Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan går det med dere, har alle født?😊

Her har storesøster fått påvist covid.

Vi møttes ute 30 min!!! Lekte sisten og så på den nye sandkassa til barnet, hvordan går det an å bli smittet så lett? Alle voksne og barn i barnehagen er enn så lenge negative utenom storesøster... barnet går på annen avdeling og var der tilsammen 21 timer denne uka og ingen er smittet 🤷‍♀️ forstå det den som kan. Vi andre tre har testet negativt. Vi prøver å holde litt avstand mellom storesøster og lillebror som er 5 uker i dag men det er nesten umulig så det får bare stå til 🤞

Lillebror er heldigvis en sterk fyr som har holdt hodet siden han ble født og nå har begynt å løfte seg opp på albuene, smiler og "prater" masse. Alt går fortere i svingene med nummer 2🙊

 

Snapchat-190528155.jpg

Endret av MVN90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (På 28.4.2021 den 9.18):

Hvordan er det med deg @lea? ☺️

 

Det ble en hard fødsel som endte med klipping og sugekopp. Bra med oss nå, men jeg er mye liggende pga såret. Gleder meg til det har grodd. Alle andre plager er borte. Herlig! Babyen er helt skjønn! Nyter dagene :)

Hvordan går det med deg og din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iea skrev (8 timer siden):

 

Det ble en hard fødsel som endte med klipping og sugekopp. Bra med oss nå, men jeg er mye liggende pga såret. Gleder meg til det har grodd. Alle andre plager er borte. Herlig! Babyen er helt skjønn! Nyter dagene :)

Hvordan går det med deg og din?

Uff, så vondt! Ble samme her, aktiv fødsel i 17 timer og endte med sugekopp og klipp etter en time med pressrier!😳 Det var såå vondt! Gleder meg også veldig til såret har grodd! 
Vi koser oss veldig med baby da, hun er helt perfekt!❤️ Ammingen går også overraskende fint!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (7 timer siden):

Uff, så vondt! Ble samme her, aktiv fødsel i 17 timer og endte med sugekopp og klipp etter en time med pressrier!😳 Det var såå vondt! Gleder meg også veldig til såret har grodd! 
Vi koser oss veldig med baby da, hun er helt perfekt!❤️ Ammingen går også overraskende fint!☺️

Veldig likt som her, ja. Utrolig vondt!

Hvordan går det med såret ditt? Mitt er fortsatt ganske ømt, og jeg er ikke såmobill. Måtte sys to ganger også fordi det hadde gått opp noen sting. Ammingen går bra her og :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iea skrev (30 minutter siden):

Veldig likt som her, ja. Utrolig vondt!

Hvordan går det med såret ditt? Mitt er fortsatt ganske ømt, og jeg er ikke såmobill. Måtte sys to ganger også fordi det hadde gått opp noen sting. Ammingen går bra her og :)

 

Stingene er ganske ømme her også, også hadde jeg en del såkalte skrubbsår som ikke ble sydd så det svir fortsatt veldig når jeg tisser! også mistet jeg ganske mye blod så har vært mye svimmel og sengeliggende etter fødsel! Tar det med ro og prøver å ikke stå for lenge av gangen☺️ 
Så kjedelig at det gikk opp noen sting hos deg, håper de har fått sydd det skikkelig nå og at du får hentet deg inn.☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hopptimisten skrev (5 timer siden):

Stingene er ganske ømme her også, også hadde jeg en del såkalte skrubbsår som ikke ble sydd så det svir fortsatt veldig når jeg tisser! også mistet jeg ganske mye blod så har vært mye svimmel og sengeliggende etter fødsel! Tar det med ro og prøver å ikke stå for lenge av gangen☺️ 
Så kjedelig at det gikk opp noen sting hos deg, håper de har fått sydd det skikkelig nå og at du får hentet deg inn.☺️

Svir her også! Så kjipt at du mistet mye blod. Fødsel er ikke bare bare, det er hvertfall sikkert.

Ta godt vare på deg selv! Håper du er raskt på beina igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iea skrev (19 minutter siden):

Svir her også! Så kjipt at du mistet mye blod. Fødsel er ikke bare bare, det er hvertfall sikkert.

Ta godt vare på deg selv! Håper du er raskt på beina igjen :)

Nei, virkelig ikke! Og man vet aldri hvordan fødsel blir på forhånd!😅 

Takk, ta godt vare på deg selv også! Håper du også er raskt på beina igjen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (2 minutter siden):

Nei, virkelig ikke! Og man vet aldri hvordan fødsel blir på forhånd!😅 

Takk, ta godt vare på deg selv også! Håper du også er raskt på beina igjen☺️

Så sant!

Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fonni skrev (1 time siden):

For en sterk baby @MVN90! God bedring, håper det går bra med storesøster og at dere slapp unna covid? 

Ja han her har aldri vært nyfødt 🤣 Var jo stor i størrelsen også og hadde masse hår, føltes egentlig bare som å få en 1 mnd gammel baby på fødestua.

Foreløpig bare storesøster som har covid, hun er symptomfri. Vi andre skal testes igjen 9 mai, håper virkelig vi fortsatt er negative da ellers forlenges isolasjonen med 10 dager..  det å være disse 14 dagene her i isolasjon med en energibombe på 5 år og en liten baby er heftig nok 🤯🙃

Siden samboeren min har ME blir jeg stående mer eller mindre alene med alt av barn, hus og hjem, så det er ikke så lett og få dagene til å gå. Minstemann er en veldig hyggelig fyr som sover, smiler og spiser så storesøster kan få mye oppmerksomhet gjennom dagen 😊 vi får heldigvis være ute i hagen siden vi bor så langt utpå bygda, men endel film blir det 🙈

 

 

Endret av MVN90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå mye til alle her som har født siden sist jeg var innom 🥳 Håper at alle har det bra!

Her har jenta mi blitt 12 uker allerede! Hun har vokst masse og er så mye mer tilstede. Vi har hatt en litt tøff start siden hun er prematur. Det har vært flere opphold på sykehuset, men nå ser det endelig ut til å gå bra! Ellers koser vi oss så mye at vi faktisk vurderer å få en til 😁 Vi skulle egentlig bare få den ene. Fikk litt sjokk da jeg fikk menstruasjon tilbake etter bare 5 uker til tross for fullamming, så obs obs til dere andre 😂 det er ikke trygg prevensjon!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med dere alle sammen?😊

Her er lillegutt 3 mnd i morgen, ler og smiler dagen lang. Vi har fått gode rutiner og god nattesøvn. Storesøster er fortsatt litt i overkant ivrig etter å herje og kose med han, men han ser ut til å elsker det 🤪🤣 blir vel en adrenalinjunkie med årene 🙊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går veldig bra her! Vesla er 2 mnd også så rolig og fornøyd dagen lang! Hun smiler til alt og alle, både kjente og fremmede🥰 Vi har også begynt å komme inn i en god rutine med nattesøvn, og vi bare nyter dagene sammen!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også bra, frøkna er litt over 3 mnd og er stort sett fornøyd så lenge vi ikke venter litt for lenge med melk 😂 Har bommet på planleggingen et par ganger da hun ikke spiser til faste tider 🙈

Ellers sover hun natten gjennom 4-5 netter i uka, våkner noen netter for litt melk, men da sover hun lengre om morgenen 😊 Hun lo for første gang her om dagen, den lyden er fantastisk 🥰

Storesøster på 9 år er fantastisk, hun bærer og triller og bytter av og til bleier og synes det er stor stas 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Her har alt gått kjempe bra. Mini har vært en engel siden han kom til verden, sovet hele natten siden uke 2, spiser godt med mat og lagt på seg helt perfekt. Han er mye våken på dagen og rullet fra rygg til mage da han var 2mnd. Nå vil han bare opp og se hva som skjer, nekter å ligge i vognbaggen, så jeg har kjøpt en pute sånn at han kommer litt opp😅 Synes dagene går så alt for fort og at han har blitt så stor🥺😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...