Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

Et lite tips til flere som lurer på bilstol! Fant noe på sidene til Barnas hus om at hjemmesidene til bilstolprodusentene har informasjon om bilstolene passer til bilen. 

Ang maxi-cosi som jeg lurte på, sjekket jeg nettsiden deres og der kan man taste inn hvilken bil (merke,type og år) man har, så får man opp alle stoler og baser som passer din bil😁 veldig kjekt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Cumberbitch skrev:

 

Nå kan jeg oppdatere deg på to ting! ☺️

Smertene mine er bare ligamentsmerter, så heldigvis ikke noe farlig. Bare ekstremt ubehagelig og irriterende, og det KAN gå over. Håper på det 😅

Glukosebelastningstesten var heller ikke så jævlig som jeg hadde trodd. Kanskje fordi jeg var psykisk forberedt på noe enda verre? Drikken gikk ned ila 4,5 minutt, tok det med ro og stresset ikke. Også lå/satt jeg og leste og døset til jeg fikk ta prøven igjen. Fikk ikke resultat med en gang, men regner med jeg får høre det om nivået er for høyt. Føler meg i fin form nå, og gleder meg stort til å spise! 😄

Så fint at glukosebelastningen gikk greit! Jeg forventer forsatt at det skal være litt jævlig, men skal ha det i bakhodet at du syns det var helt ok😅

Så det du opplever er ikke kynnere? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fonni skrev:

Så fint at glukosebelastningen gikk greit! Jeg forventer forsatt at det skal være litt jævlig, men skal ha det i bakhodet at du syns det var helt ok😅

Så det du opplever er ikke kynnere? 🤷‍♀️

Ja, bare forvent det og heller bli positivt overrasket 😄

Jeg har kynnere også, men de tror jeg er mer som de "skal" være. Bare magen som strammer seg over det hele, uten ubehag og smerte. Men disse ligamentsmertene kjennes mer ut som sting/hold mellom navlen og hoftebeina når jeg går ute, og er mer vondt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på OUL, og alt så helt perfekt ut❤️ Ser ut til at det blir en jente her, noe magefølelsen min har sagt siden starten🥰 Termin er 16. april! Fint hvis du oppdaterer forsiden @Ollibolli ☺️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Hopptimisten skrev:

I dag har jeg vært på OUL, og alt så helt perfekt ut❤️ Ser ut til at det blir en jente her, noe magefølelsen min har sagt siden starten🥰 Termin er 16. april! Fint hvis du oppdaterer forsiden @Ollibolli ☺️

Gratulerer med fin OUL og en liten jente på vei 😄💕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat gjennomført en intervalløkt på mølla, utrolig deilig at kroppen fungerer men ganske frustrerende å holde igjen når man kjenner man formmessig har mye å gå på..

Men det her er vel ikke tiden for å være egoistisk og pushe makspuls, så da får jeg mosjonere og holde ting vedlike nå og heller komme sterkere tilbake når lillebror har kommet ut 🏃‍♀️

Ha en god helg alle sammen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, MVN90 skrev:

Akkurat gjennomført en intervalløkt på mølla, utrolig deilig at kroppen fungerer men ganske frustrerende å holde igjen når man kjenner man formmessig har mye å gå på..

Men det her er vel ikke tiden for å være egoistisk og pushe makspuls, så da får jeg mosjonere og holde ting vedlike nå og heller komme sterkere tilbake når lillebror har kommet ut 🏃‍♀️

Ha en god helg alle sammen 😊

Hehe know the feeling! Kjenner kroppen har så mye, at det er vanskelig å begrense seg. Jeg trener med styrke da, og hadde senest i går økninger i kilo på flere øvelser. Mannen min spurte om det var dumt, og jeg vet jo egentlig ikke. Føler meg bare så sterk og bra på trening, at det er vanskelig å la vær å pushe seg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cumberbitch skrev:

Hehe know the feeling! Kjenner kroppen har så mye, at det er vanskelig å begrense seg. Jeg trener med styrke da, og hadde senest i går økninger i kilo på flere øvelser. Mannen min spurte om det var dumt, og jeg vet jo egentlig ikke. Føler meg bare så sterk og bra på trening, at det er vanskelig å la vær å pushe seg 🙈

Ja det er kjempe vanskelig å begrense seg 🙈 Gjorde aldri det med første for da var det liksom ingen som poengterte det, men nå rynker jordmor bryna med en gang jeg sier jeg løper mye.. I dag lurte jeg inn et par intervalldrag på 12 km/t og det var godt å kjenne det gikk helt fint! Men når man er vant til tempo på 13-16 km/t så føles det som daffing å ligge rundt 10 km/t.

Men vi er heldig som kan trene, jeg lever litt etter at gjør det ikke vondt så kjør på 🤷‍♀️😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er heldige som har energi til å trene!! Er i uke 18 nå, og eneste kroppen min orker er liten tur med hunden, så er det jobb (jobber i barnehage på småbarn) og når jeg kommer hjem må jeg sove 1time før det er mat og natta🙄 jobbdagene er så vidt jeg kommer meg igjennom..  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Oktava skrev:

GDere er heldige som har energi til å trene!! Er i uke 18 nå, og eneste kroppen min orker er liten tur med hunden, så er det jobb (jobber i barnehage på småbarn) og når jeg kommer hjem må jeg sove 1time før det er mat og natta🙄 jobbdagene er så vidt jeg kommer meg igjennom..  

Du er ikke alene om å mangle energi til å trene! Det viktigste er at vi får bevegd oss litt i alle fall. ☺️Jeg har lagt vekk all dårlig samvittighet for trening og kommer ikke til å sammenligne meg med andre gravide vedrørende dette.

Jeg har tidligere hatt et litt anstrengt forhold til kropp og mat og jeg har ingen planer om at det skal påvirke babyen min. Skroller derfor glatt forbi innlegg om vekt og trening enten det er her eller i termingrupper. Har mer enn nok med jobb, litt husarbeid og korte gåturer. Vi er flinke vi også ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei graviditeter kan ikke sammenlignes, det er sant! Det er så mange faktorer som spiller inn, så vi vil komme i alle former, fasonger og få ulike plager/ingen plager 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Oktava skrev:

Dere er heldige som har energi til å trene!! Er i uke 18 nå, og eneste kroppen min orker er liten tur med hunden, så er det jobb (jobber i barnehage på småbarn) og når jeg kommer hjem må jeg sove 1time før det er mat og natta🙄 jobbdagene er så vidt jeg kommer meg igjennom..  

Du er ikke den eneste! Har det likt som deg, jobber som lærer på barneskole.. Trening har jeg ikke tenkt på i det hele tatt 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Oktava skrev:

Dere er heldige som har energi til å trene!! Er i uke 18 nå, og eneste kroppen min orker er liten tur med hunden, så er det jobb (jobber i barnehage på småbarn) og når jeg kommer hjem må jeg sove 1time før det er mat og natta🙄 jobbdagene er så vidt jeg kommer meg igjennom..  

Jeg tror ikke trening hadde vært prioritert om jeg hadde hatt jobb, altså. Jeg går sisteåret på en mastergrad, og har jo all verdens av fritid til å sove og samle energi. Når folk spør meg hvordan det er å gå gravid, så sier jeg jo at det går helt fint. Men jeg er egentlig ganske sikker på at det har med livssituasjonen min nå å gjøre. Det hadde nok kanskje sett helt annerledes ut om jeg hadde en fast jobb 🙈 jeg jobbet som kontaktlærer før, og da trente jeg mye mindre enn jeg gjør nå. Hadde ikke sjans, selv uten graviditet 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Juss-jenta skrev:

Du er ikke alene om å mangle energi til å trene! Det viktigste er at vi får bevegd oss litt i alle fall. ☺️Jeg har lagt vekk all dårlig samvittighet for trening og kommer ikke til å sammenligne meg med andre gravide vedrørende dette.

Jeg har tidligere hatt et litt anstrengt forhold til kropp og mat og jeg har ingen planer om at det skal påvirke babyen min. Skroller derfor glatt forbi innlegg om vekt og trening enten det er her eller i termingrupper. Har mer enn nok med jobb, litt husarbeid og korte gåturer. Vi er flinke vi også ❤️

Jeg har et veldig anstrengt forhold til min egen kropp og sliter med å se at jeg stadig blir rundere😔 men jeg sier til meg selv hver dag at dette gjør kroppen for at den lille i magen skal ha det best mulig! Prøver heller ikke å sammenligne meg med andre, men blir jo stadig minnet på at jeg er mye større enn resten av venninnene mine med kommentarer og bilder. Men du har jo så klart rett! Vi er alle forskjellige og vi er flinke vi også❤❤❤

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Oktava skrev:

Jeg har et veldig anstrengt forhold til min egen kropp og sliter med å se at jeg stadig blir rundere😔 men jeg sier til meg selv hver dag at dette gjør kroppen for at den lille i magen skal ha det best mulig! Prøver heller ikke å sammenligne meg med andre, men blir jo stadig minnet på at jeg er mye større enn resten av venninnene mine med kommentarer og bilder. Men du har jo så klart rett! Vi er alle forskjellige og vi er flinke vi også❤❤❤

Nei det er ikke bare lett med alle de kroppslige forandringene som skjer.. for meg er det det tyngste med å gå gravid, men det er verdt det når babyen kommer 😊 Jeg har ei jente fra tidligere og vet at med sunt kosthold og morsjon finner man tilbake til seg selv, man får tenke at dette er unntakstilstand og at det må til for å få en frisk og rask baby til våren ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Oul i går og fikk fastsatt termin! 20.april 2021 er det ventet at en liten gutt kommer💙 var så gøy å se hvordan han lå og skrellet i magen, men veldig kjedelig at ikke sambo fikk ta del i den opplevelsen😔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Oktava skrev:

Var på Oul i går og fikk fastsatt termin! 20.april 2021 er det ventet at en liten gutt kommer💙 var så gøy å se hvordan han lå og skrellet i magen, men veldig kjedelig at ikke sambo fikk ta del i den opplevelsen😔

Gratulerer med fin ultralyd og en liten gutt i magen ❤️ Det er alltid en lettelse når alt ser fint ut på OUL. Så synd at ikke samboeren din fikk være med 😕 det var strengt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ollibolli skrev:

Gratulerer med fin ultralyd og en liten gutt i magen ❤️ Det er alltid en lettelse når alt ser fint ut på OUL. Så synd at ikke samboeren din fikk være med 😕 det var strengt!

Ja, jeg forstår at de ønsker å hindre spredning av smitte på sykehuset, men med munnbind og ingen symptomer så ser jeg ikke helt hvorfor han ikke kunne blitt med🙈 men men, vi følger jo reglene som gjelder uansett hvor leit det var for oss😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Oktava skrev:

Ja, jeg forstår at de ønsker å hindre spredning av smitte på sykehuset, men med munnbind og ingen symptomer så ser jeg ikke helt hvorfor han ikke kunne blitt med🙈 men men, vi følger jo reglene som gjelder uansett hvor leit det var for oss😔

Ja, jeg synes det er unødvendig strengt. Også på barsel osv. Blir spennende å se hvordan det er å føde i mars og april. Her fikk mannen være med på UL, men det er jo noen uker siden så det er vel enda strengere nå. Skal dere på privat UL? Vi tenker å ta en 3D rundt uke 28 😊 da kan storesøster få være med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten gutt @Oktava💙 Jeg var også på UL alene, jeg krysser fingrene for at mannen får bli med på alt av fødsel og barsel🤞🤞 Blir altfor spennende å se hvordan det blir å føde i mars/april. Jeg har allerede vært på mange UL grunnet komplikasjoner, men har veldig lyst å dele det med mannen, så kanskje det blir 3D etter hvert 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...