Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Hopptimisten skrev:

Så lenge HCG stigning er fin er det nok ikke noe farlig ☺️ Hver gang jeg har opplevd blødning har ikke HCG stigningen vært høy nok, og det har endt i SA😢 Krysser fingrene for at alt er som det skal for deg, fint at du får UL for å sjekke det opp☺️

Takk for svar du og, er førstegangs, så er kanskje ekstra bekymra tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.8.2020 den 10.53, Ollibolli skrev:

Nå er det vel på tide med en skravletråd for alle med termin i mars og april 2021 pregnsmiley.gif.9a69713933c480c73ec4e17f8bd8b117.gif
Håper mange forventningsfulle mammaer finner veien inn hit og skravler om alt og ingenting i de spennende månedene som kommer!

Under her følger en oversiktsliste over oss. Skriv inn deres info i eget innlegg, så fyller jeg dere inn her (etter termindato) goldstar.gif.6b5fa642da233415bb4ce1c9ac7a6d89.gif

Cumberbitch - 29 år - B1 - termin 5.mars
Lærerstudent97 - 22 år - B1 - termin 14.mars

Ollibolli - 33 år - B2 - Termin 16.Mars

Avianna - 31 år - B1/B2 - Termin 17. mars
Switch - 23 år - B3 - Termin 17. Mars (?)

Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars
Misslykketroll - 25 år - B1 - Termin 22.mars 
Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26.mars
Sommer321 - 27 år -B1- Termin ca 27.mars
M@rihøna - 33 år - B2 - termin 29. mars
Skalbare - 30 år - B2 - termin 11 april
Milio - 29 år - B2 - termin 15.april
Hopptimisten - 31 år - B1 - Termin 15. April 
Månestjerne - 31 år - B2 - termin 24. April

 

Vi kan putte inn :babygutt: og :babyjente: når vi evnt. vet hvilket kjønn vi venter.

Harefrøken18 - 28 år - B1 - Termin 24. April

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

Takk for svar du og, er førstegangs, så er kanskje ekstra bekymra tenker jeg.

Kjenner meg så igjen! Er også førstegangs😅🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Cumberbitch skrev:

Noen som har tips til gode treningstightser for gravide? 😅

Jeg har ikke noe erfaring med tights for gravide, men har vært veldig fornøyd med tightser fra Aimn, så jeg tenkte jeg skulle teste gravidtights derfra☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Jeg har ikke noe erfaring med tights for gravide, men har vært veldig fornøyd med tightser fra Aimn, så jeg tenkte jeg skulle teste gravidtights derfra☺️

Hehe! Fikk opp gravidtights med en gang jeg gikk inn på Aimn sin side. Tydelig hva jeg har googlet de siste dagene 🙄😅 tusen takk for tips 🙌🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

Dere som har blitt kvalme, hvilken uke skjedde det? Venter i anspent spenning😅

Jeg ble kvalm ganske med engang, men synes det har vært verre de siste to ukene. Uke 8 i dag. Har ikke den verste kvalmen, heldigvis, men er ganske utmattende. 
Får håpe du slipper! Er ikke alle som blir kvalme😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

Dere som har blitt kvalme, hvilken uke skjedde det? Venter i anspent spenning😅

Jeg ble kvalm fra uke 5 ca, har blitt gradvis kvalmere etter det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, skalbare skrev:

Jeg ble kvalm ganske med engang, men synes det har vært verre de siste to ukene. Uke 8 i dag. Har ikke den verste kvalmen, heldigvis, men er ganske utmattende. 
Får håpe du slipper! Er ikke alle som blir kvalme😊

 

20 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Jeg ble kvalm fra uke 5 ca, har blitt gradvis kvalmere etter det 😅


Off, føler jeg kanskje har hatt 2-3 kvelder der jeg har kjent meg kvalm, men har tenkt at jeg har spist litt mye middag. Men er bare 6+1 så det kan fort snu veldig 😅 håper dere slipper snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Harefrøken18 skrev:

 


Off, føler jeg kanskje har hatt 2-3 kvelder der jeg har kjent meg kvalm, men har tenkt at jeg har spist litt mye middag. Men er bare 6+1 så det kan fort snu veldig 😅 håper dere slipper snart!

Jeg for min del er overlykkelig over å være kvalm enn så lenge!😂 Det er så klart litt slitsomt, men jeg har mistet tre ganger tidligere, og denne gangen er jeg mye mer kvalm enn før så håper det er et godt tegn😅🤞🏼Men nå skal jeg på TUL i morgen! Er veldig nervøs, men blir godt å vite om det er liv eller ikke🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Jeg for min del er overlykkelig over å være kvalm enn så lenge!😂 Det er så klart litt slitsomt, men jeg har mistet tre ganger tidligere, og denne gangen er jeg mye mer kvalm enn før så håper det er et godt tegn😅🤞🏼Men nå skal jeg på TUL i morgen! Er veldig nervøs, men blir godt å vite om det er liv eller ikke🤞🏼

Lykke til med ultralyd i morgen! Blir spennende😊 Hvilken uke er du i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Harefrøken18 skrev:

Dere som har blitt kvalme, hvilken uke skjedde det? Venter i anspent spenning😅

Ble kvalm fra ca uke 6. Uke 9-10 har vært den verste kvalmen for meg, den har nå begynt å gi seg litt. Er i 11+5 i dag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Jeg for min del er overlykkelig over å være kvalm enn så lenge!😂 Det er så klart litt slitsomt, men jeg har mistet tre ganger tidligere, og denne gangen er jeg mye mer kvalm enn før så håper det er et godt tegn😅🤞🏼Men nå skal jeg på TUL i morgen! Er veldig nervøs, men blir godt å vite om det er liv eller ikke🤞🏼

Masse lykke til i morgen 🤞😊🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Harefrøken18 skrev:

Dere som har blitt kvalme, hvilken uke skjedde det? Venter i anspent spenning😅

Fra uke 6 cirka😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Jeg for min del er overlykkelig over å være kvalm enn så lenge!😂 Det er så klart litt slitsomt, men jeg har mistet tre ganger tidligere, og denne gangen er jeg mye mer kvalm enn før så håper det er et godt tegn😅🤞🏼Men nå skal jeg på TUL i morgen! Er veldig nervøs, men blir godt å vite om det er liv eller ikke🤞🏼

Det skjønner jeg! Har hatt andre symptomer og testet HCG stigning, og skal selv på TUL neste fredag når jeg er 7+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, skalbare skrev:

Lykke til med ultralyd i morgen! Blir spennende😊 Hvilken uke er du i?

Er i uke 8 nå! 7+4 i morgen på TUL😅 
 

Tusen takk alle sammen❤️ Gruer meg ganske egentlig!😬 Men har en ganske god følelse denne gangen☺️🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Legg meg gjerne til i listen. Er 5+2. 

Chara - 39 år - B2 - Termin 29 april 

Endret av Chara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått resultat fra NIPT testen i dag. Ingen trisomi sykdommer og "minst 1 gutt". Med tvillinger kan de ikke sjekke om det da blir 1 gutt og 1 jente eller 2 gutter. Blir litt spennende å finne ut hvilket kjønn baby #2 er 😍 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Avianna skrev:

Har fått resultat fra NIPT testen i dag. Ingen trisomi sykdommer og "minst 1 gutt". Med tvillinger kan de ikke sjekke om det da blir 1 gutt og 1 jente eller 2 gutter. Blir litt spennende å finne ut hvilket kjønn baby #2 er 😍 

Så bra😄

Mulig et teit spørsmål, men er det noen grunn til at noen tar NIPT test? Har det noe med alder, antall foster osv? Dette blir mitt tredje barn og hadde det ikke vært for at jeg er på KG hadde jeg ikke visst at det er noe som heter NIPT test engang. Lege/jordmor/gynekolog har aldri nevnt noe om det😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...