Avianna Skrevet 15. oktober 2020 #301 Del Skrevet 15. oktober 2020 2 timer siden, Switch skrev: Jeg er litt sen, men tusen takk❤️ Ordinær ultralyd overstått og jeg har heldigvis bekymret meg unødvendig, for alt så bare bra ut😄 Termindatoen ble satt til 16. mars og denne gangen får vi en gutt!💙 Gratulerer så mye med gutten 🥰 Samme termin som meg 😃 Så bra med fin UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 15. oktober 2020 #302 Del Skrevet 15. oktober 2020 Takk!🥰 @Ollibolli @Avianna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 17. oktober 2020 #303 Del Skrevet 17. oktober 2020 Hvordan går det med dere og eventuelt navnevalg? Har en del familie på min side som er engelsk, jeg har engelsk navn og jentene våre har engelske navn. Jentenes navn er litt lenger ned på lister i England, men er ikke på noen lister i Norge. Navna kan fint uttales her og. Ikke engang min norske oldemor som virkelig ikke kunne uttale navn fra serien hun så på kunne sagt navna til jentene feil😂 Jentenavna var vi enige om med en gang, men guttenavn... Vi er på HELT forskjellige passer!😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 17. oktober 2020 Forfatter #304 Del Skrevet 17. oktober 2020 2 timer siden, Switch skrev: Hvordan går det med dere og eventuelt navnevalg? Har en del familie på min side som er engelsk, jeg har engelsk navn og jentene våre har engelske navn. Jentenes navn er litt lenger ned på lister i England, men er ikke på noen lister i Norge. Navna kan fint uttales her og. Ikke engang min norske oldemor som virkelig ikke kunne uttale navn fra serien hun så på kunne sagt navna til jentene feil😂 Jentenavna var vi enige om med en gang, men guttenavn... Vi er på HELT forskjellige passer!😩 Her er det motsatt, vi var helt klare på guttenavn, men jentenavnet har vi ikke peiling på. Jeg liker godt litt gammeldagse norske jentenavn, men som hos deg så er det viktig at de funker i utlandet siden mesteparten av slekten vår bor forskjellige steder i verden. Her har datteren min lært tre språk helt fra tidlig alder og vi vil gjerne at hun neste skal gjøre det samme så hun også kan kommunisere med besteforeldre og tanter og onkler 😊 Skal ikke være lett med navn 😅 Hvis noen har tips om jentenavn som ikke er på topplisten og som funker på engelsk så kom gjerne med dem 🥰 Jeg tror vi kanskje ender opp med å vente til lille er født så kanskje vi ser bedre hva som passer til henne 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bareser Skrevet 17. oktober 2020 #305 Del Skrevet 17. oktober 2020 Vi får gutt, og sliter skikkelig med navn! Jentenavnet hadde vi klart, men guttenavn er så mye verre synes vi. Jeg har også masse familie i england, faren min er derfra og bor der, så navnet må kunne uttales på engelsk. Vil gjerne ha forslag 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 17. oktober 2020 #306 Del Skrevet 17. oktober 2020 36 minutter siden, Ollibolli skrev: Her er det motsatt, vi var helt klare på guttenavn, men jentenavnet har vi ikke peiling på. Jeg liker godt litt gammeldagse norske jentenavn, men som hos deg så er det viktig at de funker i utlandet siden mesteparten av slekten vår bor forskjellige steder i verden. Her har datteren min lært tre språk helt fra tidlig alder og vi vil gjerne at hun neste skal gjøre det samme så hun også kan kommunisere med besteforeldre og tanter og onkler 😊 Skal ikke være lett med navn 😅 Hvis noen har tips om jentenavn som ikke er på topplisten og som funker på engelsk så kom gjerne med dem 🥰 Jeg tror vi kanskje ender opp med å vente til lille er født så kanskje vi ser bedre hva som passer til henne 😊 At navn funker i utlandet er i grunnen veldig greit uansett om man har familie rundt om i verden når jeg tenker meg om. Er jo ikke akkurat uvanlig at folk flytter til andre land enten for å prøve noe nytt, for å studere eller jobbe..😅 Våre jenters navn er som nevnt ikke på topplisten, og er i tillegg engelske, og er mest «slike» navn vi har sett etter så har ikke stort med forslag..😕 Så kult at hun allerede kan tre språk! 38 minutter siden, Bareser skrev: Vi får gutt, og sliter skikkelig med navn! Jentenavnet hadde vi klart, men guttenavn er så mye verre synes vi. Jeg har også masse familie i england, faren min er derfra og bor der, så navnet må kunne uttales på engelsk. Vil gjerne ha forslag 😅 «Norske» navn som kan uttales på engelsk? Eller bare et navn som funker begge steder? Ville nok ikke hatt navnet på min egen unge uansett, men synes feks Grayson er litt fint, men det blir tungvint her, og er man som min norske oldemor som nevnt over, så hadde hun uttalt navnet akkurat slik det er skrevet, altså GrAysOn😂 Vi synes Lucas var (og er) fint, men synes jeg både ser og hører Lucas overalt. Ellers liker jeg veldig godt William. Mye brukt det og, inkludert på lillebroren min, og enda broren min har sagt han ikke har noe imot at folk bruker mellomnavnet hans i tillegg for at det skal være noe forskjell blir det jo litt rart. Så har Liam isteden på lista. Halvveis William, og selv om det ikke akkurat er så uvanlig virker det likevel som om det er mindre brukt enn Lucas og William😋 Tenkte egentlig å opprette en egen tråd om navn/forslag til navn, men av det jeg har sett av tidligere tråder hvor folk kan være anonyme så tror jeg det er en dårlig idé😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bareser Skrevet 17. oktober 2020 #307 Del Skrevet 17. oktober 2020 Det må være et navn som funker like bra begge steder, ja 😊 alle navn med æ, ø og å er altså utelukket. Og alle slike «typisk norske» navn. På lista vår står Noah, Luca (uten s altså) og Gabriel blant annet. Vi vil helst ikke ha navn som bør uttales på engelsk, slik som Grayson f.eks. Vi er kanskje litt vanskelig på det 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 17. oktober 2020 #308 Del Skrevet 17. oktober 2020 5 timer siden, Bareser skrev: Det må være et navn som funker like bra begge steder, ja 😊 alle navn med æ, ø og å er altså utelukket. Og alle slike «typisk norske» navn. På lista vår står Noah, Luca (uten s altså) og Gabriel blant annet. Vi vil helst ikke ha navn som bør uttales på engelsk, slik som Grayson f.eks. Vi er kanskje litt vanskelig på det 😂 Ja er det samme som vi tenker angående feks Grayson. Ville som nevnt ikke brukt navnet selv, og det funker uansett ikke her synes jeg.. Navna dere har på lista er fine da😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 18. oktober 2020 #309 Del Skrevet 18. oktober 2020 (endret) Tror vi har blitt enige når det gjelder guttenavnet. Men jentenavnet har vi et som vi begge liker mens jeg ikke er helt sikker om det blir siste valget. For meg er det viktig at navnene er norske. Jeg er opprinnelig fra Tyskland, så liker å "integrere" meg skikkelig og adaptere alt norsk på en måte 😁 Men de skal også uttales riktig på tysk. For guttenavn likte jeg Andreas, Håkon, Markus, Tor og Mattias. For jentenavn likte jeg Karina, Vanja, Amalie og Embla. Men samboeren min har sagt nei til de fleste av dem, så da gjør det det jo mye enklere å velge 😆 Endret 18. oktober 2020 av Avianna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobir Skrevet 19. oktober 2020 #310 Del Skrevet 19. oktober 2020 På 11.10.2020 den 15.23, Ollibolli skrev: Velkommen @Bobir @mioreog @Oktava Vil dere skrives inn på førstesiden? 😃 Litt treig til å svare jeg 😊 ville vente til etter OUL. Kan godt skrives inn på førstesiden : det er vår første, termin 17 mars og det blir ei lita tulle 💝 alt ser bra ut på ultralyd, blir stadig overrasket over hvor mye de kan finne ut😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 19. oktober 2020 Forfatter #311 Del Skrevet 19. oktober 2020 2 timer siden, Bobir skrev: Litt treig til å svare jeg 😊 ville vente til etter OUL. Kan godt skrives inn på førstesiden : det er vår første, termin 17 mars og det blir ei lita tulle 💝 alt ser bra ut på ultralyd, blir stadig overrasket over hvor mye de kan finne ut😂 Gratulerer med en liten jente 💕 Og helt herlig at alt ser bra ut! Ultralyd er fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktava Skrevet 19. oktober 2020 #312 Del Skrevet 19. oktober 2020 Er i uke 14 nå og var inne på ul pga mye smerter i magen. Heldigvis så alt veldig bra ut og det var visst en aktiv liten kar som sprelte noe voldsomt der inne😍 nesten umulig å se kjønnet, men legen var 90 prosent sikker på at det er en gutt og ny termindato 18. april😅 så nå er det bare å vente på innkallelse til oul som skal komme i løpet av 2 uker🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 19. oktober 2020 Forfatter #313 Del Skrevet 19. oktober 2020 1 time siden, Oktava skrev: Er i uke 14 nå og var inne på ul pga mye smerter i magen. Heldigvis så alt veldig bra ut og det var visst en aktiv liten kar som sprelte noe voldsomt der inne😍 nesten umulig å se kjønnet, men legen var 90 prosent sikker på at det er en gutt og ny termindato 18. april😅 så nå er det bare å vente på innkallelse til oul som skal komme i løpet av 2 uker🤞 Veldig bra at alt ser fint ut 😊 føles jo alltid litt skummelt når man får vondt. Mye rart man skal igjennom i svangerskapet! Så gøy med en liten gutt 😄 vil du jeg skal skrive det på listen eller vente til etter OUL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 19. oktober 2020 #314 Del Skrevet 19. oktober 2020 Øøøhh.. Flere som har vondt i navlen? 😅 kjennes ut som noen driver og pirker meg med nål i navlen. Ikke hele tiden, men det er til tider skikkelig ømt der. Også kommer det stikk innimellom 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktava Skrevet 19. oktober 2020 #315 Del Skrevet 19. oktober 2020 1 time siden, Ollibolli skrev: Veldig bra at alt ser fint ut 😊 føles jo alltid litt skummelt når man får vondt. Mye rart man skal igjennom i svangerskapet! Så gøy med en liten gutt 😄 vil du jeg skal skrive det på listen eller vente til etter OUL? Ikke sant! Kjenner nå at jeg klarer å senke skuldrene og slappe mer av😊 jeg venter til etter oul, så er jeg mer sikker på at det er riktig😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktava Skrevet 19. oktober 2020 #316 Del Skrevet 19. oktober 2020 36 minutter siden, Cumberbitch skrev: Øøøhh.. Flere som har vondt i navlen? 😅 kjennes ut som noen driver og pirker meg med nål i navlen. Ikke hele tiden, men det er til tider skikkelig ømt der. Også kommer det stikk innimellom 😳 Hahaha ja! Kommer sånn innimellom, er en merkelig følelse😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 20. oktober 2020 Forfatter #317 Del Skrevet 20. oktober 2020 Da har vi vært på OUL og alt er veldig bra med den lille jenta vår 🥰 Nå har jeg virkelig begynt å glede meg og føler meg så lettet! Har dere andre begynt å handle inn? Jeg er skikkelig gira på å få kjøpt inn ting nå 😄 gleder meg til å se babytingene i huset og til å gjøre i stand rommet til den lille! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 20. oktober 2020 #318 Del Skrevet 20. oktober 2020 Så bra, @Ollibolli! Jeg har store planer om å handle null babyting og null mammaklær denne gangen Men nå har jeg to stykker fra før, da! Mammaklærne er jeg -fremdeles- lei av fra sist svangerskap (og alt er strekt ut til 38 uker på vei-meg, og passer nok ikke akkurat perfekt på en stund ), men ikke pokker om jeg gidder å bruke penger på nye Det kommende babyrommet fungerer som et slags lagerrom/tørkestativrom/rententøysrom akkurat nå - vi har verken vaskerom eller særlig bodplass å skryte av, så jeg gruer meg til jeg må skjerpe meg og få orden i sysakene 😆 Heldigvis blir det jo en stund til babyen skal sove der, sikkert et års tid fra nå - så jeg har det ikke så travelt. Kanskje vi må se etter noe nytt Forskjellen på førstegangs og (litt overraskende) tredjegangs med plassproblemer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 20. oktober 2020 #319 Del Skrevet 20. oktober 2020 3 timer siden, Ollibolli skrev: Da har vi vært på OUL og alt er veldig bra med den lille jenta vår 🥰 Nå har jeg virkelig begynt å glede meg og føler meg så lettet! Har dere andre begynt å handle inn? Jeg er skikkelig gira på å få kjøpt inn ting nå 😄 gleder meg til å se babytingene i huset og til å gjøre i stand rommet til den lille! Så fint å høre at alt står bra til☺️ Jeg har begynt å handle inn litt klær til baby nå. Vi har ikke hatt lyst til å handle noe særlig så tidlig fordi vi føler oss så usikre etter å ha vært igjennom tre aborter først! Men tenker det blir storshopping på oss på black friday hvis det kommer noen bra tilbud på nett😁 Særlig de litt dyrere tingene! Også er jeg halvveis i graviditeten da, så føles litt tryggere å handle inn☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 20. oktober 2020 Forfatter #320 Del Skrevet 20. oktober 2020 57 minutter siden, miore skrev: Så bra, @Ollibolli! Jeg har store planer om å handle null babyting og null mammaklær denne gangen Men nå har jeg to stykker fra før, da! Mammaklærne er jeg -fremdeles- lei av fra sist svangerskap (og alt er strekt ut til 38 uker på vei-meg, og passer nok ikke akkurat perfekt på en stund ), men ikke pokker om jeg gidder å bruke penger på nye Det kommende babyrommet fungerer som et slags lagerrom/tørkestativrom/rententøysrom akkurat nå - vi har verken vaskerom eller særlig bodplass å skryte av, så jeg gruer meg til jeg må skjerpe meg og få orden i sysakene 😆 Heldigvis blir det jo en stund til babyen skal sove der, sikkert et års tid fra nå - så jeg har det ikke så travelt. Kanskje vi må se etter noe nytt Forskjellen på førstegangs og (litt overraskende) tredjegangs med plassproblemer Hehe ja jeg skjønner det blir litt annerledes med nr tre 😆 Jeg får nr to, men det er 9 års aldersforskjell på barna, så må begynne helt på nytt her 😊 hadde solgt og gitt bort alt av barneting, trodde aldri jeg skulle få oppleve å bli mamma igjen 😄 har arvet en del fra venner og familie, så slipper unna en del utgifter der da 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå