Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021

Ollibolli

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Switch skrev:

Apropos tilskudd.. Tar noen av dere den boksen med vitaminer for gravide? Dro med meg en fra apoteket i går, er første gangen jeg kjøper en sånn pakke med vitaminer, og lurer på hva inni all verden den blå pilla i den er for noe? Den lukter forferdelig, og det skal ingenting av lukt til før jeg brekker meg, så kommer til å slite litt med de der fremover😅

Jeg tar de også! Har ikke hatt noe problem med de, bortsatt fra litt rar smak i munnen en stund etterpå. Tror den kommer fra Omega-3 kapslene. Men for meg er det viktig å ha de med, siden jeg ikke spiser nok Omega-3 ellers, er ikke så glad i laks eller annet fisk med olje. 

Har forresten sett at man kan bestille en prøvepakke på babypakker.no gratis! Her: https://babypakker.no/foreldrepakker/gratis-vareprove-lifeline-care-gravid. Har bestilt den en uke siden 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Cumberbitch skrev:

Ja... Noen som har tips mot treg mage? 😅 måtte begynne på jerntilskudd for et par uker siden, og nå er jo alt bare hardt og vondt 🙈

Har lest at det hjelper mest å drikke masse vann og spise mat med fiber. Alt som er grovt. Jeg er glad i havregrøt med melk feks, da får jeg også en del av melken jeg skal få inn daglig. Har lest at man bør drikke masse melk som gravid 😅 Tenker ikke at man trenger sååå mye hvis man også tar tilskudd som jeg gjør, men skader sikkert ikke.

Ellers spiser jeg fullkornbrød og har byttet til fullkornris og fullkornpasta. Grønnsaker med mye fiber og nøtter hjelper også, her tenker jeg rotgrønnsaker, kål, bønner, linser, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Avianna skrev:

Har lest at det hjelper mest å drikke masse vann og spise mat med fiber. Alt som er grovt. Jeg er glad i havregrøt med melk feks, da får jeg også en del av melken jeg skal få inn daglig. Har lest at man bør drikke masse melk som gravid 😅 Tenker ikke at man trenger sååå mye hvis man også tar tilskudd som jeg gjør, men skader sikkert ikke.

Ellers spiser jeg fullkornbrød og har byttet til fullkornris og fullkornpasta. Grønnsaker med mye fiber og nøtter hjelper også, her tenker jeg rotgrønnsaker, kål, bønner, linser, osv.

Jordmoren min sa at mye melk kunne føre til treg mage. Melk er seff eneste cravingen min, drikker rundt en liter om dagen 🙄😅 men før jeg begynte med jerntilskudd så gikk det bra med magen. Ellers skulle jeg ønske jeg var mer glad i fullkornsprodukter og grønnsaker 🙈 jeg er egentlig skikkelig barnslig i kosten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Cumberbitch skrev:

Jordmoren min sa at mye melk kunne føre til treg mage. Melk er seff eneste cravingen min, drikker rundt en liter om dagen 🙄😅 men før jeg begynte med jerntilskudd så gikk det bra med magen. Ellers skulle jeg ønske jeg var mer glad i fullkornsprodukter og grønnsaker 🙈 jeg er egentlig skikkelig barnslig i kosten....

Oi, jeg visste ikke det med melk og treg mage. Da har jeg også lært noe nytt :)

Ja, fullkorn og grønnsaker skal hjelpe masse og er sunne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Cumberbitch skrev:

Du får prøve å få i deg svisker, selvom det sikkert ikke heller er en favoritt 🤣😅 Det setter hvertfall litt fart på systemet☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hopptimisten skrev:

Du får prøve å få i deg svisker, selvom det sikkert ikke heller er en favoritt 🤣😅 Det setter hvertfall litt fart på systemet☺️

Jooo, er ikke svisker litt for både barn og eldre? 😂 jeg liker svisker 😂👌🏼 får prøve det om ikke vi-siblin fungerer asap 😄 begynner å bli så vant til disse endringene i kroppen nå at det kommer til å bli rart når baby kommer, og jeg blir normal igjen 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg har hatt blødninger de siste dagene 😩 friskt blod. Har ikke smerter, men synes det er så skummelt. Jeg får ikke bli undersøkt fordi jeg er forkjølet! Har tatt koronatest, så får forhåpentligvis svar i morgen. Er en privat gynekolog som kan ta meg inn hvis testen er negativ og feberen er borte. Håper inderlig jeg får en kontroll i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Ollibolli skrev:

Huff, jeg har hatt blødninger de siste dagene 😩 friskt blod. Har ikke smerter, men synes det er så skummelt. Jeg får ikke bli undersøkt fordi jeg er forkjølet! Har tatt koronatest, så får forhåpentligvis svar i morgen. Er en privat gynekolog som kan ta meg inn hvis testen er negativ og feberen er borte. Håper inderlig jeg får en kontroll i morgen! 

Ånei, så skummelt! Bra du ikke har smerter, trenger ikke være noe farlig da heldigvis! Men vet hvor skummelt det er!! Håper alt er bra❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ollibolli skrev:

Håper at det går bra! Lykke til med testene ❤. Håper du får raskt svar fra korona testen og UL time rett etterpå🤞 Hold oss oppdatert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg har termin 28 april og vil gjerne være med, men jeg er litt usikker på om jeg skal inn her eller i mai/juni-tråden siden jeg er førstegangsfødende^^ Det er vel ganske vanlig å havne noen dager etter termin?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Måndagsbarn skrev:

Hei jenter! Jeg har termin 28 april og vil gjerne være med, men jeg er litt usikker på om jeg skal inn her eller i mai/juni-tråden siden jeg er førstegangsfødende^^ Det er vel ganske vanlig å havne noen dager etter termin?:)

Hei hei 😊 Min mening er at det er greit å forholde seg til termindato som man har fått.
For meg blir det også veldig sannsynlig Februar siden jeg har tvillinger, og de kommer vanligvis tidlig. Men på helsekortet står det 16. mars, så 16. mars er det til noen sier noe annet 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Måndagsbarn skrev:

Hei og velkommen☺️ Spennende med første barn!☺️ Jeg ville også gått etter termindato, man kan jo like gjerne kan føde et par uker for tidlig også selv om man er førstegangs! Vært prøvere lenge? Har du vært på noe tidlig ultralyd enda?☺️

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ollibolli skrev:

Krysser fingrene for at alt er bra 🤞🏼🌸

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Avianna skrev:

Hei hei 😊 Min mening er at det er greit å forholde seg til termindato som man har fått.
For meg blir det også veldig sannsynlig Februar siden jeg har tvillinger, og de kommer vanligvis tidlig. Men på helsekortet står det 16. mars, så 16. mars er det til noen sier noe annet 😆

Takk, og gratulerer med to stykker! 😄 Så spennende, vet du om det er eneggede eller toeggede? Vet veldig lite om tvillingsvangerskap, men synes det er fascinerende :)  Da forholder jeg meg til termin, jeg har rukket å bli 34 så drar opp snittet for førstegangs:p

3 timer siden, Hopptimisten skrev:

Hei og velkommen☺️ Spennende med første barn!☺️ Jeg ville også gått etter termindato, man kan jo like gjerne kan føde et par uker for tidlig også selv om man er førstegangs! Vært prøvere lenge? Har du vært på noe tidlig ultralyd enda?☺️

Takk ❤️ Ja, det er veldig koselig! Vi rakk å prøve 2 sykluser før det sa pang, så det gikk veldig raskt 😮 var ganske overraskende! Jeg har hatt en tidlig ultralyd for noen dager siden og fikk ganske nøyaktig samme termindato etter det som var beregnet, tror ultralyd viste 1 dag etter^^ Hjerteslagene var supre og den lille seigmannen (eller kvinnen) danset der inne. Veldig fascinerende å kunne følge med på hvordan det vokser i magen. Spennende å kunne snakke litt med dere andre her inne, takk:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Måndagsbarn skrev:

Hei og velkommen!
Enig med de andre om å forholde seg til termindatoen😊

Vårt første barn ble født 10 dager før termindatoen, var verre med neste som kom 10 dager etter termindato🙊

Og så bra at alt så bra ut på tidlig ultralyd😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Ollibolli skrev:

Veldig forståelig at du synes det er skummelt! Krysser fingrene for at det går bra med både resultat av koronatest og kontroll🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Måndagsbarn skrev:

Takk, og gratulerer med to stykker! 😄 Så spennende, vet du om det er eneggede eller toeggede? Vet veldig lite om tvillingsvangerskap, men synes det er fascinerende :)  Da forholder jeg meg til termin, jeg har rukket å bli 34 så drar opp snittet for førstegangs:p

Takk 😊 Vi vet at de er toeggede, har fått det sjekket. Var også mest sannsynlig siden vi satt inn 2 embryo med IVF. Gratulerer med fin TUL forresten 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Hopptimisten skrev:

Ånei, så skummelt! Bra du ikke har smerter, trenger ikke være noe farlig da heldigvis! Men vet hvor skummelt det er!! Håper alt er bra❤️

15 timer siden, Avianna skrev:

Håper at det går bra! Lykke til med testene ❤. Håper du får raskt svar fra korona testen og UL time rett etterpå🤞 Hold oss oppdatert.

1 time siden, Switch skrev:

Veldig forståelig at du synes det er skummelt! Krysser fingrene for at det går bra med både resultat av koronatest og kontroll🤞🏼❤️

Tusen takk dere ❤️❤️❤️ Blødningen ser ut til å ha gitt seg nå. Har ikke hatt noen smerter og jeg kan høre hjertelyden med doppler. Det hjelper på psyken 😊 heldigvis negativ koronatest, så da får jeg komme til gynekologen i ettermiddag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ollibolli skrev:

Tusen takk dere ❤️❤️❤️ Blødningen ser ut til å ha gitt seg nå. Har ikke hatt noen smerter og jeg kan høre hjertelyden med doppler. Det hjelper på psyken 😊 heldigvis negativ koronatest, så da får jeg komme til gynekologen i ettermiddag. 

Så fint å høre at det har gitt seg og at du kan høre hjertelyd❤️ Blir nok uansett godt å få kommet seg til gyn i dag, fint at du slapp å vente så lenge!☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ollibolli skrev:

Så bra! Det er så skummelt med blødninger 😣 Bra at du får komme deg til gynekologen i dag allerede, det er så mye bedre å vite at alt er sjekket! ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...