Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, MVN90 skrev:

Jeg slet veldig med de kroppslige endringene sist, jeg har alltid vært tynn og trent. Jeg var kjempe heldig med formen sist, var på joggetur i snø med to hunder to dager på overtid. Alle sa jeg måtte være takknemlig for at jeg kunne få barn og var så god form, og det var jeg men jeg gråt når jeg så meg selv i speilet hver dag..  det var det få som forsto for alle andre følte seg så fine.. Jeg gikk opp nesten 18 kg selv om jeg jobbet fullt som sykepleier i tung jobb, trente kondisjon og løping 5 dager i uken, spiste sunt og helrenoverte hus flere timer hver dag til 3 dager før termin (Ja, var i latterlig god fysisk form). Og når jeg gikk opp så mye allikevel, syntes jeg det var vanskelig å akseptere. Denne gangen er jeg enda mer redd fordi man "ofte" blir fortere større og enda større generelt med barn nummer 2 🙈 Hvor vil det ende denne gangen liksom? Først de to siste dagene jeg har fått antydning til mage, men jeg vet den kommer fort de neste 20 ukene. Nei huff det her er selvfølgelig dumme tanker, og jeg virker sikkert utakknemlig og med feil fokus, men er heller ærlig sånn at andre som kanskje føler det her ikke føler seg helt alene 🤰🏼

Ja, det er jo absolutt noe å tenke på. Vi er veldig heldige som kan få barn, for det er virkelig ikke noe jeg tar for gitt. Men jeg forstår frustrasjonen din likevel! Jeg syns det skal være lov å si at man ikke er så komfortabel med dette, uten at det skal bli ramaskrik om kroppspress og alt det der. Gleder meg ikke til å få stor mage heller. Men jeg syns du var heldig som klarte å være i såpass god form hele veien! :) Jeg trener styrke som før enda, men irriterer meg jo selvfølgelig ihjel over disse kynnerene som kommer bare jeg GÅR med hunden. Jeg har funnet ut at jeg har en slags "limit" på 1,5 time tur før jeg får vondt i bekkenet, men det syns jeg er greiere å akseptere enn at magen strammer og stikker fra jeg tar på turbukse til jeg er hjemme igjen. Jeg går sakte, og kommer meg som sagt ikke lengre enn 5 km på flatmark om dagene 🙈 5 km er bedre enn ingenting, men når jeg er vant til å gå turer i skogen på 1 mil, og kjenner at resten av kroppen kunne klart det, så er det frustrerende - ikke minst fordi bevegelse kan holde vekta litt i sjakk. Jeg tror det hjelper oss å få ut tankene, selv om de kanskje høres litt utakknemlig og dum ut 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Cumberbitch skrev:

Ja, det er jo absolutt noe å tenke på. Vi er veldig heldige som kan få barn, for det er virkelig ikke noe jeg tar for gitt. Men jeg forstår frustrasjonen din likevel! Jeg syns det skal være lov å si at man ikke er så komfortabel med dette, uten at det skal bli ramaskrik om kroppspress og alt det der. Gleder meg ikke til å få stor mage heller. Men jeg syns du var heldig som klarte å være i såpass god form hele veien! :) Jeg trener styrke som før enda, men irriterer meg jo selvfølgelig ihjel over disse kynnerene som kommer bare jeg GÅR med hunden. Jeg har funnet ut at jeg har en slags "limit" på 1,5 time tur før jeg får vondt i bekkenet, men det syns jeg er greiere å akseptere enn at magen strammer og stikker fra jeg tar på turbukse til jeg er hjemme igjen. Jeg går sakte, og kommer meg som sagt ikke lengre enn 5 km på flatmark om dagene 🙈 5 km er bedre enn ingenting, men når jeg er vant til å gå turer i skogen på 1 mil, og kjenner at resten av kroppen kunne klart det, så er det frustrerende - ikke minst fordi bevegelse kan holde vekta litt i sjakk. Jeg tror det hjelper oss å få ut tankene, selv om de kanskje høres litt utakknemlig og dum ut 😅

Hehe, ja jeg forstår frustrasjonen med kynnere. Jeg er veldig glad kroppen enn så lenge ikke er påvirket av graviditeten (nå som kvalmen har gitt seg), det ville gjort jobben min hvor jeg går omlag 10 000 skritt hver vakt og løfter tungt vanskelig å gjennomføre 😝 Jeg nyter enn så lenge å løpe og gå så mye jeg klarer, for jeg aner jo ikke om jeg vil få vondter denne gangen. Sist slapp jeg unna alt annet enn mye tøying i livmor og mage som var i veien så jeg håper 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er OUL overstått, og termin ble flyttet til 27. mars. Alt så veldig bra ut, og jordmor kunne med nesten 100% sikkerhet si at det er en liten jente vi venter 😄 Kan du @Ollibolli oppdatere termin og kjønn på meg på listen? 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, M@rihøna skrev:

Da er OUL overstått, og termin ble flyttet til 27. mars. Alt så veldig bra ut, og jordmor kunne med nesten 100% sikkerhet si at det er en liten jente vi venter 😄 Kan du @Ollibolli oppdatere termin og kjønn på meg på listen? 😊

Gratulerer så mye 💕 Jeg ligger en dag etter deg i løypa 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, M@rihøna skrev:

Da er OUL overstått, og termin ble flyttet til 27. mars. Alt så veldig bra ut, og jordmor kunne med nesten 100% sikkerhet si at det er en liten jente vi venter 😄 Kan du @Ollibolli oppdatere termin og kjønn på meg på listen? 😊

Gratulerer med fin ultralyd og en liten jente💕 Har oppdatert listen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ollibolli skrev:

Gratulerer med fin ultralyd og en liten jente💕 Har oppdatert listen 😊

Takk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, MVN90 skrev:

Gratulerer så mye 💕 Jeg ligger en dag etter deg i løypa 

Ja du har termin 28 mars sant..? Det er så godt å ha fått sett at alt ser fint ut på OUL, jeg har bekymret meg en liten smule pga litt mindre bevegelser enn forventet - men jordmor sa at det er naturlig siden morkaken ligger foran 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, M@rihøna skrev:

Ja du har termin 28 mars sant..? Det er så godt å ha fått sett at alt ser fint ut på OUL, jeg har bekymret meg en liten smule pga litt mindre bevegelser enn forventet - men jordmor sa at det er naturlig siden morkaken ligger foran 😅

Ja jeg har termin 28 mars 😊

Godt å få bekreftet at alt er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de aller fleste forsatt klarer å være aktiv 👏👏👏Her er formen ikke noe særlig. 

Sliter veldig med kynnere @Cumberbitch, de kommer alltid når jeg er ute og går. Nesten litt godt å høre at vi er flere. Vært litt bekymra for at de kom såpass tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fonni skrev:

Så bra at de aller fleste forsatt klarer å være aktiv 👏👏👏Her er formen ikke noe særlig. 

Sliter veldig med kynnere @Cumberbitch, de kommer alltid når jeg er ute og går. Nesten litt godt å høre at vi er flere. Vært litt bekymra for at de kom såpass tidlig. 

Samme her, dårlig form dessverre. Unner deg å føle deg bedre ASAP! Alt jeg ønsker meg til jul 🤪

Har gått fra normalt jernnivå til anemi på under 1 mnd og er svimmel og kvalm (trolig pga det + blodtrykket) hele tiden. Ligger an til at det blir injeksjoner/infusjoner. Går bare tur med hund om dagen, ellers nesten sengeliggende.

Heldigvis ingen andre vondter, ikke noe bekkenplager, vondt i ryggen eller annet da:) Håper det tar seg opp for deg og meg^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fonni skrev:

Så bra at de aller fleste forsatt klarer å være aktiv 👏👏👏Her er formen ikke noe særlig. 

Sliter veldig med kynnere @Cumberbitch, de kommer alltid når jeg er ute og går. Nesten litt godt å høre at vi er flere. Vært litt bekymra for at de kom såpass tidlig. 

Hvordan kjennes dine ut? Av og til lurer jeg på om det ikke er kynnere likevel 🙈 her stikker og strekker det hardt på hver side av navlen, på grensa til vondt, når jeg er ute og går. 🤔 nesten så de kommer bare jeg tar på turbuksa. Også kan jeg få kynnere mens jeg er i ro hjemme, men da kjenner jeg kun strammingen - ingen ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Måndagsbarn skrev:

Samme her, dårlig form dessverre. Unner deg å føle deg bedre ASAP! Alt jeg ønsker meg til jul 🤪

Har gått fra normalt jernnivå til anemi på under 1 mnd og er svimmel og kvalm (trolig pga det + blodtrykket) hele tiden. Ligger an til at det blir injeksjoner/infusjoner. Går bare tur med hund om dagen, ellers nesten sengeliggende.

Heldigvis ingen andre vondter, ikke noe bekkenplager, vondt i ryggen eller annet da:) Håper det tar seg opp for deg og meg^^ 

Håper du blir bedre snart 🧡 Ja, har så lyst å være i litt bedre form til jul 😊😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Cumberbitch De er litt vanskelig å beskrive 🥴 haha men jeg kan få de av å kle på meg. Når de er sterke, som når jeg er ute og går, strammer det i magen samtidig som det liksom er noe som tar tak (om det gir mening). Har de også når jeg slapper av. Har du snakket med lege eller jordmor om det?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også mye kynnere denne gangen. Det startet tidlig her! Tror rundt uke 11-12. Jeg trener ikke hardt nå, går bare turer med hund og barn. Det går greit, men trenger mer pauser enn normalt.

 

Er det noen andre her som er litt bekymret for korona? Her i nærområdet har det vært mye smitte den siste tiden. Normalt sett ville jeg ikke vært så redd, men kjenner det er babyen jeg er mest bekymret for om jeg skulle være så uheldig å bli smittet nå. På skolen til datteren min er flere klasser i karantene pga smitte hos en lærer. Vi er forsiktige da, og begrenser sosial kontakt, butikker osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig avslappet som person, men kjenner nå som smitten har økt igjen at jeg tenker litt på det. Jeg jobber som sykepleier i 100% stilling og er derfor borti veldig mange mennesker i løpet av uke. Jeg er nøye med håndhygiene, men det med å holde avstand er veldig vanskelig til kollegaer og pasienter. Men jeg velger å forholde meg rolig enn så lenge, men holde meg unna smitterom om det skulle oppstå på min arbeidsplass 😊👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2020 den 10.08, Fonni skrev:

@Cumberbitch De er litt vanskelig å beskrive 🥴 haha men jeg kan få de av å kle på meg. Når de er sterke, som når jeg er ute og går, strammer det i magen samtidig som det liksom er noe som tar tak (om det gir mening). Har de også når jeg slapper av. Har du snakket med lege eller jordmor om det?😊

Ja, det er litt sånn hos meg og! Men kan kjenne det gjør litt vondt også i starten av turene mine. Kjennes litt ut som sting/hold, bare at det sitter mellom navlen og hoftebeinet. Men, jeg tror jeg har merket et mønster her. Jeg syns det er verst når jeg går på asflat/vei, mens når jeg kommer ut på sti og i ulendt terreng, så går det over. Også kommer det tilbake når jeg er ferdig med stien og går tilbake på asfalten 😅 skulle tro det er fordi det blir for statisk bevegelse når jeg går langs vei?

Har snakket med jordmor om det, hun ble ikke nevneverdig bekymret. Men jeg lurer likevel på hvor grensa går for når man skal bli bekymret, for i dag f.eks syns jeg det gjorde vondt. Skal til lege om 1,5 uke for å både ha glukosebelastningstest og vanlig legetime, så tenkte jeg skulle spørre om det da. Skulle gjerne sjekket livmorhalsen for risiko ifm for tidlig fødsel, slik at jeg vet den er lang nok og ikke påvirket mens jeg går. Jeg kan tåle smerte og litt ubehag sålenge jeg vet at det ikke er farlig. ☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Cumberbitch skrev:

Ja, det er litt sånn hos meg og! Men kan kjenne det gjør litt vondt også i starten av turene mine. Kjennes litt ut som sting/hold, bare at det sitter mellom navlen og hoftebeinet. Men, jeg tror jeg har merket et mønster her. Jeg syns det er verst når jeg går på asflat/vei, mens når jeg kommer ut på sti og i ulendt terreng, så går det over. Også kommer det tilbake når jeg er ferdig med stien og går tilbake på asfalten 😅 skulle tro det er fordi det blir for statisk bevegelse når jeg går langs vei?

Har snakket med jordmor om det, hun ble ikke nevneverdig bekymret. Men jeg lurer likevel på hvor grensa går for når man skal bli bekymret, for i dag f.eks syns jeg det gjorde vondt. Skal til lege om 1,5 uke for å både ha glukosebelastningstest og vanlig legetime, så tenkte jeg skulle spørre om det da. Skulle gjerne sjekket livmorhalsen for risiko ifm for tidlig fødsel, slik at jeg vet den er lang nok og ikke påvirket mens jeg går. Jeg kan tåle smerte og litt ubehag sålenge jeg vet at det ikke er farlig. ☺️

 

Ja, syns ofte det blir bedre når man kommer litt i gang. Men jeg går latterlig seint for tida, men det hjelper likevel på å finne en rytme. 

Jeg skal til jordmor neste uke og tenkte å spørre henne da, men oppdater meg gjerne på hvordan det går med deg 😊 Jeg er veldig usikker på når det blir for hyppig og vondt. Jeg har kynnere uansett hva jeg gjør, og kan få det av å snu meg i sofaen. Oftest bare ubehagelig, men noen ganger direkte vondt. Og som du sier, det går det helt greit om det ikke er farlig 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med dere andre og gravidmage? Synes det, evt godt, hvilke uke er dere?

Jeg er 19+4 i dag og magen synes mye bedre enn på samme tid med storesøster🙊 vektøkning ca 4,5 kg siden juni 

 

Endret av MVN90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, MVN90 skrev:

Hvordan er det med dere andre og gravidmage? Synes det, evt godt, hvilke uke er dere?

Jeg er 19+4 i dag og magen synes mye bedre enn på samme tid med storesøster🙊 vektøkning ca 4,5 kg siden juni 

 

Jeg er 17+0 og her begynner det å synes ganske godt! Har begynt å få en del kommenterer på det nå! Jeg merket en liten kul på magen i uke 11, og siden det har den blitt gradvis litt rundere hver uke! Har tatt bilde hver uke for å se endringen, det er ganske spennende å følge med!🤩

Dette bildet er tatt for en uke siden! Mannen min sier rumpa er like stor foran og bak😂

92FB3277-C5D2-4DA7-97A0-025D8DC5CAA4.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage Hopptimisten 🤰🏼

Jeg kan skjule magen, men har måtte lagt bort et par bukser. Vokst i rekordfart siste uken. Halvveis på torsda, men har like stor mage nå som i uke 23 sist 🙊

 

Snapchat-2084183386.jpg

Endret av MVN90
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...