden går ufattelig fort? 

6CD8A9B6-8CB0-4FEF-8D9C-0374AC68B241.thumb.jpeg.274a4e28b3df8c45cfa047aee37d6a4a.jpeg

Tiden flyr avgårde ja 😂 De første 12-15 ukene gikk saaaakte, var også litt stresset etter SA i mai, men nå går tiden så fort at jeg stresser med å rekke alt jeg skal før baby kommer 😅

Er 26+2 i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veksler mellom å synes tiden går fort og snegle seg avgårde 😂 Dagene er fulle med jobb, oppussing, rydding, lillemor på 4,5 år, juleforberedelser og lange turer i naturen. Men så tenkte jeg på at jeg på nyttårsaften er i uke 28 og tredje trimester begynner og da føltes det plutselig ikke så lenge igjen. Jeg skal jobbe fra 21-25 desember 3 dager fri også full uke igjen i tillegg til familieselskap og vanlige gjøremål så da satser jeg på at de neste to ukene flyr avgårde 🤞

@Hopptimisten det forstår jeg godt, du har jo vært i denne prosessen i flere år så godt det nærmer seg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren
M@rihøna skrev (44 minutter siden):

Tiden flyr avgårde ja 😂 De første 12-15 ukene gikk saaaakte, var også litt stresset etter SA i mai, men nå går tiden så fort at jeg stresser med å rekke alt jeg skal før baby kommer 😅

Er 26+2 i dag 😊

Samme her! Føler jeg har mye å gjøre klart før april😅 Masse som må kjøpes inn, både baby utstyr og møbler som seng og kommode. Mangler en del klær og så må alt vaskes. Får ikke tid til handel før i januar, og vil ikke være for stor heller når jeg skal handle🙃 Kun to timers julegavehandel slo meg ut, klarte jeg såvidt å gå til slutt, selv om mannen bar alt av poser😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her som er hormonelle? Altså vi snakker PMS på steroider... Sist ble jeg aldri sånn, mens nå skriker eller gråter jeg for alt som kan tas som kritikk. Sexlysten er ikke eksisterende, jeg føler meg feit og stygg og alt samboeren min sier irriterer meg grenseløst 🙈 Dette skjer heldigvis kun hjemme og ikke på jobb, med venner eller øvrig familie 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVN90 skrev (2 timer siden):

Er det noen andre her som er hormonelle? Altså vi snakker PMS på steroider... Sist ble jeg aldri sånn, mens nå skriker eller gråter jeg for alt som kan tas som kritikk. Sexlysten er ikke eksisterende, jeg føler meg feit og stygg og alt samboeren min sier irriterer meg grenseløst 🙈 Dette skjer heldigvis kun hjemme og ikke på jobb, med venner eller øvrig familie 😅

Ja, jeg var helt hysterisk i noen uker rundt 22-25. Tror for min del det ble litt mye med at fosteret rundt denne tiden blir levedyktig, og jeg var veldig mye bekymra. Men jeg er generelt mye mer følsom nå enn før 🙈 Kjenner meg spesielt godt igjen med kritikk, eller mangelende evne på å få tilabakemeldinger 😅Heldigvis har jeg en veldig avslappa samboer, og det har enda ikke gått ut over venner eller øvrig familie så vidt jeg vet 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fonni skrev (5 timer siden):

Ja, jeg var helt hysterisk i noen uker rundt 22-25. Tror for min del det ble litt mye med at fosteret rundt denne tiden blir levedyktig, og jeg var veldig mye bekymra. Men jeg er generelt mye mer følsom nå enn før 🙈 Kjenner meg spesielt godt igjen med kritikk, eller mangelende evne på å få tilabakemeldinger 😅Heldigvis har jeg en veldig avslappa samboer, og det har enda ikke gått ut over venner eller øvrig familie så vidt jeg vet 🤣

Haha ja det er forståelig 😊

Men jeg finnes ikke bekymret, er egentlig veldig avslappet og rolig så det her er helt krise... Samboeren min er nok litt i overkant kritisk som person, vanligvis overhører jeg det men nå tar jeg alt til meg og reagerer ut av proporsjoner 😱 Godt vi har vært sammen så mange år at forholdet er solid, men blir nok ingen nummer 3 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MVN90 å, skulle ønske jeg hadde en sånn ro 🧡 Da kan du vertfall trøste deg med at det garantert går over i mars/april 😅 Jeg har begynt å frykte at jeg blir tidenes hønemor (dette er vår første)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fonni skrev (48 minutter siden):

@MVN90 å, skulle ønske jeg hadde en sånn ro 🧡 Da kan du vertfall trøste deg med at det garantert går over i mars/april 😅 Jeg har begynt å frykte at jeg blir tidenes hønemor (dette er vår første)! 

Haha fort gjort å bli det 😊

Jeg følte jeg var for avslappet som mor og måtte finne på spørsmål til jordmor under svangerskapet og til helsestasjonen etterpå 😂 Som om jeg fikk nummer 4 og ikke som om jeg fikk min første, blir vel like rolig med nummer 2 også vil jeg tro (så lenge alt er som det skal selvfølgelig) 💙

Så ja jeg vet heldigvis at hormonene vil gå over, men skremmende å tenke på at de varer i mange mnd til 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har akkurat samme problemene som dere andre her inne når det gjelder hushold 😆 heldigvis er samboeren nå ferdig med eksamene og kan ta alt av matlaging, oppvaskmaskin, støvsuging og diverse ting ❤ Jeg er veldig takknemlig for det, tror ikke jeg ville klart alt alene.

Har også begynt å slite med halsbrann, kynnere og mensmurringer, spesielt når jeg sitter/ligger mindre, men hadde sjekk på sykehuset på torsdag og alt så bra ut 😊 28+0 i dag!

@Fonni - det med karanteneregler endring hjelper ikke meg dessverre, siden den som reiser inn må ha eget soverom, bad og kjøkken. Vi har ikke en hel leilighet å gi til moren min 😞 så da må hun fortsatt i karantene. Men takk for at du tenkte på meg! ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har dere starter prosessen med Nav og søk om svarngerskapspermisjon? Hvilken permisjonsmodell går dere for? 80 eller 100%? Det er vel ikke sannsynlig å få barnehageplass før i august? Bor i Bergen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gulli88 Jeg søkte i helgen, regnet ut at det ble mest gunstig med 100% før vår del😊 Blir veldig overrasket om vi får barnehageplass før august, så det blir noen måneder med veldig redusert stilling og barnevakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjører vi 100 % i alle fall. Vi regner også med  barnehagestart  i august. Men nå er jeg så heldig at jeg får dekket 100  % lønn (ikke bare 6 G, men vanlig lønn) i et helt år av arbeidsplassen min om jeg inkluderer 4 uker ferie, så det blir først lang permisjon på meg, og deretter lang permisjon (4-5 mnd) på mannen. Mannen er ansatt i sitt eget AS, så han kan jobbe litt fleksibelt når det trengs, og ikke nødvendigvis 8-16, så vi regner med det går greit. Det er også den store fordelen med å lage AS istedenfor enkeltmannsforetak selv om man jobber for seg selv - man får permisjonspenger fra NAV på lik linje med alle  andre fast ansatte :)  Jeg har også spart opp litt ferie fra i år så vi får litt fellestid sammen den sommeren før  junior starter barnehage. 

En ting som overrasket meg da jeg fikk førstemann, er at "barnehagestart i august" ikke nødvendigvis betyr "barnehagestart   1. august" 😬 Du  kan si det ble litt  frenetiske tilstander for å  legge nye planer da  vi  fikk brev fra barnehagen med beskjed om  første oppstartsdato for tilvenning 25/8!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...