Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

96erjente skrev (5 timer siden):

Nå har endelig vår lille gutt kommet og💙

Det ble litt dramatisk under fødselen med pulsen hans som droppet fra rundt 130 til 60 og ikke gikk opp igjen. Noen minutter etter at en lege var innom fødestua lå jeg i narkose og mini ble tatt ut med keisersnitt i full fart. Slapp, blek og måtte ha litt pustehjelp, men han kom seg heldigvis fort. Han ble født halv ett om natten 26.03 og ligger fremdeles på nyfødtintensiven, nå sliter de litt med å få i han mat så han har fått sonde.. Ellers ser alt bra ut, av det de kan se der borte i alle fall, så det er bra🥰

Gratulerer så mye! Håper det står bra til med deg også etter en litt dramatisk fødsel :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjer ingenting her, men det er egentlig greit. Ligger i seteleie, så blir planlagt keisersnitt etter påsken. 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (På 22.3.2021 den 8.49):

Et lite spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med! Jeg har bare hatt rier som følge av cytoteckur ved MA, eller under SA så vet ikke helt hvordan det kan sammenlignes. 

Har de siste dagene hatt mye murringer i nedre del av magen, som til tider har vært litt smertefulle. Har mye kynnere som er ganske ubehagelige og gjør at jeg sliter med oksygenopptaket, disse kan komme ganske jevnt og trutt i løpet av en dag/kveld. 

I dag når jeg skulle reise meg opp fra en stol fikk jeg plutselig intense krampelignende smerter nederst i magen (men lignet ikke riene jeg fikk under SA eller etter cytotec). Smertene ble mer intense når jeg prøvde å reise meg opp eller rette ut beina, så måtte sitte helt rolig for å "holde ut". Smertene gav seg helt etter en liten stund (kanskje rundt 40-60 sek🤔)

Noen som har opplevd lignende? Hva kan dette ha vært? Er 36+5 nå. 
 

 

Har ikke opplevd lignende, men tenker at det kan ha vært nerver i klem evt muskelsmerter siden de var sterke og deretter gikk over av seg selv. Får også iblant sterke stikkende eller ilende smerter i lyske og symfyse pga baby som klemmer på alt mulig. 

 

Jeg har også hatt abort med Cytotek tidligere etter MA, samt født en gang tidigere. Kan absolutt sammenlikne smerten for min del, var akkuratt slik riene var, bare enda verre i skala😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahir skrev (5 timer siden):

Har ikke opplevd lignende, men tenker at det kan ha vært nerver i klem evt muskelsmerter siden de var sterke og deretter gikk over av seg selv. Får også iblant sterke stikkende eller ilende smerter i lyske og symfyse pga baby som klemmer på alt mulig. 

 

Jeg har også hatt abort med Cytotek tidligere etter MA, samt født en gang tidigere. Kan absolutt sammenlikne smerten for min del, var akkuratt slik riene var, bare enda verre i skala😅

Tusen takk for svar❤️ Da vet jeg litt mer hva jeg kan forvente meg!😅 Jeg har også ekstremt mye ilende smerter i lysken om dagen! Kjennes ut som knivstikk ved hvert skritt som tas!🥵 Heldigvis ikke så lenge igjen nå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar❤️ Da vet jeg litt mer hva jeg kan forvente meg!😅 Jeg har også ekstremt mye ilende smerter i lysken om dagen! Kjennes ut som knivstikk ved hvert skritt som tas!🥵 Heldigvis ikke så lenge igjen nå❤️

Heldigvis! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natt til 29 mars kom lillebror i rekordfart 💙 Han var kjempe stor med sine 4310g, 54 cm og 40!!!! cm rundt hodet..  det var godt jeg ikke visste det for da hadde jeg vært livredd. De bommet godt på vekstestimeringen alle tre legene så det er ikke verdt mye 🙊 Han er nesten en kg større enn søstra var, 5 cm lenger og 5 cm større rundt hodet så jeg skjønner ikke hva som har skjedd 🤷‍♀️ Men han er helt perfekt selvfølgelig 💙 

Vi er igang med amming og reiser hjem i morgen, storesøster gleder seg VELDIG til å komme og hente oss! Plutselig var vi en familie på 4 ! Men en ting er sikkert, skal vi plutselig finne på å få et 3 barn må jeg settes igang i uke 37/38 for å føde så stort barn gjør jeg ikke igjen 🙊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVN90 skrev (18 minutter siden):

Natt til 29 mars kom lillebror i rekordfart 💙 Han var kjempe stor med sine 4310g, 54 cm og 40!!!! cm rundt hodet..  det var godt jeg ikke visste det for da hadde jeg vært livredd. De bommet godt på vekstestimeringen alle tre legene så det er ikke verdt mye 🙊 Han er nesten en kg større enn søstra var, 5 cm lenger og 5 cm større rundt hodet så jeg skjønner ikke hva som har skjedd 🤷‍♀️ Men han er helt perfekt selvfølgelig 💙 

Vi er igang med amming og reiser hjem i morgen, storesøster gleder seg VELDIG til å komme og hente oss! Plutselig var vi en familie på 4 ! Men en ting er sikkert, skal vi plutselig finne på å få et 3 barn må jeg settes igang i uke 37/38 for å føde så stort barn gjør jeg ikke igjen 🙊

Gratulerer så mye 🥰🥳 

Hvordan gikk det med deg under fødselen da, siden han var stor....? Da har legene bommet godt ja - som du sier, bra du ikke visste på forhånd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M@rihøna skrev (37 minutter siden):

Gratulerer så mye 🥰🥳 

Hvordan gikk det med deg under fødselen da, siden han var stor....? Da har legene bommet godt ja - som du sier, bra du ikke visste på forhånd 😊

Tusen takk!

Det gikk heldigvis fint, en grad 2 rift og endel småsår. Jordmor var veldig bevisst under fødselen pga tidligere skade og lot det tøye lenge 😊 det var jo veldig bra siden han viste seg å være så stor! Men nå er han ute, det var intenst og man kjenner godt et barn på den størrelsen der! Ganske ømt og mørbanka kroppen, men mye finere fødsel sånn sett i sin helhet enn første. Jeg føler liksom ikke størrelsen hans samsvarer med min kropp og fasong så utrolig hva kvinnekroppen klarer 💪😁

Endret av MVN90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVN90 skrev (3 timer siden):

Natt til 29 mars kom lillebror i rekordfart 💙 Han var kjempe stor med sine 4310g, 54 cm og 40!!!! cm rundt hodet..  det var godt jeg ikke visste det for da hadde jeg vært livredd. De bommet godt på vekstestimeringen alle tre legene så det er ikke verdt mye 🙊 Han er nesten en kg større enn søstra var, 5 cm lenger og 5 cm større rundt hodet så jeg skjønner ikke hva som har skjedd 🤷‍♀️ Men han er helt perfekt selvfølgelig 💙 

Vi er igang med amming og reiser hjem i morgen, storesøster gleder seg VELDIG til å komme og hente oss! Plutselig var vi en familie på 4 ! Men en ting er sikkert, skal vi plutselig finne på å få et 3 barn må jeg settes igang i uke 37/38 for å føde så stort barn gjør jeg ikke igjen 🙊

40 cm rundt hodet!! 🥵 haha, godt jobbet! 😂🙏🏼 jeg er helt imponert! Gratulerer så mye, godt å høre at alt står bra til 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cumberbitch skrev (1 time siden):

40 cm rundt hodet!! 🥵 haha, godt jobbet! 😂🙏🏼 jeg er helt imponert! Gratulerer så mye, godt å høre at alt står bra til 💙

Tusen takk 😊 Haha, ja jeg kjente det godt for å si det sånn 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye @MVN90🧡🧡 

Jeg kjenner med så godt igjen, min lille hadde en hodeomkrets på 38 cm, og det er jeg så uendelig glad for at jeg var lykkelig uviten om... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVN90 skrev (23 timer siden):

Natt til 29 mars kom lillebror i rekordfart 💙 Han var kjempe stor med sine 4310g, 54 cm og 40!!!! cm rundt hodet..  det var godt jeg ikke visste det for da hadde jeg vært livredd. De bommet godt på vekstestimeringen alle tre legene så det er ikke verdt mye 🙊 Han er nesten en kg større enn søstra var, 5 cm lenger og 5 cm større rundt hodet så jeg skjønner ikke hva som har skjedd 🤷‍♀️ Men han er helt perfekt selvfølgelig 💙 

Vi er igang med amming og reiser hjem i morgen, storesøster gleder seg VELDIG til å komme og hente oss! Plutselig var vi en familie på 4 ! Men en ting er sikkert, skal vi plutselig finne på å få et 3 barn må jeg settes igang i uke 37/38 for å føde så stort barn gjør jeg ikke igjen 🙊

Åå, gratulerer masse! Det var heftig, virkelig bra jobbet! 😄 

Tror det kommer en med grei størrelse her også, 2 uker igjen og det sies han er over 3,5 og jeg tror ikke en døyt på at de har tatt for hardt i, heller motsatt^^ 

Kos dere masse med store lillegutt ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er sånn ca ferdig å pakke fødebagen nå, og lurer derfor på til dere som har født om det var noe dere var særlig glad for at dere hadde med dere eller om det evt var noe det savnet/angrer på at dere ikke hadde med?☺️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var alene på barsel @Hopptimistenog var nokså låst til rommet grunnet korona.  Var veldig glad for at jeg hadde pakket med meg litt snacks, en drikkeflaske. Og egen shampoo, balsam og såpe pluss slippers 😊 Og ikke glem mobil lader - Det gjorde jeg 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måndagsbarn skrev (5 timer siden):

Tror det kommer en med grei størrelse her også, 2 uker igjen og det sies han er over 3,5 og jeg tror ikke en døyt på at de har tatt for hardt i, heller motsatt^^  

🤣 min ble i dag (uke 37+4) estimert til å veie 3,2 i dag.. føler at han kommer til å være en skikkelig god klump når han skal ut😂 er førstegangs, så håper veldig at han ikke blir så altfor stor eller at de har bommet litt med målene nå🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (9 timer siden):

Jeg er sånn ca ferdig å pakke fødebagen nå, og lurer derfor på til dere som har født om det var noe dere var særlig glad for at dere hadde med dere eller om det evt var noe det savnet/angrer på at dere ikke hadde med?☺️ 

Enig med @Fonni sjokolade, cola, kjeks var helt konge å ha i baggen 😊 Jeg var på pasienthotellet, der er det ikke bemanning nå pga påske så måtte opp på barsel for å spørre etter mat og da ble det litt mer tiltak. Ellers er egen såpe, tøfler og multi-mama kompresser (tror jeg det heter, for såre brystvorter) kjekt å ha. Man trenger virkelig ikke mye for noen dager på barsel. Joggedress, ammetopp, ett par bodyer, ett par bukser og evt en pysj til babyen er alt jeg har brukt 😊 Pledd, bleier, gulpekluter osv har de jo på sykehuset.

Lader til telefonen er absolutt kjekt å ha med 😉

Masse lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...