Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021


Ollibolli

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Harefrøken18 skrev:

Andre som sliter med søvnen? Jeg våkner etter noen timer og må tisse, og er også supersulten, så har måttet begynne å spise noe på natta, selv om jeg spiser kveldsmat. Er forøvrig kvalm og sliten på dagtid, men søvn har vært det verste.

Jeg står opp minst 3 ganger hver natt nå for å tisse. Våkner også med hver eneste lyd og vi har 2 katter, så det er lyder om natten hele tiden 😅 føles som jeg våkner 5-6 ganger hver natt. I tillegg har jeg begynt å få (litt) bekkenplager, som gjør at jeg ikke kan ha mye vekt på foten min uten at jeg får smerter bak i bekkenbeinet/leddet. Dette skjer spesielt om natten som gjør det hele enda mer ubehagelig 😕

Siden forrige uke har jeg også begynt å bli brått skikkelig sulten av og til. Før når jeg fortsatt hadde kvalme var det mer sånn "små porsjoner hele tiden sånt at jeg ikke blir kvalm sulten". Nå er det mer sånn "må spise mat NÅ!!" sulten haha 😂

12 timer siden, Cumberbitch skrev:

15 uker i dag, og begynner å merke en liten kul på magen når jeg ligger flatt på rygg 😁 rar følelse. Kan sammenligne det med den kulen man kjenner når man er sinnsykt tissatrengt - bare at denne er mye større i omfang. Spent på hvor lenge de vanlige klærne holder, for merker jo at jeg er litt rundere over hoftene også 😅 OUL om nøyaktig 4 uker 🥳

Så fint med mage som kommer 😊

Det er ganske tydelig på meg at det er 2 inni her. Er 13+4 og har begynt å få skikkelig mage allerede (jeg har tatt igjen samboeren min sin mage og det sier noe 🤣 jeg er vanligvis helt flat). Mine vanlige bukser passer ikke lengre og jeg går rundt med leggings. Har kjøpt 1 gravid-jeans, men den er fortsatt litt for stor på toppen, så den faller ned hele tiden sånt at det ser ut som jeg har bukser som sånne ghetto-kids som ikke klarer å dra buksene opp skikkelig 🙄

Har også kjøpt 2 par amme-bh'er siden jeg har lest at bh med tråd under kan være dårlig for utvikling av melkeveiene. Det anbefales tydeligvis myke bh'er med stretch-bånd istedenfor. Derfor har jeg bare kjøpt amme-bh'er med en gang, da slipper jeg å kjøpe de senere og de er ekstremt komfortable 😍

Leggingsene begynner å føles for trang også, så tenker at jeg snart må kjøpe gravid-leggings. Er litt redd at de da gjør samme ting som buksene 😂

Hvis du finner gode mammaklær en plass gjerne si ifra! Har kun kjøpt fra H&M frem til nå siden jeg foretrekker å prøve klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Avianna skrev:

Jeg står opp minst 3 ganger hver natt nå for å tisse. Våkner også med hver eneste lyd og vi har 2 katter, så det er lyder om natten hele tiden 😅 føles som jeg våkner 5-6 ganger hver natt. I tillegg har jeg begynt å få (litt) bekkenplager, som gjør at jeg ikke kan ha mye vekt på foten min uten at jeg får smerter bak i bekkenbeinet/leddet. Dette skjer spesielt om natten som gjør det hele enda mer ubehagelig 😕

Siden forrige uke har jeg også begynt å bli brått skikkelig sulten av og til. Før når jeg fortsatt hadde kvalme var det mer sånn "små porsjoner hele tiden sånt at jeg ikke blir kvalm sulten". Nå er det mer sånn "må spise mat NÅ!!" sulten haha 😂

Så fint med mage som kommer 😊

Det er ganske tydelig på meg at det er 2 inni her. Er 13+4 og har begynt å få skikkelig mage allerede (jeg har tatt igjen samboeren min sin mage og det sier noe 🤣 jeg er vanligvis helt flat). Mine vanlige bukser passer ikke lengre og jeg går rundt med leggings. Har kjøpt 1 gravid-jeans, men den er fortsatt litt for stor på toppen, så den faller ned hele tiden sånt at det ser ut som jeg har bukser som sånne ghetto-kids som ikke klarer å dra buksene opp skikkelig 🙄

Har også kjøpt 2 par amme-bh'er siden jeg har lest at bh med tråd under kan være dårlig for utvikling av melkeveiene. Det anbefales tydeligvis myke bh'er med stretch-bånd istedenfor. Derfor har jeg bare kjøpt amme-bh'er med en gang, da slipper jeg å kjøpe de senere og de er ekstremt komfortable 😍

Leggingsene begynner å føles for trang også, så tenker at jeg snart må kjøpe gravid-leggings. Er litt redd at de da gjør samme ting som buksene 😂

Hvis du finner gode mammaklær en plass gjerne si ifra! Har kun kjøpt fra H&M frem til nå siden jeg foretrekker å prøve klærne.

Hvor har du kjøpt amme-bh’ene? Må ha noen nye bh’er nå, føler puppene ramler ut av de jeg har😂 

Synes mamma/gravideklær er kjempe vanskelig. Kjøpte en del da jeg var gravid med nr. 1, brukte en del av de samme klærne da vi skulle ha nr. 2, men kvittet meg med klærne etter det ettersom mannen var så sikker på at han ikke ville ha flere. Denne gangen kjøper jeg bare helt vanlige klær som kan passe på en gravid-kropp også..
 

Vet at mange bestiller klær fra Zalando, men det er kanskje mer fysiske butikker du tenker på?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Chara skrev:

Da må jeg dessverre melde meg ut av gruppen, så fint om noen tar meg ut av listen.

 

Masse lykke til til dere andre! 😊

Neei, det var trist å høre😢 Håper det går bra med deg❤️ Ønsker deg masse lykke til videre!❤️🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Avianna skrev:

Jeg står opp minst 3 ganger hver natt nå for å tisse. Våkner også med hver eneste lyd og vi har 2 katter, så det er lyder om natten hele tiden 😅 føles som jeg våkner 5-6 ganger hver natt. I tillegg har jeg begynt å få (litt) bekkenplager, som gjør at jeg ikke kan ha mye vekt på foten min uten at jeg får smerter bak i bekkenbeinet/leddet. Dette skjer spesielt om natten som gjør det hele enda mer ubehagelig 😕

...


Hvis du finner gode mammaklær en plass gjerne si ifra! Har kun kjøpt fra H&M frem til nå siden jeg foretrekker å prøve klærne.

Så kjipt at du har begynt å kjenne på bekkenplager! Jeg fikk det veldig tidlig (fra uke 6) i mine to forrige graviditeter, og sist gikk det ikke over før 3 uker etter SA! Men BBhugme gravidpute skal være fin avlastning for bekkenplager om natten, så den burde du sjekke ut☺️ Jeg hadde rakk ikke å få kjøpt den før SA sist, så bestilte den med en gang jeg ble gravid nå! Men denne gangen har jeg ikke fått bekkenplager enda og er 9+2 (bank i bordet)!

Jeg har begynt å få en liten kul på magen jeg også, og jeg ser det godt selv fordi jeg også egentlig er flat. Kjøpte en gravidbukse på H&M, og jeg opplever ikke at den sklir ned. Jeg kjøpte i den str jeg bruker til vanlig, så den ikke er for stor eller noe☺️ Eller synes jeg det er en del fint på zalando, og siden de har gratis frakt og gratis retur kan man prøve hjemme og sende tilbake kostnadsfritt☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet kun en gang i natt for å tisse, ingen spesiell sultfølelse i natt eller idag, og er enda ikke kvalm idag. Ingen andre tegn på at noe er galt, men litt «ekkelt» om kvalmen plutselig Tar seg en pause i dag kjenner jeg.. utelukkende fordi det er sterkeste symptomet jeg har hatt foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

Våknet kun en gang i natt for å tisse, ingen spesiell sultfølelse i natt eller idag, og er enda ikke kvalm idag. Ingen andre tegn på at noe er galt, men litt «ekkelt» om kvalmen plutselig Tar seg en pause i dag kjenner jeg.. utelukkende fordi det er sterkeste symptomet jeg har hatt foreløpig.

Akkurat sånn følte jeg det i noen dager for en uke siden, men det tok seg opp igjen!😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Akkurat sånn følte jeg det i noen dager for en uke siden, men det tok seg opp igjen!😅

Takk😅🙈 syns det er veldig fint å kunne skrive her, for her svarer dere alltid uansett hvor nevrotisk man er🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

Takk😅🙈 syns det er veldig fint å kunne skrive her, for her svarer dere alltid uansett hvor nevrotisk man er🙈 

Hehe enig😂 også synes jeg det alltid er godt å få høre folk som har vært igjennom det samme, slik at man vet litt bedre selv hvordan man skal tolke kroppens signaler😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk denne anbefalt som gravidbukse https://www.sophie.as/p/bukser/bitte-brettebukse. Mest fordi den gikk an å bruke utenom graviditet også, fordi den er veeeeeldig behagelig. Men spørs om den passer i januar/februar da 🙈 rimelig tøyelig i front, da. Men syns den er ganske lang i beina, så må få lagt den opp før jeg begynner å bruke den 🤔

Ellers har jeg kjøpt treningstopp med plass til magen, og en ny treningstights med høøøyt liv. Også noen andre behagelige og løse vanlige klær ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Switch skrev:

Hvor har du kjøpt amme-bh’ene? Må ha noen nye bh’er nå, føler puppene ramler ut av de jeg har😂 

Synes mamma/gravideklær er kjempe vanskelig. Kjøpte en del da jeg var gravid med nr. 1, brukte en del av de samme klærne da vi skulle ha nr. 2, men kvittet meg med klærne etter det ettersom mannen var så sikker på at han ikke ville ha flere. Denne gangen kjøper jeg bare helt vanlige klær som kan passe på en gravid-kropp også..
 

Vet at mange bestiller klær fra Zalando, men det er kanskje mer fysiske butikker du tenker på?😊

Har kjøpt bh'ene på H&M. Jeg synes at de ikke ser spesielt "bra" ut men de er veldig komfortabel 😊 og de var kjempebillige... kom i 2-pakker og jeg måtte kjøpe str. XL siden resten ikke passet nå (er vanligvis C haha).

Har hørt om Zalando men liker virkelig å prøve klærne, men kanskje jeg må prøve Zalando også og bare returnere alt som ikke passer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hopptimisten skrev:

Så kjipt at du har begynt å kjenne på bekkenplager! Jeg fikk det veldig tidlig (fra uke 6) i mine to forrige graviditeter, og sist gikk det ikke over før 3 uker etter SA! Men BBhugme gravidpute skal være fin avlastning for bekkenplager om natten, så den burde du sjekke ut☺️ Jeg hadde rakk ikke å få kjøpt den før SA sist, så bestilte den med en gang jeg ble gravid nå! Men denne gangen har jeg ikke fått bekkenplager enda og er 9+2 (bank i bordet)!

Jeg har begynt å få en liten kul på magen jeg også, og jeg ser det godt selv fordi jeg også egentlig er flat. Kjøpte en gravidbukse på H&M, og jeg opplever ikke at den sklir ned. Jeg kjøpte i den str jeg bruker til vanlig, så den ikke er for stor eller noe☺️ Eller synes jeg det er en del fint på zalando, og siden de har gratis frakt og gratis retur kan man prøve hjemme og sende tilbake kostnadsfritt☺️

Har allerede kjøpt BBhugme puten. Den er helt fantastisk! ☺️ Om natten blir jeg for varm om jeg sover med den + dynen over. Gleder meg litt til vinter er her sånn at jeg slipper sånne "problemer" haha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cumberbitch skrev:

Jeg fikk denne anbefalt som gravidbukse https://www.sophie.as/p/bukser/bitte-brettebukse. Mest fordi den gikk an å bruke utenom graviditet også, fordi den er veeeeeldig behagelig. Men spørs om den passer i januar/februar da 🙈 rimelig tøyelig i front, da. Men syns den er ganske lang i beina, så må få lagt den opp før jeg begynner å bruke den 🤔

Ellers har jeg kjøpt treningstopp med plass til magen, og en ny treningstights med høøøyt liv. Også noen andre behagelige og løse vanlige klær ☺️

Den var litt dyr da, men hvis den er god er det jo verdt det 😄

Vil helst ha klær som jeg definitivt kan bruke gjennom hele graviditeten. Og tenker at magen min må jo bli ganske stor pga tvillinger, så jeg skal sikkert gå for kun "mammaklær" tenker jeg. Er litt vanskelig å forutse hvor stor magen kommer til å bli, enig i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Avianna skrev:

Den var litt dyr da, men hvis den er god er det jo verdt det 😄

Vil helst ha klær som jeg definitivt kan bruke gjennom hele graviditeten. Og tenker at magen min må jo bli ganske stor pga tvillinger, så jeg skal sikkert gå for kun "mammaklær" tenker jeg. Er litt vanskelig å forutse hvor stor magen kommer til å bli, enig i det!

Absolutt litt dyr, ja! 😆 men den kjentes skikkelig bra ut da jeg tok den på. Også kan jeg forsvare det med at jeg støtter en liten butikk ellerno 🤷🏻‍♀️😄

Ang. Zalando, så syns jeg det er veldig lett å returnere varer derfra. Du må bare ha mulighet til å skrive ut returetikett selv. Men jeg har kjøpt mye derfra, og returnert en hel del ☺️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Cumberbitch skrev:

Absolutt litt dyr, ja! 😆 men den kjentes skikkelig bra ut da jeg tok den på. Også kan jeg forsvare det med at jeg støtter en liten butikk ellerno 🤷🏻‍♀️😄

Ang. Zalando, så syns jeg det er veldig lett å returnere varer derfra. Du må bare ha mulighet til å skrive ut returetikett selv. Men jeg har kjøpt mye derfra, og returnert en hel del ☺️ 

Oi det var bra at du nevnte det! Har ikke printer eller tilgang til en (eller plass/penger til å kjøpe en). Er hjemme hele tiden pga hjemmekontor, så hvis jeg må ut for å skrive ut noe papir så må jeg faktisk kjøpe bilett også 😕 

Tenker da hopper jeg over mammaklær Zalando for nå, bortsett fra hvis jeg får besøk av noen med printer 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Avianna skrev:

Oi det var bra at du nevnte det! Har ikke printer eller tilgang til en (eller plass/penger til å kjøpe en). Er hjemme hele tiden pga hjemmekontor, så hvis jeg må ut for å skrive ut noe papir så må jeg faktisk kjøpe bilett også 😕 

Tenker da hopper jeg over mammaklær Zalando for nå, bortsett fra hvis jeg får besøk av noen med printer 🤣

Du kan også velge å få returetiketten sendt i posten på zalando, dersom du ikke har printer! Da kommer den etter noen dager☺️ Jeg har gjort det mange ganger selv! Synes det er så deilig med zalando å prøve ting hjemme og bare sende tilbake, så slipper man å dra til butikkene også☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Du kan også velge å få returetiketten sendt i posten på zalando, dersom du ikke har printer! Da kommer den etter noen dager☺️ Jeg har gjort det mange ganger selv! Synes det er så deilig med zalando å prøve ting hjemme og bare sende tilbake, så slipper man å dra til butikkene også☺️

Åh så bra ☺️ kanskje jeg bør prøve de da likevel! Takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8.9.2020 den 8.22, Bareser skrev:

Jeg har det helt likt. Det har bedret seg litt de siste dagene (er nå 9+3), men har vært noen netter der jeg har våknet med skikkelig oksehunger og bare MÅ ha mat. Våkner som regel 2-3 ganger i løpet av natta, og må tisse minimum en gang per natt. I følge jordmor er denne sulten ganske normalt, men irriterende 😅

 

Jeg har forresten ikke «skrevet meg inn» i tråden her, har bare fulgt med. Men er altså gravid i uke 9+3 👶🏻

Hei! Velkommen! Skal jeg skrive deg inn i tråden? Når er termin, hvilket barn nr er det og alderen din? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2020 den 11.30, Avianna skrev:

Lykke til med 12-ukers UL i morgen! 🧡 Det å lage lister høres ut som en god ide, tenker jeg skal gjøre det samme! Har begynt å se litt på tvilling-barnevogn men synes det er altfor mye utvalg med alt 😅og jeg har ikke peiling!

Fint med et prosjekt som barnerommet 🥰 jeg rydder også mye for tiden, klarte ikke å gjøre mye før jeg kom til uke 13, men nå er det full fart igjen med matlaging, rydding, vasking... forloveden min har prøvd å gjøre alt så godt han kan i de første ukene men det blir jo ikke helt riktig 😆

Er også 100% i jobb med hjemmekontor, men tiden går nesten tregere siden jeg ikke er så interessert i jobben lengre. Jeg vet på en måte allerede at jeg kommer til å være borte fra jobb omtrent 2 år pga tidlig sykemelding/fravær (mest sannsynligvis) og så har jeg 1 år og 3 måneder permisjon og 50 feriedager å bruke opp haha!

Tusen takk! Jeg klarte å bli syk så UL ble flyttet til i dag 😊 Men det var en helt fantastisk opplevelse! Er 13+1 i dag og alt ser veldig bra ut! Og vi fikk vite at det mest sannsynlig er en jente inni der 😍 så kjønnsleppene som små streker, så jordmor var 90% sikker! Veldig gøy 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hopptimisten skrev:

Du kan også velge å få returetiketten sendt i posten på zalando, dersom du ikke har printer! Da kommer den etter noen dager☺️ Jeg har gjort det mange ganger selv! Synes det er så deilig med zalando å prøve ting hjemme og bare sende tilbake, så slipper man å dra til butikkene også☺️

Det var bra du kom på! For det visste jeg jo egentlig 😂 zalando er genialt ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...