Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

15 timer siden, Ollibolli skrev:

Hei! Velkommen! Skal jeg skrive deg inn i tråden? Når er termin, hvilket barn nr er det og alderen din? 😄

Takk! 😄 ja, det kan du gjerne. Foreløpig termin er 16.04.21, første barn og jeg er 28 år 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Hopptimisten skrev:

Hehe enig😂 også synes jeg det alltid er godt å få høre folk som har vært igjennom det samme, slik at man vet litt bedre selv hvordan man skal tolke kroppens signaler😅

Ble kvalm allerede på kvelden i går, og kvalm nå i morges og så tenker jeg var i overkant Bekymret i går😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Var på tidlig ultralyd i går og fikk se et bankende hjerte. Så da våger jeg meg inn her, og håper jeg får bli her de neste månedene! Jeg har termin 30.04, dette er barn 1 og jeg er 28 år gammel 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bareser skrev:

Takk! 😄 ja, det kan du gjerne. Foreløpig termin er 16.04.21, første barn og jeg er 28 år 👍🏻

😄 Nå er du på listen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juss-jenta skrev:

Hei 😊 Var på tidlig ultralyd i går og fikk se et bankende hjerte. Så da våger jeg meg inn her, og håper jeg får bli her de neste månedene! Jeg har termin 30.04, dette er barn 1 og jeg er 28 år gammel 😊

Så fantastisk med ultralyd og bankende hjerte! Gratulerer 😊 Jeg har skrevet deg inn på listen 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Juss-jenta skrev:

Hei 😊 Var på tidlig ultralyd i går og fikk se et bankende hjerte. Så da våger jeg meg inn her, og håper jeg får bli her de neste månedene! Jeg har termin 30.04, dette er barn 1 og jeg er 28 år gammel 😊

Gratulerer med fin UL ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt så bra ut på TUL 11+4, kan det skje at man likevel oppdager store feil på OUL?

Dette blir vårt tredje barn, og jeg skal tydeligvis alltid ha noe nytt å bekymre meg for. Med første var jeg mer eller mindre bekymringsløs, ante ikke om noe som helst som kunne gå galt (så og si), men etter å ha vært en del på KG siden den gang, så finner jeg stadig nye ting å bekymre meg for..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Switch skrev:

Hvis alt så bra ut på TUL 11+4, kan det skje at man likevel oppdager store feil på OUL?

Dette blir vårt tredje barn, og jeg skal tydeligvis alltid ha noe nytt å bekymre meg for. Med første var jeg mer eller mindre bekymringsløs, ante ikke om noe som helst som kunne gå galt (så og si), men etter å ha vært en del på KG siden den gang, så finner jeg stadig nye ting å bekymre meg for..

 

Tenker på akkurat samme tingene! På min i 11+2 så skrev hun "upåfallende anatomi", men jeg blir likevel sånn hva hvis enn om atte 🙈 bare 3,5 uke igjen til vår ordinære ultralyd, men gruer meg litt likevel. 

 

Hadde min første jordmortime i dag da, og bortsett fra litt mye vekt (altså hvorfor i h.. må man veie seg etter frokost MED klær??) virket alt greit og bra. Hjertet slo fint (doppler) og den lille svømte rundt inni der. 

Merker jeg er litt sensitiv på vekt da, for jeg spiser så sinnsykt mye for tiden! Herregud for en ulvehunger - og null selvkontroll 😂😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Cumberbitch skrev:

Tenker på akkurat samme tingene! På min i 11+2 så skrev hun "upåfallende anatomi", men jeg blir likevel sånn hva hvis enn om atte 🙈 bare 3,5 uke igjen til vår ordinære ultralyd, men gruer meg litt likevel. 

 

Hadde min første jordmortime i dag da, og bortsett fra litt mye vekt (altså hvorfor i h.. må man veie seg etter frokost MED klær??) virket alt greit og bra. Hjertet slo fint (doppler) og den lille svømte rundt inni der. 

Merker jeg er litt sensitiv på vekt da, for jeg spiser så sinnsykt mye for tiden! Herregud for en ulvehunger - og null selvkontroll 😂😭

Har også begynt å tenke mye på vekt. Har laget en tabell med hvor mye man bør gjennomsnittlig gå opp uke for uke, og akkurat nå ligger jeg på målet for tvillinger. Kommer jo også an på vekt før graviditeten men jeg bruker sånne gjennomsnittlige mål hvor man bør gå opp sånn 12-13 kilo med 1 barn og 15-20 med tvillinger i hele graviditeten. Målet med tabellen er bare for å passe på at det ikke blir "altfor mye".

Men tenker hva hvis jeg legger på for mye nå og blir enda mer sulten enn jeg er nå senere og begynner å legge på ekstremt mye... har jo ikke lyst å måtte gå på slanke-diet i årevis etter fødsel 😐

Jeg spiser mye mer allerede nå etter 14 fulle uker enn det jeg gjorde før graviditeten. Spesielt frokostblanding med frukt og ost & skinke sandwich. I går hadde jeg plutselig veldig lyst på McDonalds og samboeren måtte gå ut og hente nuggets + pommes 😂 pleier jo ikke å spise det vanligvis.

12 timer siden, Switch skrev:

Hvis alt så bra ut på TUL 11+4, kan det skje at man likevel oppdager store feil på OUL?

Dette blir vårt tredje barn, og jeg skal tydeligvis alltid ha noe nytt å bekymre meg for. Med første var jeg mer eller mindre bekymringsløs, ante ikke om noe som helst som kunne gå galt (så og si), men etter å ha vært en del på KG siden den gang, så finner jeg stadig nye ting å bekymre meg for..

 

Jeg lurer på det samme. Når jeg var på 12 ukers kontroll hadde jeg 2 personer som så på UL (1 sykepleier og 1 spesialist for fosterdiagnostikk). Hun første sa "det skjer jo ofte at en tvilling går til grunn" - sånn uten at vi snakket om noe mens hun stirret på skjermen. Fikk meg til å tenke mye på om det fortsatt kan skje eller om hun har sett noe som kan antyde dette. Og så snakket de mye om skilleveggen og om lambda tegnet var der eller ikke var der. Fikk ingen forklaring på noe siden de 2 bare snakket med hverandre og ikke med meg, men leste meg opp litt etterpå og tror alt var som det skulle. Men ville jo vært fint å få litt forklaring / bekreftelse. 

De har heller ikke sjekket organene, så det er jo noe man får svar på på OUL. Er ganske spent selv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæ, nå ble 34 dager og vente på OUL plutselig veldig lenge kjente jeg. Håper inderlig at alt er som det skal når den tid kommer. Vi bestilte vogn i går, tenker å bruke den til jentene vi har fra før frem til baby #3 kommer, men skulle vi ikke hatt en til så hadde vi nok ikke kjøpt den😅

Endret av Switch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2020 den 12.43, Switch skrev:

Wæ, nå ble 34 dager og vente på OUL plutselig veldig lenge kjente jeg. Håper inderlig at alt er som det skal når den tid kommer. Vi bestilte vogn i går, tenker å bruke den til jentene vi har fra før frem til baby #3 kommer, men skulle vi ikke hatt en til så hadde vi nok ikke kjøpt den😅

Jeg kjenner igjen den tanken 😊 men min jordmor sa til meg at når alt ser bra ut i uke 11-12-13 så er det veldig sjeldent at det er noe galt senere. Da ble i hvert fall jeg veldig betrygget 😊 Hva slags vogn har dere kjøpt? Gleder meg til å begynne å kjøpe inn utstyr 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ollibolli skrev:

Jeg kjenner igjen den tanken 😊 men min jordmor sa til meg at når alt ser bra ut i uke 11-12-13 så er det veldig sjeldent at det er noe galt senere. Da ble i hvert fall jeg veldig betrygget 😊 Hva slags vogn har dere kjøpt? Gleder meg til å begynne å kjøpe inn utstyr 😄

Ah, det er godt (og betryggende) å høre! Satser på at alt er bra da, og det er jo heldigvis som regel det og. Men det er jo alt det man «skal» bekymre seg for da. Og det blir jo søren ikke bedre etter de er ute heller😅

Vi har bestilt/kjøpt Bugaboo Donkey3😊 Skulle egentlig vente, men fant ut at den kan være kjekk å bruke til jentene våre allerede nå. Nå setter vi begge to oppi en enkeltvogn (ikke mulig å feste søskenbrett på den), og det funker dårlig nå som det er høst og de skal ha på mere klær. Så da ble det innkjøp av barnevognen allerede nå😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som allerede kjenner bevegelser? Jeg har mistanke om at noen kilende følelser som jeg kjenner er babyene, som er kjempespennende 🥰 prøver å sitte stille hele tiden for å kjenne mer av det haha. Men jeg vet at det like godt kan være luftbobler.
Det er sånt 5-8cm under navelen, så kan jo kanskje passe? 
Har time hos jordmor på tirsdag, så skal spørre litt mer om dette ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Avianna skrev:

Noen av dere som allerede kjenner bevegelser? Jeg har mistanke om at noen kilende følelser som jeg kjenner er babyene, som er kjempespennende 🥰 prøver å sitte stille hele tiden for å kjenne mer av det haha. Men jeg vet at det like godt kan være luftbobler.
Det er sånt 5-8cm under navelen, så kan jo kanskje passe? 
Har time hos jordmor på tirsdag, så skal spørre litt mer om dette ☺️

Trodde jeg kjente noe i går, men det var bare en veldig stor fjert 😆 regner med det er like rundt hjørnet nå siden jeg snart går inn i svangerskapsuke 17 ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Avianna skrev:

Noen av dere som allerede kjenner bevegelser? Jeg har mistanke om at noen kilende følelser som jeg kjenner er babyene, som er kjempespennende 🥰 prøver å sitte stille hele tiden for å kjenne mer av det haha. Men jeg vet at det like godt kan være luftbobler.
Det er sånt 5-8cm under navelen, så kan jo kanskje passe? 
Har time hos jordmor på tirsdag, så skal spørre litt mer om dette ☺️

Jeg er faktisk ikke helt sikker. Har kjent NOE som kan ha vært, men venter med å si jeg har kjent noe liv til jeg er helt 100% sikker😋 Med første kjente jeg i uke 16-17 og da var det som en liten fiskehale som slo én gang, en følelse jeg aldri har følt før. Og akkurat det var jeg helt sikker på at var hun lille❤️

Det med hvor du kjente det kan jo passe veldig bra da😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere som har litt vondt nederst i magen innimellom? Har aldri hatt menssmerter, men er sånn jeg vil tro de føles. Kommer og er der i et halvt minutt, maks et minutt ish også forsvinner det og det kan ta tid, noen ganger dager før det kommer tilbake og forsvinner like fort.

Husker jeg var sånn med de to andre og, men har aldri tenkt på om det er normalt eller ikke😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2020 den 17.15, Switch skrev:

Ah, det er godt (og betryggende) å høre! Satser på at alt er bra da, og det er jo heldigvis som regel det og. Men det er jo alt det man «skal» bekymre seg for da. Og det blir jo søren ikke bedre etter de er ute heller😅

Vi har bestilt/kjøpt Bugaboo Donkey3😊 Skulle egentlig vente, men fant ut at den kan være kjekk å bruke til jentene våre allerede nå. Nå setter vi begge to oppi en enkeltvogn (ikke mulig å feste søskenbrett på den), og det funker dårlig nå som det er høst og de skal ha på mere klær. Så da ble det innkjøp av barnevognen allerede nå😋

Så smart med søskenvogn 👍 Jeg vurderer å kjøpe Bugaboo Fox 2, selv om jeg egentlig synes mer klassiske vogner er finest 😉 men både søsteren min og min beste venninne har Bugaboo og er superfornøyde og jeg har prøvetrillet de en del, og de er jo så gode 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Switch skrev:

Flere som har litt vondt nederst i magen innimellom? Har aldri hatt menssmerter, men er sånn jeg vil tro de føles. Kommer og er der i et halvt minutt, maks et minutt ish også forsvinner det og det kan ta tid, noen ganger dager før det kommer tilbake og forsvinner like fort.

Husker jeg var sånn med de to andre og, men har aldri tenkt på om det er normalt eller ikke😅

Ja. Jeg har det innimellom. Noen ganger har det vært såpass vondt at jeg har løpt på do for å sjekke om jeg blør, men det har gått bra. Legen min sa det var veldig normalt. Kan ikke huske det fra min første graviditet, men det begynner å bli noen år siden 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ollibolli skrev:

Så smart med søskenvogn 👍 Jeg vurderer å kjøpe Bugaboo Fox 2, selv om jeg egentlig synes mer klassiske vogner er finest 😉 men både søsteren min og min beste venninne har Bugaboo og er superfornøyde og jeg har prøvetrillet de en del, og de er jo så gode 😊 

Tviler ikke! Vet om flere som har Fox og som er kjempe fornøyde😄 Har hatt en del forskjellige merker, men aldri hatt Bugaboo før nå og fy søren å god!

1 time siden, Ollibolli skrev:

Ja. Jeg har det innimellom. Noen ganger har det vært såpass vondt at jeg har løpt på do for å sjekke om jeg blør, men det har gått bra. Legen min sa det var veldig normalt. Kan ikke huske det fra min første graviditet, men det begynner å bli noen år siden 😉

Har faktisk hatt et par ganger hvor jeg har vært helt sikker på at det har gått galt selv. Men ingen blod og har funnet hjertelyd på doppler😅 Så bra det er normalt, kan vel komme av at ting vokser kanskje..(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...