Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Avianna skrev:

Flere som føler som det er veldig lenge å vente til OUL? Jeg teller ned dagene jeg... 😆 
Tørr ikke helt å begynne å kjøpe babyting før alt har blitt sjekket skikkelig og de sier at det ser bra ut med utviklingen osv.

Ikke sånt som man kan fylle opp tiden med å møte venner eller noe sånt heller nå i koronatider. 

Noen tips på hvordan man ikke blir helt gal av ventingen? 😊

Jaaaaa! Jeg har ikke fått dato for OUL engang 😂 skal på første kontroll når jeg er 13+3. Men i morgen skal jeg på 12-ukers UL så det hjelper jo litt på tålmodigheten. Jeg jobber nesten ikke for tiden så kjeder meg mye. Jeg har ikke kjøpt inn noe ennå, men noe som hjelper meg litt er å planlegge og lage lister 😆 Jeg ser en del på nettet og finner jeg noe fint der skriver jeg det på listen. Også planlegger jeg hvordan jeg skal gjøre «gjesterommet» aka roterommet/lageret/kontoret om til et barnerom. Tror dette huset er godt gjennomryddet innen baby kommer 😂 Ellers prøver jeg å gå tur hver dag og se på tv-serier. Hehe ser nå at det blir bra for meg å jobbe litt mer snart 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Switch skrev:

Hvor lenge er det til du skal til OUL? Hvis alt så fint ut på TUL hadde jeg likevel tatt sjansen og kjøpt et par plagg😇

Har time 14. oktober. Vi har veldig stramt budsjett siden vi skal ha bryllup i juni neste år 😊. Hvis vi trenger penger for flere IVF runder har jeg ikke råd til å kjøpe en eneste babyting (må tom spare på middager da... 😆). Det koster litt ... 100 000 kr for 3 forsøk.

Så jeg kan ikke gjøre mye mer enn å vente. Men jeg har begynt å strikke noen ting med garn jeg har liggende 🥰

Har du fått time for OUL? Hvis ja, når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Ollibolli skrev:

Jaaaaa! Jeg har ikke fått dato for OUL engang 😂 skal på første kontroll når jeg er 13+3. Men i morgen skal jeg på 12-ukers UL så det hjelper jo litt på tålmodigheten. Jeg jobber nesten ikke for tiden så kjeder meg mye. Jeg har ikke kjøpt inn noe ennå, men noe som hjelper meg litt er å planlegge og lage lister 😆 Jeg ser en del på nettet og finner jeg noe fint der skriver jeg det på listen. Også planlegger jeg hvordan jeg skal gjøre «gjesterommet» aka roterommet/lageret/kontoret om til et barnerom. Tror dette huset er godt gjennomryddet innen baby kommer 😂 Ellers prøver jeg å gå tur hver dag og se på tv-serier. Hehe ser nå at det blir bra for meg å jobbe litt mer snart 😆

Lykke til med 12-ukers UL i morgen! 🧡 Det å lage lister høres ut som en god ide, tenker jeg skal gjøre det samme! Har begynt å se litt på tvilling-barnevogn men synes det er altfor mye utvalg med alt 😅og jeg har ikke peiling!

Fint med et prosjekt som barnerommet 🥰 jeg rydder også mye for tiden, klarte ikke å gjøre mye før jeg kom til uke 13, men nå er det full fart igjen med matlaging, rydding, vasking... forloveden min har prøvd å gjøre alt så godt han kan i de første ukene men det blir jo ikke helt riktig 😆

Er også 100% i jobb med hjemmekontor, men tiden går nesten tregere siden jeg ikke er så interessert i jobben lengre. Jeg vet på en måte allerede at jeg kommer til å være borte fra jobb omtrent 2 år pga tidlig sykemelding/fravær (mest sannsynligvis) og så har jeg 1 år og 3 måneder permisjon og 50 feriedager å bruke opp haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Avianna skrev:

Har time 14. oktober. Vi har veldig stramt budsjett siden vi skal ha bryllup i juni neste år 😊. Hvis vi trenger penger for flere IVF runder har jeg ikke råd til å kjøpe en eneste babyting (må tom spare på middager da... 😆). Det koster litt ... 100 000 kr for 3 forsøk.

Så jeg kan ikke gjøre mye mer enn å vente. Men jeg har begynt å strikke noen ting med garn jeg har liggende 🥰

Har du fått time for OUL? Hvis ja, når?

Ah, skjønner.. Kan være greit å vente litt da, men krysser fingrene for at alt ser og går bra hele veien for deg🤞🏼😊 Har ikke kjøpt noe til babyen enda vi heller, venter og ser an kjønnet ettersom vi har to jenter fra før som vi har masse klær og utstyr etter, og blir det en jente til nå så blir det bare tull å kjøpe noe særlig mere klær😅 Har en sånn stor-service på bilen vår som vi må ta og, så blir ikke noe særlig med innkjøp her før vi har fått spart opp og tatt den uansett. Gjør som Ollibolli da, jeg lager liste over ting jeg vil kjøpe når den tid kommer, og planlegger litt hvordan vi skal gjøre det med barnerommet😊

Koselig med strikking da😍 Det får vel tiden til å gå litt det og? Det mest avanserte jeg har strikket var én babysokk/tøffel, og timene fløy fordi jeg var så konsentrert på den ene sokken😅 Ble med den ene da, tok meg aldri tid til å begynne på den andre😆

Har OUL 15. Oktober, så baaare 39 dager til.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Switch skrev:

Ah, skjønner.. Kan være greit å vente litt da, men krysser fingrene for at alt ser og går bra hele veien for deg🤞🏼😊 Har ikke kjøpt noe til babyen enda vi heller, venter og ser an kjønnet ettersom vi har to jenter fra før som vi har masse klær og utstyr etter, og blir det en jente til nå så blir det bare tull å kjøpe noe særlig mere klær😅 Har en sånn stor-service på bilen vår som vi må ta og, så blir ikke noe særlig med innkjøp her før vi har fått spart opp og tatt den uansett. Gjør som Ollibolli da, jeg lager liste over ting jeg vil kjøpe når den tid kommer, og planlegger litt hvordan vi skal gjøre det med barnerommet😊

Koselig med strikking da😍 Det får vel tiden til å gå litt det og? Det mest avanserte jeg har strikket var én babysokk/tøffel, og timene fløy fordi jeg var så konsentrert på den ene sokken😅 Ble med den ene da, tok meg aldri tid til å begynne på den andre😆

Har OUL 15. Oktober, så baaare 39 dager til.. 

Holder på og strikker trådene inn i en genser som jeg hadde ikke helt fullført for meg selv, det tar litt tid det... 😅 Men etterpå skal jeg strikke babyteppe med merinoull i hvit med litt mønster. Gleder meg å starte på den 🥰

@Milio hvordan gikk det med UL forresten? 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykmeldt 60% om dagen så jeg bruker også mye av tiden min nå på å strikke, veldig greit tidsfordriv synes jeg😅 Har akkurat lært meg det, så blir å prøve seg litt frem😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Jeg er sykmeldt 60% om dagen så jeg bruker også mye av tiden min nå på å strikke, veldig greit tidsfordriv synes jeg😅 Har akkurat lært meg det, så blir å prøve seg litt frem😆

Ja strikking er veldig god tidsforbruk i graviditeten synes jeg. Spesielt når man har plager som gjør at man kan bevege seg lite. Kan anbefale garnstudio.com! Da har de masse videoer på norsk som viser hvordan strikke forskjellige teknikker. Og masse gratis oppskrifter og info ☺️ Har lært meg strikking på egenhånd med denne siden. Har begynt rundt 2 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Avianna skrev:

Ja strikking er veldig god tidsforbruk i graviditeten synes jeg. Spesielt når man har plager som gjør at man kan bevege seg lite. Kan anbefale garnstudio.com! Da har de masse videoer på norsk som viser hvordan strikke forskjellige teknikker. Og masse gratis oppskrifter og info ☺️ Har lært meg strikking på egenhånd med denne siden. Har begynt rundt 2 år siden.

Jeg har handlet en del fra strikk.no, og liker godt drops design! Enig! Garnstudio.com er helt fantastisk! det så mye fint og mange gratis oppskrifter😍 Har nettopp strikket ferdig et babypledd med mønster i Drops air, har falt helt for det garnet, så mykt og fint!😍

Endret av Hopptimisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Avianna Hei, TUL gikk veldig bra. Bankende hjerte, ny termin 17.04 ser det ut til. Spent på hva OUL sier. Jeg er dessverre veldig dårlig, så er bare sporadisk her inne for tiden. 😕 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Milio skrev:

@Avianna Hei, TUL gikk veldig bra. Bankende hjerte, ny termin 17.04 ser det ut til. Spent på hva OUL sier. Jeg er dessverre veldig dårlig, så er bare sporadisk her inne for tiden. 😕 

Så flott med fin TUL då ☺️ håper at formen blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som sliter med søvnen? Jeg våkner etter noen timer og må tisse, og er også supersulten, så har måttet begynne å spise noe på natta, selv om jeg spiser kveldsmat. Er forøvrig kvalm og sliten på dagtid, men søvn har vært det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

Andre som sliter med søvnen? Jeg våkner etter noen timer og må tisse, og er også supersulten, så har måttet begynne å spise noe på natta, selv om jeg spiser kveldsmat. Er forøvrig kvalm og sliten på dagtid, men søvn har vært det verste.

Jeg våkner ikke så mye på natta, men våkner oftest en gang og må tisse, også igjen ofte i 5-6 tiden så får jeg ikke sove igjen fordi jeg er så sulten og blir da kvalm!😖 Veldig irriterende! Men jeg sover til gjengjeld 1-2 timer på ettermiddagen stort sett da😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Jeg våkner ikke så mye på natta, men våkner oftest en gang og må tisse, også igjen ofte i 5-6 tiden så får jeg ikke sove igjen fordi jeg er så sulten og blir da kvalm!😖 Veldig irriterende! Men jeg sover til gjengjeld 1-2 timer på ettermiddagen stort sett da😅 

Føler jeg må spise noe hele tiden for å unngå sult og kvalmen som du og føler hører sammen, men kjenner matlysten er lav i forhold til vanlig, så presser meg gjennom det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Harefrøken18 skrev:

Andre som sliter med søvnen? Jeg våkner etter noen timer og må tisse, og er også supersulten, så har måttet begynne å spise noe på natta, selv om jeg spiser kveldsmat. Er forøvrig kvalm og sliten på dagtid, men søvn har vært det verste.

Jeg har det helt likt. Det har bedret seg litt de siste dagene (er nå 9+3), men har vært noen netter der jeg har våknet med skikkelig oksehunger og bare MÅ ha mat. Våkner som regel 2-3 ganger i løpet av natta, og må tisse minimum en gang per natt. I følge jordmor er denne sulten ganske normalt, men irriterende 😅

 

Jeg har forresten ikke «skrevet meg inn» i tråden her, har bare fulgt med. Men er altså gravid i uke 9+3 👶🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Harefrøken18 skrev:

Føler jeg må spise noe hele tiden for å unngå sult og kvalmen som du og føler hører sammen, men kjenner matlysten er lav i forhold til vanlig, så presser meg gjennom det 😅

Akkurat samme her! Matlysten blir bare verre når jeg begynner å bli kvalm også! For min del så er det faktisk brødskiver som smaker best om dagen, men blir så fort sulten igjen og føler jeg spiser to brødskiver hver 1,5-2 timer🤣 Akkurat dette med mat synes jeg er veldig vanskelig om dagen fordi det er så slitsomt å være sulten 24/7 og ikke ha lyst på så mye egentlig😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bareser skrev:

Jeg har forresten ikke «skrevet meg inn» i tråden her, har bare fulgt med. Men er altså gravid i uke 9+3 👶🏻

Velkommen i gruppen! Godt å høre vi er flere som sulter om dagen!😂 

Gratulerer med graviditeten, vi er omtrent likt vi da! Jeg er 9+1🤰🏼☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Bareser skrev:

Jeg har det helt likt. Det har bedret seg litt de siste dagene (er nå 9+3), men har vært noen netter der jeg har våknet med skikkelig oksehunger og bare MÅ ha mat. Våkner som regel 2-3 ganger i løpet av natta, og må tisse minimum en gang per natt. I følge jordmor er denne sulten ganske normalt, men irriterende 😅

 

Jeg har forresten ikke «skrevet meg inn» i tråden her, har bare fulgt med. Men er altså gravid i uke 9+3 👶🏻

Da håper jeg det blir bedre om noen uker 🙈 7+6 idag. Har forresten også fått aversjon mot ost og skinke på skiva, noe jeg normalt elsker! Så det håper jeg virkelig går over, for nå begynner det å skorte på påleggsmulighetene😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 uker i dag, og begynner å merke en liten kul på magen når jeg ligger flatt på rygg 😁 rar følelse. Kan sammenligne det med den kulen man kjenner når man er sinnsykt tissatrengt - bare at denne er mye større i omfang. Spent på hvor lenge de vanlige klærne holder, for merker jo at jeg er litt rundere over hoftene også 😅 OUL om nøyaktig 4 uker 🥳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hopptimisten skrev:

Velkommen i gruppen! Godt å høre vi er flere som sulter om dagen!😂 

Gratulerer med graviditeten, vi er omtrent likt vi da! Jeg er 9+1🤰🏼☺️

Tusen takk! 😄 Jeg var på TUL idag og ble faktisk målt til 9+1, så da er vi akkurat likt - så gøy

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...