Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

Stille fra meg. Er så kvalm og sliten av oppkast denne gangen. Kommer sterkere tilbake om noen uker. Skal forøvrig på TUL onsdag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, Milio skrev:

Stille fra meg. Er så kvalm og sliten av oppkast denne gangen. Kommer sterkere tilbake om noen uker. Skal forøvrig på TUL onsdag. 

Lykke til på onsdag! Håper kvalmen gir seg snart for deg også ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ollibolli skrev:

@Harefrøken18 Lykke til på UL! Håper du får se et bankende hjerte 😊 I mitt første svangerskap hadde jeg blødninger i begynnelsen og alt gikk veldig bra 😊

Takk, håper jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ollibolli skrev:

@Switch Så fantastisk med ultralyden 😄 

@Avianna spennende med ny ultralyd! Og helt herlig at du venter tvillinger 😄 så spennende! Hvordan går det med kvalmen?

Rart med disse terminene. Jeg har vært på to ultralyder og fått samme termin hos to forskjellige gynekologer, altså den 16.mars. Men jeg er 11+6 i dag 😂 Må være forskjellige måter å regne ut på eller? 11+6 stemmer perfekt med eggløsningstest og forrige mens. Om en uke skal jeg på UL igjen hos en tredje lege så blir spennende å se hva terminen blir da 😆

Er veldig sikker på både uken og termin siden vi gikk gjennom IVF og da får man ikke terminen flyttet så vidt jeg vet. Og for uken kjenner jeg jo akkurat datoen når de satt inn embryoene 😊

Kanskje du fikk datoen for termin ut ifra foster størrelse fra UL? Termin blir jo ofte flyttet litt frem og tilbake på OUL også.

Kvalmen har blitt mindre igjen! Den kommer brått av og til, men er borte mer enn at den er tilstede nå, så klager ikke 😁

Magen har derimot begynt å vokse og jeg får korsryggsmerter som blir verre og verre 🙄

Skal si ifra om graviditeten på jobb på onsdag etter UL. Har lest at man ofte blir sykemeldt fra uke 22-28 frem til termin med tvillinger. Så vil si ifra tidlig og forberede jobben for det sånt at de kan finne noen å ta over jobben min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Avianna skrev:

Er veldig sikker på både uken og termin siden vi gikk gjennom IVF og da får man ikke terminen flyttet så vidt jeg vet. Og for uken kjenner jeg jo akkurat datoen når de satt inn embryoene 😊

Kanskje du fikk datoen for termin ut ifra foster størrelse fra UL? Termin blir jo ofte flyttet litt frem og tilbake på OUL også.

Kvalmen har blitt mindre igjen! Den kommer brått av og til, men er borte mer enn at den er tilstede nå, så klager ikke 😁

Magen har derimot begynt å vokse og jeg får korsryggsmerter som blir verre og verre 🙄

Skal si ifra om graviditeten på jobb på onsdag etter UL. Har lest at man ofte blir sykemeldt fra uke 22-28 frem til termin med tvillinger. Så vil si ifra tidlig og forberede jobben for det sånt at de kan finne noen å ta over jobben min.

Ja, da er det jo ikke mye tvil med terminen din 😊 Jeg sjekket på babyverden sin terminkalkulator nå og der får jeg opp termin 19.mars. Når jeg regner ut fra termin den 16., så skal jeg være 12+2 i dag. Men da er det nok forskjell på utregningen. Jeg fikk et informasjonsark sammen med UL bildet hvor det stod hvor langt jeg var og termin 16., men uansett så er det jo bare 3 dagers forskjell. Babyen kommer når den kommer uansett 😉

Godt å høre at kvalmen din er bedre. Her går det veldig opp og ned. I dag har jeg en god dag så håper det fortsetter. Høres slitsomt ut med vond rygg allerede. Magen min har også poppet fram, livmoren kom opp mye tidligere denne gangen. Kan heldigvis skjule det med litt løse topper 😊

Sikkert veldig lurt å si fra tidlig på jobben 👍 Min venninne som fikk tvillinger ble sykemeldt fra uke 21. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Milio skrev:

Stille fra meg. Er så kvalm og sliten av oppkast denne gangen. Kommer sterkere tilbake om noen uker. Skal forøvrig på TUL onsdag. 

Håper kvalmen gir seg snart. Hold ut, det blir bedre 💐😊 Lykke til med TUL 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Ollibolli skrev:

Hei! Du er på listen 😊 

Tror jeg var blind, evt skylder jeg på kvalmen idag 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Harefrøken18 skrev:

Tror jeg var blind, evt skylder jeg på kvalmen idag 😅

Hehe fort gjort 😜 da jeg bodde i USA brukte de mye uttrykket «pregnancy brain», i dette svangerskapet forstår jeg hva de mener. Jeg glemmer stadig hvilken dag det er 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ollibolli skrev:

Hehe fort gjort 😜 da jeg bodde i USA brukte de mye uttrykket «pregnancy brain», i dette svangerskapet forstår jeg hva de mener. Jeg glemmer stadig hvilken dag det er 😂

Det stemmer veldig på meg også om dagen! Glemmer alt!😅🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hopptimisten skrev:

Det stemmer veldig på meg også om dagen! Glemmer alt!😅🙈

Godt å høre at vi er flere 😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg både spent og nervøs... Er 10+4 og skal på den første ultralyden... 

Jeg hadde en SA i mai og har vært veldig nervøs siden positiv test denne gangen. Jeg kunne jo tatt UL privat, men det er flere timer hver vei, måtte tatt en hel dag fri fra jobb osv., så jeg bare bestemte meg for at uansett hvordan det står til inni der, er det lite jeg kan få gjort uansett. Så jeg fikk henvisning opp på sykehuset av legen min, og endelig er dagen her... 

Det er ikke før kl 14.30, dagen kommer til å gå grusomt seint!! 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, M@rihøna skrev:

I dag er jeg både spent og nervøs... Er 10+4 og skal på den første ultralyden... 

Jeg hadde en SA i mai og har vært veldig nervøs siden positiv test denne gangen. Jeg kunne jo tatt UL privat, men det er flere timer hver vei, måtte tatt en hel dag fri fra jobb osv., så jeg bare bestemte meg for at uansett hvordan det står til inni der, er det lite jeg kan få gjort uansett. Så jeg fikk henvisning opp på sykehuset av legen min, og endelig er dagen her... 

Det er ikke før kl 14.30, dagen kommer til å gå grusomt seint!! 😂

Oppdater oss etterpå 🤗 jeg skal på fredag, syns tiden går saaakte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, M@rihøna skrev:

I dag er jeg både spent og nervøs... Er 10+4 og skal på den første ultralyden... 

Jeg hadde en SA i mai og har vært veldig nervøs siden positiv test denne gangen. Jeg kunne jo tatt UL privat, men det er flere timer hver vei, måtte tatt en hel dag fri fra jobb osv., så jeg bare bestemte meg for at uansett hvordan det står til inni der, er det lite jeg kan få gjort uansett. Så jeg fikk henvisning opp på sykehuset av legen min, og endelig er dagen her... 

Det er ikke før kl 14.30, dagen kommer til å gå grusomt seint!! 😂

Lykke til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, M@rihøna skrev:

I dag er jeg både spent og nervøs... Er 10+4 og skal på den første ultralyden... 

Jeg hadde en SA i mai og har vært veldig nervøs siden positiv test denne gangen. Jeg kunne jo tatt UL privat, men det er flere timer hver vei, måtte tatt en hel dag fri fra jobb osv., så jeg bare bestemte meg for at uansett hvordan det står til inni der, er det lite jeg kan få gjort uansett. Så jeg fikk henvisning opp på sykehuset av legen min, og endelig er dagen her... 

Det er ikke før kl 14.30, dagen kommer til å gå grusomt seint!! 😂

Åå skjønner at det går treigt i dag 😊 det er alle størst sjanse for at du ser en sprell levende og søt liten en i magen i dag 😄 lykke til og hører gjerne hvordan det har gått senere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg vært til UL på Ahus (12+4) og alt ser bra ut med begge to 😊 litt skuffet at hun sa at de ikke hadde tid til å se på organene men selvfølgelig veldig glad at alt går bra så langt! Timen var jo i utgangspunktet satt opp for tidlig sjekk og ikke for organ sjekk.

Skal tilbake 14. oktober for OUL.

Jeg skal si ifra til jobben min "offentlig" nå om graviditeten siden det gir de mer tid å finne noen for å ta over jobben min 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er UL unnagjort og alt så bra ut 😍 Så en fin liten en med hjerteslag som turnet rundt inni der 😁 Ble målt til 10+4 som er nøyaktig det jeg selv mener jeg er. 

Herregud jeg er så glad nå!! 😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, M@rihøna skrev:

Da er UL unnagjort og alt så bra ut 😍 Så en fin liten en med hjerteslag som turnet rundt inni der 😁 Ble målt til 10+4 som er nøyaktig det jeg selv mener jeg er. 

Herregud jeg er så glad nå!! 😁

Så nydelig! 👏🏼👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...