Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

Cumberbitch skrev (46 minutter siden):

Har også morkaken foran! Håper den ligger bak på et evt neste svangerskap, for den er litt kilde til bekymring 😂 har du fått mange UL? ☺️

Ja, jeg kjente også bevegelse veldig sent og når jeg nå er 35+4 har samboer kun fått kjenne bevegelse utenpå 2 ganger, og det er nok pga morkaken foran...har blitt litt bekymring pga dette ja 🙄

Jeg har hatt 3 UL så langt, skal ha ny nå til uka. Navlesnoren var festet litt til siden på morkaken, så derfor fikk jeg vekstkontroll i uke 28, og i uke 33 og nå til uka er UL pga jeg er slankeoperert slik at de kan følge med på veksten. Foreløpig er hun litt over snittet da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Cumberbitch og @M@rihønadet er nok at morkaka ligger foran som gjør det, skjønner godt dere gleder dere til å få de ut, ikke noe koselig å føle man ikke kjenner bevegelser... Hos meg ligger morkaka mot ryggen og jeg kjenner i overkant mye bevegelser, han er aldri i ro og det er utrolig ubehagelig til tider. Absolutt betryggende at han driver på, men det er VIRKELIG ikke behagelig. Har kjent bevegelser fra uke 12 selv og utenpå fra uke 16. Nå ser man hele magen hoppe fram og tilbake og jeg kan kjenne alt av kroppsdeler 🙈 UL for vekstestimering neste torsdag, er da i uke 37

Endret av MVN90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Cumberbitch Jeg har ikke morkaken foran, men bekymrer meg nye for liv likevel. Babyen har rolige og aktive dager. Har hatt en tur innom føden, og alt så fint ut. Han følger i tillegg kurven sin, så ingenting som tyder på at noe er galt. Jordmor mener at dette er min baby sitt mønster, han tar seg helt ut noen dager for så å slappe litt mer av. Det prøver jeg å akseptere.  Jeg er i uke 38, og begynner og bli skikkelig utålmodig og lei. Prøver å innstille meg på overtid, men krysser fingrene for at jeg slipper det! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@M@rihøna skjønner! Jeg er glad jeg slipper den bekymringen, men skulle gjerne ønsket å sett babyen litt oftere likevel 🙈 bare for å SE at alt er greit.

@MVN90 nei når han her også driver på sitt verste, så er det jo veldig ømt i en liten stund etterpå. Spesielt mellom der magemusklene er delt. 😅 kunne de ikke bare drevet med en mellomting da... 😅

@Fonni Ja, kanskje det er det som er greia med min også! Jordmora mi har jo sagt at de er som oss: litt rolig enkelte dager og veldig aktive andre dager. Men man tenker jo sitt likevel, spesielt når det nærmer seg nå. 38+4 her, så da er vi ganske likt ☺️ jeg har nettopp gjettet 12. mars her, bare for å innstille meg på overtid 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVN90 skrev (På 19.2.2021 den 21.32):

Jeg valgte å være på tidlig UL i uke 12 for å se at alt virket greit og ellers vært på OUL. Der så de at navlesnoren var festet helt i utkanten av morkaka, noe som kan føre til at barnet får mindre næring mot slutten av svangerskapet. Fikk derfor ekstra UL i uke 34 for vekstestimering og igjen i uke 37 for å se at han vokser som han skal 😊

Så lenge alt er normalt får man vel i utgangspunktet kun OUL i uke 18-20, så at du ikke har fått flere er et godt tegn på at alt er bra.

Jeg har igjen 11 vakter på jobb, jobber fortsatt full stilling uten tilrettelegging, utrolig heldig med formen men begynner mentalt å bli klar for permisjon nå 🤣 Jobber som sykepleier på sykehjem med mange tunge løft og alvorlig demens. Mye ansvar, mye man skal holde styr på og mange å forholde seg til. Kjenner hormonene mine gjør meg litt mer vimsete enn vanlig, har vanligvis stålkontroll men nå går jeg litt rundt meg selv 🤣 

Helt fantastisk at du har klart å være på jobb hver dag!👏 skulle ønske jeg selv klarte det, men måtte innse nederlag i desember. Fant ut at min kropp og ikke minst lillegutt i magen måtte gå forran😆 men skal si at tiden har gått veldig sakte i forhold til før jeg ble sykemeldt🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vert på UL i dag, 36+1, og alt så helt tipp topp ut, hun ligger omtrent akkurat på gjennomsnittet sa de. Målt til 2790g og i appen min står det at gjennomsnittet i uke 36 er 2740g 😅 De kan jo ha målt litt feil, men hodeomkretsen så passelig stor ut, er vel det som er det viktigste med tanke på å få presset ungen ut 🙈😂

Ellers er jeg egentlig ganske klar, hun ligger laangt nedi bekkenet og gir meg masse nedpress og smerter, kynnerne om kvelden har tatt seg opp og begynt å bli litt vonde, og jeg lurer på om slimproppen de siste dagene driver og går litt og litt 🤔 Så jeg håper vertfall ikke jeg må gå til 42+0 før hun kommer....😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 96erjente

Hei, jeg er den som hadde brukeren Switch for en stund tilbake.. Tør aldri å snakke eller spørre om ting i termingruppa på Facebook, så fant ut at det var bedre å opprette en bruker igjen her.. Håper det går bra med alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 38-kontrollen sist uke og har etter det virkelig begynt å bekymre meg for stor baby. Vet at det er helt tullete og det viktigste er at han er frisk. Sf-målet mitt har gjort et plutselig hopp, ligget på snittet hele veien. Har også gått opp en god del de to siste ukene. Er nok en del vann, men har hele tiden hatt på følelsen av at babyen er stor. Jordmor ville ikke sende meg til vekstkontroll enda, men finner ikke helt roen. Så klar for å bli ferdig 😫🙂

Endret av Fonni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fonni skrev (13 timer siden):

Var på 38-kontrollen sist uke og har etter det virkelig begynt å bekymre meg for stor baby. Vet at det er helt tullete og det viktigste er at han er frisk. Sf-målet mitt har gjort et plutselig hopp, ligget på snittet hele veien. Har også gått opp en god del de to siste ukene. Er nok en del vann, men har hele tiden hatt på følelsen av at babyen er stor. Jordmor ville ikke sende meg til vekstkontroll enda, men finner ikke helt roen. Så klar for å bli ferdig 😫🙂

Kjenner den følelsen, har gått jevnt opp i vekt og vært gjennomsnittlig på målene hele veien. Var på 38 ukers hos jordmor og holdt på å ramle i gulvet. Hadde økt masse både i vekt og hoppet på symfysemål. Jordmor sa hvertfall til meg at det var helt normalt, mange faktorer. Kroppen min begynner å se "klar" ut (sikkert 3 kg meieri😂), jeg har vært i mindre bevegelse nå pga tyngde og symfysemålene nå kunne variere mente hun pga. mye bevegelse og forskjellige stillinger.. Ble litt beroliget av det også er det heldigvis "bare" 1,5 uke til neste kontroll 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobir skrev (10 timer siden):

Kjenner den følelsen, har gått jevnt opp i vekt og vært gjennomsnittlig på målene hele veien. Var på 38 ukers hos jordmor og holdt på å ramle i gulvet. Hadde økt masse både i vekt og hoppet på symfysemål. Jordmor sa hvertfall til meg at det var helt normalt, mange faktorer. Kroppen min begynner å se "klar" ut (sikkert 3 kg meieri😂), jeg har vært i mindre bevegelse nå pga tyngde og symfysemålene nå kunne variere mente hun pga. mye bevegelse og forskjellige stillinger.. Ble litt beroliget av det også er det heldigvis "bare" 1,5 uke til neste kontroll 😊

Dette var betryggende å høre @Bobir❤ Min jordmor bare avreide meg når jeg kom med bekymringene og sa at vi fikk se på neste kontroll. Og som du sier er det heldigvis ikke så lenge til! Håper jeg føder før den tid, men det ser ikke ut til å skje 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fonni skrev (1 time siden):

Dette var betryggende å høre @Bobir❤ Min jordmor bare avreide meg når jeg kom med bekymringene og sa at vi fikk se på neste kontroll. Og som du sier er det heldigvis ikke så lenge til! Håper jeg føder før den tid, men det ser ikke ut til å skje 😫

Så bra 😊 nå er jo ikke jeg noen ekspert, men har uttrykt litt bekymring for det med vekt fra første stund, da jeg har veldig lett for å legge på meg å alltid vært litt tett i benbygning. Derfor har jordmor vært veldig forklarende på det med vekt og SF mål hele veien 😊 og jeg har sagt at hun må være helt ærlig hvis det er noe å uroe seg for, så har full tillit til henne 😊❤️ er ikke lenge igjen nå 😱 tror fødselen er igang hver gang jeg reiser meg litt brått, så alt går i slowmo 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ser mange av dere er veeeeldig nære nå! Ønsker dere alt hell og lykke:) ❤️ Her er det 6 uker igjen og alt er egentlig ganske fint, heldigvis! Regner med de siste ukene nå fremover blir tyngre og tyngre:) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg planlagt keisersnitt og Tor og Ingrid ble født ❤ begge rundt 3050g. Alt gikk kjempefint, litt normale vansker med kvalme på Tor pga fostervann oppkast og litt for få hender til å klare å gjøre alt de 2 trenger pluss passe på såret mitt. Så alt som forventet 😁

Jeg er helt forelsket i de 2 og overbeskyttende ❤

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avianna skrev (2 timer siden):

I går hadde jeg planlagt keisersnitt og Tor og Ingrid ble født ❤ begge rundt 3050g. Alt gikk kjempefint, litt normale vansker med kvalme på Tor pga fostervann oppkast og litt for få hender til å klare å gjøre alt de 2 trenger pluss passe på såret mitt. Så alt som forventet 😁

Jeg er helt forelsket i de 2 og overbeskyttende ❤

Gratulerer ❤❤ Så fint å høre at det står bra til med alle tre! Håper du får den hjelpen du trenger på barsel, tenker jeg kommer til å slite med en baby 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avianna skrev (3 timer siden):

I går hadde jeg planlagt keisersnitt og Tor og Ingrid ble født ❤ begge rundt 3050g. Alt gikk kjempefint, litt normale vansker med kvalme på Tor pga fostervann oppkast og litt for få hender til å klare å gjøre alt de 2 trenger pluss passe på såret mitt. Så alt som forventet 😁

Jeg er helt forelsket i de 2 og overbeskyttende ❤

Gratulerer så mye! :hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Avianna skrev (På 2.3.2021 den 5.07):

I går hadde jeg planlagt keisersnitt og Tor og Ingrid ble født ❤ begge rundt 3050g. Alt gikk kjempefint, litt normale vansker med kvalme på Tor pga fostervann oppkast og litt for få hender til å klare å gjøre alt de 2 trenger pluss passe på såret mitt. Så alt som forventet 😁

Jeg er helt forelsket i de 2 og overbeskyttende ❤

Gratulerer så mye ❤💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde faktisk ikke jeg kom til å komme dit at jeg ble lei og gledet meg til fødsel. Men jo da. Lei av å vente, syns dagene er lange, og symfysesmertene er dritt 🙈 40+0 i dag, så det er jo virkelig begrenset hvor lenge det er igjen nå, men.. Åh. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cumberbitch skrev (2 timer siden):

Jeg trodde faktisk ikke jeg kom til å komme dit at jeg ble lei og gledet meg til fødsel. Men jo da. Lei av å vente, syns dagene er lange, og symfysesmertene er dritt 🙈 40+0 i dag, så det er jo virkelig begrenset hvor lenge det er igjen nå, men.. Åh. 😅

Haha kjenner til den 🤣 Er ikke lei enda i dette svangerskapet, men med første gråt jeg av frustrasjon 2 dager på overtid fordi jeg følte jeg skulle være gravid for ALLTID! Fødselen startet morgenen etter 🙊 så før du vet ordet av det er du i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...