Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Ollibolli skrev:

Ja, jeg synes det er unødvendig strengt. Også på barsel osv. Blir spennende å se hvordan det er å føde i mars og april. Her fikk mannen være med på UL, men det er jo noen uker siden så det er vel enda strengere nå. Skal dere på privat UL? Vi tenker å ta en 3D rundt uke 28 😊 da kan storesøster få være med også.

Ja, akkurat nå vet jeg at mennene får bli med under fødsel, men krysser fingrene for at han kan bli med på alt fremover😅 

Nei, jeg har vært på to private ultralyden tidligere og da fikk han heller ikke bli med. Så tenker at vi dropper 3D. Knerten lå feil på alle ultralydene så langt, så tror vi heller sparer de pengene😂

3 timer siden, Fonni skrev:

Gratulerer med en liten gutt @Oktava💙 Jeg var også på UL alene, jeg krysser fingrene for at mannen får bli med på alt av fødsel og barsel🤞🤞 Blir altfor spennende å se hvordan det blir å føde i mars/april. Jeg har allerede vært på mange UL grunnet komplikasjoner, men har veldig lyst å dele det med mannen, så kanskje det blir 3D etter hvert 😊

Takk💙💙 ja, jeg håper han får bli med! Uten han ved min side tror jeg den fødselen kommer til å bli beintøff🙈 var på 3 UL så langt, og han fikk ikke være med på noen av dem😔 men han koser seg med bildene og så fikk jeg tatt opp hjerteslagene til knerten på andre UL😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann fikk heller ikke bli med på OUL på Kalnes, men jeg spurte ang fødsel og da får han bli med! Han får være der sammen med meg, men dersom han drar får han ikke komme tilbake igjen. Er bare overlykkelig for at han får bli med!


Vi har også vært på en privat UL hvor han var med, og da ringte jeg på forhånd og spurte om han kunne bli med. Var uaktuelt for meg å dra alene på grunn av tapshistorikken, så ringte rundt for å finne et sted han kunne bli med☺️ Anbefales, slik at mannen også får blitt med, er flere private som strekker seg litt lenger enn de gjør på sykehuset ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig de ikke fikk være med på OUL, men godt de får være med på fødsel 😊 Samboeren min var veldig syk av ME sist vi fikk barn og makter ikke være med på OUL eller fødsel. Det var ikke bare enkelt å være på ultralyder, omvisning på sykehus eller føde alene, men jeg kom meg igjennom det 😊 Nå har han kjempet seg opp til å klare og være pappa og komme seg ut i jobb, selv om han fortsatt er veldig preget av sykdommen sin. Jeg hadde sist og sannsynligvis også denne gangen all permisjon, men nå var han med på OUL og er mye mer deltagende i svangerskapet, han ser fram til å forhåpentligvis orke å være med på fødsel ❤ På barsel blir jeg nok alene, men det synes jeg er helt greit, da kan jeg slappe av med lillebror og samboeren passe storesøster 💙

Endret av MVN90
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har magemusklene mine delt seg! La plutselig merke til en liten "kam" langs midtlinjen når jeg skulle sette meg opp fra stolen 😅 så veldig merkelig! Har deres begynt å dele seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Cumberbitch skrev:

Nå har magemusklene mine delt seg! La plutselig merke til en liten "kam" langs midtlinjen når jeg skulle sette meg opp fra stolen 😅 så veldig merkelig! Har deres begynt å dele seg?

Mine har. Veldig rar og litt ekkel følelse at de er der på kanten 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fonni skrev:

Mine har. Veldig rar og litt ekkel følelse at de er der på kanten 😂😂

Jaaa! Føles ut som den bulen som stikker ut nå er max ubeskyttet, og gir fritt leide til innvoller og baby 😂🙈 okei litt groteskt da, men jeg har alltid tenkt på magemusklene som en beskyttende "rustning" - og nå er det en svær sprekk der 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magemusklene mine gikk fra hverandre i uke 13 gangen 😱 blitt vant til det nå forsåvidt. Sist skjedde det rundt uke 25. Så magen er definitivt større og høyere denne gangen enn sist 🙊😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har startet å handle inn vogn, seng osv enda? Vurderer å utnytte Black week tilbudene som kommer inn på løpende bånd på mailen min😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oktava skrev (57 minutter siden):

Noen som har startet å handle inn vogn, seng osv enda? Vurderer å utnytte Black week tilbudene som kommer inn på løpende bånd på mailen min😂

Jeg kjøpte vogn på 15% tilbud og bilsete og base på 20% tilbud på barnas hus i helgen, og har kjøpt Stokke Tripp trapp stol på 15% i dag 😁 Ikke akkurat de største tilbudene, men sparte 3000kr totalt på vogn, bilstol og bilstolbase så kan ikke klage heller☺️ Greit å passe på når det er salg! ☺️👌🏼

Endret av Hopptimisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det omsider  OUL  for meg også! Vi får en liten gutt, og  terminen er  flyttet til 12.04 :)  Han spreller bra mye, så ting kan tyde på at tredjemann blir like aktiv som  de to eldste 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte vogn på 15% tilbud og bilsete og base på 20% tilbud på barnas hus i helgen, og har kjøpt Stokke Tripp trapp stol på 15% i dag 😁 Ikke akkurat de største tilbudene, men sparte 3000kr totalt på vogn, bilstol og bilstolbase så kan ikke klage heller☺️ Greit å passe på når det er salg! ☺️👌🏼

Hvilken vogn endte du opp med? 😊 Kikket akkurat hjem en tripp trapp her og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fonni skrev (2 timer siden):

Hvilken vogn endte du opp med? 😊 Kikket akkurat hjem en tripp trapp her og! 

Kjøpte Bugaboo fox 2 ☺️ Ser de fremdeles har 15% på alt fra Bugaboo, så anbefaler å kjøpe nå dersom flere tenker å kjøpe en av de vognene! ☺️Melder man seg inn i kundeklubben så får man gratis vognservice en gang i året også fikk jeg beskjed om☺️

Endret av Hopptimisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe seng og trip trap fra stokke selv tenkte jeg! Og fikk høre at det sjeldent er tilbud på de så må vel bare få ut fingeren😅 

Noen som vet hvordan det er å bestille fra nett? Har ikke tilgang på bil akkurat nå, så sliter litt med å komme meg rundt🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miore skrev (3 timer siden):

Da var det omsider  OUL  for meg også! Vi får en liten gutt, og  terminen er  flyttet til 12.04 :)  Han spreller bra mye, så ting kan tyde på at tredjemann blir like aktiv som  de to eldste 😅

Gratulerer med vellykket OUL og en gutt i magen ❤️ Endrer termin og setter inn gutt på forsiden 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oktava skrev (46 minutter siden):

Skal kjøpe seng og trip trap fra stokke selv tenkte jeg! Og fikk høre at det sjeldent er tilbud på de så må vel bare få ut fingeren😅 

Noen som vet hvordan det er å bestille fra nett? Har ikke tilgang på bil akkurat nå, så sliter litt med å komme meg rundt🙈

Anbefaler å kjøpe stolen kjapt, i går var det mange farger tilgjengelig, i dag fant jeg nesten ingen 😊

Du kan få hjemmelevering på det aller meste, men det koster ofte en hundrelapp ekstra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (3 timer siden):

Kjøpte Bugaboo fox 2 ☺️ Ser de fremdeles har 15% på alt fra Bugaboo, så anbefaler å kjøpe nå dersom flere tenker å kjøpe en av de vognene! ☺️Melder man seg inn i kundeklubben så får man gratis vognservice en gang i året også fikk jeg beskjed om☺️

Jeg har også kjøpt Bugaboo Fox 2! Den er helt super 😄 Hvilken farge har du kjøpt? Jeg kjøpte classic navy. Jeg har kjøpt inn det aller meste nå, begynte tidlig og har fått alt på tilbud 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fonni skrev (1 time siden):

Anbefaler å kjøpe stolen kjapt, i går var det mange farger tilgjengelig, i dag fant jeg nesten ingen 😊

Du kan få hjemmelevering på det aller meste, men det koster ofte en hundrelapp ekstra. 

Takk! Kjøpte sengen på nett nå, stolen venter jeg med og setter på ønskeliste til jul😂 ellers håper jeg at januarsalget blir bra😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ollibolli skrev (1 time siden):

Jeg har også kjøpt Bugaboo Fox 2! Den er helt super 😄 Hvilken farge har du kjøpt? Jeg kjøpte classic navy. Jeg har kjøpt inn det aller meste nå, begynte tidlig og har fått alt på tilbud 😊

Ja, den virker helt fantastisk og jeg falt virkelig for den da jeg prøvde den i butikken😍 Har kjøpt den i svart, med svart understell! Er såå fornøyd og gleder meg til å få den hjem!😁

 
Det er veldig deilig å komme i gang med å kjøpe mest mulig nå når det er masse salg! Jeg har også bestilt masse ulltøy fra colorwool og dressmykid, salg opptil 50% på masse fin ull!🤩

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei jeg vet at vekt er ømfintlig, men jeg må få det ut noe sted. Syns det er så frustrerende hvordan det har bare eskalert siden uke 15. I dag er jeg 26+0, og har siden da gått opp 10,5 kilo (12 kilo totalt). Bare siden sist uke har jeg gått opp 1,5 kilo. Jeg vet jo at jeg har et problem med mat for tiden... Jeg er så sulten at jeg er på tur å forgå til tider, og har null selvkontroll så lenge maten ikke er spist opp. Det er drittungt psykisk å ikke ha kontroll på matinntak samtidig som vekta skyter i været. Det er jo nesten ett kilo i uka, så om dette skal fortsette så når jeg nesten 30 kilo oppgang før fødsel. Det er allerede mye frukt og grønt i kostholdet mitt, så det er kanskje mest middagsmengden som er verst per nå.. Også er jeg jo i mer enn nok aktivitet i følge anbefalingene.

Jeg vet ikke om jeg kan få så mye fornuftige svar ut av dette, men jeg trengte bare å få ut litt frustrasjon 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cumberbitch skrev (1 time siden):

Okei jeg vet at vekt er ømfintlig, men jeg må få det ut noe sted. Syns det er så frustrerende hvordan det har bare eskalert siden uke 15. I dag er jeg 26+0, og har siden da gått opp 10,5 kilo (12 kilo totalt). Bare siden sist uke har jeg gått opp 1,5 kilo. Jeg vet jo at jeg har et problem med mat for tiden... Jeg er så sulten at jeg er på tur å forgå til tider, og har null selvkontroll så lenge maten ikke er spist opp. Det er drittungt psykisk å ikke ha kontroll på matinntak samtidig som vekta skyter i været. Det er jo nesten ett kilo i uka, så om dette skal fortsette så når jeg nesten 30 kilo oppgang før fødsel. Det er allerede mye frukt og grønt i kostholdet mitt, så det er kanskje mest middagsmengden som er verst per nå.. Også er jeg jo i mer enn nok aktivitet i følge anbefalingene.

Jeg vet ikke om jeg kan få så mye fornuftige svar ut av dette, men jeg trengte bare å få ut litt frustrasjon 🙈

Jeg har ikke så mange svar, men føler veldig med deg på det! Jeg er selv 20+1 og har hittil gått opp rett under 10kg. Var i utgangspunktet slank med en startvekt på 61kg, så har jo litt "å gå på" da så er ikke så bekymret for selve vekta enda. Men som deg så har sult og matinntak blitt et stort problem føler jeg, og føler at selv om jeg spiser en god porsjon middag så er jeg sulten igjen etter 1,5-2 t uansett! Blir selvfølgelig raskere sulten om jeg spiser mindre!🙈 Og jo mer aktivitet i hverdagen, jo fortere sulten igjen!! Jeg har egentlig gått ganske jevnt opp i vekt fra uke til uke siden starten, men føler også på hvilken ende dette skal ta🙈😅 Og ikke minst at det er ufattelig kjipt og irriterende å være konstant sulten😳🤯

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...