Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

M@rihøna skrev (2 timer siden):

Jeg vet jo at de ifte bommer litt, og har 2 venninner som hadde helt gigantiske mager til termin som fikk helt gjennomsnittlige babyer som var mellom 3 og 4 kg 😅 Det bunner nok mest i en generell angst for at noe skal gå galt under fødselen tror jeg 🤔

Huff ja det er ikke så rart man bekymrer seg for det, man vet jo aldri før de er ute men det går som regel bra heldigvis 😊

Jeg gruet meg litt til fødsel før jeg ble gravid og tidlig i svangerskapet pga  forrige fødsel som var lang og hard, men nå har jeg liksom kommet til det punktet om at ut må han på et eller annet vis 🤪 Jeg er heldig nok til at hjernen min ikke bekymrer seg før det faktisk er noe reelt og bekymre meg for, generelt i overkant avslappet så det er jeg glad for!👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MVN90 skrev (10 timer siden):

Huff ja det er ikke så rart man bekymrer seg for det, man vet jo aldri før de er ute men det går som regel bra heldigvis 😊

Jeg gruet meg litt til fødsel før jeg ble gravid og tidlig i svangerskapet pga  forrige fødsel som var lang og hard, men nå har jeg liksom kommet til det punktet om at ut må han på et eller annet vis 🤪 Jeg er heldig nok til at hjernen min ikke bekymrer seg før det faktisk er noe reelt og bekymre meg for, generelt i overkant avslappet så det er jeg glad for!👍

Ja, ut må de jo uansett 😅 Er egentlig en veldig avslappet person som også tar bekymringene når de dukker opp, så litt overrasket når jeg kjenner at jeg gruer meg sånn 🤔😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M@rihøna skrev (7 timer siden):

Ja, ut må de jo uansett 😅 Er egentlig en veldig avslappet person som også tar bekymringene når de dukker opp, så litt overrasket når jeg kjenner at jeg gruer meg sånn 🤔😅

Nei altså det er jo ikke så rart man bekymrer seg litt da, er et menneske som skal ut gjennom en ganske så liten åpning 🤣 Men kroppen er laget for det heldigvis, og får man de ikke ut selv er helsevesenet vårt veldig bra. Jeg gikk noen dager på overtid sist, og det var veldig greit egentlig for da var jeg så lei at når fødselen begynte fantes det ingen redsel eller nervøse tanker bare spenning over at jeg skulle få møte babyen min ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVN90 skrev (3 timer siden):

Nei altså det er jo ikke så rart man bekymrer seg litt da, er et menneske som skal ut gjennom en ganske så liten åpning 🤣 Men kroppen er laget for det heldigvis, og får man de ikke ut selv er helsevesenet vårt veldig bra. Jeg gikk noen dager på overtid sist, og det var veldig greit egentlig for da var jeg så lei at når fødselen begynte fantes det ingen redsel eller nervøse tanker bare spenning over at jeg skulle få møte babyen min ❤

Ja heldigvis er kroppen laget for det, og sist fødsel gruet jeg meg helt til første rie, da ble jeg kun fokusert på jobben som skulle gjøres og all redsel bare forsvant - satser på jeg reagerer noenlunde likt denne gangen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M@rihøna skrev (46 minutter siden):

Ja heldigvis er kroppen laget for det, og sist fødsel gruet jeg meg helt til første rie, da ble jeg kun fokusert på jobben som skulle gjøres og all redsel bare forsvant - satser på jeg reagerer noenlunde likt denne gangen 😅

Satser på det!🤞

Jeg håper på at det går fortere denne gangen 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVN90 skrev (46 minutter siden):

Satser på det!🤞

Jeg håper på at det går fortere denne gangen 🙏

Det håper jeg også 😅 Selv om det i mars er 9 år siden forrige fødsel...aner ikke om det kan ha noe å si 🤔😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M@rihøna skrev (34 minutter siden):

Det håper jeg også 😅 Selv om det i mars er 9 år siden forrige fødsel...aner ikke om det kan ha noe å si 🤔😅

5 år siden min forrige, men satser på at kroppen vet hva den skal allikevel 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt vinter, og da passet vi på å komme oss ut og få litt frisk luft og bruke opp litt energi 😊 

Uke 28 i dag, pakken med alle klær i str 50/56 kom i dag og alt føltes plutselig mye nærmere 💙

GODT NYTT ÅR alle sammen🎆🎉Snapchat-832728232.thumb.jpg.1600f090721ad91db9f614aeeb9565ce.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år allesammen! For et fint bilde @MVN90!

Jeg er akkurat tilbake fra juleferie og fikk litt panikk over alt vi mangler (og måling hos jordmor neste uke, jeg har spist kaker, sjokolade og is hver dag). Hva har dere handlet inn? Tips til hva man må ha i hus?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fonni skrev (12 timer siden):

Godt nytt år allesammen! For et fint bilde @MVN90!

Jeg er akkurat tilbake fra juleferie og fikk litt panikk over alt vi mangler (og måling hos jordmor neste uke, jeg har spist kaker, sjokolade og is hver dag). Hva har dere handlet inn? Tips til hva man må ha i hus?

 

Ja nå nærmer det seg for deg 😊 tror de fleste får litt panikk over alt som mangler osv, heldigvis trengs ikke mye for en nyfødt. Litt klær, bilstol, seng og vogn så kommer man langt, så kan man selvfølgelig spe på med babynest, vippestol, tripptrapp stol med nyfødtsete o.l men det er streng tatt ikke nødvendig 😉 stellebord og ammepute derimot var jeg glad jeg hadde. Man kjøper ofte litt i overkant mye og bruker unødvendig penger på utstyr til babyen, så det blir opp til hver enkelt hvor mye de vil kjøpe inn 😊👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 31+6 her, opp 19 kilo og det begynner å merkes på kroppen nå! 😅 Vekta går det helt fint med, jeg orker ikke å bry meg så hardt lengre sålenge jeg spiser og drikker bra og klarer å holde meg i aktivitet. Men jeg blir ganske fort sliten av ingenting nå, og trenger søvn og hvile i mye større grad enn tidligere i svangerskapet. Føler vi ikke har så mye ting på plass enda siden jeg bare skyver alt foran meg og tenker at det er lenge til, men trooor vi har det viktigste. Om ikke, så får mannen bare dra på shopping mens jeg og lille ligger på barsel. Vi flytter ila måneden, og oppi alt holder jeg på med en masteroppgave. Har rett og slett ikke tid til å tenke så mye på forberedelse til baby nå, så han må bare holde seg inne til termindato 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, dere som har barn fra før av: merket dere sammenheng mellom aktivitet i magen og søvnmønster på utsiden? 😅 her var det jo stille et par dager i jula, men etter det har det vært full fres all day all night. Hvis det er sammenheng, så sover denne aldri 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første sov ganske mye på formiddagen, var veldig aktiv mellom kl 22-00 også rolig igjen mens hun var i magen. Hun sov natten igjennom fra hun ble født, var veldig aktiv to timer på kvelden og var generelt en sovebaby 🙏 Med den her derimot er det liv og røre i magen hele døgnet så håper ikke det gjenspeiler hvordan han blir på utsiden 🤣🙊

 

Endret av MVN90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og godt nyttår alle sammen 😊 Det blir et veldig spennende år 😄 Hvordan går det med dere?

Jeg begynner å bli veldig klar for å møte lillesøster 😊 Gleder meg også til å ikke være gravid lenger, er det lov å si? 😂 Synes alt er så slitsomt nå. 9 uker igjen til termin så får smøre meg med tålmodighet 😉 Men jeg burde ikke klage, for den lille er superaktiv og frisk så jeg føler meg så heldig også 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! Jeg har det på akkurat samme måte, så klar for å møte babyen, 8 uker til termin her. Syns tiden står stille! Er spent på hvordan det er å føde og hvordan det blir korona-messig😅 Jeg er veldig klar for å få kroppen min tilbake, så jeg kan snu meg i sengen, gå tur uten å knebles av kynnere og trene litt 🤗

Jeg har også som regel en aktiv baby i magen, men akkurat dette med spark og bevegelser har jeg bekymret meg veldig for. Min baby har rolige og aktive dager, og jeg skulle gjerne kunne stille klokken etter bevegelsene 😫😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fonni skrev (4 timer siden):

Godt nyttår! Jeg har det på akkurat samme måte, så klar for å møte babyen, 8 uker til termin her. Syns tiden står stille! Er spent på hvordan det er å føde og hvordan det blir korona-messig😅 Jeg er veldig klar for å få kroppen min tilbake, så jeg kan snu meg i sengen, gå tur uten å knebles av kynnere og trene litt 🤗

Jeg har også som regel en aktiv baby i magen, men akkurat dette med spark og bevegelser har jeg bekymret meg veldig for. Min baby har rolige og aktive dager, og jeg skulle gjerne kunne stille klokken etter bevegelsene 😫😂

Godt å høre at vi er flere 😅 Ja, det blir spennende hvordan koronareglene er når vi skal føde 😳 Hos oss ser det ut til at jeg blir nødt til å føde uten mannen tilstede, for vi sliter litt med barnevakt til storesøster. Men jeg er innstilt på det og får vi til en annen løsning så er det jo en bonus 😊

Min lille har også litt forskjellig aktivitetsnivå gjennom dagene, men føler meg heldig som aldri er i tvil, for hun er mye mer aktiv enn storesøster var.

Har du fått handlet inn alt til baby? Her ble jeg ferdig denne uken, så skal snart begynne å vaske de små søte klærne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt nyttår alle sammen 🥳 Her går tiden for fort synes jeg 😅 Er 30 uker i morgen og har litt panikk mtp jobben - alt som skal gjøres med årsoppgjør, levering til revisor, ferdigstille 2020 og i tillegg mye ekstra med kompensasjonsordningen gjør at jeg må prøve å få gjort arbeid nok til 4-5 mnd før mars 😳😂 Så tiden virkelig flyr nå....men jeg ser veldig frem til å møte lillesøster og å få kroppen min tilbake! Har siste ukene følt meg så...sprengt på en måte 😂

Jeg har en rolig frøken i magen og i tillegg morkake foran baby, så har klart å innfinne meg med at det er veldig rolig i magen. Hadde noen dager med ekstremt rolig, tok UL og fikk beskjed om at alt var bra, så det er bare slik det er - så lenge jeg kjenner noe bevegelse hver dag tar jeg det med ro 😊

Endret av M@rihøna
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår ja alle sammen :) her er formen utrolig bra, men ble sykmeldt ett par uker nå pga andre ting :) skal etter planen begynne på jobb igjen mandag så blir spennede å se da etter å ha vært borte i 3 uker hvordan jobbformen er :) ellers begynner ting og være på plass, har litt dårlig samvittighet for alle julekaker som har gått ned på høykant, men så lenge alt så bra ut på kontroll sist uke så slapper jeg mer av.

Som førstegangs så må jeg si det er ekstremt rart å kjenne så utrolig mye liv, men så utrolig gøy også <3 synes tiden går litt sakte, for gleder oss utrolig masse til å møte henne nå. Men er litt økning i smitte i området, som resten av landet så greit at det er noen små mnd. Igjen. Det regner jeg med gjelder de fleste andre her inne også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@OllibolliJa, vi begynner å bli klare nå. Vi er veldig heldige og har fått låne det aller meste av klær og utstyr. Hva med deg? 

Var på fødselsamtale med jordmor i går og fikk beskjed om at det bare var å pakke bagen. Da begynte jeg å grue meg litt 😂😂 Det er økende smitte her også. Samboer får være med på aktiv fødsel og kun besøke på barsel sånn det er nå😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår ja! :)

Jeg kaster endelig litt mindre opp, så nå håper jeg å klare å gå opp litt av den vekten jeg har mistet i siste trimester. Har et mål om å veie mer under fødsel enn da jeg ble gravid!

Jeg har ikke ordnet noen ting før babyen kommer, for vi skal flytte en måned før termin, og det meste av babystashet står på lager akkurat nå - vi måtte flytte unna alt vi ikke trengte før visning. Men vi har stort sett det vi trenger, så det blir bare å finne det frem. Babyrom stresser jeg ikke med, for det blir jo fort en stund til han skal sove der alene ;) Satser på at han kommer tidligst to uker før termin, så skal jeg ha greit med tid mellom flytting og fødsel tenker jeg. Hvis vi har rota bort noe eller finner ut at vi mangler noe etter fødsel tenker jeg mannen kan sendes ut på handletur.

Min junior er også en særdeles aktiv liten kar, akkurat som storesøsknene var 😅 De har blitt enda mer aktive på utsiden, så det er vel bare å forberede seg på at dette blir livat :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...